[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:30

Ik vind het altijd zo bijzonder om te zien wat er dan allemaal nog aan huisraad rondslingert. Alsof mensen zo zijn opgestaan en weggelopen.

Dat vogeltje ziet er niet al te best uit indd :=

Heb je nog meer foto's?

Anoniem

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:02

Nou dat hadden wij dus in ons huis. Zelfs notiebriefjes hingen nog op etc. Het voelde alsof wij niet in ‘ons’ huis kwamen maar echt in iemand anders zijn huis. Tot het valse gebit aan toe dat nog in het badkamer kastje lag. Een videocasette van hun 50 jaar getrouwd op de videospeler. Noem maar op. Voelde voor mij ook wel wat luguber in het begin. Rolator etc stond hier ook nog. Alle inboedel nog in de kasten. Echt alles was er nog, met uitzondering van kledij. Ik verwachtte de vorige eigenares elk moment terug binnen te komen. En ik zweer het dat ik de oude, overleden eigenaar hier nog heb rond zien lopen samen met een zwarte kat. Ik verschoot mij echt een ongeluk omdat ik iemand over het erf zag lopen en dat is pas gestopt toen al hun spullen weg waren. Ik ben overigens een vrij nuchter iemand in zo zaken dus ik kon mijn ‘ogen niet geloven’

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:07

Moestuin schreef:
Nou dat hadden wij dus in ons huis. Zelfs notiebriefjes hingen nog op etc. Het voelde alsof wij niet in ‘ons’ huis kwamen maar echt in iemand anders zijn huis. Tot het valse gebit aan toe dat nog in het badkamer kastje lag. Een videocasette van hun 50 jaar getrouwd op de videospeler. Noem maar op. Voelde voor mij ook wel wat luguber in het begin. Rolator etc stond hier ook nog. Alle inboedel nog in de kasten. Echt alles was er nog, met uitzondering van kledij. Ik verwachtte de vorige eigenares elk moment terug binnen te komen. En ik zweer het dat ik de oude, overleden eigenaar hier nog heb rond zien lopen samen met een zwarte kat. Ik verschoot mij echt een ongeluk omdat ik iemand over het erf zag lopen en dat is pas gestopt toen al hun spullen weg waren. Ik ben overigens een vrij nuchter iemand in zo zaken dus ik kon mijn ‘ogen niet geloven’

Oooh gedsie :oo

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:11

Wat mij altijd verwonderd is dat niemand zin huis claimt. Zijn er geen erfgenamen of willen ze het niet?
In Nederland ligt zo'n huis vaak snel plat voor nieuwbouw

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:52

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:55

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:59

julius_juut schreef:
...Het gemummificeerde vogeltje in het bakblik is wel zeer passend in het topic. :P

Dat vond ik nou ook :D
Ik zal eens even kijken of ik een leuke selectie kan maken met wat ook wel in dit topic past.
Deze foto's waren trouwens in Italië gemaakt.

Moestuin schreef:

:oo :oo :oo

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:12

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:13

Je ziet op de tweede foto aan de rechterkant zijn echte voet onder het bed. Maar hoe het precies werkt weet ik niet. Soort van ieuw..

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 13:44

Ik vind die hele videoclip luguber, welke zieke geest verzint zoiets? De foto’s op zich daarentegen vind ik wel weer fascinerend!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 17:02

Echt een lugubere video. Heel bizar. Hoe bedenk je het?

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 17:03

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 15:10

Ik weet niet of ik hem eerder gepost heb (in dit topic kan ik het alleszins niet vinden), maar het verhaal achter het nummer 'Boléro' vind ik erg fascinerend en 'luguber'.
Het nummer zelf is niet luguber (gewoon klassieke muziek).

Samengevat: Maurice schreef dit nummer op vakantie, de repetitieve melodie bleef in zijn hoofd hangen. Na verloop van tijd werd hij geobsedeerd door repetitieve muziekstijlen, hij schreef niks anders meer. Na een periode kon hij niet meer praten, schrijven of op de piano spelen. Uiteindelijk bleek hij 'primary progressive aphasia' te hebben (een toen ongekende soort van dementie).
Dit nummer wordt dus gezien als een 'eerste teken' van zijn aandoening.
Het wordt nog meer bijzonder wanneer een vrouw geobsedeerd wordt door dit liedje en hier een schilderij over maakt: "Unravelling Boléro". Hiervoor waren haar schilderijen erg divers, maar hierna werden haar schilderijen repetitief en kon ze na verloop van tijd niet meer met haar dominante hand schilderen.
Zijn bleek uiteindelijk dus ook, dezelfde aandoening te hebben als de maker van 'Boléro'.

Ik kopieer uit de comments:
"Apparently, Maurice Ravel had this tune come into his head out of nowhere while on vacation or something like that. Thing is, this melody kept repeating over and over in his head like some kind of earworm yet he never heard anything like it before. He quickly ran to his piano and tried to play what his brain was playing for him. Eventually, he brought about this tune into creation and now we have Bolero. The strange part about this, however, is that out of nowhere, he started becoming obsessed with this repetitive style of music. His older work was usually much more melodic and complex when compared to this song. This was all thanks to this weird melody that started playing in his head.

As the years go by, he started having difficulty writing and controlling his flow of thought. There is evidence of him writing down numbers saying something like: "One, Two, Three... Three... Three... Three... Four." He also was witnessed cutting food while holding his knife by the sharp end rather than the handle. Basically, there was something bad happening to his brain and he was going a little nuts. This disease he had was a neurodegenerative disease that caused primary progressive aphasia. Something commonly found in individuals with this brain disease is their obsession with repetition. This is apparently an early indicator that the individual might have this disease. Therefore, it is said that this song was an early sign of his disease. The wildest part of this story is that some painter from Canada known as Anne Adams who was known for painting many different things became inherently interested in this song "Bolero". Similar to Ravel, she was becoming more and more obsessed with repetition. Due to her passion for this song, she painted a piece which she calls "Unravelling Bolero" (I'm sure it's on google if you look it up). The thing is she never painted anything like this, and after that, she started painting the same content over and over again such as strawberries. Eventually, she was unable to use her dominant hand due to her brain disease and had to paint with the other hand until that one gave out. Despite all this, she continued to keep trying to paint because that's all her brain wanted to do until she could no longer.

I guess you can say this song is a beautiful symptom of insanity. If insanity had a theme, this would be it."

Afbeelding

Nu ben ik altijd bang dat wanneer ik te veel naar dit liedje luister- dit een zeer slecht teken is... :')

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 15:55

secricible schreef:
Je ziet op de tweede foto aan de rechterkant zijn echte voet onder het bed. Maar hoe het precies werkt weet ik niet. Soort van ieuw..

Een deel van hem zit onder het bed. Op een bepaalde foto die je dat als je goed kijkt.
dat zijn middel door het bed heen gaat. (je ziet van dat witte matras vulling)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 17:47

Ik kan je verzekeren dat je niet gek wordt als je dit nummer te vaak luistert.. Heb 't moeten oefenen voor muziekles toen ik nog dwarsfluit speelde en ik ben nog niet gek geworden..

Ik herhaal.....

Ik kan je verzekeren dat je niet gek wordt als je dit nummer te vaak luistert.. Heb 't moeten oefenen voor muziekles toen ik nog dwarsfluit speelde en ik ben nog niet gek geworden..

Ik herhaal..

:')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 17:48

_O-

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 18:05

Ik vind het echt een fantastisch nummer, zeker als alles bij elkaar komt op het einde.
Het verhaal erachter is dan zeer triest, maar het is wel echt een meesterwerk <3

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:55

The Black Alien Project op Instagram 8)7

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:21

Hanne_SP schreef:

Dit kan ik niet vinden op insta. Wat is het?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 16:04

Dieselpaard schreef:
Hanne_SP schreef:

Dit kan ik niet vinden op insta. Wat is het?

Iemand die zichzelf "ombouwt" tot een zwarte alien. Heel intrigerend om te zien :=
Hij heeft oa zijn oren laten weghalen en een paar vingers.

Edit: typo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:02

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:06

Ik vraag me dikwijls af hoe het in hun hoofd moet gaan dat ze dit met hun lichaam willen doen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:16

Bijzonder en opvallend willen zijn, maar ze beweren altijd dat het niet voor de aandacht is :=
Denk toch dat er iets tekort (of teveel) was in de opvoeding dan.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:25

Die man is gek :oo Amputatie van neus, oren en bovenlip. En amputatie van ringvingers en pinken om zo klauwen te realiseren 8)7
Laatst bijgewerkt door noviceh op 30-04-22 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:26

Net zo'n gek als die red skull die ik hier eerder heb geplaatst.