Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:veerledec schreef:Als die zeikerd dan eerst met z'n handen in die natte broek zit en daarna aan de deur voor jou, dan heb ik liever het plaatje zonder broek.
En als ik straat oversteek kan ik overreden worden. Zullen we de auto’s dan maar afschaffen?
lenaa_tje schreef:rien10 schreef:En als ik straat oversteek kan ik overreden worden. Zullen we de auto’s dan maar afschaffen?
Vind je dat een terechte vergelijking? Over het algemeen kijken mensen die in een auto rijden zelf nog uit.
De foute mondkapjes gebruikers staan niet in verhouding met de goede mondkapjes gebruikers. En ik kan mij best inleven in iemand die even 3 winkels in moet en dat mondkapje afzet en de tussen tijd en ook nog her gebruikt.
Mijn nieuwe mentorleerling zij ook vrij trots(terwijl ze dat ding van de grond raapte) dat ze een week deed met het mondkapje daarna waren de elastieken wel uitgerekt.
En ik ben altijd voor educatie maar dat lijkt mij weer zo slecht voor het milieu..
Sizzle schreef:Dat laatste zou helemaal geen dom idee zijn eigenlijk.
Verkeer veroorzaakt verschrikkelijk veel leed wereldwijd. Deels zijn mensen door de uitstoot zelfs meer bevattelijk voor luchtweg ziektes. Maar ja.... het gemak
Sizzle schreef:Dat laatste zou helemaal geen dom idee zijn eigenlijk.
Verkeer veroorzaakt verschrikkelijk veel leed wereldwijd. Deels zijn mensen door de uitstoot zelfs meer bevattelijk voor luchtweg ziektes. Maar ja.... het gemak
wemkelover schreef:Ben benieuwd, als ze mondkapjes gaan verplichten of de overheid dit dan gratis gaat geven. Ik vind ze momenteel best duur en er zijn mensen/ gezinnen die al bijna geen cent te makken hebben. Ik zit er zelf ook niet zo op te wachten, maar dat is mijn eigen mening. Als moet dan moet het...
verootjoo schreef:Volgens mij helpt het bewezen wel. In andere landen iig wel, dus waarom dat voor NL dan weer niet zou helpen is mij een raadsel.
Voor goed gebruik heb je geen opleiding nodig, wel verstand en wat discipline. Handhaven hoeft niet duur te zijn, de boa’s lopen toch al overal in drukke gelegenheden, dan kunnen ze best her en der wat mensen aanspreken op niet gebruik mondkapje, of ze uitdelen.
wemkelover schreef:Ja verzekering is verplicht. Ook voor sommige niet te betalen, genoeg in de schuldsanering
Fitzroy schreef:Er zijn zoveel zaken die verplicht zijn en die je zelf moet betalen. Wat dacht je van het eigen risico in de zorg? Als je naar het ziekenhuis moet heb je ook geen keus maar moet je toch zelf dokken.
Achterom schreef:wemkelover schreef:Ja verzekering is verplicht. Ook voor sommige niet te betalen, genoeg in de schuldsanering
En dat komt natuurlijk daardoor![]()
Van alle bizarre argumenten is dit dan weer een dieptepunt hoor, jeetje. Koop gewoon een simpele wasbare, dan ben je met een paar euro klaar. Dat heb je ook in de schuldsanering wel.
wemkelover schreef:Ben benieuwd, als ze mondkapjes gaan verplichten of de overheid dit dan gratis gaat geven. Ik vind ze momenteel best duur en er zijn mensen/ gezinnen die al bijna geen cent te makken hebben. Ik zit er zelf ook niet zo op te wachten, maar dat is mijn eigen mening. Als moet dan moet het...
wemkelover schreef:Achterom schreef:En dat komt natuurlijk daardoor![]()
Van alle bizarre argumenten is dit dan weer een dieptepunt hoor, jeetje. Koop gewoon een simpele wasbare, dan ben je met een paar euro klaar. Dat heb je ook in de schuldsanering wel.
waarom meteen zo? echt hoor, moet je meteen iemand de grond in stampen?
ik kom niet met die verzekering aan zetten? En nee dit is niet daardoor, maar er zijn wel genoeg mensen die dit ook niet kunnen betalen
wemkelover schreef:o ja is ook zo... als je een andere mening hebt, of dingen afvraagt in dit topic is het normaal om afgebrand te worden. IK vraag mij dat gewoon af... ik zou het namelijk wel eerlijk vinden voor gezinnen waar dit wel een opgave voor is te vergoeden mocht dit verplicht worden. IK ken namelijk mensen die hier gewoon geen extra geld voor hebben, die al moeten na denken over hoe ze de week door moeten komen. Niet eens voor mezelf, want ons lukt dat wel, maar voor mensen waar dit niet bij lukt.