Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
F_Orumster schreef:15 seconden op f4 op iso 3200.
Kan zijn dat ik hier op 20sec zat om wat meer voorgrond te krijgen, dat zou ik vanavond even moeten terugkijken. Maar dit zijn veelal mijn instellingen voor de vallende sterren, moet zeggen dat ik er helaas niet zo veel heb gevangen.
Voor noorderlicht ga ik tussen 5-10 sec, anders wordt het teveel een blur.
F_Orumster schreef:De plastic fantastic (50mm f1.8) schijnt ook leuk te zijn! Als je om je budget moet denken. Samyang heeft ook wel leuke lenzen, bijv de 24mm f 1.8.
Bij 30seconden gaan alle sterren inderdaad een beetje spoorvormen. Je kunt het beste 400/mm focus afstand aanhouden. Dus als je op 24mm schiet kun je 16sec belichten, zonder dat je sterren gaan trailen. (Eigenlijk is het 500/mm maar met 400 zit je iets veiliger).
Momo94 schreef:Ik heb sinds zondag een full frame en was aan het proberen geweest voor noorderlicht foto's. Alleen moest de volgende dag ook werken, dus echt goed is het niet gelukt. Heb nu een Canon 6d mark ii en had de canon 50 mm 1.8 erop zitten. In het begin snapte ik niks van de lens, maar wat bleek... ik heb hem 2de hands gekocht en de close up lens van de vorige persoon zat er nog op. Ja had hem uitgeprobeerd en had al zo iets van alleen dingen dichtbij krijg ik scherp. Nja, problem solved.