We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:28

Ibbel schreef:
_San87_ schreef:
Daar kan de NS niks aan doen. Dat is ProRail haar afdeling.

Je hebt gelijk. Maar 'it's a distinction without a difference' :))

Nou niet echt :)).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:33

biggirl schreef:
Oh hier net helehoop vrachtwagens die je op de linkerbaan inhalen met 100 en heen en weer schommelen. Kan ik zo boos om worden denk blijf gwn rechts en zeker in deze weers omstandigheden

Daar zijn twee punten:
Wie jaagt die chauffeurs op? Zie mijn eerdere opmerking over mensen die niet kunnen plannen.
Welke chauffeurs achten zich onkwetsbaar? Nou, die moet uit mijn buurt blijven.....

Ik verbaas me erover dat er hier beroepschauffeurs zitten die maar heel gewoon de weg op gaan met een moordwapen van 40 - 50 ton, ter waarde van een leuke eengezinswoning omdat hun baas dat ze dat sommeert.

Ibbel

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:54

Joh, als jij tegen je baas zegt: ik ga niet rijden, kan jij wieberen onder het mom van werkweigeren. Da's gewoon niet realistisch.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:14

Ibbel schreef:
Joh, als jij tegen je baas zegt: ik ga niet rijden, kan jij wieberen onder het mom van werkweigeren. Da's gewoon niet realistisch.

Dat heeft toch vooral met de mentaliteit van de werkgever te maken.....

Als jij met je truck het kanaal in rijdt en verzuipt omdat je je plicht deed, zegt diezelfde baas ook niet tegen je nabestaanden: ik betaal de rest van je leven de kosten omdat ik 'm de dood in gejaagd heb.

Het is met name "het heilige moeten", zoals Karin eerder hier al schreef, dat in NL altijd, alles 100% door moet gaan, ongeacht de omstandigheden, bij jouw thuis of in de maatschappij. The show must go on, regardless of cost, desnoods over lijken!

DAT is het probleem in NL en die transportmaatschappij maakt daar deel van uit!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:19

Ik bedoelde meer de dooddoener 'daar gaat het leven ook gewoon door als er sneeuw ligt'.

Nou nee... het leven gaat door. Maar niet 'gewoon': men past zich aan de omstandigheden aan, ieder jaar weer.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:21

Ik heb jaren terug in de zorg ( ik denk rond 2006?) dubbele diensten moeten draaien omdat collega’s niet meer op hun werk konden komen voor de vroege dienst.
Ook collega’s die snachts noet meer naar huis konden en moesten blijven slapen.
Rond 2011 ook in de zorg, 2 uur gedaan over 80 km snelweg omdat t strooizout op was.
Dood eng. Dus dit is niet de eerste ( en ook vast niet de laatste) keer dat sommige mensen wel echt de weg op moeten..

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:22

Mijn vader is beroepschauffeur en moet gewoon werken hoor. Lekker makkelijk gezegd hierboven dat hij dan maar thuis moet blijven.

En mensen doodwensen, voel even aan je voorhoofd...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:22

Karin schreef:
Ik bedoelde meer de dooddoener 'daar gaat het leven ook gewoon door als er sneeuw ligt'.

Nou nee... het leven gaat door. Maar niet 'gewoon': men past zich aan de omstandigheden aan, ieder jaar weer.

Maar in NL zijn we zo flexibel als een loden deur. Dat is het verschil, het probleem en het punt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:23

biggirl schreef:
Oh hier net helehoop vrachtwagens die je op de linkerbaan inhalen met 100 en heen en weer schommelen. Kan ik zo boos om worden denk blijf gwn rechts en zeker in deze weers omstandigheden

Volle vrachtwagens hebben minder last van gladheid omdat ze zwaarder zijn. Juist goed dat ze links rijden want dan komt die baan ook schoner.

Leeg met harde wind maakt ze een speelbal.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 08-02-21 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:24

Ik vond het ook een interessante ervaring om ingehaald te worden door vrachtwagens. Gewoon vol gas door!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:25

Ik quote mezelf nog even:

Karin schreef:
Als je om wat voor reden dan ook de weg op moet, dan moet het. Maar pas je dan verdorie aan.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:25

F_Orumster schreef:
biggirl schreef:

Volle vrachtwagens hebben minder laat van gladheid omdat ze zwaarder zijn. Juist goed dat ze links rijden want dan komt die baan ook schoner.

Alleen jammer dat je als gewone automobilist gesneeuwstraalt wordt daardoor. Dag zicht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:29

F_Orumster schreef:
biggirl schreef:

Volle vrachtwagens hebben minder laat van gladheid omdat ze zwaarder zijn. Juist goed dat ze links rijden want dan komt die baan ook schoner.

Speed doesn't kill anyone. Suddenly becoming stationary is what gets you

Je weet in ieder geval wel zeker dat als je dan opeens wel stil komt te staan met je volle vrachtwagen, dat je geplet bent tussen de lading en datgene wat je tot stilstand bracht.

Dus nee, bottomline is het gel*l wat je schrijft. Het gaat om druk per cm2, ALS er al tractie is.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:32

November108 schreef:
Mijn vader is beroepschauffeur en moet gewoon werken hoor. Lekker makkelijk gezegd hierboven dat hij dan maar thuis moet blijven.

Die voelt prima.

Als ik op een besneeuwde met daaronder ijs N-weg rijdt, zo'n 30-35 km per uur en een tegenligger vind het nodig om zijn voorganger in te halen waardoor IK moet stil gaan staan op die zelfde N-weg, met SNEEUW EN IJS daaronder om hem veilig te laten passeren.

Ja sorry dan ben jij als weggebruiker niet goed wijs en mag jij je auto om een boom parkeren.

Want blijkbaar was mijn leven ook niet veel waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:36

Onali schreef:
November108 schreef:

Die voelt prima.

Als ik op een besneeuwde met daaronder ijs N-weg rijdt, zo'n 30-35 km per uur en een tegenligger vind het nodig om zijn voorganger in te halen waardoor IK moet stil gaan staan op die zelfde N-weg, met SNEEUW EN IJS daaronder om hem veilig te laten passeren.

Ja sorry dan ben jij als weggebruiker niet goed wijs en mag jij je auto om een boom parkeren.

Ik moet ook gwn werken, en waar het kan ga in net als altijd door rijden. Mensen die denken dat alles glad is en bang zijn moeten de weg niet opgaan. Blijf lekker thuis als je 30 op een 80 weg wilt rijden.

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:38

Blijf lekker thuis is wel makkelijk gezegd als je verplichtingen hebt. Het staat ieder vrij om zo te rijden dat het veilig is. En als jij daar last van hebt, blijf dan lekker thuis. :+
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 08-02-21 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:38

Lezen is moeilijk he.

Ik werd niet ingehaald, mijn tegenligger, als in iemand die vanuit een andere richting komt. Als ik niet gestopt was of harder had gereden dan waren we frontaal op elkaar gebotst omdat meneer haast had.

En nee het was niet verantwoord om harder te rijden.

Ik werk in de thuiszorg, denk dat ik per jaar genoeg kilometers maak om situaties in te schatten, ook bij gladheid

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:39

Onali schreef:
November108 schreef:

Die voelt prima.

Het kan me echt totaal niet schelen met wat voor argument je komt, mensen doodwensen kan écht niet. Daarmee dood je alle discussie en ik vind het absoluut niet getuigen van gezond verstand.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:42

Weet je, ik vind het ook bést vervelend als mensen voor je neus 30 rijden terwijl ik denk dat 60 ook best kan. Maar je hebt het er maar mee te doen. Er is geen enkele reden om risico's te nemen omdat een ander een kleinere veiligheidsmarge heeft dan jij.

Ik reed ooit eens in Sheerness van de ferry af achter iemand die links rijden doodeng vond en ook niet harder dan 30 durfde. Dan is Sheerness een verdomd groot eiland kan ik je zeggen, maar je doet het er maar mee.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:45

November108 schreef:
Het kan me echt totaal niet schelen met wat voor argument je komt, mensen doodwensen kan écht niet. Daarmee dood je alle discussie en ik vind het absoluut niet getuigen van gezond verstand.

Doe ermee wat jij wilt, ik voel me er prettiger bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:49

Onali schreef:
Lezen is moeilijk he.

Ik werd niet ingehaald, mijn tegenligger, als in iemand die vanuit een andere richting komt. Als ik niet gestopt was of harder had gereden dan waren we frontaal op elkaar gebotst omdat meneer haast had.

En nee het was niet verantwoord om harder te rijden.

Ik werk in de thuiszorg, denk dat ik per jaar genoeg kilometers maak om situaties in te schatten, ook bij gladheid

Dan kun je je dus ook prima bedenken dat in sneeuw rijden die al aangereden en gestrooid is prima kan met 50/60 en op de snelweg prima 80.

Sorry maar onze straat is niet schoon en kan echt 50/60 rijden.

Ibbel

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:51

Wordt het hier nu een wedstrijd wie durft het hardst te rijden met hoeveel sneeuw?
Hoe moeilijk is het je geduld te bewaren achter iemand die minder hard rijdt dan dat jij denkt dat jij wél kunt of durft te rijden?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:52

Je bent welkom hoor, N233 tussen Rhenen en Veenendaal.

Uiteraard op eigen risico.

Sneeuw aangereden; ja
Gestrooid: ja
Sneeuw van gister: 1 grote ijsplaat

En voor je daar over gaat zeiken, ik heb winterbanden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:54

Ibbel schreef:
Weet je, ik vind het ook bést vervelend als mensen voor je neus 30 rijden terwijl ik denk dat 60 ook best kan. Maar je hebt het er maar mee te doen. Er is geen enkele reden om risico's te nemen omdat een ander een kleinere veiligheidsmarge heeft dan jij.

Ik reed ooit eens in Sheerness van de ferry af achter iemand die links rijden doodeng vond en ook niet harder dan 30 durfde. Dan is Sheerness een verdomd groot eiland kan ik je zeggen, maar je doet het er maar mee.

Dat is nog te overzien.

Ik kwam eens een bocht om, steil omhoog, staat daar een Hollander stil omdat z'n auto de helling niet trok. Ondanks dat ik rekening hield met een gestrande Hollander (hij passeerde me toen we ergens stil stonden) schrik je alsnog als ie dan opeens voor je neus staat, ook al was de snelheid aangepast en stond ik gelijk stil.

Ik trok die bocht wel met een V8 en low gear maar ook 2500kg Discovery kopt echt geen vol geladen Volvo 440 uit een haarspeldbocht!

Ibbel schreef:
Wordt het hier nu een wedstrijd wie durft het hardst te rijden met hoeveel sneeuw?
Hoe moeilijk is het je geduld te bewaren achter iemand die minder hard rijdt dan dat jij denkt dat jij wél kunt of durft te rijden?

Ik heb een full-option V70 AWD. Tractiecontrole, ABS, 4x4, name it, het zit erop (Duitse auto hè }> ) maar wat geen enkele auto kan: tractie generen!

Succes Marije; de elektronica zal me helpen op tijd stil te staan als jij langs komt vliegen maar waar je vervolgens blijft, is niet mijn probleem.
Laatst bijgewerkt door ikke op 08-02-21 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:54

He joe, moet dat vitten en pochen nou echt?

Terug naar de leuke winterse plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding