Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Neonlight schreef:Maar makelaars houden dat ook weer in stand, ze weten de verkoopprijs en alle huizen worden toevallig precies op verkoopprijs getaxeerd.
Veronica2 schreef:Het ontzettende overbieden zou een klein beetje een mythe zijn om de prijzen hoog te houden. Als je werkelijk wil weten of een huis tegen een hogere prijs weg is gegaan, kan je het kadaster checken, maar wie doet dat nou echt? Je krijgt het van de makelaar te horen, maar ik moet de eerste eerlijke makelaar nog tegen komen.
Marije_jiplover schreef:Nou, precies dat is dus waar wij ook tegenaan lopen, Sansevieria.
Onze maandlasten mogen iets stijgen, zelfs als we iets kleiner uitkomen op echt ons droomplekje.
Maar aangezien we nu ook al niet verkeerd wonen, slaat de balans tot nog toe steeds door naar, we blijven wel te groot wonen, want teveel inleveren op woonwensen en hogere maandlasten heb ik gewoon geen zin in.
Veronica2 schreef:Marije_jiplover schreef:Nou, precies dat is dus waar wij ook tegenaan lopen, Sansevieria.
Onze maandlasten mogen iets stijgen, zelfs als we iets kleiner uitkomen op echt ons droomplekje.
Maar aangezien we nu ook al niet verkeerd wonen, slaat de balans tot nog toe steeds door naar, we blijven wel te groot wonen, want teveel inleveren op woonwensen en hogere maandlasten heb ik gewoon geen zin in.
Even uit nieuwsgierigheid, hebben jullie geen overwaarde? En hebben jullie grote huizen die je verkoopt niet een hogere marktwaarde dan een kleinere die je ervoor terugkoopt?
purny schreef:Volgens mij kun je voor dat bedrag zelfs geen huis in het noorden van het land meer krijgen, tenzij een volledige opknapper...Ik zou in mijn eentje een hypotheek kunnen krijgen van iets van 148.000 euro. Wil ik een beetje leuk huis kunnen kopen dan kom ik niet dichterbij dan het noorden van het land.
En het huis is nog vele malen kleiner dan ik nu heb.
Polar schreef:purny schreef:Volgens mij kun je voor dat bedrag zelfs geen huis in het noorden van het land meer krijgen, tenzij een volledige opknapper...Ik zou in mijn eentje een hypotheek kunnen krijgen van iets van 148.000 euro. Wil ik een beetje leuk huis kunnen kopen dan kom ik niet dichterbij dan het noorden van het land.
En het huis is nog vele malen kleiner dan ik nu heb.
Veronica2 schreef:Marije_jiplover schreef:Nou, precies dat is dus waar wij ook tegenaan lopen, Sansevieria.
Even uit nieuwsgierigheid, hebben jullie geen overwaarde? En hebben jullie grote huizen die je verkoopt niet een hogere marktwaarde dan een kleinere die je ervoor terugkoopt?
8nnemiek schreef:Polar schreef:
Maar veel van deze grote bedrijven hebben fabrieken in Europa, waardoor ze importheffingen kunnen omzeilen, dus zou je verwachten dat die prijzen niet te leiden hebben onder de heffingen?