Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:58

Dus als je ziek bent maar het is geen covid dan krijg je niet doorgetaald :?
Ik hoop dat ik dat verkeerd begrijp want dat zou gewoon gestoord zijn. Dat is een typisch geval van: Hoe zorg je dat mensen ondanks koorts gewoon doorwerken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:03

Sizzle schreef:
Ik hoop dat ik dat verkeerd begrijp want dat zou gewoon gestoord zijn. Dat is een typisch geval van: Hoe zorg je dat mensen ondanks koorts gewoon doorwerken.

Ik heb daarom ook een vaste baan ernaast met 24 uur. Maar met het pgb kan ik bijv niet heen als ik in contact ben geweest met iemand met corona en of verkouden ben. Ik doe het er daarom ook naast mijn volledige baan zou ik er sowieso niet van maken dat is te onzeker qua uren en je bouwt geen pensioen op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:22

Winged schreef:
Mijn ouders zouden vandaag voor de booster gaan. Test mijn vader vanmorgen positief. Maar afwachten of mijn moeder ook positief gaat testen..

Ik had de herhaalprik vandaag.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:23

Wat absurd dat je dan wel betaald krijgt bij covid maar niet bij gewone verkoudheid, dan vragen ze erom dat mensen gewoon komen en een pilletje nemen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:26

purny schreef:
Winged schreef:
Mijn ouders zouden vandaag voor de booster gaan. Test mijn vader vanmorgen positief. Maar afwachten of mijn moeder ook positief gaat testen..

Ik had de herhaalprik vandaag.

Mijn ouders hadden hem 2 weken geleden woensdag. Donderdag moeder positief en vader de week erna :+ Het gaat hier flink rond.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:28

Sizzle schreef:

De thuishulp van mijn moeder heeft precies hetzelfde. Wordt niet doorbetaald als ze ziek is.
Ze krijgt deze week haar 10e hulp.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:00

Maar wanneer ben ziek volgens de normale normen heb ik zeer zelden koorts.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:03

Sizzle schreef:
Wat absurd dat je dan wel betaald krijgt bij covid maar niet bij gewone verkoudheid, dan vragen ze erom dat mensen gewoon komen en een pilletje nemen.

Bij het pgb heeft het ermee te maken dat er helaas ontzettend veel fraude mee is gepleegd. Daarom zijn ze nu zo streng en ze moeten ook wel.

Uiteindelijk hebben anderen het verpest om het zomaar te zeggen. Vroeger kon je zeer gemakkelijk misbruik van het systeem maken. Dus ze moeten wel zo streng zijn.

Zegt niet dat mijn pgb cliënt het ermee eens is zij wil ons liever ook doorbetalen maar dat lukt niet.

Uiteraard in corona tijd toen ze tijdelijk geen hulp van buitenaf wou hebben is er wel doorbetaald.

Maar verder zijn ze van de pgb portaal nu echt heel streng .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:13

Het heeft er niet zoveel mee te maken dat het om PGB gaat. Als jij bij een organisatie in dienst bent en vanuit die organisatie begeleid je een PGB-er, dan betaalt die organisatie jouw loon gewoon door. Maar als je als ZZP-er, dus als zelfstandige die PGB-er begeleidt, dan word je niet doorbetaald. Zoals elke zelfstandige die ziek is en niet kan werken niet doorbetaald wordt. Daarom heb je als ZZP-er (en dan heb ik het niet over schijnzelfstandigheid) een hogere uurverdienste. Omdat je als zelfstandige financiële risico's loopt, die iemand in loondienst niet heeft.

Dat heeft verder niks met PGB te maken. Als PGB-er huur je een dienst in en als die dienst niet geleverd wordt, dan betaal je daar ook niet voor. Dat is een vrij normaal economisch principe. Als jij op vakantie gaat en het hotel is gesloten wegens ziekte, wil jij toch ook gewoon je geld terug, dan zeg je toch ook niet: "Hou maar, want het is vervelend genoeg voor jullie dat jullie ziek zijn."?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:33

Karl66 schreef:
Het heeft er niet zoveel mee te maken dat het om PGB gaat. Als jij bij een organisatie in dienst bent en vanuit die organisatie begeleid je een PGB-er, dan betaalt die organisatie jouw loon gewoon door. Maar als je als ZZP-er, dus als zelfstandige die PGB-er begeleidt, dan word je niet doorbetaald. Zoals elke zelfstandige die ziek is en niet kan werken niet doorbetaald wordt. Daarom heb je als ZZP-er (en dan heb ik het niet over schijnzelfstandigheid) een hogere uurverdienste. Omdat je als zelfstandige financiële risico's loopt, die iemand in loondienst niet heeft.

Dat heeft verder niks met PGB te maken. Als PGB-er huur je een dienst in en als die dienst niet geleverd wordt, dan betaal je daar ook niet voor. Dat is een vrij normaal economisch principe. Als jij op vakantie gaat en het hotel is gesloten wegens ziekte, wil jij toch ook gewoon je geld terug, dan zeg je toch ook niet: "Hou maar, want het is vervelend genoeg voor jullie dat jullie ziek zijn."?

Ach ik kan ook niet alles weten haha. Ik heb er ook geen problemen mee omdat ik bij een grote organisatie gewoon een normaal contract heb.

Maar idd het uurloon is heel hoog. Ik krijg 37,50 per uur alleen betaal daarintegen heel veel belasting wat ik wel jaarlijks weer deels terugkrijg.

Maar je moet met corona wel je testbewijs bewaren ze kunnen vragen om her bewijs dat je positief getest bent .

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 23:41

Ik hoef me voorlopig niet druk te maken om een booster, lig nog steeds in het ziekenhuis en heb daar covid opgelopen.
Kon er ook nog wel bij, mijn lichaam is al zo verzwakt op het moment… ;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 00:43

Marije jakkes ben je er erg ziek van?

Zoals verwacht is mijn leeftijd eerder dan mijn griepprik groep oproep. Net gekeken en kennelijk zijn ze gister begonnen met de leeftijd onder 60. 1968 en eerder kan afspraak maken. Niks in het nieuws hierover alleen op rijksoverheid site. Best slecht eigenlijk

Ik kan maandag ochtend terecht al

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 00:58

Nou ik was al erg ziek.
3 oktober grote buikoperatie gehad en daarna zo’n beetje alle tegenslagen met abcessen, lig nu met open buik, longontsteking en had zonder covid al 40 graden koorts.
En hoesten met een open buik is niet leuk moet ik zeggen.
Ben net naar een andere afdeling gebracht, naar een covid kamer.

Het is nu afwachten wat covid gaat doen. Voel het al erg op mijn longen en ben best bang om eerlijk te zijn…

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 05:41

MarijeR schreef:
Nou ik was al erg ziek.
3 oktober grote buikoperatie gehad en daarna zo’n beetje alle tegenslagen met abcessen, lig nu met open buik, longontsteking en had zonder covid al 40 graden koorts.

Het is nu afwachten wat covid gaat doen. Voel het al erg op mijn longen en ben best bang om eerlijk te zijn…

:(:) hou je taai Marije, wat een ellende.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 07:49

Oh wat intens naar Marij.
Zoveel tegenslag en dan ook nog corona erbij.
Dikke knuf :knuffel:

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 07:58

Gats dat klinkt niet fijn! Beterschap!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:05

Oh wat vreselijk. Hoesten met een buikwond. Maar dat je daar covid oploopt als je toch al zo veel ontzettend beroerd bent. Cohort afdeling alweer aanwezig? Heel veel sterkte bah wat een narigheid

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:24

Wat een ellende, heel veel sterkte en beterschap.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:24

Wat naar Marije. Beterschap!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:55

Beterschap Marije. Hopelijk ben je weer snel aan de beterende hand.
@karuna: Ik had afgelopen zaterdag gebeld en gemeld dat ik de brief niet had gekregen. Ik had een berichtje erbij gepakt dat ik op twitter had gevonden dat je de brief niet nodig had. Ik moest wel een bewijs meenmen dat ik een griepprik persoon was.
Ik had hem eigenlijk gister gehaald maar is nu niet meer nodig...

En op dit moment is de kans dat je corona overal op kunt lopen, je kunt het niet meer buiten de deur houden

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:11

MarijeR schreef:
Nou ik was al erg ziek.

Hé bah wat een vervelende situatie! Hopelijk knap je snel op , veel beterschap!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:43

He Marije.. Wat ontzettend naar. Hopelijk knap je snel op. Je bent als het goed is op een plek waar de mensen raad weten met gezondheid. Beterschap en houd je taai!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:46

Jeetje marije, dat klinkt ontzettend heftig.. sterkte!

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:03

MarijeR schreef:
Nou ik was al erg ziek.

Poeh, dat is allemaal geen goede combinatie. Gelukkig kunnen ze je wel goed observeren en meteen ingrijpen, hopelijk loopt het allemaal met een sisser af.

Hier een egoïstisch baalmomentje (ik lees wel mee, maar reageer eigenlijk nooit)..
Ik heb een jaar op een Corona-test-drive gewerkt, heb 5 spuiten gehad (laatste zo'n 3 weken geleden), werk nu 2 weken op een andere afdeling in het ziekenhuis (administratief, geen patiëntencontact) en nu heb ik Corona met een zéér hoge virale lading. Ik ben niet blij :=

En ik snap ook niet wat ze (=overheid? ziekenhuis?) allemaal bezig zijn (België). Hele voorjaar/zomer amper werk gehad, en nu gaan ze de test-drive afbouwen in uren, deze maand al begonnen, volgende maand nog meer, met de bedoeling om te sluiten. Nu .. dit najaar ... Ik had dan precies toch nog even wat afgewacht, maar dat ligt misschien aan mij.

Ben benieuwd waar het deze winter naartoe gaat .. maar ik ben alvast de dans niet ontsprongen, het is lang goed gegaan maar deze had ik niet zien komen ^)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:30

Wat is een zeer hoge virale lading en hoe komt men daar achter?

Heb je zelf klachten door de infectie?