Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:02

Dat was dus de volgende vraag waarom dat daar dus wel kan :)
Maar Corona besmettingen hoeven ook niet meteen opnames te betekenen natuurlijk.
Eerder werd de studenten populatie geraakt dat is niet de groep die in het ziekenhuis terecht komt en die hoeven ook niet direct anderen aan te steken. Zo waren er gister ook geen nieuwe opnames bijv.
Waar het nu ligt weet ik niet, de provincie lijkt meer te hebben dan de stad. Dat is nieuw en als ik naar Drenthe kijk liggen de besmettingen nog steeds in dezelfde plaatsen. Daar geloof ik nog steeds wel in een sociaal economische reden. Zal in de provincie Groningen trouwens ook kunnen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:07

De school van mijn dochter signaleert ook dat jongeren steeds meer psychisch in de knel raken door de lockdown. Op haar school krijgen leerlingen daarom de komende tijd hulp op school zelf. De afdeling jeugdpreventie van de GGZ in betrokken bij dit initiatief. Vanaf 1 maart krijgt haar school een speciaal steunpunt waar leerlingen kunnen aankloppen voor een gesprek.

Ook de docenten krijgen ondersteuning. Zij krijgen de leerlingen weer in de klas en hebben een belangrijke signalerende rol. Bij sommige kinderen lijkt er misschien niks aan de hand te zijn maar is er wel degelijk een probleem. Docenten krijgen een training om deze signalen beter te herkennen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:08

Vayo schreef:
De school van mijn dochter signaleert ook dat jongeren steeds meer psychisch in de knel raken door de lockdown. Op haar school krijgen leerlingen daarom de komende tijd hulp op school zelf. De afdeling jeugdpreventie van de GGZ in betrokken bij dit initiatief. Vanaf 1 maart krijgt haar school een speciaal steunpunt waar leerlingen kunnen aankloppen voor een gesprek.

Ook de docenten krijgen ondersteuning. Zij krijgen de leerlingen weer in de klas en hebben een belangrijke signalerende rol. Bij sommige kinderen lijkt er misschien niks aan de hand te zijn maar is er wel degelijk een probleem. Docenten krijgen een training om deze signalen beter te herkennen.

Goed dat dit gebeurd!!! (Niet goed dat het nodig is maar goed!)
Die trainingen zijn ook echt wel nuttig

Vayo

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:11

Ja ik ben er ook erg blij mee! Er zijn op haar school inmiddels een 30 tal leerlingen echt in de knel gekomen. En vanaf maandag mogen ze weer enkele dagen naar school wat ook voor veel kinderen goed zal doen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:28

Vayo schreef:

Oh wat goed dat dit zo wordt opgezet!
Hopelijk kunnen er zo veel leerlingen geholpen worden :j

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:03

Maar ik snap niet zo goed waarom we in februari de terassen willen openen. Ik weet dat we een paar mooie dagen hebben gehad, maar het is nog steeds hartje winter en morgen kunnen we het zomaar weer over de 11-stedentocht hebben...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:06

In maart toch pas?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:06

Karl66 schreef:
Maar ik snap niet zo goed waarom we in februari de terassen willen openen. Ik weet dat we een paar mooie dagen hebben gehad, maar het is nog steeds hartje winter en morgen kunnen we het zomaar weer over de 11-stedentocht hebben...

Volg het geld: Als de mensen toch naar buiten gaan, dan beter waar ze geld uitgeven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:10

Karl66 schreef:

Het mag niet dus daarom willen ze het , kinderpsychologie. Wanneer je tegen je kinderen zegt dat iets verboden is dan is het des te aantrekkelijker en spannender om het toch te doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:12

bigone schreef:
Karl66 schreef:

Het mag niet dus daarom willen ze het , kinderpsychologie. Wanneer je tegen je kinderen zegt dat iets verboden is dan is het des te aantrekkelijker en spannender om het toch te doen.

+:)+

Dat!

En nee ik heb het niet over de ondernemer maar wel over de personen die er nu ineens gebruik van zouden maken.

Net als die avondklok.
Heb jaren avonddienst gedraaid tot 21.00 uur.
Bedrijf lag naast een woonwijk. In de zomer zag je inderdaad nog veel mensen maar in de winter?
Dan was het stil, heel stil. Maar nu ineens is het een probleem :n

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:13

bigone schreef:
Karl66 schreef:

Ja, dat is vast de reden. De spanning omdat het niet mag.

De psychische en economische schade die ze lijden door het dicht zijn staat er vast en zeker los van >;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:14

996881, ik heb het over de bevolking , niet over de ondernemers.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:44

bigone schreef:

Is het niet zo dat de ondernemers nu 'dreigen' open te gaan?
En dan lijkt het me dat de 'bevolking' er wel heen gaat ja... want anders kunnen ze net zo goed niet opengaan...

Citaat:
Bedrijf lag naast een woonwijk. In de zomer zag je inderdaad nog veel mensen maar in de winter?
Dan was het stil, heel stil. Maar nu ineens is het een probleem

Ik meende een aantal keren op het nieuws gehoord te hebben dat men zich prima aan de avondklok houdt.. Dus wie maakt er dan 'ineens' een probleem van eigenlijk?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:46

Voorheen begon het terras seizoen in april.

Je kunt overigens bij best veel tenten in de stads centrums wat te drinken of te eten halen en buiten nuttigen. Ijs, broodjes, smoothies, koffie, soep enz..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:49

Cer schreef:
Ik meende een aantal keren op het nieuws gehoord te hebben dat men zich prima aan de avondklok houdt.. Dus wie maakt er dan 'ineens' een probleem van eigenlijk?

Jij hebt die rellen Oh nee demonstraties waren dat gemist?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:53

Oh waren dat mensen uit die wijk?
Ik dacht dat dat in Amsterdam / Den Haag was... én ik dacht ook dat er uitgebreid aangegeven was dat dat eigenlijk HEEL niet om die avondklok ging, maar dat dat een poedersuiker was om de boel te gaan lopen slopen.. maar ik kan het verkeerd hebben...

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:55

Ja, een groepje mensen die imo duidelijk gingen rellen om het rellen, niet zozeer om een maatregel. Dat neemt toch niet weg dat de meeste mensen zich er prima aan houden ondanks dat ze het misschien een "probleem" vinden. Ik vind het ook vervelend, dat jij in de winter niemand op straat ziet verblijven betekent het niet dat er niet mensen onderweg zijn van/naar bezoek bijvoorbeeld (wat nu ook gewoon nog beperkt mag, alleen dus niet meer na 21:00) maar ik ga er ook niet om lopen rellen of iets. Het is een wereldramp maar het is wel een beetje vervelend, omdat ik anders wel regelmatig na 21u op straat zou zijn. Er is meer dan je eigen belevingswereld :o

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:58

Ja was een wijk van Eindhoven waar ik toen werkte. Dus wie weet :D

Ja natuurlijk was het rellen om te rellen, maar de avondklok werd toen wel aangegrepen als aanleiding.
Maar goed dat weten jullie ook en is eigenlijk ook hier een vorm van rellen om te rellen...dus ga ik verder niet in mee.
Don't feed... oké.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:01

De Spaanse regio Galicia overweegt om inenten te verplichten met een boete vanaf 1000 euro met mogenlijkheid tot 60.000 euro.

Kwa avondklok, als ik savonds buiten ben gaat ook niemand zien dat ik weg ben, ik ben immers dan op stal. Dus het argument ik zie nooit iemand dus er is niemand gaat natuurlijk nergens over.
Als je savonds naar buiten gaat doe je dat meestal niet om heen en weer in je eigen wijk te lopen.
Ik ben echt nog steeds zo blij dat wij die dans ontgaan zijn!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:04

Hoe kom je dan op stal? Teleportatie? :D

Zelf was ik in die dienst een 1,5 uur buiten, dus zag zelf goed het verschil tussen zomer en winter.
denk aan hardlopen, fietsers, maar ook auto's.

Brr dat in spanje vind ik een enge ontwikkeling.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:06

Er zegt toch ook niemand dat er 'niemand' is omdat ze niemand zien?

DP, ik weet niet precies waar je op doelt, maar Rellen om het Rellen vind ik wezenlijk iets anders als het voorbeeld wat jij aangeeft... Ik denk dat die mensen alles aangrijpen om achterlijk te doen.. Vooral als ze een bijna een jaar zichzelf hebben zitten opnaaien.. Ik heb daar dan ook geen goed woord voor over..

maar ik hoor / lees dat het grootste deel van de Nederlanders zich wel aan de maatregelen houdt, en maar een klein gedeelte niet.. Dus ik hou gewoon hoop voor Nederland :j
En ik vind het jammer dat er af en toe geschreven wordt "nederlanders houden zich nergens aan, denken alleen maar aan zichzelf etc etc" als de meerderheid gewoon braaf aan het luisteren is...

Verplicht enten.. Ik hoop toch dat onze wettelijke regelingen hier dat kunnen afwenden..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:25

Karl66 schreef:

Ik kreeg eergisteren een facebookherinnering van 2019 en toen zat ik ook op het terras op 24 februari op een zomerse winterdag.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:26

Hier in België is het overleg omtrent versoepelingen een week uitgesteld.
De cijfers gaan de slechte kant uit en de ziekenhuizen zien hun 3e golf beginnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:49

DuoPenotti schreef:
En dan zou je kunnen zeggen in het Noorden kan versoepelen in het zuiden niet, maar dan krijg je weer dat iedereen massaal naar het noorden gaat.
Dus regels landelijk vind ik niet raar.

Inderdaad.
Tot de zomervakantie was het noorden bijna schoon. Toen kwam de vakantie en stroomde het hier vol en hadden we na de zomervakantie veel meer besmettingen. Nu zit het al weer vol met mensen en ik vrees voor Pasen en de zomervakantie ;(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:51

Cer schreef:
In maart toch pas?

Ja, dat is dinsdag. Het wordt volgende week weer koud, wie gaat er met 8 graden op een terras zitten :?

Sowieso snap ik terras zitten niet heel erg, ik zit liever op mijn eigen terras :=