Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:33

Nayomie schreef:
Ook zonder het vakantie verkeer is Dronten- Zwolle een ramp. 2 uur vind ik voor heen en terug nog snel. :')

Helemaal mee eens. De N50 vind ik een vreselijke weg, als daar iets gebeurt dan kan je geen kant op en je hebt maar 2 punten waar je kan inhalen maar dan moet je nog snel wezen ook. En met een beetje pech zit je alweer achter de volgende vrachtwagen.

En de weg tussen Dronten en Lelystad precies zo. Op één stuk kan je even inhalen maar als je daar achter vrachtverkeer zit dan heb je gewoon pech tot aan de snelweg.

knabbelgirl, bedankt voor je uitleg. :) Ik krijg de camera als het goed is vanmiddag binnen.

daffodil, wat een oelewapper! En dan ook nog stoppen. :')
Reed hij daarna wel gewoon 80?

Ik rij op de N50 ook regelmatig achter mensen die na het 70km/h stuk bij de stoplichten gewoon 80 gaan sukkelen in plaats van 100. Er staat toch duidelijk dat daar de autoweg weer begint maar schijnbaar denken mensen dan dat ze vanaf daar nog maar 80 mogen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:47

Jolien87 schreef:
Nayomie schreef:
Ook zonder het vakantie verkeer is Dronten- Zwolle een ramp. 2 uur vind ik voor heen en terug nog snel. :')

Helemaal mee eens. De N50 vind ik een vreselijke weg, als daar iets gebeurt dan kan je geen kant op en je hebt maar 2 punten waar je kan inhalen maar dan moet je nog snel wezen ook. En met een beetje pech zit je alweer achter de volgende vrachtwagen.

En de weg tussen Dronten en Lelystad precies zo. Op één stuk kan je even inhalen maar als je daar achter vrachtverkeer zit dan heb je gewoon pech tot aan de snelweg.

knabbelgirl, bedankt voor je uitleg. :) Ik krijg de camera als het goed is vanmiddag binnen.

daffodil, wat een oelewapper! En dan ook nog stoppen. :')
Reed hij daarna wel gewoon 80?

Ik rij op de N50 ook regelmatig achter mensen die na het 70km/h stuk bij de stoplichten gewoon 80 gaan sukkelen in plaats van 100. Er staat toch duidelijk dat daar de autoweg weer begint maar schijnbaar denken mensen dan dat ze vanaf daar nog maar 80 mogen.

Ja en helaas is het vaak raak op de N50. Juist omdat er te weinig inhaal mogelijkheden zijn. En indd snel inhalen anders hebben er genoeg anderen je plek al ingenomen om in te halen. Of invoegproblemen (kampen, heel bekend punt) maar ook bij de verkeerslichten heb ik al regelmatig plat op de rem gemoeten omdat het ineens stilstaat en de voorgangers er geen rekening mee houden.

En de 80 rijders zijn vaak Duitsers die niet de borden lezen. Ook als je n50 bij Zwolle op rijdt, zijn er genoeg die het bordje autoweg missen.

Kortom, rot weg. Maar ik begreep van mijn rijinstructeur vorig jaar dat ze de weg gaan verbreden. *\o/*

Dronten Lelystad vind ik ook een ramp indd, als je achter een vrachtwagen rijdt, schiet dat ook niet op. :')

Edit: volgens mij is er nu weer wat gaande op de N50.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:31

*\o/*

Afbeelding

Ik kwam trouwens dit handige filmpje tegen over het installeren van de camera en wegwerken van de bedrading.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:36

Ja hoor, deze troela heeft net een sh*tload aan zelfklevende kabelclips besteld om de draden weg te werken en wat vind ik in een verloren zakje onderin het doosje van de camera?

Goed. Iemand nog zelfklevende kabelclips nodig? :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:57

Hahaha, heb er hier ook nog over, maar een paar gebruikt :')

Ik zou nog foto's maken :) Het kan vast een heel stuk beter, maar ik vind het zo prima. Grootste warboel ligt achterin, maar daar kwam ik sowieso niet echt lekker bij in m'n auto.

Voorkant: kabels onder het dak gepropt naar de zijkant, en dan over de deurstijl. Ze lopen dan via het rubber in de deurstijl naar beneden
Afbeelding

De ene (stroomtoevoer) komt er aan de onderkant van de deur weer uit en gaat dan onder de bijrijdersstoel door naar de sigarettenaansteker
Afbeelding

De kabel van de achtercamera komt er hoger uit en bij de achterdeur herhaal ik hetzelfde trucje
Afbeelding

En achterin heb ik het met van die clips via het zijruitje en de kofferbak laten lopen. Daar heb ik het dus niet weggewerkt, deels omdat dat daar voor mij vrijwel niet fatsoenlijk te doen viel, en ook omdat ik niet wilde dat iets bijvoorbeeld strak kwam te staan als ik de kofferbak open deed
Afbeelding
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:00

Mensen die midden op de weg rijden en altijd hebben ze een telefoon vast

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 17:39

Heenweg naar stal, 80 km weg rijd er een trekker...
Het was te druk om in te halen. Dat levert echt taferelen op... dan is het jammer dat ik geen dashcam heb O:)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:46

Ineke2 schreef:
Heenweg naar stal, 80 km weg rijd er een trekker...
Het was te druk om in te halen. Dat levert echt taferelen op... dan is het jammer dat ik geen dashcam heb O:)

Oh dit had ik ook, en dan een trekker die 15km/u kon, dubbele doorgetrokken streep, en uiteindelijk een hand uitsteken om aan te geven dat hij ging afslaan :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:54

Ook mijn bekabeling weggewerkt van mn dashcam. Ziet er zo veel beter uit.
Afbeelding

Ik heb geen achter dashcamera, dus dat scheelt weer. Wil wel een achteruitrijcamera gaan installeren

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:54

Thanks Exitium en Rennie89. :)

Ik ben er uiteindelijk even zoet mee geweest maar heb alles nu netjes weggewerkt op een paar puntjes na waar het niet onder kon.

De kabels van beide camera's zitten langs de voorruit met 1 kabelclip vast bij de camera en lopen dan boven het rubber langs, op de foto tussen de twee paarse lijnen.
Afbeelding

De kabel van de dashcam loopt achter de deurstijl (rode lijn) en de kabel van de achterkamer zit onder de headliner (blauwe lijn). Los van het stukje langs de voorruit, zijn die daar dus helemaal weggewerkt.
Afbeelding

De kabel van de dashcam loopt onder het dasboardkastje langs met 2 kabelclips, dan achter de plastic kap, op de foto tussen de twee rode lijnen en dan naar de aansteker.
Afbeelding

De kabel van de achtercamera zit volledig onder de headliner weggewerkt en is enkel zichtbaar bij het laatste stukje. Ook wel handig zodat de achterklep dan gewoon open kan. :j
Dit zie je van de achtercamera vanuit de auto.
Afbeelding

En dit zie je als de achterklep openstaat.
Afbeelding

Ik heb de camera aan de rechterkant van de binnenspiegel geplaatst zodat hij mij niet in het zicht zit.
Afbeelding

En dit zie ik ervan als ik rij. Helemaal prima dus. :D
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:01

Tip voor je dashboard kastje, ik heb de kabel er helemaal achter doorgetrokken zodat je hem niet ziet. Je kan hem gewoon daar over wat dingen heen stoppen. Ik heb nergens plakkers gebruikt ofzo. Verder heel netjes gedaan!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:04

Ik reed naar stal toe, en bij ons in de straat staat veel mais, dus in bochten rem ik nu altijd. Maar goed ook anders had ik gezellig in een vrachtwagen gezeten die op mijn weghelft de afslag nam. Meneer ging niet eens aan de kans, waardoor ik echt vol in de ankers de berm in moest bijna tegen een boom. En bedankt meneer de chauffeur.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:25

Gisteren trouwens een Volvo voor mij die blijkbaar niet weet wat haaientanden bij een fietspad betekend. Hij moest naar rechts (ik ook) en fietsers met haaientanden wouden oversteken. Deze knuppel bleef gewoon een minuten lang stilstaan terwijl die fietsers toch niet konden oversteken omdat van andere kant verkeer kwam. Ik heb meerdere keren getoeterd omdat hij gewoon voorrang heeft en er geen verkeer van links kwam (wij hadden ook haaientanden) en toen die dipshit uiteindelijk besloot te gaan kon ik weer niet gaan omdat een fietser kwam (die had wel voorrang op mij). Ik heb een hekel aan mensen die niet de verkeersregels kennen |o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:29

Nou ja, ik had van de week een boos toeterende automobilist achter me omdat ik stopte voor een rotonde. Hier hebben (bijna) alle rotondes voorrang. Die rotonde daar, waar ik nooit rij, had ineens geen voorrang. Dus haaientanden op de rotonde.. ik stond welgeteld 10 seconden stil en er hing al iemand in zn toeter... :') werkelijk

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:44

Met 10 sec vind ik overdreven Ik toeterde na een minuut ofzo, maar zelfs na het toeteren duurde het nog een minuut voor hij besloot toch maar te gaan, dat is ronduit vervelend en onnodig. Maar een rotonde zonder voorrang? Hoe moet ik dat voor mij zien? Gewoon 1 zonder voorrangstekens en dat rechts voorrang heeft?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 21:30

Rennie89 schreef:
Met 10 sec vind ik overdreven Ik toeterde na een minuut ofzo, maar zelfs na het toeteren duurde het nog een minuut voor hij besloot toch maar te gaan, dat is ronduit vervelend en onnodig. Maar een rotonde zonder voorrang? Hoe moet ik dat voor mij zien? Gewoon 1 zonder voorrangstekens en dat rechts voorrang heeft?

Ik denk meer dat fietsers enzo geen voorrang hebben.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:35

Ineke2 schreef:
Rennie89 schreef:

Ik denk meer dat fietsers enzo geen voorrang hebben.

Oja dat kan ook idd, maar dat zie je gewoon aan de haaientanden etc op het fietspad lijkt mij? Bij de ene heb je wel voorrang en bij de andere niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:36

Nou een rotonde waarbij je dus als je de rotonde op rijdt, gewoon door kan rijden meteen. De autos die van links komen hebben op de rotonde haaientanden dus die moeten stoppen.
Hierzo waar ik woon is het bijna altijd zo dat degene die de rotonde oprijdt, haaientanden heeft en het verkeer op de rotonde voor moet laten gaan. Dus ik was, uit gewoonte, gestopt. En ik was verbaast over de haaientanden op de rotonden (en ik voelde me blond :') ) maar ik denk dan wel, beter 1x teveel gestopt dan 1x te weinig....
maar goed, sommige mensen hebben altijd haast...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:41

Dat is idd niet een gewone rotonde dan hihi. Maar dan heb je idd wel heel erg haast als je km die 10 sec gaat toeteren

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 21:44

Ja precies...
Ik stopte eens bij een rotonde om voorrang te verlenen want er kwam al iemand aan op de rotonde... Knalde er zo een busje met bullbar bij mij achterop :roll:

Die vent was nog boos ook, want ik had er nog makkelijk voor gekund blabla...

Man houd je eens rustig, jij bent fout want jij klapt achterop en had sowieso moeten stoppen PUNT.

Mijn auto bleek total loss dus voor mij was het dubbel zuur ( eikel)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:39

Rennie89 schreef:
Tip voor je dashboard kastje, ik heb de kabel er helemaal achter doorgetrokken zodat je hem niet ziet. Je kan hem gewoon daar over wat dingen heen stoppen. Ik heb nergens plakkers gebruikt ofzo. Verder heel netjes gedaan!!!

Daar zal ik straks nog even naar proberen te kijken, eens zien of dat lukt. Gisteren kwam ik er niet zo goed bij maar toen stond mij auto ook niet zo handig. :=
Bedankt voor de tip. :)

Ineke2, dat is zeker zuur. En dan inderdaad voor jou bepalen dat jij nog wel had kunnen doorrijden. :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:14

Ik zal straks een foto maken als ik in de auto stap naar werk, misschien dat mijn dashboard anders is maar meestal steken er dingen uit waar je het mooi overheen kan leggen

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:49

Ik zie net hoe een vrachtwagen een afslag neemt waar hij dit niet mag, en politie loopt gewoon toe te kijken hoe dat gebeurt. := Was een levensgevaarlijke actie die gelijk staat aan door rood rijden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:10

Jolien, ziet er netjes uit je camera.

Ik vind 10 seconden wachten best lang eigenlijk.
Zeker als je voor niks staat te wachten.

Al snap ik dat wanneer je ergens onbekend ben het lastiger is met rijden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:50

Ik moet zeggen, nu ik het hardop tel, is 10 sec idd lang... ik denk dat het er eerder 5 waren...
Het was echt SUPER kort... ik overdrijf echt niet..
Maar enniewee, genoeg daarover :D