Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:02

Jeetje wat gaat dit topic ineens hard. Kunnen we de discussie over kinderen, honden en uitkeringen gaan afbreken? Ik snap dat er veel over te zeggen valt, maar het topic gaat nu wel de hele andere kant op. :')

Hen net een e-mail van corendon ontvangen dat de vakantie in juni definitief is geannuleerd. Balen maar toch ook wel blij dat de knoop is doorgehakt.

Nadir

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:23

Wat fijn voor jullie Monique!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:26

Mijn verzekering doet idd alleen als negatief reisadvies is (oranje volgens mij ook al) en bij ziekte van een naaste of van jezelf. En dan moet het na vertrek nog x tijd negatief reisadvies zijn volgens mij.
Krijg mijn ticket niet vergoed van ZA ondanks negatief reisadvies, omdat ik al tegemoet ben gekomen door KLM. Ik hoop dat ik er uiteindelijk wel wat mee kan, en toch geld terug krijg. Want zie het niet gebeuren dat we nog een keer kunnen gaan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:33

Nadir schreef:

Dank je! Ik vind het fijn, maar ook eng :-) We zitten hier al zeven weken in quarantaine op onze berg, het voelt bijna gevaarlijk om de deur uit te gaan. Anderzijds: ook in Nederland komen veel mensen gewoon buiten de deur en gaat het een stuk beter. Ooit moeten we toch weer gaan leven.

Onze vakantie hebben we gelukkig net voor de crisis gehad, drie weken Florida tot 10 maart, voorlopig kunnen we wel thuis blijven. Misschien kunnen we op de terugweg uit Nederland een paar dagen vakantie houden in de Pyreneeën of zo. In juni/juli zouden we als binnenlandse toeristen dat misschien wel mogen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:47

Ik zie op het dvhn dat drenthe nogal in trek is. Ik snap dat wel als Drentie.. Maar ik zit eerlijk gezegd totaal niet te wachten op een overbevolking aan mensen hier. Het is hier veilig juist omdat we de ruimte hebben. Waarom blijven mensen niet binnen 30km van hun huis...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:48

Fijn nieuws Monique.
Gewoon onderweg en in Nederland afstand houden en veel je handen wassen. Dan komt het vast goed !

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:50

Nee blijf maar lekker thuis idd, zit er ook niet echt op te wachten dat t hier totaal overlopen wordt. Dan kun je zelf ook amper de deur meer uit.

Wat fijn Monique dat jullie dan toch deze kant op kunnen. Zal wel een leuk tochtje worden zo. Maar de wegen zullen vast heel rustig zijn, dat scheelt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:56

Grote kans dat ik nu juist naar Drenthe ga komende zomer.

Lijkt me wel een mooie omgeving.

De kustlijn valt af, evenals West Brabant.

Dan blijft Veluwe, Drenthe of het Heuvelland Limburg over.

Ik zie het wel, maar heb tot nu toe een leuke camping gezien in Drenthe.

Als de toiletgebouwen open gaan en er verder geen regels komen wat betreft reizen tussen de verschillende provincies, dan ga ik gewoon door heel Nederland heen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:00

MoniqueT schreef:
Nadir schreef:

Dank je! Ik vind het fijn, maar ook eng :-) We zitten hier al zeven weken in quarantaine op onze berg, het voelt bijna gevaarlijk om de deur uit te gaan. Anderzijds: ook in Nederland komen veel mensen gewoon buiten de deur en gaat het een stuk beter. Ooit moeten we toch weer gaan leven.

Onze vakantie hebben we gelukkig net voor de crisis gehad, drie weken Florida tot 10 maart, voorlopig kunnen we wel thuis blijven. Misschien kunnen we op de terugweg uit Nederland een paar dagen vakantie houden in de Pyreneeën of zo. In juni/juli zouden we als binnenlandse toeristen dat misschien wel mogen.

Wat super fijn Monique, wel doen hoor! Leven is heel belangrijk :) :j Als snap ik dat
het voor jullie extra spannend zal zijn. Is er al meer bekend over buitenlandse toeristen Monique?
Geruchten oid :=

Ik ben toch best in mineur, ik had vandaag met dikke stress de koffers in moeten staan pakken, morgenochtend hadden we naar Turkije gevlogen..... Vanavond maar een borrel op drinken :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:22

mvdende schreef:

Als de toiletgebouwen open gaan en er verder geen regels komen wat betreft reizen tussen de verschillende provincies, dan ga ik gewoon door heel Nederland heen.

Sorry hoor, ik kan niet begrijpen dat mensen zo egoïstisch zijn :n

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:31

Mensen, er is een foeiknop he ;) Echt dat scheelt een hele boel!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:58

mvdende schreef:

Kom je dan ook een keer langs voor een buitenritje mvdende? Dan gaan we samen het bos in te paard.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:00

Ja fijn, maak er een bokt event van! Kunnen jullie daarna ook samen naar het ziekenhuis en samen je geliefden begraven :):) LEEEUUUK.

Helaas heb ik dan al iets aan de hand.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:03

En we zijn er weer.... gezellig...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:06

Germie & mvdende, jullie 2 zijn niet te bevatten voor iemand die anders denkt dan jullie... :+
Maar ik gun jullie zeker weten een vakantie samen als het weer vertrouwd is om dat te doen. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:08

Ann schreef:
Germie & mvdende, jullie 2 zijn niet te bevatten voor iemand die anders denkt dan jullie... :+
Maar ik gun jullie zeker weten een vakantie samen als het weer vertrouwd is om dat te doen. :)

Je mag gewoon met 2 man in de buitenlucht wat afspreken. Daar is niets verkeerds aan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:17

germie schreef:
Ann schreef:

Je mag gewoon met 2 man in de buitenlucht wat afspreken. Daar is niets verkeerds aan.

Daar heb je gelijk in.
Ik wil ook heel graag met vakantie.

Maar het gaat vooral om de manier waarop jullie je berichten plaatsen.
Jullie komen beiden egocentrisch over, maar misschien zijn jullie dat niet ;)
Het lijkt erop, dat het jullie verder helemaal niets kan schelen, dat er mensen zijn die ziek zijn/worden van Corona of erger. Dat er Bokkers zijn die familie hebben verloren of ernstig ziek zijn. Die niet op bezoek kunnen en eenzaam zjn. Of dat er Bokkers zijn die hun baan of bedrijf kwijt raken.
Als jullie maar op vakantie kunnen .......... punt!!! Zo komen sommige berichten op anderen over.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:20

Electra63 schreef:
Het lijkt erop, dat het jullie verder helemaal niets kan schelen, dat er mensen zijn die ziek zijn/worden van Corona of erger. Dat er Bokkers zijn die familie hebben verloren of ernstig ziek zijn. Die niet op bezoek kunnen en eenzaam zjn. Of dat er Bokkers zijn die hun baan of bedrijf kwijt raken.
Als jullie maar op vakantie kunnen .......... punt!!! Zo komen sommige berichten op anderen over.

Ik heb allang besloten daar overheen te scrollen.

BloemBloem schreef:
Wat super fijn Monique, wel doen hoor! Leven is heel belangrijk :) :j Als snap ik dat
het voor jullie extra spannend zal zijn. Is er al meer bekend over buitenlandse toeristen Monique?
Geruchten oid :=

Nee, daar wordt angstvallig over gezwegen. Vanaf 8 juni moet verkeer tussen de provincies weer mogelijk worden, zolang het niet weer oplaait. Maar over buitenlands toerisme wordt totaal niet gesproken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:23

Ik het ontzettend veel zin in en behoefte aan het plannen van een reis. Zou nu ook kunnen, maar als ik nog niet weet wanneer het zou kunnen vind ik dat toch ook moeilijk merk ik.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:27

Ik kan in Nederland geen vakantie vieren, dus niets egocentrisch. Ik kan hooguit misschien mij 2-3 dagen ergens vermaken, maar dat is geen vakantie. Ik moet gewoon wachten totdat je weer naar het buitenland kunt en ben dan inderdaad zo weg zodra mijn geliefde bestemmingen weer bereikbaar zijn. Ik ga geen geld uitgeven aan een vakantie die ik niet leuk vind.

Ik nodig alleen iemand uit als die toevallig in de buurt is en die hier schrijft of die inderdaad minder geld te besteden heeft om dan mee te gaan op buitenrit. Niets egocentrisch aan. Het kost dan niets. Ik verdien er ook niet op. Normaal betaal je al snel 17.50-25 euro voor een uurtje paardrijden.
Dus het is dan eerder gewoon een gezellige middag. Het is dan om het leed van een mislukte vakantie iets minder proberen te maken voor een ander.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:29

moonsparkle schreef:
Ik het ontzettend veel zin in en behoefte aan het plannen van een reis. Zou nu ook kunnen, maar als ik nog niet weet wanneer het zou kunnen vind ik dat toch ook moeilijk merk ik.

Mijn vakantie in mei is al vervallen en ik ga er vanuit dat mijn vakantie in juni ook gecanceld wordt.
In juli en augustus kan ik geen vrij krijgen, omdat collega's met schoolgaande kinderen dan al vrij zijn.
Misschien kan ik mijn vakantie van mei verplaatsen naar eind september, onder voorbehoud dat ik dan wel vrij kan krijgen. Deze reis is op dit moment wel een kwart duurder.
Ik hoop anders van de winter een weekje zon te kunnen pakken op een verre/zonnige bestemming.
En anders pech............ dan wachten we.
Ik vind dat ook wel lastig, omdat ik altijd ruim van te voeren een reis plan, boek en betaal.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:44

Ik vrees dat zonder vaccin landen hun grenzen gesloten blijven houden voor vakantievierders. Zeker voor mensen uit die landen waar nog besmettingen plaatsvinden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:48

Monique kan me voorstellen dat je het spannend vind. Ik neem aan dat je dan inderdaad een speciale verklaring moet hebben voor Frankrijk want wij mogen na 11 mei wel weer zonder verklaring de deur uit maar in principe niet verder dan 100km vanaf thuis.

Merk aan mezelf ook dat ik het spannend vind mochten mijn schoonouders begin juli mogen komen. Weet nog niet zo goed hoe ik daar mee om wil gaan op dat moment. Wil ze hun kleinkinderen niet onthouden maar voor mijn gevoel word er in Nederland veel lakser om gegaan met de hele pandemie.

Ik ga er van uit dat het weekendje Nederland van mijn man begin juni niet doorgaat. Zou voor een familiefeest zijn dus kan me niet voorstellen dat dat doorgaat.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 30-04-20 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:48

Ann schreef:

Electra63 schreef:
Daar heb je gelijk in.
Ik wil ook heel graag met vakantie.

Kom aan...

Als er mensen in dit vakantie topic gaan lopen verkondigen dat ze niet willen dat er mensen in hun omgeving vakantie komen vieren, dan kan je toch verwachten dat daar iemand tegenaan gaat schoppen?

Het is het vakantie topic!

De meeste mensen in dit topic balen ervan dat hun vakantie niet door kan gaan en meerdere bokkers kijken of ze op een andere manier nog weg kunnen deze zomer.

En ja, heel toevallig kwam ik een camping tegen in Drenthe, die me wel aan staat. Maar er zijn nog een paar campings "in de race" ik moet nog een beslissing gaan maken waar ik wil gaan boeken zodra het weer kan.

ZODRA HET WEER KAN ÈN MAG!

Op dat moment doe ik niets verkeerd en ben ik zeker niet egoïstisch egocentrisch bezig.

Immers als de overheid aangeeft dat je weer op vakantie mag, dan mag het en kan je er zeker van zijn dat het een goed doordachte actie is van het kabinet.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:05

Corendon heeft onze vakantie geannuleerd. Wel fijn dat het nu zeker is. Als de maatregelen versoepeld worden kijken we wat er mogelijk is.

We gebruiken onze voucher nu voor september denk ik. En anders maken we er thuis wel wat van. Je wordt er ook wel creatief van.