[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:51

Tip vanuit de expertise-kant: bel bij een volgende keer de politie. Dat mag gewoon via 112. Zeg er bij dat je niet goed weet waar het vandaan komt, maar dat het goed te horen is en dat je dit vaker hoort. Dan kunnen de agenten hun oor te luisteren leggen.

Ik weet uit ervaring dat er talloze voorbeelden zijn van situaties waar kinderen nooit hadden moeten komen. Kan ik ze zelf nog zo hard niet willen, maar ze verdienen het niet om verwaarloosd te worden door hun ouders of erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:56

Is het niet spoed nummer niet verstandiger? Als je het vaker hoort gaat er tenslotte niemand dood. Dus heel spoedeisend is het niet. Echter wel goed als er eens gebeld wordt..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:59

idinn schreef:
Is het niet spoed nummer niet verstandiger? Als je het vaker hoort gaat er tenslotte niemand dood. Dus heel spoedeisend is het niet. Echter wel goed als er eens gebeld wordt..

112 is niet alleen voor als er iemand dood ligt te gaan, het wil zeggen dat er zsm politie moet komen. De meldkamer kan dan nog altijd de inschatting maken of iets toch langer moet wachten.

Gaat het om gewoon geluidsoverlast, dan bel je 09008844. Maar bij een kind wat al zo lang krijst neig ik eerder naar mogelijke kindermishandeling en dan mag je zeker 112 bellen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:00

Ja ook als je dat nummer belt komen ze erg snel. Dat kan ik zeggen uit ervaring. Ik hoef inmiddels mijn adres niet meer in te geven dat staat al in hun systeem. :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:02

MarlindeRooz schreef:
Ja ook als je dat nummer belt komen ze erg snel. Dat kan ik zeggen uit ervaring. Ik hoef inmiddels mijn adres niet meer in te geven dat staat al in hun systeem. :=

Bel jij zo vaak de politie dan?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:06

Nou ik denk sinds augustus 2021 tot eind 2021 wel zeker 3x. Allemaal voor geluidsoverlast waar bij zelf aanspreken niet hielp en/of boze reacties uitlokt. Ik ga me niet laten bedreigen / slaan zoals ze bij mijn buren deden.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:07

MarlindeRooz schreef:

Kan, maar via 09008844 gaat er wel meer tijd overheen. Heb aardig wat meldingen gehad waarbij ze 0900 hadden gebeld ipv 112 en wij dachten "had nou maar 112 gebeld", omdat dat net het verschil had kunnen maken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:23

Snadrem schreef:
MarlindeRooz schreef:

Kan, maar via 09008844 gaat er wel meer tijd overheen. Heb aardig wat meldingen gehad waarbij ze 0900 hadden gebeld ipv 112 en wij dachten "had nou maar 112 gebeld", omdat dat net het verschil had kunnen maken.

Dat vertelde de politie hier een paar jaar geleden ook tijdens een bijeenkomst, dat ze graag wilden dat mensen gewoon 112 bellen omdat ze te vaak situaties via het andere nummer kregen waarbij echt wel politie aanwezigheid nodig was.
De campagnes "geen spoed, wel politie" voor het 0900 nummer hebben destijds iets té goed gewerkt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:41

Ik dacht dat t kwam door de slogan
'bij bloed en spoed' voor het 112 nummer

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:48

Ik bel eigenlijk alleen maar 112 bij een ongeluk of als ik zeker weet dat de brandweer / ambulance moet komen haha. Heb 1x 112 gebeld omdat een vrouw gevallen was en bloed spuugde. Maar dat vonden ze niet urgent genoeg. :o

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:51

Dat dat niet urgent was is een fout van hun!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:58

MarlindeRooz, zeker wel 112 waardig. Ik heb echter ook een keer iemand doorverbonden gekregen via 112 "die NU een tolk nodig had".

Dat was een leuk gesprek :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:00

Een tolk nog wel. Dat is interessant
Kan je iets meer info geven?
Waarom wilde diegene een tolk en waarom van de politie?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:03

Teveel info mag ik natuurlijk niet geven ;) maar degene die belde kon een buitenlandse man niet verstaan. Voor de centralist van de meldkamer was het een warrig verhaal, die kon niet uitmaken of er nou wat aan de hand was of niet. Vandaar dat deze man werd doorgeschakeld en nadat ik het verhaal helder had hebben we het toch wel even gehad over wanneer je nou 112 moet bellen, en wanneer je Google translate er even bij moet pakken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:05

Ah duidelijk!
Dankjewel

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:17

Snadrem schreef:
MarlindeRooz, zeker wel 112 waardig. Ik heb echter ook een keer iemand doorverbonden gekregen via 112 "die NU een tolk nodig had".

Dat was een leuk gesprek :')

Nu ben ik ook wel benieuwd :') Maar snap dat je geen info mag geven!

Jammer voor ouders die hun kids graag bij opa en oma parkeren }> https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... 3uzCfSfXi0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:28

Tuurlijk blijf je daar niet jong door. Ben je van jou kruisgespuis af, vindt dat het een goed idee om nieuw kruisgespuis bij je te dumpen.. maar ja, je krijgt er zooooveel voor terug.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:24

Ik heb net gebabbeld met iemand van het deel hiernaast.
Ik denk te weten waar betreffende kind woont en zal de volgende keer melding maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:39

Mijn humeur toen ik op de fiets stapte met m'n brakke hoofd: "ik ga lekker winkelen" ... mijn humeur toen ik de winkelstraat inliep: "ik haal lekker een pizza en ga naar huis". Krijsende gedrochten :roll:

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:32

idinn schreef:
Mijn humeur toen ik op de fiets stapte met m'n brakke hoofd: "ik ga lekker winkelen" ... mijn humeur toen ik de winkelstraat inliep: "ik haal lekker een pizza en ga naar huis". Krijsende gedrochten :roll:

Oh fijn is dat... :roll:

Ik spaar Schleich, dat zijn van die paarden beeldjes. Heb paar dubbel en op marktplaats gezet. Eerst iemand heel serieus of ik ook wil ruilen. Nou ja opzich wel, tegen één die ik nog niet heb. Maar blijkbaar is het een kind die me serieus ieder kwartier een bericht stuurt. Of ik al foto's gemaakt heb, waar ik woon, dat ze die ene zo mooi vindt, vraagtekens, uitroeptekens. Argh. Heb gezegd dat ik werken ben maar het gaat maar door.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:52

Nietsmar schreef:
idinn schreef:

Oh fijn is dat... :roll:

Ik spaar Schleich, dat zijn van die paarden beeldjes. Heb paar dubbel en op marktplaats gezet. Eerst iemand heel serieus of ik ook wil ruilen. Nou ja opzich wel, tegen één die ik nog niet heb. Maar blijkbaar is het een kind die me serieus ieder kwartier een bericht stuurt. Of ik al foto's gemaakt heb, waar ik woon, dat ze die ene zo mooi vindt, vraagtekens, uitroeptekens. Argh. Heb gezegd dat ik werken ben maar het gaat maar door.

Ja verschrikkelijk. Ik handelde ook met zo'n joch een paar maanden geleden en PRECIES dit. "Ik zal morgen extra foto's maken" en dan de rest van de dag "heeft u al foto's gemaakt"? Of een deal al vrijwel rond hebben, veel moeite voor gedaan, en dan "ik doe het toch niet want het is toch wel veel zakgeld". AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:52

God ja zo irritant. Ik had dat toen ik een bijrijder zocht voor m'n pony. Het meisje dat reageerde woonde veel te ver weg maar ze had wel een oplossing. Ik kon mijn pony bij een boer bij haar in de buurt stallen. Dat kostte maar 100 euro per maand. Toen ik vroeg wat ik daaraan had om mijn pony op een uur afstand te zetten was de reactie: maar je zoekt toch een ruiter? Toen brak m'n klomp :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:05

Hahahaha ja wat wil je nou? _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:10

idinn schreef:
Hahahaha ja wat wil je nou? _O-

Ik vind t wel slim van dr :7.

Dat mis ik niet aan het hebben van paarden, al die pennymeisjes die wel willen helpen met rijden/verzorgen :\.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:12

capopjekop schreef:
God ja zo irritant. Ik had dat toen ik een bijrijder zocht voor m'n pony. Het meisje dat reageerde woonde veel te ver weg maar ze had wel een oplossing. Ik kon mijn pony bij een boer bij haar in de buurt stallen. Dat kostte maar 100 euro per maand. Toen ik vroeg wat ik daaraan had om mijn pony op een uur afstand te zetten was de reactie: maar je zoekt toch een ruiter? Toen brak m'n klomp :')

Haha toen ik mijn paard verkocht kreeg ik ook van die reacties. Niet kunnen kopen, maar wel willen rijden :+