Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:51

opisop_shop schreef:
Ja normaal in de sporthal inderdaad.

Ik bedoelde dat ik hoop dat ze straks ook deze tijden hanteren als ze vanaf 8 juni weer regulier naar school gaan.
Normaal hebben we geen continu rooster maar ik vind het sowieso wel fijn en met oog op anders veel meer haal/breng momenten met ouders bij school hoop ik dat ze deze tijden aanhouden tot de zomer.

Ik vind dat sowieso vreselijk onrustig, dat tussen de middag kind naar huis, vlug-vlug er wat te eten in zien te krijgen, weer even naar school, weer halen... wij hebben gekozen voor een school waar altijd continu-rooster is :j Op de 3 lange dagen beginnen ze om half 9 en haal je ze kwart voor 3. Heb je nog wat aan je middag ook +:)+ Je geeft eten & drinken mee voor de ochtendpauze en voor de middagpauze, ze eten dan gewoon gezamelijk in de klas.

Jeetje, ik vind het nogal wat om school (die dat normaal niet doet) vervoer voor de leerlingen te laten regelen :? Toch zeker niet ook nog op kosten van de school? Ik vind het toch de verantwoordelijkheid van de ouders zelf hoor, om hun kind op school te krijgen. Kan me wel voorstellen dat school hierin een coördinerende taak toebedeeld krijgt en er betaald wordt vanuit het rijk.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:08

ik hoop ook heel erg dat de school het continurooster erin houdt bij ons. Ik heb gesolliciteerd bij de MR om te kijken of ik er enige invloed op kan hebben. Mijn kinderen blijven normaal gewoon (met bijna 90% van de kinderen) tussen de middag over. Kennelijk houden de juffen (en een paar ouders die dan duurder uit zijn bij de bso) dit al een hele tijd tegen.

hier de brief van de middelbare school/gemeente mbt fietsen.. Denk niet dat dit gaat werken. Wij hebben een regionale middelbare school met meer dan 3500 leerlingen. Die komen echt van heel ver altijd in groepen. Ik vond het ook fijner om mijn kind in een groep te laten fietsen, beter dan alleen. Voor de veiligheid.

Citaat:
Advies Fietsers
- Houd voldoende afstand (1.5 meter)
- Fiets achter elkaar
- Fiets niet in een groep
- Houd ook bij een verkeerslicht afstand
- Vermijd drukke routes
- Riskeer geen boete; er kunnen controles plaatsvinden
Fietsen is en blijft een gezonde manier van je verplaatsen, ook nu het coronavirus het dagelijks leven
bemoeilijkt. Om jezelf en anderen niet in gevaar te brengen zijn er wel enkele aandachtspunten.
De fiets is een geschikt vervoermiddel om naar school te gaan. Heb je een keuze, ga dan fietsen en bij
voorkeur niet met het openbaar vervoer.
Houd zoveel mogelijk afstand, zowel in de lengte als in de breedte. Vermijd drukke routes en smalle
tweerichtingsfietspaden als het kan en pas je fietsgedrag aan om te voorkomen dat je dichtbij
anderen komt. Kijk goed uit en neem geen onnodig risico.
Voldoende afstand houden is best ingewikkeld, zeker als de wegen smal zijn. Blijf op ruime afstand
van je voorligger fietsen. Anderhalve meter is daar echt een minimum, hoe meer meters er tussen
zitten hoe beter. Goed rechts op de weg blijven fietsen vergemakkelijkt het afstand houden als er
tegenliggers tegemoetkomen. Als je moet inhalen, haal dan ruim in, ook bij wandelaars. Gebruik je
bel om het inhalen aan te kondigen en begin ruim op tijd. Als je op een fietsstrook rijdt, dan ben je
niet verplicht om daarop te blijven. Je moet wel rechts houden en dus op de fietsstrook rijden als die
vrij is. Maar inhalen mag gewoon via de rijbaan.
Fietsen in een groep is niet toegestaan. Doe dit dan ook absoluut niet. Je riskeert een boete en er
worden controles uitgevoerd.
Wacht bij een verkeerslicht ruim achter elkaar in plaats van naast elkaar. Was na het fietsen goed je
handen, zeker als je bijvoorbeeld knoppen van verkeersregelinstallaties hebt aangeraakt. Tip: vaak
kun je deze knoppen ook met je elleboog bedienen. Gebruik het verkeerslicht om afstand op te
bouwen tussen jou en je voorligger. Wacht enkele seconden en laat je voorliggers rustig wegrijden,
zodat er voldoende afstand tussen jullie zit.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:37

Keet schreef:
Hier pas vanaf 8 juni volledig school. 2 juni ook nog een studie dag :?

Is toch overal vanaf 8 juni?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:41

pmarena schreef:
opisop_shop schreef:
Ja normaal in de sporthal inderdaad.

Ik bedoelde dat ik hoop dat ze straks ook deze tijden hanteren als ze vanaf 8 juni weer regulier naar school gaan.
Normaal hebben we geen continu rooster maar ik vind het sowieso wel fijn en met oog op anders veel meer haal/breng momenten met ouders bij school hoop ik dat ze deze tijden aanhouden tot de zomer.

Ik vind dat sowieso vreselijk onrustig, dat tussen de middag kind naar huis, vlug-vlug er wat te eten in zien te krijgen, weer even naar school, weer halen... wij hebben gekozen voor een school waar altijd continu-rooster is :j Op de 3 lange dagen beginnen ze om half 9 en haal je ze kwart voor 3. Heb je nog wat aan je middag ook +:)+ Je geeft eten & drinken mee voor de ochtendpauze en voor de middagpauze, ze eten dan gewoon gezamelijk in de klas.

Jeetje, ik vind het nogal wat om school (die dat normaal niet doet) vervoer voor de leerlingen te laten regelen :? Toch zeker niet ook nog op kosten van de school? Ik vind het toch de verantwoordelijkheid van de ouders zelf hoor, om hun kind op school te krijgen. Kan me wel voorstellen dat school hierin een coördinerende taak toebedeeld krijgt en er betaald wordt vanuit het rijk.

Hier is dat vervoer totaal onmogelijk. Moet je 10 bussen 1.5 uur door de stad laten rijden voor je iedereen hebt..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:56

Fijn dat ze wel iets gedaan hebben Boras.

Ik moest laatst nog aan jullie denken toen ik de krant aan het lezen was.
Citaat:
Albert Velthuis van CKC Drenthe (30 basisscholen en kinderopvangcentra) heeft liever niet dat kinderen thuisblijven. ,,Maar die ruimte is geboden. Sommige kinderen gaan principieel niet naar school. Het zij zo.’’ Het gaat volgens Velthuis maar om ‘een paar’. ,,In aantal te verwaarlozen, maar niet in aandacht. Die kinderen horen er wel bij. We proberen ze digitaal te laten meeluisteren, zetten een camera op het digibord. Maar het is lastig.’’

Het kan en mag dus blijkbaar wel.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 10:20

zonnebloem18 schreef:
Fijn dat ze wel iets gedaan hebben Boras.

Ik moest laatst nog aan jullie denken toen ik de krant aan het lezen was.
Citaat:
Albert Velthuis van CKC Drenthe (30 basisscholen en kinderopvangcentra) heeft liever niet dat kinderen thuisblijven. ,,Maar die ruimte is geboden. Sommige kinderen gaan principieel niet naar school. Het zij zo.’’ Het gaat volgens Velthuis maar om ‘een paar’. ,,In aantal te verwaarlozen, maar niet in aandacht. Die kinderen horen er wel bij. We proberen ze digitaal te laten meeluisteren, zetten een camera op het digibord. Maar het is lastig.’’

Het kan en mag dus blijkbaar wel.

Mooi om te lezen :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:09

PSvanLot schreef:
Keet schreef:
Hier pas vanaf 8 juni volledig school. 2 juni ook nog een studie dag :?

Is toch overal vanaf 8 juni?

Nee hoor, 2 juni hier een mentordag en 3 juni weer naar school.

lenaa_tje

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:18

Maar het volledig naar school voor de basisschool (dus iedereen alle dagen) is wel vanaf 8 juni.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:53

Mijn kleinkinderen zijn dinsdag voor het eerst weer naar de gastouder geweest, blijkt zij, de gastouder, maandag contact gehad te hebben met haar schoondochter die gisteren heeft gehoord dat ze positief getest is op Corona en ik heb gisterenochtend nog op de kinderen gepast.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:09

chanicha schreef:
Mijn kleinkinderen zijn dinsdag voor het eerst weer naar de gastouder geweest, blijkt zij, de gastouder, maandag contact gehad te hebben met haar schoondochter die gisteren heeft gehoord dat ze positief getest is op Corona en ik heb gisterenochtend nog op de kinderen gepast.

-O- wat naar zeg. Ik hoop dat het voor jullie verder geen gevolgen heeft.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:26

Lief van je maar dat hoop ook, sowieso voor de kinderen en mijn gezondheid is al niet je van het.
Dus ik heb mezelf quarantaine opgelegd voor 14 dagen en morgen even de huisarts bellen ivm het risico.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:49

lenaa_tje schreef:
Maar het volledig naar school voor de basisschool (dus iedereen alle dagen) is wel vanaf 8 juni.

Zo staat het inderdaad in de berichten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:03

chanicha schreef:

Daar zou ik niet gelijk in de stress van raken. Je moet eerst geïnfecteerd zijn met Corona om het over te dragen en dit gaat nog over drie personen.
Die gastouder kan nooit zo snel geïnfecteerd zijn als ze die schoondochter alleen op maandag heeft gezien en kan je kleinkinderen niet besmet hebben. Neem aan dat ze ook wel eens haar handen wast etc.

Er is echt een hele kleine kans dat je hier ziek van gaat worden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:43

Nou Verootje ik hoop het echt!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:44

En dan nog wil het niet alles zeggen. Ik ben zelf corona positief getest geweest en mijn man negatief. Toch zelfde huishouden, nabije omgang e.d.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:36

Klopt hoor maar ik ben echt wèken binnen gebleven en mijn dochter ook met de kinderen en dan door zoiets in je rats zitten.
Het is niet zo dat ik de hele dag depri ben daardoor maar het schiet toch wel door je hoofd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:38

Nou ik ben benieuwd of de datum van 8 juni weer 100% draaien op de basisscholen wellicht een kansje maakt om uitgesteld te worden...zelf zou ik dat wel heel fijn vinden als het nog net iets langer zo als nu zou blijven :j

Ik heb daar enige hoop op omdat er nu nog geen nieuwe richtlijnen zijn van (o.a.) het RIVM, wat wel de bedoeling was... zie: https://www.poraad.nl/nieuws-en-achterg ... twikkeling

Maar ook het bericht dat de meerderheid van de basisschool-onderwijzers de 100% opening nog niet ziet zitten, wat ik heel goed begrijp :j : https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... eiling-aob

https://www.aob.nl/nieuws/onderwijspers ... enopening/

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:41

Mm hier was het kinderdagverblijf na twee weken open te zijn geweest, deze week weer gesloten. Twee medewerkers werden positief getest. Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen en zijn beide alweer 24-uur klachten vrij, maar het drukt je toch even met de neus op de feiten. Alleen de medewerkers zijn getest, heb ook geen beeld hoe het met de kinderen gaat.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:44

Ik ben heel blij dat de juffen bij ons niet zo moeilijk doen. Toen onze dochter 2 weken geleden even veel moeite had met het afscheid bij de noodopvang werd ze gewoon even opgetild. Natuurlijk moet elke juf of meester voor zichzelf bepalen waar hij/zij zich prettig bij voelt, maar bij kleuters ontkom je er bijna niet aan dat er af en toe wat meer fysiek contact moet zijn.

Verder merk ik dat ik weer een vrolijke dochter heb sinds ze weer wat vaker naar school mag. En mama kan nog even een paar weken opladen voor ze weer vakantie hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:47

Ik denk eigenlijk dat geen enkele juf die met zulk klein grut werkt, een kind niet bij zich neemt om te troosten. Want als je weet dat je dat niet wilt doen dan besef je ook wel dat dat niet werkbaar is en je beter niet naar school kan komen :(:)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:10

Bij ons was het gelijk weer normaal op de basisschool en tot nu toe heeft het geen enkel effect gehad. De besmettingen zijn alleen maar verder gedaald tot max. 15 nieuwe per dag. Wel zijn accuut weer buikgriepjes en snotneuzen uitgebroken _O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:18

De juffies van muppie bij de peuters doen helemaal niet moeilijk.
Afstand tussen de leidsters en tot de ouders. Maar niet met de uks

De juf van gup probeert wel wat afstand te bewaren tot de kinderen. Ouders blijven minimaal 3 meter bij de juffen vandaan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:29

Die berichten over de leerkrachten zijn vooral stemmingmakerij imo, vanuit school hoor ik die berichten helemaal niet. Die zijn blij dat 8 juni de klassen weer compleet zijn. Al ben ik benieuwd of vriendin van mijn dochter ook weer komt, zij en haar zusje zitten ook nog steeds thuis. En binnen. Komen de deur niet uit, althans niet verder dan het stoepje voor hun huis. Ik heb een ander kind sinds ze weer naar school gaat. Weer vrolijk en vol praatjes zoals ze hoort te zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:42

3 weken geleden was het aantal besmettingen onder onderwijzend personeel 3%. Afgelopen week was deze nog steeds 3%.
Er zijn dus niet meer besmettingen geweest doordat de scholen weer open gingen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:43