Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:13

MyWishMax schreef:
Nathalie18x schreef:
Ja is ook lastig hoor! Ik weet wel dat er veel over gesproken is. Al is het ook heel veel werk om afspraken te vervroegen. Het klinkt vrij simpel,maar er moeten veel dingen aangepast worden in het systeem. En om dat voor zoveel mensen te doen is heel lastig. Vooral omdat je geen fouten wilt maken.


Maar het is meer dat een gedeelte het dus wel mag vervroegen. Dus dat kunnen ze blijkbaar wel. Of misschien het juist wel toe gaan staan bij mensen die bellen. Maar daar gaan jullie niet over haha


Ja we kunnen het inderdaad! Ik ben sinds kort '' buddy'' en hou me dus bezig met het systeem op de locaties. We merken dat er al heel veel gerommeld wordt aan de dossiers en het is natuurlijk zo dat de mensen die nu nog een afspraak maken, in veel minder grote hoeveelheden komen. Waardoor het voor ons makkelijker is om gelijk te verzetten.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:13

Amersfoort had de lokatie tot 31-8 dit jaar gehuurd.
Denk dat er meer mee t maken heeft dan dat er geen "werk" meer is daar.
Ik kon nl niet eens terecht daar omdat alles vol zat.

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:13

oh, hoor ik nu zeggen dat 85% van de mensen die nu besmet raken, ongevaccineerde mensen zijn? (ik zit even terug te luisteren)
Dat is dan eigenlijk nog maar een klein gedeelte dan toch? De vaccinaties gaan best hard

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:15

Electra63 schreef:
Op Goeree-Overflakkee was één grote priklocatie.
Daar kwamen ook mensen van Voorne Putten of Schouwen-Duiveland enz. om te vaccineren.
Deze is begin juli al gesloten. Terwijl het er heel druk was.



Sommige locaties kunnen helaas ook niet langer openblijven. De Jaarbeurs gaat dicht omdat de huur afloopt, het super duur is om te huren en er hopelijk weer evenementen komen in September etc.

Houten is een expo, wat ook veel afgehuurd wordt voor evenementen etc. de GGD heeft veel locaties maar voor een bepaalde tijd gehuurd en dat contract loopt dus gewoon af.
Sporthallen e.d zullen wel iets langer open blijven maar ook die zullen gewoon weer in gebruik genomen gaan worden. Vandaar ook het 1 dag per week vaccineren in kleine plekken.

Ik weet trouwens niet of dat een regio Utrecht ding is, of dat andere regio's ook zoiets hebben. Lijkt me wel.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:16

Needje schreef:
Amersfoort had de lokatie tot 31-8 dit jaar gehuurd.
Denk dat er meer mee t maken heeft dan dat er geen "werk" meer is daar.
Ik kon nl niet eens terecht daar omdat alles vol zat.



Dat sowieso inderdaad! Ik was vorige week in Houten maar daar waren maar 300 afspraken op de hele dag.. Super jammer. Het heeft natuurlijk ook te maken met het leveren van vaccins. Maar zulke diensten duren erg lang.

Popstra
Berichten: 13983
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:43

En de oranje kleur gaat weg van de kaart van Europa. Je kan gewoon naar Spanje, Portugal enz maar je moet wel laten testen voor je terug gaat naar NL

Maar goed, stel je word daar vlak voor je terug reis positief getest en dan?
Moet je daar langer blijven om in quarantaine te zitten of??

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:49

Popstra schreef:
En de oranje kleur gaat weg van de kaart van Europa. Je kan gewoon naar Spanje, Portugal enz maar je moet wel laten testen voor je terug gaat naar NL

Maar goed, stel je word daar vlak voor je terug reis positief getest en dan?
Moet je daar langer blijven om in quarantaine te zitten of??


En wie gaat dat allemaal controleren ?
Als de controles gaan zoals hier bij ons, is het een lachtertje :+

Jildau

Berichten: 9443
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:19

Popstra schreef:
En de oranje kleur gaat weg van de kaart van Europa. Je kan gewoon naar Spanje, Portugal enz maar je moet wel laten testen voor je terug gaat naar NL

Maar goed, stel je word daar vlak voor je terug reis positief getest en dan?
Moet je daar langer blijven om in quarantaine te zitten of??


Als je volledig gevaccineerd bent hoef je niet te testen voor de terugreis zoals ik het begreep. Dat is alleen als je niet gevaccineerd bent. Maar dan zal je er inderdaad wel in quarantaine moeten blijven als je positief bent..

Popstra
Berichten: 13983
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:29

Nou dan wens ik ze veel succes..lijkt mij geen pretje om ergens op hotel 10 dagen langer te moeten blijven bovenop wat je hele vakantie al gekost heeft. Neem aan je vakantie adresje alweer bezet is met nieuwe vakantie gangers en je ook niet zomaar ergens plek hebt voor qarantaine. Plus je baas er lijkt mij ook niet blij van word je ff langer weg blijft.

Tiggs

Berichten: 7564
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:34

Popstra schreef:
Nou dan wens ik ze veel succes..lijkt mij geen pretje om ergens op hotel 10 dagen langer te moeten blijven bovenop wat je hele vakantie al gekost heeft. Neem aan je vakantie adresje alweer bezet is met nieuwe vakantie gangers en je ook niet zomaar ergens plek hebt voor qarantaine. Plus je baas er lijkt mij ook niet blij van word je ff langer weg blijft.


Nee, maar dat is dus het risico dat je neemt als je ongevaccineerd toch per se naar het buitenland wilt.

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:36

Ik snap het niet helemaal.. in het artikel van NU.nl lees ik dat mensen die niet gevaccineerd zijn, en vanuit een Geel land terugreizen, zich moeten laten testen voordat ze terugkomen. Ze mogen niet reizen als ze positief testen. Nou, dan heb je het probleem wat Popstra aangeeft (waar ga je in godsnaam blijven dan?)

En ik lees ook dat niet gevaccineerde mensen die terugkeren zich thuis moeten laten testen. Maar dan zijn ze al terug. Is dat dan nog bovenop die negatieve test die je moet kunnen laten zien?

En hoe doen ze dat met mensen die met de auto terugkomen, gezien er nergens grenscontroles zijn... die kunnen dan toch gewoon, zonder negatieve testuitslag, naar huis rijden?

Ik ga al niet met vakantie, maar alleen hierom zou ik al niet gaan.. ik vind t best ingewikkeld klinken...? Of lees ik het niet goed?

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:37

Tiggs schreef:
Popstra schreef:
Nou dan wens ik ze veel succes..lijkt mij geen pretje om ergens op hotel 10 dagen langer te moeten blijven bovenop wat je hele vakantie al gekost heeft. Neem aan je vakantie adresje alweer bezet is met nieuwe vakantie gangers en je ook niet zomaar ergens plek hebt voor qarantaine. Plus je baas er lijkt mij ook niet blij van word je ff langer weg blijft.


Nee, maar dat is dus het risico dat je neemt als je ongevaccineerd toch per se naar het buitenland wilt.


Nu ja, met een negatieve test mag je weg... maar als je het daar oploopt, mag je dus niet terug.. zoiets? En je test dan denk ik pas weer op de dag dat je teruggaat.. dan sta je dus ineens in t buitenland zonder verblijfplaats, en inderdaad met een werkgever die wil dat je terugkomt, of kinderen die wat moeten...

Tiggs

Berichten: 7564
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:39

@Cer: dan zou ik in die situatie voor een vakantie in Nederland kiezen. Had je je maar moeten laten vaccineren.

Popstra
Berichten: 13983
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:41

Vertel dat maar even aan de niet vaxxers

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78667
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:42

Vayo schreef:
Hier zie je wel dat onder de gevaccineerden afstand enz echt losgelaten wordt. Privé merk je onderling weinig meer van Corona.


Klopt helemaal, de mensen zijn de 1,5 meter compleet vergeten.
Vorige week had ik een afspraak bij de DA met de hond. Afspraakbevestiging in de mail, en daarin stond, mondkapje op in de praktijkruimte. Logisch, want met je dier vasthouden en een DA die onderzoekt kun je geen 1,5 meter houden.
Toen ik binnen kwam zat er een moeder met zoontje (gok een jaar of 4 of 5) in de wachtkamer. Ik kwam al binnen met mondkap op, die paar minuten extra maakt ook niet uit, en het is makkelijker om hem op te zetten als de hond nog in de auto zit.
Zegt dat jongetje tegen me, mevrouw, mondkapjes hoeven helemaal niet meer hoor. Zegt die moeder tegen dat jongetje, ja, dat klopt, maar als die mevrouw hem op wil hebben dan mag ze hem opzetten.
Waarop ik zei: het is de bedoeling dat je in de praktijkruimte een mondkapje op zet, je kunt daar geen 1,5 meter afstand houden, en dit staat bovendien in de afspraakbevestiging.
Mevrouw had geen mondkap bij en wist even niet meer wat ze verder moest zeggen.
Toen ik uit de praktijkruimte kwam kwam de volgende binnen, ook zonder mondkapje. 8)7 Lezen en nadenken (staat niet alleen in de bevestigingsmail maar ook op de deur) is toch verdomd lastig ineens.

Tiggs

Berichten: 7564
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:43

Popstra schreef:
Vertel dat maar even aan de niet vaxxers


Die luisteren toch niet, zonde van mijn tijd :+

Ik mag zeker ook niet zeggen dat men vroegah niet anders deed dan vakantie in eigen land?

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:43

En handhaven blijkbaar ook.

Ben blij dat in mijn omgeving gewoon nog genoeg met een kapje op lopen en winkelen :)

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:45

Tiggs schreef:
@Cer: dan zou ik in die situatie voor een vakantie in Nederland kiezen. Had je je maar moeten laten vaccineren.

Misschien zijn die mensen nog niet aan de beurt geweest, of kunnen ze niet gevaccineerd worden..

Ik heb met enige regelmaat gelezen dat vakantie voor sommige mensen als zeer belangrijk wordt ervaren..

Nu denk ik, dat de mensen die nu in het buitenland zitten, gewoon terugkunnen, want NL zet alles op groen (dacht ik). Maar als je toch ineens vanuit Geel terugmoet... wat dan?
En je hebt je bij vertrek aan de toen geldende regels gehouden.
Of je hebt geboekt met in acht name van de toen geldende regels... dan sta je wel even een beetje zorgelijk te kijken denk?

Mjelleke
Berichten: 699
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:50

Cer schreef:
Nu denk ik, dat de mensen die nu in het buitenland zitten, gewoon terugkunnen, want NL zet alles op groen (dacht ik). Maar als je toch ineens vanuit Geel terugmoet... wat dan?
En je hebt je bij vertrek aan de toen geldende regels gehouden.
Of je hebt geboekt met in acht name van de toen geldende regels... dan sta je wel even een beetje zorgelijk te kijken denk?


Alles wat nu oranje is gaat naar geel, de rest groen.

"Op dit moment hebben Spanje, Portugal, Cyprus en Andorra nog kleurcode oranje; die landen gaan dus morgen naar geel. " (NOS)

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:52

Maar een negatieve test is het probleem niet toch? Volgens mij hebben de meeste mensen niet als doel Corona oplopen.

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:56

Er zou wel wat meer nadruk gelegd mogen worden op dat testen bij terugkomst. Dus ook in Nl. Ik ken echt niemand die dat doet. :=

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:58

MyWishMax schreef:
Er zou wel wat meer nadruk gelegd mogen worden op dat testen bij terugkomst. Dus ook in Nl. Ik ken echt niemand die dat doet. :=

Is nu met die veranderende regelgeving hopelijk anders :)

Maar goed ik heb ook niet getest vanuit de camping in Nederland maar ik zie nu ook niet veel mensen :+

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:59

Ik bedoelde de vakanties naar buitenland trouwens. Sorry, niet duidelijk ;) de terugkomst in Nl en dus ook testen in Nl weer

Wel weer 44 meer ziekenhuisopnamen.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:03

MyWishMax schreef:
Ik bedoelde de vakanties naar buitenland trouwens. Sorry, niet duidelijk ;) de terugkomst in Nl en dus ook testen in Nl weer

Wel weer 44 meer ziekenhuisopnamen.

Snap ik :)

Maar ik weet niet of dat anders zou voelen. Er was eerst nog geen regelgeving over en nu dus wel

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:04