Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:50

hier net weer open. In groepjes van 3 buiten met voldoende afstand tot elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:12

Nou, ik heb de regels overtreden. Geen 1.5 meter met iemand buiten mijn huishouden :')
Een van de geiten is ziek, dierenarts erbij en dat kan niet op die afstand. Maar wat moet je dan in situaties als dit.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:25

Mindim schreef:
Nou, ik heb de regels overtreden. Geen 1.5 meter met iemand buiten mijn huishouden :')
Een van de geiten is ziek, dierenarts erbij en dat kan niet op die afstand. Maar wat moet je dan in situaties als dit.

Dat heeft iedereen die met dieren werkt waar de d a komt. Meestal wel te doen maar soms niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:35

Mindim schreef:

Tja, nood breekt wet toch? Neem aan dat jullie zoveel mogelijk geprobeerd hebben om alles in acht te nemen? Soms, soms kan je gewoon eventjes niet anders :(:)
Hopelijk is er niets ernstigs met je geitje :(:)

MarliesV

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:47

Dat is overmacht Mindim, daar zal niemand je op aankijken.
Ik vind, zolang medisch noodzakelijk, dat dit soort dingen in ieder geval doorgang moeten vinden.

Mijn oma van 95 is besmet, hebben net vanmorgen uitslag gekregen.
Woont in een verzorginghuis in een aanleunwoning, wordt nu naar een corona afdeling in een verpleegtehuis hier in de buurt gebracht.

Dat ze misschien hier aan overlijd heeft iedereen vrede mee (incluis oma zelf) maar dat ze geen bezoek mag en dat je geen afscheid kan nemen als familie, dat is heel verdrietig.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:50

MarliesV schreef:
Ik vind, zolang medisch noodzakelijk, dat dit soort dingen in ieder geval doorgang moeten vinden.

Woont in een verzorginghuis in een aanleunwoning, wordt nu naar een corona afdeling in een verpleegtehuis hier in de buurt gebracht.

Dat ze misschien hier aan overlijd heeft iedereen vrede mee (incluis oma zelf) maar dat ze geen bezoek mag en dat je geen afscheid kan nemen als familie, dat is heel verdrietig.

|( |(
Ja dat is zo onmenselijk.

Heel veel sterkte :(:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:07

Wat erg verdrietig Marlies. :(:)

Mijn hondenschool is ook gewoon open. Zolang het maar op eigen terrein is en de 1,5 meter aangehouden kan worden mogen ze open blijven. Zelf ga ik niet, want ik heb "fun-les" (detectiespeuren voor de lol), dat vind ik niet noodzakelijk om daarvoor van huis te gaan. Puppy-cursus vind ik dan wel weer wat anders, maar met 4 jaar kan ik onze hond geen pup meer noemen. :))

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:28

Mindim schreef:

Hier ook hoor met de DA.
Moest toch mijn paardje vasthouden toen hij een verdoving kreeg ingespoten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:31

Jep hier ook idd. Proberen wel zoveel mogelijk afstand te houden maar niet altijd mogelijk. En waar mogelijk doet de assistent het ipv eigenaar. Die werken hele dag door kort op elkaar omdat het niet anders kan. Als je dan geen eigenaar hebt verklein je wel wat risico's.

Veel klinieken mag je ook niet met meer komen. Maand terug naar de Lingehoeve en waar ik normaal zelf vasthou bij rontgon moest ik nu naar buiten. En mocht maar 1 eigenaar überhaupt naar binnen. Dus mijn bijrijder bleef bij de auto.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:26

MarliesV schreef:

maar op welke gronden wordt dit nu nog gedaan dan? Er is inmiddels voldoende ic capaciteit. Dus waarom mogen jullue er niet bij dan.. desgewenst erna 2 welen quarantaine just for sure... ik vind het ook onmenselijk. En zelf had ik het ook gewoon niet gepikt denk ik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:27

Gisteren schreef inderdaad iemand dat je daar gewoon recht op hebt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:04

IHN schreef:
MarliesV schreef:

maar op welke gronden wordt dit nu nog gedaan dan? Er is inmiddels voldoende ic capaciteit. Dus waarom mogen jullue er niet bij dan.. desgewenst erna 2 welen quarantaine just for sure... ik vind het ook onmenselijk. En zelf had ik het ook gewoon niet gepikt denk ik.

Serieus? Op grond van besmettingsgevaar natuurlijk.

Als mijn moeder het krijgt dan is de kans dat zij erg ziek wordt groot, die heeft maar 50% longcapaciteit. Dan ga je toch niet met de hele familie afscheid staan nemen van iemand, om vervolgens allemaal in quarantaine te moeten 2 weken. Daarnaast, hoe wil je dan naar een begrafenis toe, als je in quarantaine moet.

En hoezo niet gepikt, wil je gaan inbreken in een verpleegtehuis en mensen neer gaan slaan om er bij te komen of zo?
Sorry, maar dit gaat bij mij echt het verkeerde keelgat in.

We hopen op nog een momentje met een raam er tussen, dat we elkaar in ieder geval nog even kunnen zien. Of ze ons herkend is maar de vraag, door de koorts is haar plaats en tijd oriëntatie weg.
Maar om afscheid te nemen van haar, gaan wij onszelf en onze naasten echt niet in gevaar van besmetting brengen.
Ze is niet stervende op dit moment, maar goed, leeftijd x conditie x overgewicht x 95 jaar x corona= geen goed recept.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:28

Jeetje, ik vind dit ook heftig hoor.
Zelfs in ziekenhuizen mag er iemand bij een stervende zijn. En ook op bezoek op gezette tijden.
Bij ons in de verpleeghuizen/revalidatiecentra mogen er 2 bij een stervende persoon op bezoek komen en erbij blijven. Dat zijn ook gewoon de richtlijnen momenteel.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 17:20

MarliesV, nu hoef je niet zo aanvallend te doen. Jij geeft aan dat het zuur is dat jullie geen afscheid mogen nemen. Daar reageer ik op. Maar jullie blijken zelf die keuzexte maken vanuit angst zelf besmet te worden. Dat is prima, maar doe dan niet of het niet toegelaten wordt... ik weet nl zeker dat als jullie haar perse nog willen bezoeken dat ook gewoon kan.. wat ook al gezegd wordt door anderen.
Ik moet zeggen dat ik onderhand het wel naar vind worden in dit topic.. ik persoonlijk kan me erg opwinden om overheidsbeslissingen waardoor dit skort dingen niet mogen... het wetkt dus als rode lap op stier wanneer iemand zegt geen afscheid te mogen nemen.. mijn bloeddruk schiet omhoog en dan blijkt het toch net ff anders... heb ik nu al paar x gemerkt...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 17:22

verootjoo schreef:
Zelfs in ziekenhuizen mag er iemand bij een stervende zijn. En ook op bezoek op gezette tijden.
Bij ons in de verpleeghuizen/revalidatiecentra mogen er 2 bij een stervende persoon op bezoek komen en erbij blijven. Dat zijn ook gewoon de richtlijnen momenteel.

Ook als zij corona hebben?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:37

Wij worden niet toegelaten. Gesloten is gesloten.
Vast als ze echt zal sterven is er wat te regelen. Maar dan zal ze het zelf niet meer meemaken.

Wij maken niet de regels.
Ik wordt echt verdrietig van dat soort opmerkingen. Dat wij er zelf voor kiezen.

Hoop dat niemand dit mee hoeft te maken maar helaas is het keiharde realiteit in NL

Dank trouwens voor de meelevende woorden van sommige mensen. Fijn om te lezen.

Merk dat ik erg boos wordt en heel gekleurd lees. Dus laat het even bij deze reactie. Focus op thuis, kost energie genoeg.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:45

Brainless schreef:
verootjoo schreef:

Ook als zij corona hebben?

Ja! Dan wel met beschermingsmiddelen. Je laat niet iemand alleen sterven...

In het ziekenhuis mag je ook bij een stervende met covid

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:05

MarliesV schreef:
Wij worden niet toegelaten. Gesloten is gesloten.
Vast als ze echt zal sterven is er wat te regelen. Maar dan zal ze het zelf niet meer meemaken.

Wij maken niet de regels.
Ik wordt echt verdrietig van dat soort opmerkingen. Dat wij er zelf voor kiezen.

Hoop dat niemand dit mee hoeft te maken maar helaas is het keiharde realiteit in NL

Dank trouwens voor de meelevende woorden van sommige mensen. Fijn om te lezen.

Merk dat ik erg boos wordt en heel gekleurd lees. Dus laat het even bij deze reactie. Focus op thuis, kost energie genoeg.

Marlies, je kunt me nu een lelijke pb gaan sturen en hier weer wat anders neerzetten. Ik snap heus dat het rot is. Maar met mijn 1e bericht was niks mis... ik zei alkeen dat ij het onmenselijk vond en niet snapte waarom dat nog zo was... vervolgens val je aan en zeg je zelf: we gaan toch niet het risico lopen zelf besmet te raken. Het blijkt dus beide... maar je doet of ik dom ben dat ik het onmenselijk vind ofzo...en lelijke pb s ben ik overigens niet van gediend.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:17

verootjoo schreef:

Tegen mijn vader werd gezegd dat er nog maar 1 (en dezelfde) bij mocht.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:02

O, mensen, laten we lief zijn voor elkaar ... het is allemaal al moeilijk genoeg!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:04

Brainless schreef:
verootjoo schreef:

Tegen mijn vader werd gezegd dat er nog maar 1 (en dezelfde) bij mocht.

Dat verschilt misschien per verpleeghuis/stichting.

Maar stervende mensen hoeven niet alleen te sterven, er mag wel iemand bij zijn. En 1 iemand is natuurlijk al meer dan geen... Dat vind ik sowieso onmenselijk, maar dat hoeft dus ook niet momenteel. Het is al verdrietig zat dat niet iedereen die je lief is erbij mag.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:23

1 is natuurlijk nog steeds te weinig... je zult maar 5 kinderen hebben... ik vind het idd onmenselijk. Winkels en horeca dichtvetc. allemaal geen problemen mee... jammer, maar helaas. Maar het druist tegen al mijn rechtvaardigheidsgevoel in dat instanties kunnen bepalen wie er uberhaupt bij je mag, maar sowieso bij een eenmalig moment als geboorte en sterven...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:36

Het ziekenhuis was dat die dat (vorige week nog) vertelde.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:47

Brainless schreef:
Het ziekenhuis was dat die dat (vorige week nog) vertelde.

Ja, bij het ziekenhuis mag er sowieso maar 1, en dezelfde.

Maar het ging hierboven om een verpleeghuis, waarin iemand zegt niet bij de stervende oma te mogen komen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:54

Ik las laatst een verhaal, was niet in NL. Ouders die al 5 weken niet bij hun 2 maanden oude tweeling kinderen mochten komen.
Dat vind ik dus echt absurd.
En ik denk dat ze een hele zware en me hadden.
Maar ouders bij kinderen weg houden zeker zo jong is toch niet normaal.