Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Madelon

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:36

Bij mij zijn gisteren 2 brievenbuspakketjes geleverd en staan vandaag pas in de app :P
Had ze gisteren nog niet verwacht dus dat viel mee ;)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:55

Suzanne F. schreef:
Als je een brievenbuspakketje verstuurd, moet deze dan na het inscannen in de brievenbus? Of bij de pakketpost? Want anders kan je hem niet meer volgen toch?

Ligt er aan of je hem wilt versturen met Track and Trace of niet. Als die met track and trace verstuurd moet worden gaat hij bij de pakket post en anders kan die gewoon in de brievenbus.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:07

Froukje schreef:
Suzanne F. schreef:
Als je een brievenbuspakketje verstuurd, moet deze dan na het inscannen in de brievenbus? Of bij de pakketpost? Want anders kan je hem niet meer volgen toch?

Ligt er aan of je hem wilt versturen met Track and Trace of niet. Als die met track and trace verstuurd moet worden gaat hij bij de pakket post en anders kan die gewoon in de brievenbus.

Brievenbuspakjes die in een sorteercentrum voor pakketten terecht komen, worden er daar uitgehaald, en dan alsnog naar een sorteercentrum voor briefpost gebracht. Afhankelijk van hoe laat dat gebeurd kan het nog mee met een vracht, maar vaak lopen brievenbuspakjes dan dus een dag vertraging op.

Brievenbuspakjes moeten bij briefpost :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:22

Pakket lijkt inderdaad gruwelijk zoek. -O- Pick up point heeft niks ontvangen maar wel een bezorger gehad gistermiddag en de track en trace code werkt niet meer. Arme planten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:25

Ik baal dan weer dat bepaalde pakketjes als brievenbus pakket worden verzonden ipv als normaal pakket. Helemaal als mijn bestelling dan verdeeld wordt over meerdere brievenbuspakketjes ipv 1 groter pakket.

Zelfs al keer expres aangegeven dat het als pakket moest ipv brievenbus, maar helaas werd daar niet naar gekeken.

Dat is niet alleen een postnl irritatie, ook webshop haha

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:35

karuna schreef:
Pakket lijkt inderdaad gruwelijk zoek. -O- Pick up point heeft niks ontvangen maar wel een bezorger gehad gistermiddag en de track en trace code werkt niet meer. Arme planten.

Ik vroeg me een tijdje af hoe dat gaat.. planten via de post. Wat voor planten had je besteld?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:59

Graslelie, varen en paar tilandsias en een nep orchidee. Ik heb al eerder planten per post gekregen. Bananen, fruitboompjes, en eind vorig jaar grassen en wat klimspul. Meest is het goed plannen en zorgen dat je thuis bent op de bezorgdag. Dat was nu ook zo. Alleen werd opeems tijdvak verschoven naar het uur dat ik er niet kon zijn. Dan maar pick up point dat open is. Zodat ze daar warm zouden staan voor een nachtje.

Ze worden meest goed zorgvuldig verpakt en kunnen wel wat hebben maar geen dagen in een bus in de kou. -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:14

Ik bestel zulke dingen alleen als ik de hele dag thuis kan zijn. Net als hondenvoer. Zodat ik het sowieso aan kan nemen of iemand regel die dat kan.

Dat zou ik nu sowieso niet aandurven, het gaat al beter, maar helemaal zeker zijn dat pakket de dag aankomt dat er verwacht wordt bij shop kan je nog niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:20

Tsja ik normaal ook. -O- Voor deze week was is ik even niet thuis zou zijn. Dat was na verschuiven en weer verschuiven aan hun kant precies het uur dat ze zouden komen. Normaal heb ik ook neerzet toestemming, maar ja met deze kou geen goed idee voor het geval ik te lang zou wegblijven. Dan is pick up point een goede oplossing, daar lekker warm en rustig staan. Donker is geen probleem voor planten. Dat kunnen ze rustig een week aan bij wijze van. Kou en schudden is wel een probleem. Maar ja daar is het ook nooit terecht gekomen. :n
Laatst bijgewerkt door karuna op 06-01-21 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:21

Ik verwacht hier vandaag nog 2 pakketten. Eentje heb ik net opgehaald bij de winkel, de andere gaat naar een dhl punt en kan ik hopelijk straks ook ophalen en de laatste wordt met dpd bezorgd. Ben nog het meest bezorgd om die laatste -O- .

Valt me alleszins mee hoe snel ze weer zijn, alles is gister besteld!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:30

Hier net ook twee dingen binnen die ik gisteren besteld heb. Derde komt als het goed is vrijdag :)

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:35

Exitium schreef:
Hier net ook twee dingen binnen die ik gisteren besteld heb. Derde komt als het goed is vrijdag :)

Ik heb afgelopen zondag wat besteld! Is nog niet binnen :( . ik ben echt hartstikke ongeduldig :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:58

thirteenn schreef:
Ik vroeg me een tijdje af hoe dat gaat.. planten via de post. Wat voor planten had je besteld?

Hebben ze bij ons zo'n hekel aan!
Krijg je palmen van 2 meter 50 of hoger, terwijl de bakwagens 2 meter tot 2.30 kunnen hebben en de trailers (die niet overal kunnen komen) 2.40. Moeten ze er plat in maar dat is écht niet goed voor de planten.
Of grasmatten bij dik 30 graden, hele dag uit liggen drogen op de wagen..

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:14

Hier heb ik toch nog mijn nieuwjaarskaartjes ontvangen, via PostNL (had gedacht dat die overgedragen werden aan BPost, maar gelukkig niet). Was super opgelucht!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:19

Ik had zondag het een en ander besteld, eentje zou via DHL gaan. Via Bol maandag ook de mail gekregen om het pakket te volgen, alleen de t&t is onbekend. -O-

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:20

Suzanne F. schreef:

Als je een brievenbuspakje met T&T verstuurd kun je hem ook gewoon meteen in de oranje bus doen (dit wordt zelfs specifiek verzocht nu als je bij PostNL een label voor brievenbuspakjes koopt, staat onder je bestelling). Hij wordt dan alsnog gescand en gevolgd vanaf het moment dat hij gesorteerd is.

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:35

Mijn pakketje is nog niet binnen -O-
Terwijl bol.com aangeeft dat het gisteren aan gekomen zou moeten zijn

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:37

Net eindelijk een pakketje gehad dat al sinds 30november in nederland was. (Kwam uit schotland)
Eerst gaven ze de douane de schuld, die had 2 weken vertraging.
Daarna hadden ze het zelf ontzettend druk. (En begreep ik dat er geen buitenlandse zendingen werden opgehaald)

Het was een zending waarvoor getekend had moeten worden. maar werd gewoon door de postbode bezorgd. Gelukkig belde ze wel even aan.
Ben niet blij met hoe ze met mijn zending om zijn gegaan.... Druk of niet.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:57

Justme_Lisaa schreef:
Ik verwacht hier vandaag nog 2 pakketten. Eentje heb ik net opgehaald bij de winkel, de andere gaat naar een dhl punt en kan ik hopelijk straks ook ophalen en de laatste wordt met dpd bezorgd. Ben nog het meest bezorgd om die laatste -O- .

Valt me alleszins mee hoe snel ze weer zijn, alles is gister besteld!

Net het pakketje van dhl opgehaald, dat hij heel is overgekomen mag een godswonder genoemd worden. Een Jo Malone kaars (Lees: van 54,-), gewoon in een losse doos vervoeren. Had iets beter verwacht van de douglas |o

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:03

MyWishMax schreef:
Ik bestel zulke dingen alleen als ik de hele dag thuis kan zijn. Net als hondenvoer. Zodat ik het sowieso aan kan nemen of iemand regel die dat kan.

Dat zou ik nu sowieso niet aandurven, het gaat al beter, maar helemaal zeker zijn dat pakket de dag aankomt dat er verwacht wordt bij shop kan je nog niet.

Als je het op de dag zelf wijzigt word het pas volgende werkdag afgegeven bij het PostNL punt

Brievenbuspakketjes gaan bij pakketten erbij. Anders heb je ook nooit bewijs dat je het af hebt gegeven.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:19

Ik heb gister 2 dingen besteld bij bil oa een goede bureaulamp zodat ik kan werken beide zouden morgen bezorgd worden maar als ik de berichten hier lees ben ik wel huiverig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:24

Ik denk dat de DHL hier meeleest, krijg nu een mail dat het morgen komt. Wel jammer, was een voor xx besteld morgen in huis item, zou het dus maandag al binnen hebben moeten krijgen. Maar lijkt in dit geval echt bij de DHL te liggen.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:57

Ik heb de app momenteel al een paar weken. Alleen de brievenbuspakjes en brieven hebben dus allemaal geen foto's. Terwijl bij vriendinnen van mij wel foto's te zien zijn. Iemand enig idee?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:04

Hier iets besteld (moest wel gemaakt worden), maandag is het met de post meegegaan. Zou dinsdag bezorgd worden door PostNL, keurig in de ochtend een bericht gekregen dat het woensdag werd. Nou ook prima, inmiddels is het netjes bezorgd!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:48

Heeft iemand hier ervaring met gesloten postkantoren waar je pakje zou moeten liggen? Hier een pakje bezorgd terwijl ik er niet was, en nu ligt hij volgens internet bij de Bruna. Maar die is dicht. Waar is hij dan wel?