ik hoop ook heel erg dat de school het continurooster erin houdt bij ons. Ik heb gesolliciteerd bij de MR om te kijken of ik er enige invloed op kan hebben. Mijn kinderen blijven normaal gewoon (met bijna 90% van de kinderen) tussen de middag over. Kennelijk houden de juffen (en een paar ouders die dan duurder uit zijn bij de bso) dit al een hele tijd tegen.
hier de brief van de middelbare school/gemeente mbt fietsen.. Denk niet dat dit gaat werken. Wij hebben een regionale middelbare school met meer dan 3500 leerlingen. Die komen echt van heel ver altijd in groepen. Ik vond het ook fijner om mijn kind in een groep te laten fietsen, beter dan alleen. Voor de veiligheid.
Citaat:
Advies Fietsers
- Houd voldoende afstand (1.5 meter)
- Fiets achter elkaar
- Fiets niet in een groep
- Houd ook bij een verkeerslicht afstand
- Vermijd drukke routes
- Riskeer geen boete; er kunnen controles plaatsvinden
Fietsen is en blijft een gezonde manier van je verplaatsen, ook nu het coronavirus het dagelijks leven
bemoeilijkt. Om jezelf en anderen niet in gevaar te brengen zijn er wel enkele aandachtspunten.
De fiets is een geschikt vervoermiddel om naar school te gaan. Heb je een keuze, ga dan fietsen en bij
voorkeur niet met het openbaar vervoer.
Houd zoveel mogelijk afstand, zowel in de lengte als in de breedte. Vermijd drukke routes en smalle
tweerichtingsfietspaden als het kan en pas je fietsgedrag aan om te voorkomen dat je dichtbij
anderen komt. Kijk goed uit en neem geen onnodig risico.
Voldoende afstand houden is best ingewikkeld, zeker als de wegen smal zijn. Blijf op ruime afstand
van je voorligger fietsen. Anderhalve meter is daar echt een minimum, hoe meer meters er tussen
zitten hoe beter. Goed rechts op de weg blijven fietsen vergemakkelijkt het afstand houden als er
tegenliggers tegemoetkomen. Als je moet inhalen, haal dan ruim in, ook bij wandelaars. Gebruik je
bel om het inhalen aan te kondigen en begin ruim op tijd. Als je op een fietsstrook rijdt, dan ben je
niet verplicht om daarop te blijven. Je moet wel rechts houden en dus op de fietsstrook rijden als die
vrij is. Maar inhalen mag gewoon via de rijbaan.
Fietsen in een groep is niet toegestaan. Doe dit dan ook absoluut niet. Je riskeert een boete en er
worden controles uitgevoerd.
Wacht bij een verkeerslicht ruim achter elkaar in plaats van naast elkaar. Was na het fietsen goed je
handen, zeker als je bijvoorbeeld knoppen van verkeersregelinstallaties hebt aangeraakt. Tip: vaak
kun je deze knoppen ook met je elleboog bedienen. Gebruik het verkeerslicht om afstand op te
bouwen tussen jou en je voorligger. Wacht enkele seconden en laat je voorliggers rustig wegrijden,
zodat er voldoende afstand tussen jullie zit.