Ik hoop dat ik dat verkeerd begrijp want dat zou gewoon gestoord zijn. Dat is een typisch geval van: Hoe zorg je dat mensen ondanks koorts gewoon doorwerken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Dus als je ziek bent maar het is geen covid dan krijg je niet doorgetaald![]()
Ik hoop dat ik dat verkeerd begrijp want dat zou gewoon gestoord zijn. Dat is een typisch geval van: Hoe zorg je dat mensen ondanks koorts gewoon doorwerken.
purny schreef:Winged schreef:Mijn ouders zouden vandaag voor de booster gaan. Test mijn vader vanmorgen positief. Maar afwachten of mijn moeder ook positief gaat testen..
Ik had de herhaalprik vandaag.
Sizzle schreef:Dus als je ziek bent maar het is geen covid dan krijg je niet doorgetaald![]()
Sizzle schreef:Wat absurd dat je dan wel betaald krijgt bij covid maar niet bij gewone verkoudheid, dan vragen ze erom dat mensen gewoon komen en een pilletje nemen.
Karl66 schreef:Het heeft er niet zoveel mee te maken dat het om PGB gaat. Als jij bij een organisatie in dienst bent en vanuit die organisatie begeleid je een PGB-er, dan betaalt die organisatie jouw loon gewoon door. Maar als je als ZZP-er, dus als zelfstandige die PGB-er begeleidt, dan word je niet doorbetaald. Zoals elke zelfstandige die ziek is en niet kan werken niet doorbetaald wordt. Daarom heb je als ZZP-er (en dan heb ik het niet over schijnzelfstandigheid) een hogere uurverdienste. Omdat je als zelfstandige financiële risico's loopt, die iemand in loondienst niet heeft.
Dat heeft verder niks met PGB te maken. Als PGB-er huur je een dienst in en als die dienst niet geleverd wordt, dan betaal je daar ook niet voor. Dat is een vrij normaal economisch principe. Als jij op vakantie gaat en het hotel is gesloten wegens ziekte, wil jij toch ook gewoon je geld terug, dan zeg je toch ook niet: "Hou maar, want het is vervelend genoeg voor jullie dat jullie ziek zijn."?
MarijeR schreef:Nou ik was al erg ziek.
3 oktober grote buikoperatie gehad en daarna zo’n beetje alle tegenslagen met abcessen, lig nu met open buik, longontsteking en had zonder covid al 40 graden koorts.
En hoesten met een open buik is niet leuk moet ik zeggen.
Ben net naar een andere afdeling gebracht, naar een covid kamer.
Het is nu afwachten wat covid gaat doen. Voel het al erg op mijn longen en ben best bang om eerlijk te zijn…
3 oktober grote buikoperatie gehad en daarna zo’n beetje alle tegenslagen met abcessen, lig nu met open buik, longontsteking en had zonder covid al 40 graden koorts.
Het is nu afwachten wat covid gaat doen. Voel het al erg op mijn longen en ben best bang om eerlijk te zijn…