Samenwonen zonder hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 23:37

Ik vind het verdrietig dat je jezelf niet meer gunt.
Zorg goed voor jezelf. :knuffel:

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 16:24

capopjekop schreef:
Weet je, het is jouw leven en je maakt je eigen keuzes. Je moet ook je eigen pad kiezen. Wij kunnen rode vlaggen zien en dat tegen je zeggen. Maar ik heb niet het idee dat je het wil zien. En dat is je goed recht natuurlijk.

Maar ik hoop wel dat je gaat werken aan grenzen stellen. Want het is makkelijk voor je vriend om zich als een egocentrische zak te gedragen en jou te laten stikken. En dan later met allerlei excusen komen waarom hij zich als een zak gedroeg en er dan mee weg komen. Dat kan een keer gebeuren. Niemand is perfect. Maar wees kritisch dat het geen patroon wordt. Dan gaat het ten koste van jezelf zeg ik uit ervaring. Mensen veranderen niet voor jou. Enkel voor zichzelf als ze dat willen. Als dit soort dingen blijven gebeuren betekent het dus dat iemand niet wil veranderen. Anders werk je eraan en zoek je desnoods hulp daarbij

Nou dit. TS, ik lees alleen maar in je berichten dat jullie relatie ontzettend uit balans is, jij doet en betaald van alles voor hem en hij schopt als dank jou het huis uit . Vervolgens negeert hij je 2 dagen en is het excuus dat hij zo druk is omdat hij zelf dingen moet regelen voor zijn huis :? Jij moest verdomme snel een heel nieuw huis regelen inclusief meubels en niet werkende verwarming. Door hem. Maar poe wat heeft je vriend het zwaar met zijn ADD en kozijnen 8)7 .
Ik hoop echt dat de afstand die er nu is je langzaam tot nieuwe inzichten laat komen, je verdiend echt beter dan dit.

Anoniem

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:04

Ik ga ontvolgen want ik trek het ook niet

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:56

Ik begrijp het ook niet. Het is uitgepraat? Hij komt met wat redenen waarom hij jou in de kou heeft laten zitten en niks heeft laten horen en dan is het uitgepraat en weer goed? Je bent toch geen speelgoed wat je aan de kant legt en weer pakt als je ermee wilt spelen? En als het speelgoed lastig gaat doen dan zet je het maar buiten de deur. Maar je wilt er wel af en toe mee spelen.
Ik vraag me af wat er met jou gebeurd is dat je zo bent geworden en dit toelaat. Je hoeft er natuurlijk geen antwoord op te geven maar iedere zichzelf respecterende vrouw zou dit niet toelaten. Jij bent jij en je bent heel wat waard! Sta voor jezelf op en geef jezelf wat je verdient.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 21:01

Ik begrijp het wel.

Als je meer van je partner dan van jezelf houdt dan kom je tot deze keuze.
TS is er blijkbaar niet klaar voor. En wie zijn wij om dan te oordelen?

Van buitenaf is het altijd makkelijker praten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 21:02

elmiran schreef:
Rookmelder zit in de hal voor de meterkast. Er zit inderdaad een glasplaat op het tv meubel.

Ik heb 2 dagen niks meer van mijn vriend gehoord voor zover ik hem zo kan noemen.
Het laatste wat ik stuurde was wow is dit liefde?. Je laat mij letterlijk in de kou staan met een gebroken hartje erbij.
Daarna niks meer gehoord. Terwijl ik hem ondertussen wel mijn fiets bijna 2 maanden leen omdat de zijne stuk is.

Fiets terughalen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 21:03

daantjuhhh schreef:
Ik begrijp het wel.

Als je meer van je partner dan van jezelf houdt dan kom je tot deze keuze.
TS is er blijkbaar niet klaar voor. En wie zijn wij om dan te oordelen?

Van buitenaf is het altijd makkelijker praten.

Ja maar dan zeg je het al. Ze houdt blijkbaar meer van haar vriend dan van zichzelf. Ik hoop dat ze ooit inziet dat ze allereerst van zichzelf moet houden om zichzelf meer te gunnen dan zo behandeld te worden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:39

Tja, het is gemakkelijker om acties van iemand te veroordelen wanneer je iemand niet kent en niet van diegene houdt.
Bokt is ook wel behoorlijk zwart wit in dit soort kwesties. Het leven heeft zoveel nuances. Er zijn niet alleen maar helden en boeven. TS zal eigen besluiten nemen, en vooral niet doen wat Bokkers willen.

Degene die nu boos zijn, kijk eens naar de 'reddersdriehoek'.
https://www.icm.nl/extra/de-dramadrieho ... ek-ik-het/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:52

Ts , hij komt dus wanneer je appartement klaar is, hij heeft ( vloek) geen vinger uitgestoken om zelfs maar een kopje jouw kant op te verhuizen. Leer eens dat jij er mag zijn, ga in therapie, weet ik veel wat want je wordt aan alle kanten misbruikt.
En wanneer jij je eigenwaarde een stuk opgevijzeld hebt kun je alsnog besluiten bij hem te blijven maar dan op gelijkwaardige basis, niet wanneer hij gezelschap wil.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 09:40

Ik vraag me af wat er zo geweldig is aan die man dat ts alles van hem blijft accepteren. Ik snap heel goed dat je zwaar verliefd kunt zijn maar dan zou daar een reden voor te vinden zijn waarom je die man, hoe slecht hij zich ook gedraagt, verkiest boven alle miljarden andere mannen op deze planeet. Want er is keus genoeg.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 09:45

senna21 schreef:
Tja, het is gemakkelijker om acties van iemand te veroordelen wanneer je iemand niet kent en niet van diegene houdt.
Bokt is ook wel behoorlijk zwart wit in dit soort kwesties. Het leven heeft zoveel nuances. Er zijn niet alleen maar helden en boeven. TS zal eigen besluiten nemen, en vooral niet doen wat Bokkers willen.

Ik vind dit heel vaak een terechte opmerking maar in deze situatie zijn de nuances ver te zoeken. Als het klopt wat TS allemaal schrijft, en daar ga ik vanuit, is deze situatie ook zwart-wit. Wat valt er hier nog goed te praten of op te nemen voor de vriend van TS?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:29

Jildau schreef:
senna21 schreef:

Ik vind dit heel vaak een terechte opmerking maar in deze situatie zijn de nuances ver te zoeken. Als het klopt wat TS allemaal schrijft, en daar ga ik vanuit, is deze situatie ook zwart-wit. Wat valt er hier nog goed te praten of op te nemen voor de vriend van TS?

De situatie is voor jou zwart wit.
Voor TS niet.

Liefde doet gekke dingen met je.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:39

En mss wordt ze wel gemanipuleerd en slim bespeeld. Dat soort dingen is als buitenstaander lastig in te schatten. Ik denk dat niemand voor z'n plezier in een giftige relatie blijft. Maar weggaan is lastig en je moet er klaar voor zijn. En dat we niet te hard moeten zijn voor haar. Dan heeft ze hier iig een plekje waar ze haar verhaal kwijt kan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:51

Jildau schreef:
Als het klopt wat TS allemaal schrijft, en daar ga ik vanuit, is deze situatie ook zwart-wit. Wat valt er hier nog goed te praten of op te nemen voor de vriend van TS?

Ja en nee.
Stel jij bent mijn collega en ik kan lekker klagen bij jou over mijn man/kind/moeder.
Jij denkt dan dat het 1 grote ellende is bij mij thuis omdat jij alleen de "slechte" dingen hoort.
En mij adviseert man/kind/moeder eruit te gooien en/of contact te verbreken.
Terwijl de rest van de 98% het super gaat.
Wil daarmee niet zeggen dat een relatie standaard goed is, maar iemand houdt zich sneller vast aan de goede/fijne momenten dan aan de slechtere.

Je ziet dat ook als mensen uit elkaar gaan, dan is hij de grootste fallus die je maar kan bedenken, maar de 5 jaar ervoor die super leuk/gezellig waren, daar hoor je niets over.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:37

Ik hoop dat ts rust vind nu ze op zichzelf woont. En dat ze dan gaat inzien dat er waarschijnlijk geen toekomst in deze relatie zit.
Eerder zei ts een kinderwens te hebben... met deze man wordt het geen huisje boompje baby ben ik bang... je wordt vrees ik een makkelijk n**kertje.. :\ (sorry, klinkt nogal grof)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:44

juval schreef:
Ik hoop dat ts rust vind nu ze op zichzelf woont. En dat ze dan gaat inzien dat er waarschijnlijk geen toekomst in deze relatie zit.
Eerder zei ts een kinderwens te hebben... met deze man wordt het geen huisje boompje baby ben ik bang... je wordt vrees ik een makkelijk n**kertje.. : (sorry, klinkt nogal grof)

Waarom schrijf je het dan?
Staat altijd zo belachelijk hé... Eerst iets grof neerpennen en dan sorry erachter...
Wees grof en kom ervoor uit of wees niet grof maar dat grof zijn gevolgd door een sorry in dezelfde zin is zo ronduit bespottelijk telkens

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:54

juval schreef:
Eerder zei ts een kinderwens te hebben... met deze man wordt het geen huisje boompje baby ben ik bang... je wordt vrees ik een makkelijk n**kertje.. : (sorry, klinkt nogal grof)

Well, iemand die je niet kent zo afbranden, zegt alleen iets over de spreker zelf.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:18

elmiran schreef:
We hebben het uitgepraat. Hij belde mij na werktijd of ik kwam eten. Het gaat niet zo goed met hem. Hij is om 21:00 al naar bed gegaan (lichamelijk zwaar werk, en stress omdat hij van alles moet regelen). De kozijnen gaan er dit jaar allemaal uit. Hij heeft ADHD en moeite met dingen regelen, en rond te krijgen. Zijn vader was gisteren ook nog op bezoek voor advies. We zien elkaar vrijdag weer, en de woensdagen komt hij bij mij zodat we doordeweeks een keer extra samen zijn. Wie weet vaker als we over een tijdje meer energie hebben. Ik dacht dat hij boos was omdat we normaal wel elkaar iedere dag een app sturen. Soms niet veel. Vaak wel een smiley.

Ik betaalde de boodschappen, af en toe kleding voor hem. Ruim 5000 euro aan meubels, deel van de tv, electricien kosten. De Ikea kledingkasten, en mijn grote koelkast staan bij hem omdat ze er niet mooier op worden met verhuizen (heb hier een kleine inbouwkoelkast). Als ik het optel kom ik niet goedkoper uit dan wat ik in mijn voorgaande woning betaalde. We zijn best vaak buiten de deur wezen eten, of lieten eten thuis bezorgen. Dit doe ik in mijn eentje natuurlijk niet. Nu doen we om, en om met de boodschappen als we samen zijn.

De vader van de vriend van ts is zich ermee gaan bemoeien. Als (schoon)ouders erbij moeten komen om een relatie te redden dan is het meestal niet veel meer. Maar goed, ik ken niemand van deze mensen, en vaak is een relatie, hoe slecht ook, een leerproces op je levensweg.Als je er zelf middenin zit heb je geen overzicht. Buitenstaanders zien dat vaak wel maar men moet er zelf aan toe zijn om te zien hoe het zit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:21

Nou dat vind ik wel een aanname. Het kan best zijn dat zijn vader er was om advies te geven over de kozijnen of iets anders dat er aan het huis moet gebeuren....

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:36

pmarena schreef:
Nou dat vind ik wel een aanname. Het kan best zijn dat zijn vader er was om advies te geven over de kozijnen of iets anders dat er aan het huis moet gebeuren....

Het lijkt mij dat hun huidige relatiecrisis veel belangrijker is en eerder advies nodig heeft dan de kozijnen.Het is maar net waar de prioriteiten liggen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:38

anjali schreef:
pmarena schreef:

Het lijkt mij dat hun huidige relatiecrisis veel belangrijker is en eerder advies nodig heeft dan de kozijnen.Het is maar net waar de prioriteiten liggen.

Jij vind dat ze een relatie crisis hebben, ik lees nergens dat de vriend van de TS dat vind. Kan dus prima dat die vader om elk ander advies daar was, dan de relatie.

TS, is het inmiddels warm in je huis? En weet je al wanneer je bed komt?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 15:00

Even voor de duidelijkheid. Ik heb al ruim een half jaar geen contact meer met zijn ouders omdat zij zich ermee gingen bemoeien op een slechte manier. Hij was er inderdaad voor de kozijnen. Ik heb ook liever dat ze zich er niet meer mee bemoeien aangezien ze erg slecht over mij denken zonder mij goed te kennen. Hij ging akkoord bij de notaris totdat zij zich ermee gingen bemoeien.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:14

Dat bedoel ik, aanname en geen feiten.

TS, ik heb 7 jaar in een relatie gezeten die achteraf gezien niet (altijd) gezond was. Te weinig gelijkwaardigheid en daardoor veel negatieve gevoelens en zaken er aan over gehouden.

Gelukkig ben ik er uit gestapt. Achteraf de beste keuze ooit. Maar als je er in zit is het de meest moelijke keuze die er is.

Wat je ook doet, ik hoop dat je van jezelf (leert) houden.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:56

anjali schreef:
elmiran schreef:
We hebben het uitgepraat. Hij belde mij na werktijd of ik kwam eten. Het gaat niet zo goed met hem. Hij is om 21:00 al naar bed gegaan (lichamelijk zwaar werk, en stress omdat hij van alles moet regelen). De kozijnen gaan er dit jaar allemaal uit. Hij heeft ADHD en moeite met dingen regelen, en rond te krijgen. Zijn vader was gisteren ook nog op bezoek voor advies. We zien elkaar vrijdag weer, en de woensdagen komt hij bij mij zodat we doordeweeks een keer extra samen zijn. Wie weet vaker als we over een tijdje meer energie hebben. Ik dacht dat hij boos was omdat we normaal wel elkaar iedere dag een app sturen. Soms niet veel. Vaak wel een smiley.

Ik betaalde de boodschappen, af en toe kleding voor hem. Ruim 5000 euro aan meubels, deel van de tv, electricien kosten. De Ikea kledingkasten, en mijn grote koelkast staan bij hem omdat ze er niet mooier op worden met verhuizen (heb hier een kleine inbouwkoelkast). Als ik het optel kom ik niet goedkoper uit dan wat ik in mijn voorgaande woning betaalde. We zijn best vaak buiten de deur wezen eten, of lieten eten thuis bezorgen. Dit doe ik in mijn eentje natuurlijk niet. Nu doen we om, en om met de boodschappen als we samen zijn.

De vader van de vriend van ts is zich ermee gaan bemoeien. Als (schoon)ouders erbij moeten komen om een relatie te redden dan is het meestal niet veel meer. Maar goed, ik ken niemand van deze mensen, en vaak is een relatie, hoe slecht ook, een leerproces op je levensweg.Als je er zelf middenin zit heb je geen overzicht. Buitenstaanders zien dat vaak wel maar men moet er zelf aan toe zijn om te zien hoe het zit.

Anjali, ik vind je af en toe de meest gekke dingen neerpennen maar hierin heb je zo een gelijk. We kunnen er allemaal wat van vinden maar TS moet het zelf ondervinden en ervan leren. Met vallen en opstaan. Nemen met de bluts en de buil. We lezen hier trouwens ook maar 1 kant van het verhaal en, als ik eerlijk mag zijn, is de informatie vaak ook karig.

Uiteraard is het haar goed recht om niet alles te beantwoorden en niet alles te delen maar dat kan er voor zorgen dat het verhaal erg zwart-wit wordt ingekleurd. Ik kan alleen maar hopen dat TS haarzelf graag zit en kan inschatten welke waarde ze heeft. Dat ze weet dat het niet nodig is om bevestiging van een man te krijgen. Maar zoals hierboven geschreven wordt: het is ieder zijn eigen levensweg en die kan niet ingevuld worden door buitenstaanders.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 21:16

Jeetje, hij gooit jou het huis uit, steekt daarvoor geen poot uit, laat niks van zich horen.
En nu heeft HIJ stress omdat ie dingen moet regelen :?