Tussen de mazen van het net..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 13:39

Echt high ben ik niet nee, wel heel moe.
Mijn zoon heeft het ontzettend moeilijk. Ze hebben hem gisteren gewaarschuwd dat ik in het ziekenhuis lig, terwijl ik eigenlijk liever had dat hij daar vrijdag pas achter kwam, en hij is bang dat hij mij niet levend meer gaat kunnen zien.. hij is echt heel bang dat ik doodga

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Tussen de mazen van het net..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 13:57

Ach gut, wat ontzettend naar voor je zoontje! :(:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 15:56

Poetser wat naar voor je zoon.
Is er iemand die met hem bij je op bezoek kan komen?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 15:58

Is er geen mogelijkheid dat je zoon bij je op bezoek kan komen in het ziekenhuis?

Ik begrijp dat je liever had dat hij het pas vrijdag zou weten als je meer duidelijkheid zou hebben. Aan de andere kant: ik heb het zelf ook meegemaakt als "kind" (ik was wel ouder dan je zoon). Mijn moeder was ook opgenomen in het ziekenhuis toen ze hervallen bleek te zijn van kanker (met uitzaaiingen, behandeling kon het niet meer genezen). Ik ben ook niet meteen verwittigd omdat ik op weekend ging. Ik had het daar destijds erg moeilijk mee dat ik het pas na een aantal dagen wist en ik niet eerder op de hoogte gebracht was. Hoewel het dus heel slecht nieuws was (ze wilde ook geen behandeling meer), heeft ze wel nog een tijd thuis gewoond, hebben we nog een aantal dingen kunnen doen (nieuwe herinneringen maken, aandenkens enz). (Ik wil hiermee enkel zeggen dat het nu even afwachten is op de resultaten van de verdere onderzoeken en je dan hopelijk meer duidelijkheid gaat hebben over de prognose).
Het is echt een ongelofelijk rotte situatie voor jullie beide. Of je zoon het nu weet of pas vrijdag, het blijft heel moeilijk voor jullie allebei. Er is geen goede of foute manier om zoiets te vertellen, geen fout of goed moment om het te vertellen. De angst, pijn, verdriet over wat jullie overkomt zal er helaas hoe dan ook zijn.
Veel sterkte voor jullie allebei!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 16:17

Er is overleg geweest met het internaat of hij eventueel vandaag op bezoek mocht komen, want het internaat is hier dichtbij, maar dat wilde ze niet omdat hij volgende week woensdag al naar huis komt voor mijn verjaardag. Omdat hij dus pas vrijdag langs kan komen had ik het liefste gehad dat hij het pas vrijdag wist omdat hij zich nu enorme zorgen maakt, zijn schoolresultaten hier ook niet beter van worden en hij gewoon lastig is door de angst mij te verliezen voor het weekend.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 16:27

[*]Kan je even met je zoon bellen om hem gerust te stellen?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 18:19

Wat een rot situatie voor je zoon, ik begrijp helemaal dat je het dan liever pas vrijdag had willen vertellen tegen hem als hij nu niet even op bezoek kan komen.

Hopelijk kan je hem wel telefonisch bereiken en een beetje gerust stellen.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 18:46

Als ik hem aan de telefoon heb is hij constant aan het huilen. Zolang hij mij niet in levende lijve ziet, geloofd hij niet dat het niet zo erg is. Zelfs videobellen helpt niet, in tegendeel zelfs, dat maakte het alleen maar erger.
Dat is misschien ook het nadeel van altijd samen te zijn geweest. Hij is een echt mama's kindje. Met Nederland had hij het al heel moeilijk, maar wist dat dat slechts een tijdelijke scheiding was, nu is dat natuurlijk anders...

Verder heb ik de bijnaam speciaal geval gekregen. De enige pijnstillers die werken dat zijn de Ibuprofen en de paracetamol gecombineerd. De oxynorms, oxycodon en morfine daarentegen doen absoluut niks aan de pijn.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:09

Bijzondere beslissing van het internaat, wat jouw/jullie situatie is nogal uitzonderlijk.
Veel sterkte gewenst voor jullie beiden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:13

Wellicht hebben ze deze keuze gemaakt zodat het nieuws wat kan indalen bij hem, maar het is natuurlijk wel heel erg, ik weet niet of je al een prognose hebt gekregen van het ziekenhuis, maar ik denk wel dat het eerlijk is om je zoon ondanks dat hij heel jong is de waarheid te vertellen en de ernst van de situatie ook.

Het is een hele verdrietig situatie zowel voor hem als voor TS en ik hoop echt dat jullie nog een mooie tijd samen gaan hebben om herinneringen te maken.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:17

Ik zou inderdaad op het juiste niveau wel eerlijk zijn.
Veel sterkte

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 19:59

Ik ben eerlijk tegen hem, maar het heeft geen enkele meerwaarde om hem gisteren al ongerust te maken terwijl hij vrijdag pas mag langskomen. Ook had ik graag de kans gehad om het hem zelf te zeggen ipv dat het internaat beslist hoe, wat en wanneer. Vooral omdat ze er eerst juist tegen waren dat ik eerlijk ben over heel de situatie.

Een prognose is er nog niet. Ik krijg eerst die operatie vrijdag en nog een MRI.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:14

poetser schreef:
Als ik hem aan de telefoon heb is hij constant aan het huilen. Zolang hij mij niet in levende lijve ziet, geloofd hij niet dat het niet zo erg is. Zelfs videobellen helpt niet, in tegendeel zelfs, dat maakte het alleen maar erger.
Dat is misschien ook het nadeel van altijd samen te zijn geweest. Hij is een echt mama's kindje. Met Nederland had hij het al heel moeilijk, maar wist dat dat slechts een tijdelijke scheiding was, nu is dat natuurlijk anders...

Verder heb ik de bijnaam speciaal geval gekregen. De enige pijnstillers die werken dat zijn de Ibuprofen en de paracetamol gecombineerd. De oxynorms, oxycodon en morfine daarentegen doen absoluut niks aan de pijn.

Stille meelezer hier.. bij niet te onderdrukken oncologisch pijn wordt ook wel eens methadon ingezet. Misschien het overleggen waard.

Heel veel sterkte :knuffel:

Kruipt terug onder steen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:28

Is het een idee om voor je zoon psychologische bijstand te zoeken? Want ook voor hem is het niet niets wat hij nu allemaal moet meekrijgen.
Of krijgt hij dit al en heb ik er overheen gelezen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:29

Lijkt me ook geen overbodige luxe. Ook voor jezelf trouwens, TS...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 20:45

Ik heb de aanvraag voor psychologische ondersteuning al lang geleden gedaan. Maar ook daar zit weer een probleem. Vorig jaar had hij een psycholoog via school die zijn vertrouwen heeft beschaamd door niet zo discreet te zijn als beloofd was. Hij wilt het dus zelf niet meer. Wel is er een opvoeder op het internaat waar hij bij terecht kan en goed mee kan praten gelukkig.

Mentale bijstand is hij al een paar jaar mee bekend trouwens, juist omdat we al veel tegenslagen hebben gehad vind ik het gewoon belangrijk dat hij zijn verhaal ergens kwijt kan.

Voor mezelf is het nu niet direct nodig. Ik ben er eigenlijk heel gelaten onder momenteel.

De methadon zal ik morgen inderdaad eens voorleggen. Dan komt de dokter terug langs om de pijnstilling te controleren en te bespreken

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:49

In het ziekenhuis zijn ook vaak speciale medewerkers om mee te praten. Je kan ernaar vragen bij de verpleegkundigen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:22

Ik vind het best wel bijzonder dat het internaat beslist over wanneer en hoe je zoon ingelicht werd. Maar gedane zaken nemen geen keer… Jullie moeten het nu doen met de situatie zoals ze is.
Over zijn schoolresultaten zou ik mij nu geen zorgen maken. Dat komt op z’n tijd vast wel weer in orde en als ze op school op de hoogte zijn van de situatie kunnen ze vast ook wel begrip opbrengen voor moeilijke momenten en minder goede resultaten. Er zijn nu belangrijkere zaken.
Misschien een vreemd idee, maar heb je mss iets dat van jou is dat je aan je zoon kan geven zodat je toch altijd een beetje bij hem bent? Ik heb zelf sieraden van mijn moeder gekregen, en toen ze overleden was heb ik een knuffel meegenomen die ze voor zichzelf gekocht had toen ze het erg moeilijk had. Op moeilijke momenten neem ik die nog bij mij. Het moet helemaal niks groots of speciaals zijn, maar gewoon iets wat hij bij zich kan houden zodat je toch op zekere manier dichterbij bent.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:33

Poetser, allereerst sterkte met wat er nog gaat komen. Dan een praktische vraag, is in België de mogelijkheid om testamentair vast te leggen wie er voor je kind gaat zorgen in geval dat? In Nederland kun je een voogd en toeziend voogd benoemen die dan kijken wat voor je kind de beste oplossing is. Dus ook bij hun wonen . Dat stopt op het moment dat ze 18 zijn maar misschien een optie ?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 01:00

@pateeke
Ik ben zelf gek op orca's en verzamel hier ook van alles van. Hij heeft mijn mooiste miniatuur orka op zijn kamer op het internaat. Mijn orka knuffel gaat mee tussen mijn vriendin en het internaat. Dat hebben we al geregeld toen ik naar Terneuzen vertrok.

@BigOne
Ik kan helaas niet onder pleegzorg uit. Die komen er sowieso tussen.

Nu terug proberen te slapen, heb al ruim 2u geslapen vanavond. Pijn valt goed mee nu.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 08:26

Hopelijk heb je goed geslapen vannacht.
Wat een spanning om te moeten wachten op een prognose ook en al die onderzoeken, hopelijk is er snel duidelijkheid zodat je je leven op welke manier dan ook kunt inrichten.
Zijn je papieren nu wel op orde?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 09:38

Vannacht redelijk goed geslapen.
Ik snap nu wel waarom die pijn zo hardnekkig is.
In mijn kleine bekken 2 gezwellen van 6.4 en 7.3 CM diameter. Mijn lymfeklieren zijn volgens de ct scan dan wel weer schoon! Helaas de buikholte, baarmoeder en bekken niet

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:26

Fijn dat je iets hebt kunnen slapen.
Wat een ellende die kanker die zoveel in je lijf zit.
Sterkte.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 19:06

Heel veel sterkte morgen voor de operatie. Ik hoop dat het je pijn weg kan nemen en dat er een behandelplan komt zonder teveel bijwerkingen en met resultaat.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 19:29

Heel veel sterkte morgen en vooral succes met de operatie :(:)