Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:11

Ik vind het super handig, ik zie liever reclames van dingen die ik interessant vind. Liefst geen reclame, maar dat heb ik er dan weer niet voor over. Ik koop liever de dingen die me aangeboden worden _O-

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:15

Niobe schreef:
Ik vind het super handig, ik zie liever reclames van dingen die ik interessant vind. Liefst geen reclame, maar dat heb ik er dan weer niet voor over. Ik koop liever de dingen die me aangeboden worden _O-

Hier ook! :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:16

Niobe schreef:

Same :=.

maralyn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:47

Wederhelft is pissig. :')
En deze trut lacht hem uit. _O-

Meneer had een koptelefoon voor de tablet. Meneer luistert graag muziek, maar niet hele nummers, nee, stukjes en hoppa, volgende. Tot grootse ergenis voor mij als ik tv kijk.
Maar meneer sloopt één.
Koopt een ander, maar laat deze ook slingeren. :roll: :=

Ik vraag weken achter elkaar om het op te ruimen en pleur 1 weg. :evaw:
Ja, de verkeerde... {:)-:(

Ruim je rommel dan gewoon op! ~~}> gooi je oude direct weg, was dit niet gebeurt. +:)+

Nee... Nee... Ik had moeten vragen.
"Hoe vaak dan? Tot kerst? {:) "

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:16

Vriendin die denkt dat ze psycholoog is terwijl zij zelf extreem in de knoop zit met psychische problemen (maar echt extreem := ).

Er valt geen gesprek mee te voeren of ze gooit een enorme trauma dump waar je niet overheen kunt banketstaaf óf ze gaat alles van mij analyseren.
Zo jammer. Ze is zo lief face to face maar ze woont zo ver weg dus alles is via app.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:22

Aan mijzelf........hachee gemaakt en die was zeer goed gelukt. Te veel gegeten dus pijn in de buik.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:28

Ineke2 schreef:
Wyoning tijd voor een goed gesprek op school denk ik zo.

Ik heb ondertussen de juf gesproken en die snapt niet waar het mis is gegaan en begreep ook wel de ernst ervan.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:55

Aan de doktersassistente...
Je mag in de lunchpauze altijd bellen voor "spoed" een kind van 8 met een hevig bloedende vinger vind ik toch wel spoed(spontaan niet gestoten) al 2e keer vandaag.
Had er al een half uur stevige druk op uit geoefend maar nog bleef het bloeden als een rund.
Nou mochten langs komen maar dan wel na de lunchpauze... ik kan dat kind toch niet nog 3 kwartier extra met een hevig bloedende vinger laten zitten?
Heb gezegd dat ik dochter in de auto zette en er direct aan kwam

Gelukkig nam de huisarts het wel serieus en is het goed stevig verbonden arme kind heeft in totaal bijna anderhalf uur gebloed uit die vinger

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 23:10

Het is november en er zit een mug bij mijn oor te zoemen. Hoe dan? 8)7

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 00:03

Agossie schreef:
Klopt, ze doen het al lang, maar ik heb er nooit toestemming voor gegeven en daarmee zijn zij in principe strafbaar als gegevens onjuist zijn gebruikt.
Dit staat al jaar en dag in de Terms of Service waar je ooit op akkoord hebt geklikt bij het maken van een account en bij elke wijziging netjes een mailtje hebt gehad dat er veranderingen zijn en je je account moet opzeggen als je niet instemt. Dus die toestemming heb je zeker wel gegeven als je account hebt (of gehad hebt de afgelopen jaren, dan is er toestemming over die tijd). En nee, voor de mensen die dat geloven (niet per se jij persoonlijk, maar het was een ding om dit op je FB pagina te posten), ergens schrijven dat je het niet goed vind gaat niet over Terms of Service heen. Meta heeft genoeg wetten gebroken, en doet dat nogsteeds, maar die liggen wat complexer dan dit (specefieke vormen van dataverzameling, dataverwerking of datatransport die niet mag, opt-in moet zijn, of onder bepaalde voorwaarden moet bijv.). Maar deze is in algemene zin gecovered.

Uiteindelijk is je FB pagina een "jouw pagina" omdat hij over jou gaat, niet omdat hij van jou is. Je hebt alle data afgestaan aan Zuckerberg.

Wat wel niet mag is al het tracken dat ze doen als je geen account hebt, en het feit dat ze doen alsof ze geen data hebben van je als je geen account hebt. Maarja, bewijs dat maar.

Overigens heeft de EDPB heeft Meta verboden nog persoonlijke advertenties te laten zien op FB en Insta in de EU, en daar moeten ze binnen 2 week na uitspraak mee stoppen. Dit na een samenwerking met de Noorse toezichthouder die hetzelfde verdict heeft gegeven. Alleen context gebaseerde advertenties mogen nog. Vrij zeker de reden dat Meta met dit abbo kwam, wat 2 dagen voor deze uitspraak bekend werd gemaakt, vermoedelijk in hoop deze uitspraak tegen te houden.

Daarnaast lost dat abbo je privacyproblemen niet op, ze breken nogsteeds je privacy door alles te tracken. Je krijgt alleen geen advertenties meer aan de hand van die data. Ze gebruiken het nog wel om bijv. het platform zo verslavend mogelijk te maken.

Ok. Klaar met m'n privacyrant voor nu. Ik erger me aan nogsteeds ziek zijn en continue wisselen tussen het ijskoud en gloeiheet hebben.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:10

ik had gisteren mijn fiets aan de lader gezet en niet gezien dat de stekker niet goed in de transformator zat.
Dus mijn fiets was niet opgeladen.
Mijn man haalt hem doodleuk vanochtend van de lader en meld niet dat hij zag dat de stekker niet goed zat.
Dus ik stond met een bijna lege fiets en moest eerst 10 minuten wachten tot er genoeg energie inzat om naar het werk te fietsen. Hij staat nu op het werk op de oplader. dus vanmiddag kan ik gewoon naar huis.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:18

Je zou bijna denken dat fietsen zonder ondersteuning ook gewoon kan, ook op een e-bike :o?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:20

Fly_high schreef:
Je zou bijna denken dat fietsen zonder ondersteuning ook gewoon kan, ook op een e-bike :o?

Kan wel, heb je meteen een flinke workout gehad :Y) .

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:25

Fly_high schreef:

Ligt er wel aan, op sommige is dat bijna niet te doen

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:44

Aan iemand die niet reageert op emails. Ja, de eerste keer reageerde ze door te bellen (haat ik maar ok, generatie dingetje) en verder dus niks. Misschien dat ze over een paar dagen nog eens belt? xD

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:48

Niobe schreef:
Fly_high schreef:

Maar hoe dan? Is toch eigenlijk bizar dat je niet fatsoenlijk zou kunnen fietsen op zo'n ding als je accu leeg is? :=

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:50

Geloof me dat is echt niet te doen. Ik heb het een keer gehad op 1 km afstand van mijn huis. Ik ben van ellende afgestapt en gaan lopen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:54

Vanochtend DA op stal, die bevestigde dat de levensverwachting van Feyre waarschijnlijk niet heel hoog is door die klóte CPL ;( -O- Zeker gezien haar leeftijd en de mate waarop ze het heeft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:57

Berdien schreef:
Vanochtend DA op stal, die bevestigde dat de levensverwachting van Feyre waarschijnlijk niet heel hoog is door die klóte CPL ;( -O- Zeker gezien haar leeftijd en de mate waarop ze het heeft.

oh bah, dat is wel heel naar nieuws.... :knuffel:

Betreft eclectische fietsen er zijn er idd met heel veel weerstand dat je zonder ondersteuning amper kunt fietsen.
Maar er zijn er ook die gewoon fietsen.

bleh, keelpijn wat wat naar mijn oor trekt en word steeds meer.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:58

Berdien schreef:

:(:) das geen ergernis, maar gewoon ronduit poedersuiker en verdrietig :(:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:00

Ach jeetje wat verdrietig inderdaad, Berdien :(:)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:06

Niobe schreef:
Fly_high schreef:

Ik ben op de e-bike van mijn vriend juist weleens pas halverwege de route erachter gekomen dat de ondersteuning helemaal uit stond := is nog steeds een loodzwaar klereding vergeleken met mijn eigen fiets, daar niet van, maar kan iig gewoon als een normale fiets dienen als het moet. Loop alleen te schelden als ik dat rotding moet optillen of in een smalle gang mee manoeuvreren :')

Anyway als het echt niet kan zonder accu dan heb je IMO geen fiets maar gewoon een e-brommer :o?

Berdien schreef:

Wat een verdrietig nieuws, sterkte :knuffel: wat een poedersuiker blijft het

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:11

Wat een verdrietig nieuws berdien! Veel sterkte toegewenst.

--

Dat er blijkbaar al een langere tijd een verward persoon rondloopt op het terrein van mijn werk. Niet echt fijn als je laat in de avond alleen af moet sluiten. En ook nog met waarschuwing voor agressie.

Ik snap dat je niet iemand zonder duidelijke aanleiding op mag pakken , maar dat de politie soms zo afwachtend is hou ik niet zo van.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:11

Sterkte Berdien!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:13

Sterkte met het slechte nieuws Berdien