[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:42

Dan komt er nog bij dat de effectiviteit ook nog beinvloed wordt door ‚oplichters‘ zoals die vrouw die stiekum zwanger werd.
Maar zelfs als het risico iets groter is en zeker als je het zelf moet betalen, dan verwacht ik van een arts een voorlichtende rol en geen afkeurende rol :n

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:08

oomens schreef:
Gaat 'veilig' hier niet om de kans op (ernstige) complicaties? Die zal bij een (kijk)operatie waarschijnlijk toch wat hoger liggen dan bij een implantaat/prikpil.
Wanneer een kind en alle daaruit voortvloeiende kosten ook netjes als complicatie/gevolgschade geregistreerd zou worden, dan denk ik wel dat de vergelijking ineens anders uit zou kunnen vallen dan de gynaecoloog deze nu voorstelde.

Jarenlang hormonen gebruiken is minder veilig dan een kijkoperatie. Hormonen zijn nog wel 'ns de (mede)veroorzaker van kanker.

Tis niet voor niets dat bij dieren (althans bij honden en konijnen zover ik weet) vaak de baarmoeder eruit wordt gehaald als vorm van sterlisatie. Dat geeft minder kans op jonge sterfte door kanker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:09

Omg..... Mijn nicht is zwanger en deelt op instagram én Facebook dat de baby nu zo groot is als een pompoen.... Why? :r

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:13

Relaxed schreef:
Omg..... Mijn nicht is zwanger en deelt op instagram én Facebook dat de baby nu zo groot is als een pompoen.... Why? :r

Nou daar is ze mooi klaar mee dan!
Afbeelding
:D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:13

Relaxed schreef:

Medelijden wekken dat ze een pompoen door de fluf moet duwen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:15

En dan is ze nog maar 28 wk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:28

Afbeelding

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:29

[***] schreef:
[ [url=m/pRh5q8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, dat lijkt wel op 'n zwangere buik, inclusief de uitpuilende navel! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:29

Man kijkt nog best vrolijk ondanks dat ding eronder, zou die van wijlen zijn vrouw zijn ?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:06

[***] schreef:
[ [url=m/pRh5q8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahahahaha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:11

Relaxed schreef:
En dan is ze nog maar 28 wk :+

Lekker subtiel onder dat bericht zetten dat t dan wel een totaal ruptuurtje zal worden of zo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:55

Klein pompoentje dan? Meer een miniflessenpompoen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:59

-:(- -:(- -:(- -:(-
En weer de reactie "wacht maar als je een vent hebt" ditmaal van een oud collega (die zwanger is van de 3de) en een klant, toen ze hoorde dat ik geen kinderen wilde hebben. Daarna gevolgd door de "je weet niet wat je mist" en de altijd leuke "je vind ze leuk als ze er zijn" en de hekkensluiter "je neemt echt wel kinderen als je vent er 1tje wilt en je bent verliefd"

Heb uiteindelijk gezegd dat ik blij was met alle kinderen om mij heen, maar nog blijer ben dat ze weer naar huis gaan. En dat ik mijn lijf niet wil slopen. Toen was het snel stil.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 00:30

Geen vrienden gemaakt bij de Lidl.Een oma met kleinkind van ongeveer 5 jaar.Ze wilde een knuffel waar je voor kon sparen.Maar degene hadden ze niet meer.Oma zei nog dat is jammer.Kind maakt een drama.Ik had mijn dag niet en knallende hoofdpijn.Dus kon het gekrijs even niet hebben.Dus ik heb niet zo vriendelijk tegen het kind gezegd dat ze niet moet zeuren en moet nemen wat er is.Oma keek mij alleen een beetje raar aan en weg was ze met het krijsje.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 08:27

En toen ging je met diezelfde pestbui naar huis om je eigen grut op te voeden? :=

Chamion, vervelend dat ze je niet serieus namen. Zegt meer over hun dan over jou.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:10

Nee hoor die waren nog op school.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:29

En krijsen zeker nooit.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:38

Ik houd me altijd in om commentaar te geven. Mensen kunnen het vaak niet goed hebben en ik zou het zelf ook niet chill vinden als anderen ongevraagd bemoeien met de opvoeding van onze hond. Afgezien van eventuele klachten over overlast. Die neem ik wel altijd serieus al hebben we die nog niet gehad gelukkig.

Maar soms is het wel flink tongbijten. Van de week tijdens het werk zag ik een opa voetballen met 2 kinderen. Ik gok een kleinkind en een jochie wat daar toevallig was aangezien kleinzoon steeds hey jongetje zei. Dat kleinkind liep daar als kleine dictator iedereen rond te commanderen op een toon waar ik naar van werd en opa lachtte er maar een beetje om. 'Hey jongetje, HEY JONGETJE. Ga in de goal staan. GA IN DE GOAL STAAN!' En dat dus 3x achter elkaar. Dat wordt er vast zo een waar de meeste mensen maar normaal tegen doen om drama te voorkomen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:43

Ik vind het altijd zo hypocriet overkomen wanneer ouders openlijk gaan lopen ergeren aan een krijsend kind, die van henzelf zal t gerust ook vaak genoeg doen. Juist van die groep zou je dan begrip verwachten :=.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:54

Ach ja moeders blijven ook maar mensen. Het ene moment ben je wat verdraagzamer dan het andere.

Wij hebben dus een hond en die blaft soms ook want het is een hond (overigens niet vaak en lang want we corrigeren dat gedrag en in huis slaapt ze vooral de luilak :')) Maar ik word ook gek als ik andermans honden steeds hoor blaffen. Ik heb best begrip dat een hond even aanslaat omdat hij wat hoort oid, maar het moet niet de hele tijd doorgaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:00

Ja true. Irritante mensen vaak :=. Kind voor kind na, kind overal. Heeft me al eens een vriendschap gekost :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:06

_San87_ schreef:
Ik vind het altijd zo hypocriet overkomen wanneer ouders openlijk gaan lopen ergeren aan een krijsend kind, die van henzelf zal t gerust ook vaak genoeg doen. Juist van die groep zou je dan begrip verwachten :=.

Het hangt er van af. Als er naar gehandeld worden (bv het kind aanspreken dat wat het doet niet kan) of je zit een moeder bijna in tranen omdat ze het even niet gehandeld krijgt/geen oplossing weet, prima hoor. Maar als het kind staat te gillen en moeder het allemaal maar ok vind en denkt dat krijsje god op aarde is durf ik er ook gerust wat van te zeggen. Dat noemt opvoeding. Kinderen moeten zich leren gedragen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-02-20 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:06

In dat opzicht ben ik benieuwd hoe mijn nichtje wordt als ze straks kan praten en lopen. Ik herken toch wel wat trekjes van mezelf in haar :') en ik ben benieuwd of mijn broertje strenger gaat zijn dan onze vader voor ons :') aankomende wintersport zitten we met de hele familie in een appartement. Ik denk dat ik tijdens de huilbuien maar met hun hond ga lopen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:19

capopjekop schreef:
In dat opzicht ben ik benieuwd hoe mijn nichtje wordt als ze straks kan praten en lopen. Ik herken toch wel wat trekjes van mezelf in haar :') en ik ben benieuwd of mijn broertje strenger gaat zijn dan onze vader voor ons :') aankomende wintersport zitten we met de hele familie in een appartement. Ik denk dat ik tijdens de huilbuien maar met hun hond ga lopen

Zou ik dus nooit doen, samen in een appartement gaan zitten. Zou gillend gek worden van het gebrek aan privacy bij zoveel mensen en dan ook nog krijsje. Waarom boek je niet een hotelkamer voor jezelf?

Waarom laten ze die baby eigenlijk niet thuis bij de andere opa/oma? Met 'n baby op sleeptouw kunnen de ouders toch niet skieen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:23

DeMolenhoek schreef:
_San87_ schreef:

Het hangt er van af. Als er naar gehandeld worden (bv het kind aanspreken dat wat het doet niet kan) of je zit een moeder bijna in tranen omdat ze het even niet gehandeld krijgt/geen oplossing weet, prima hoor. Maar als het kind staat te gillen en moeder het allemaal maar ok vind en denkt dat krijsje god op aarde is durf ik er ook gerust wat van te zeggen. Dat noemt opvoeding. Kinderen moeten zich leren gedragen.

Iedere ouder denkt toch dat t eigen bloedje fantastisch is?