Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:47

ik heb een super gafe deal via fb

ik was op zoek naar Scootboots Slim3, voor achterhoeven (voor heeft hij ijzers) met van alles en nog wat erbij nieuwprijs waarde was €225. ik kon ze kopen voor een heel stuk minder.

ze heeft foto's gestuurd en stuurt ze vandaag op. Nu hopen dat ze passen.

cinniz123

Berichten: 4432
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:32

lovehaffie schreef:
cinniz123 schreef:
Niet via mp maar via boktmarkt iemand die een aanbetaling heeft gedaan op mn sulky en zou begin januari gehaald worden als de grotere auto er zou zijn.
Uiteindelijk zou hij na een paar keer vragen wanneer hij werd opgehaald afgelopen wo zijn opgehaald maar niet dus.
Na de vraag of ze nog kwam(ik had al een onderbuik gevoel) kon ze alleen later maar dat kwam mij toevallig die dag niet uit en sinds dien is er radiostilte.
Ik heb meerdere berichten gestuurd die gelezen zijn en ze is ook online maar verder niets.
Heb gister dus een pb gestuurd met dat als hij binnen 14 dagen niet gehaald wordt haar aanbetaling vervalt en hij weer de verkoop in gaat dat is ook gelezen maar nog geen reactie.
Dan heb ik hem 9 weken vast gehouden.
Ik wil graag ook verder met mennen en een andere wagen aanschaffen maar dat lukt niet op deze manier.

Ik kan het gewoon echt niet volgen...als je iets wilt haal je het toch op?
Op die manier vind ik het dus niet leuk om spullen te verkopen.


Heb dat ooit is met mijn drone gehad.... Na half jaar (Ding stond minder in de weg dan een sulky natuurlijk haha) maar gewoon opnieuw verkocht... 3 maanden daarna kwam pas reactie van degene van de aanbetaling {:)-:( Maar gemeld dat het erg jammer is maar doordat hij zo lang niks liet horen ik hem verkocht had, hij eiste zijn aanbetaling terug, hierop gemeld dat ik ruim een half jaar heb gewacht zonder enige respons en die aanbetaling een mooie compensatie was! Nooit meer wat gehoord :+ Hou er echt niet van... Snap je frustratie!



Dat zou mooi zijn als je de aanbetaling dan terug zou willen hebben waar dient dan een aanbetaling voor.

Degene waar de sulky staat vroeg ook al wanneer hij weg ging want hij staat binnen en dan wel uit elkaar maar het is nog best een sta in de weg.
Als ik mijn wagen gebruik staat ie buiten overdekt maar nu omdat hij te koop stond vond ik het netjes om hem binnen te zetten.
Ik hoop natuurlijk gewoon dat hij nog opgehaald wordt binnen nu en die 2 aangegeven weken zo niet gaat ie weer de verkoop in.
Wel irritant want dan had ik hem inmiddels al lang kwijt kunnen zijn maar ik ben weer te goed gelovig geweest.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:37

Ik krijg de laatste tijd vaker “ ja dan betaal ik na het weekend “ oid.

Ik hou het niet vast.

Als ze het op willen halen kan dat dezelfde dag of avond, als dat pas een x aantal dagen later kan is prima, maar dan wil ik eerst ( een deel) van het geld betaald hebben.

Zoniet: weg = pech :)

Heb al te vaak gehad dat mensen toch niet op komen dagen, of opeens een “ betere deal” hebben, maar dat pas melden als ik vraag waar ze blijven.

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:01

Ik leg altijd even uit hoe de situatie hier zit (weekgeld en budgetbeheer) en vraag of het goed is als ik *dag* overmaak.
Als de verkoper dan aangeeft het niet vast te houden dan informeer ik op die dag even of het product er nog is.
Zo ja dan maak ik het gelijk over en zo nee dan heb ik pech.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:09

Zo kan het ook zeker :)

Ik denk dat ik bij zo’n nette vraag ( en correct taalgebruik) eerder geneigd ben om iets een paar dagen nog vast te houden.

Westerntrail

Berichten: 1750
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:10

Niet op Marktplaats maar in een Facebook verkoop groep.
Iemand zocht iets wat ik dus heb en bericht gestuurd naar diegene dus prijs overeen gekomen stuur ik mijn gegevens met de mededeling dat als het geld op mijn rekening staat dat ik het diegene dan opstuur.

Daarna radiostilte

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:15

Komt ook vaak voor ja. Rete irritant.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:30

Ik heb gelukkige weer een positieve ervaring als koper.

Gietijzeren baby ledikantje gezien. Hij stond wel op gereserveerd, maar ik dacht, wie niet waagt ;)
Afgelopen donderdag gemaild en uitgelegd interesse te hebben mocht de huidige koop niet doorgaan.

En blij dat ik heb gereageerd, want afgelopen zaterdag kon ik het bedje voor €75 ophalen terwijl ze overal vaak wel voor het dubbele te koop staan.

Uiteindelijk bleek dat de andere geïnteresseerde uit Nieuwerkerk aan den IJssel kwam. Bedje stond in Nijmegen. Da's ruim 1 uur en 45 min rijden. Had die andere persoon zich op verkeken en toch maar laten afweten.

Kwam mooi uit voor mij :) Helemaal blij mee. Hartstikke netjes en schoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 08:53

Hmpf. Heb ook weer wat dingen online staan waaronder een dekje en oortjes van Eskadron. Voor de oortjes loopt het normaal, voor het dekje echter...

Persoon deed een bod incl verzenden maar dan zou ik wel erg zakken in de prijs die ik wou. Tegenvoorstel gedaan tussen zijn prijs en de mijne in wat mijn absolute minimum was wat ik ervoor wou. Heeft hij 3x zijn bod herhaald maar ging toch akkoord. Dan wou hij weten naar welk postpunt ik het zou zenden. Meerdere keren moeten herhalen dat hij dat moet uitkiezen want ik ken zijn adres niet en weet niet wat voor hem makkelijkste is. Dat bleef paar uur stil,tot vannacht 2u ineens 4 berichten na elkaar. Keuze postpunt en melding "ik betaal als ik het verzendbewijs op foto van je ontvang". Heb nu geantwoord dat ik pas verzend als ik het volledige bedrag ontvangen heb en dan met alle plezier die foto wil bezorgen.
Maar jeetje... was vergeten dat het zo vermoeiend kon zijn :))

beert
Berichten: 2468
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 09:33

Nou dan zou ik mooi het dekje laten liggen. Dan ben je de gunfactor ook kwijt. Mafkees.

dalena

Berichten: 3180
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:48

Ik wilde laten weten dat de psp voor 50 euro is verkocht :)

Xanthippe

Berichten: 1725
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:54

Van 't weekend een collega helpen verkopen:
hij verkocht een hondenbench, dus heb ik zijn advertentie gedeeld in de FB groep van onze hondenschool. Secondje later was de bench verkocht, heb ik ze gisteren van mijn collega op het werk mee naar huis genomen, kopers zijn ze bij mij komen halen en ik heb vandaag het geld aan hem kunnen geven.
Lekker vlot zo mag het altijd gaan.
En dan vooral met mijn eigen spullen :')

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:45

dalena schreef:
Ik wilde laten weten dat de psp voor 50 euro is verkocht :)

Goede verkoop +:)+

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:00

Om even terug te komen over de accounts die al lang actief zijn: er zijn oplichters die grof geld bieden voor marktplaats accounts die langer actief zijn dan 2 jaar. Hoe langer, hoe meer geld je er aan verdient.
Deze benaderen je vaak via instagram, of laten 'grote' accounts adverteren.

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:38

Mayflower_ schreef:
Ik heb een groot vermoeden dat ik ben opgelicht op marktplaats. Donderdag gereageerd op een zadel, na wat onderhandelen een prijs overeengekomen en heb ik vrijdag het geld overgemaakt via Ideal. Na die tijd niks meer gehoord. Mijn berichten zijn wel gelezen.De persoon was 6 jaar actief en telefoonnummer en ID waren wel geverifieerd en die persoon had 6 recensies. Ik heb het rekeningnr door google gehaald (Stom! Had ik achteraf dat maar eerder gedaan.... ) en kom een 6 pagina's tellend topic tegen op het forum van opgelicht. Ik heb haar naam van marktplaats wel door google heen gehaald en kom ook een persoon op FB tegen die zo heet en woonplaats klopt ook en ze heeft een paard. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen :=


Zou ik via pb mogen weten wat haar naam op marktplaats is en haar bank nummer.

Ik ben bang dat ik door de zelfde ben op gelicht ook een zadel en na het overmaken van 100,-euro + 7 euro verzend kosten. Niets meer van die persoon gehoord.

Saul

Berichten: 9675
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:17

Weet iemand hoe je een persoon aangeeft op de mp app ?

Artimes

Berichten: 506
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:33

manumol schreef:
Mayflower_ schreef:
Ik heb een groot vermoeden dat ik ben opgelicht op marktplaats. Donderdag gereageerd op een zadel, na wat onderhandelen een prijs overeengekomen en heb ik vrijdag het geld overgemaakt via Ideal. Na die tijd niks meer gehoord. Mijn berichten zijn wel gelezen.De persoon was 6 jaar actief en telefoonnummer en ID waren wel geverifieerd en die persoon had 6 recensies. Ik heb het rekeningnr door google gehaald (Stom! Had ik achteraf dat maar eerder gedaan.... ) en kom een 6 pagina's tellend topic tegen op het forum van opgelicht. Ik heb haar naam van marktplaats wel door google heen gehaald en kom ook een persoon op FB tegen die zo heet en woonplaats klopt ook en ze heeft een paard. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen :=


Zou ik via pb mogen weten wat haar naam op marktplaats is en haar bank nummer.

Ik ben bang dat ik door de zelfde ben op gelicht ook een zadel en na het overmaken van 100,-euro + 7 euro verzend kosten. Niets meer van die persoon gehoord.


Staat het zadel nog gewoon te koop?

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:39

De link is nu weg, dus benieuwd of mayflower nog iets heeft gehoord qua verzending.

Artimes

Berichten: 506
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:41

Ineke2 schreef:
De link is nu weg, dus benieuwd of mayflower nog iets heeft gehoord qua verzending.


Ja ik ook altijd zo rot, maar ging zelf ook bijna de boot in dit weekend, zo balen dat je echt altijd een heel inspectie rondje moet doen :n

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:47

Saul schreef:
Weet iemand hoe je een persoon aangeeft op de mp app ?

Ik doe het meestal vanuit een ontvangen bericht. Als je daarin staat, heb je rechtsboven drie stipjes. Klik je daarop, krijg je meerdere opties met als laatste meldt aanstootgevend gedrag.

dalena

Berichten: 3180
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:41

Ineke2 schreef:
dalena schreef:
Ik wilde laten weten dat de psp voor 50 euro is verkocht :)

Goede verkoop +:)+

Ik was vergeten de advertentie te verwijderen op Facebook. Kreeg ik een bericht: 'ophalen gratis?'

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:45

Ik had hier iemand vandaag die van mening was dat ik de mensen waar ik al een afspraak mee had staan maar moest afwimpelen want hij wou het vanavond komen halen... uum nee dat gaan wij niet doen >;) . Kreeg ik iets in de trant van "kijkers zijn geen kopers je hebt toch liever het bedrag in je handen dus ik wil vanavond komen". :')

Normaal als ik aangeef dat er al iemand komt kijken krijg ik iets terug van "laat je het weten als het niet doorgaat" maar dit nog nooit gehad. Vrij zeker dat die verkocht zal zijn vrijdag, bedrag is afgesproken en alles. Zou het zelf ook niet fijn vinden als ik afspreek voor iets en er dan iemand anders in tussentijd mee weg is.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:58

Gebeurd helaas vaker. Netjes van je dat je dat niet doet. Ik hoop dat je niet teleurgesteld word vrijdag.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:09

Ik hoop het ook, het staat gelukkig niet in de weg dus het is geen ramp als het niet doorgaat maar wel jammer dan natuurlijk.

Normaal komt iemand nog een kast halen maar ik heb geen idee hoe laat . Het staat als bekeken maar geen antwoord gehad helaas.

Mayflower_

Berichten: 13712
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:05

Ineke2 schreef:
De link is nu weg, dus benieuwd of mayflower nog iets heeft gehoord qua verzending.


Diegene waar ik het zadel van heb gekocht is per vandaag geblokkeerd op marktplaats, ik heb aangifte gedaan.