Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:13

pillow schreef:
IHN. Als jij op mp met net zoveel taal en typefouten schrijft als hier, kan ik mij een moeilijke communicatie wel voorstellen.

doe even normaal. Lijkt me nog steeds geen reden om geen antwoord te geven en in steno te praten. Los daarvan typ ik mijn berichten op mp op de laptop. Hier typ ik op minischermpje van telefoon.Dan zit ik er nogal eens een letter naast. Maar nu moet je niet gelijk doen of mijn berichten onleesbaar zijn daardoor. Het komt ook nogal azijnzeikerig over trouwens.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 19:42

IHN schreef:
pillow schreef:
IHN. Als jij op mp met net zoveel taal en typefouten schrijft als hier, kan ik mij een moeilijke communicatie wel voorstellen.

doe even normaal. Lijkt me nog steeds geen reden om geen antwoord te geven en in steno te praten. Los daarvan typ ik mijn berichten op mp op de laptop. Hier typ ik op minischermpje van telefoon.Dan zit ik er nogal eens een letter naast. Maar nu moet je niet gelijk doen of mijn berichten onleesbaar zijn daardoor. Het komt ook nogal azijnzeikerig over trouwens.

Op zich vind ik dat Pillow het netjes verwoord en niet afzeikt of aanvalt, dus het is imo jammer dat je dan gelijk zo in de verdediging reageert en zelf in de aanval gaat.

Voor mij (met flinke dyslexie) zijn sommigen van jouw berichten hier op bokt regelmatig moeilijk te volgen. Spellingscontrole kun je aanzetten op je mobiel en dan verbetert die typfouten automatisch, dat maakt het wel wat beter leesbaar en dus beter te volgen. Ook ik haakte na de eerste zin in dat bericht al af.

Het is alleen maar een tip, ik denk niet zo fout bedoeld zoals je het opvat.

IHN

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:07

Daphara, ik vind:als jij op mp met net zoveel fouten schrijft als hier, dan snap ik het wel, op mijn bericht dat iemand in steno schrijft niet heel vriendelijk, hoor. Er was namelijk geen sprake van onbegrip, maar van respectloos communiceren. Ik was het met je eens geweest als het daadwerkelijk over misverstanden ging, maar daarvan is hier geen sprake.
spellingscontrole is overigens geen succes. Dan helemaal rare verbasteringen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:44

IHN schreef:
Daphara, ik vind:als jij op mp met net zoveel fouten schrijft als hier, dan snap ik het wel, op mijn bericht dat iemand in steno schrijft niet heel vriendelijk, hoor. Er was namelijk geen sprake van onbegrip, maar van respectloos communiceren. Ik was het met je eens geweest als het daadwerkelijk over misverstanden ging, maar daarvan is hier geen sprake.
spellingscontrole is overigens geen succes. Dan helemaal rare verbasteringen.

De persoon die op je advertentie reageerde was van een stichting. Dat kan dus ook van een stichting zijn waar mensen verblijven die niet helemaal 100 punten zijn. Of zoiets.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:59

klopt. Dat kan. Dan nog hoef je geen steno te praten. En dan nog kun je antwoord geven op de vraag waar ze terechtkomen. Daarbij gaf hij aan het druk te hebben, dus ik vermoed dat dat eerder de reden was.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 23:37

IHN schreef:
klopt. Dat kan. Dan nog hoef je geen steno te praten. En dan nog kun je antwoord geven op de vraag waar ze terechtkomen. Daarbij gaf hij aan het druk te hebben, dus ik vermoed dat dat eerder de reden was.

Volgens mij IHN..heeft Pillow schapen..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 03:27

In het kader van grappig..

Ik had een cavia hok te koop, groot ding 120 bij 55 bij 130 hoog. Mevrouw enthousiast dus prima kom maar halen voor dat geld. Komt ze serieus aanrijden in een gebakje vol met zooi en dochter mee _O- ehhh hoe gaat dat passen? Uiteindelijk hele hok gedemonteerd, kind voorin zo’n beetje op het Dashboard en boodschappen her en der door de auto verspreid :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 08:52

MarjanB schreef:
In het kader van grappig..

Ik had een cavia hok te koop, groot ding 120 bij 55 bij 130 hoog. Mevrouw enthousiast dus prima kom maar halen voor dat geld. Komt ze serieus aanrijden in een gebakje vol met zooi en dochter mee _O- ehhh hoe gaat dat passen? Uiteindelijk hele hok gedemonteerd, kind voorin zo’n beetje op het Dashboard en boodschappen her en der door de auto verspreid :')

Oh dat had ik kunnen zijn :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:06

3x is scheepsrecht?

Afgelopen uur 3 vragen binnen gekregen van 3 potentiële kopers. Deze vragen binnen enkele minuten beantwoord. Maar tot 3x toe geen reactie terug.....

Wat is dat tegenwoordig? Als je een gesprek start met iemand, dan is het wél zo netjes dat gesprek eerst af te ronden voordat je met iets anders verder gaat.... houd dan op z'n minst marktplaats even in de gaten of je een berichtje terug hebt ontvangen.....

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:21

mvdende schreef:
3x is scheepsrecht?

Afgelopen uur 3 vragen binnen gekregen van 3 potentiële kopers. Deze vragen binnen enkele minuten beantwoord. Maar tot 3x toe geen reactie terug.....

Wat is dat tegenwoordig? Als je een gesprek start met iemand, dan is het wél zo netjes dat gesprek eerst af te ronden voordat je met iets anders verder gaat.... houd dan op z'n minst marktplaats even in de gaten of je een berichtje terug hebt ontvangen.....

Ik reageer ook wel eens in mijn pauze op het werk en ga vervolgens weer aan het werk en heb dan 3 a 4 uur lang geen telefoon meer in mijn handen. Ik ga er niet vanuit dat ik binnen een paar minuten reactie heb.
Even geduld hebben :) mensen verwachten tegenwoordig altijd maar dat iedereen direct reageert.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:22

Uhm nee? Ik stel een vraag en pleur m'n telefoon aan de kant en kijk een paar uur later weer. Niks mis mee, ik neem het risico dat een ander gesprek sneller gaat en ik achter het net vis. Marktplaats hoeft geen dagtaak te zijn...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:27

Tink89 schreef:
Marktplaats hoeft geen dagtaak te zijn...

:D dit. Gebeurd mij ook vaak genoeg hoor. Ik reageer en dan moet ik wat anders doen en ben dus niet meer online. Helemaal aangezien ik alleen maar een laptop voor MP gebruik. Maar er zijn idd mensen die denken dat iedereen maar 24/7 online zijn. Hebben ze bij mij pech :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:06

Geen verder toelichting nodig toch?

Afbeelding

Nou zeg, vind ik ook :Y)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:15

S8903N schreef:
Geen verder toelichting nodig toch?

[ [url=m/hKcGNS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou zeg, vind ik ook :Y)

Hahaha en nog beledigd zijn ook!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:15

Ja, dat had ik ook gedaan. Dat laat je toch effe weten?

Groot gelijk dat die persoon niet meer hoeft te komen.

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:21

Geef je idd groot gelijk. Communiceert netjes en duidelijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:45

Groot gelijk van de verkoper :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:53

Hopelijk heeft die een les geleerd hieruit. Netjes afzeggen om wat voor reden dan ook is altijd beter, dan helemaal niets laten horen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 18:44

hij lijkt ook nog verbaasd.

zo had ik begin dit jaar een advertentie gezet voor dierenoppas. Er reageerden veel mensen. 1 persoon wilde heel graag. Wist zeker dat ze kon (had ik haar gevraagd). Toen bleek ineens dat ze nog vrij moest vragen, maar dat zou geen probleem zijn. Ik gaf aan het snel te willen weten ivm vlucht boeken. Ik hoorde maar niks, dus heb haar ernaar gevraagd.

Uiterlijk morgen 16 uur hoor je van mij. Ik hoorde wederom niks.

Volgende ochtend heb ik dus iemand anders gevraagd. Die was erg blij.

Ik heb de 1e vrouw gezegd dat ik al iemand anders had geregeld. En dat het fijn was geweest als ze zich, zoals afgesproken, even gemeld had.

Was ze nog beledigd ook. Ze was de hele dag druk geweest met vervanging voor haar werk proberen te regelen en had geen tijd gehad mij een berichtje te sturen.

Zo raar dat mensen het kennelijk normaal vinden om iemand te laten wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 20:44

Ja bizar hè? Alsof je niks beters te doen hebt.
Misschien denken ze dat ze de koning(in) zijn ofzo :D

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 13:21

Marktplaats zet automatisch kopers bescherming aan.

Is dit veilig om te gebruiken als verkoper? Ik ben bang dat de koper straks gewoon aangeeft niets ontvangen te hebben etc.

Iemand hier ervaring mee??

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 13:39

Ik zet hem vrolijk weer uit.
Dat moet je twee keer doen als je de advertentie aanmaakt en twee keer als je een betaalverzoek stuurt.

Handelen wordt steeds minder leuk.. :+

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 22:41

Ik zit er niet mee, de meeste kopers kiezen er niet voor, omdat het meer kost. Als je een eerlijke verkoper bent, dan heb je niets te vrezen.

Ik fotografeer altijd wat ik inpak (foto van de doos open met inhoud op een weegschaal) en maak de laatste foto van het pakket als het bij het verzendpunt is ingeleverd.

Zo weet de koper hoe het pakket er uit ziet en wat het weegt. De enkele keer dat een koper en wel voor kiest maakt het voor mij niet anders, moet alleen even iets langer op mijn geld wachten, maar zodra het geleverd is, wordt het geld ook vrijgegeven (ik verzend altijd met verzendlabel via marktplaats zelf).

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 00:10

upendo schreef:
Ik zet hem vrolijk weer uit.
Dat moet je twee keer doen als je de advertentie aanmaakt en twee keer als je een betaalverzoek stuurt.

Handelen wordt steeds minder leuk.. :+

Dit... het is gewoon irritant.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 07:20

Daphara schreef:
Ik zit er niet mee, de meeste kopers kiezen er niet voor, omdat het meer kost. Als je een eerlijke verkoper bent, dan heb je niets te vrezen.

Ik fotografeer altijd wat ik inpak (foto van de doos open met inhoud op een weegschaal) en maak de laatste foto van het pakket als het bij het verzendpunt is ingeleverd.

Zo weet de koper hoe het pakket er uit ziet en wat het weegt. De enkele keer dat een koper en wel voor kiest maakt het voor mij niet anders, moet alleen even iets langer op mijn geld wachten, maar zodra het geleverd is, wordt het geld ook vrijgegeven (ik verzend altijd met verzendlabel via marktplaats zelf).

Ik ben een eerlijke verkoper, kunnen ze ook zien aan mijn 300+ reviews.

Ik heb alleen geen zin om elk pakket te fotograferen, wegen en een week op mijn geld te wachten. :)