Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:46

Anthea schreef:
Ja dit. Ik vind het eigenlijk gewoon een enge tijd om nu man te zijn.

En waarom dat?

Ik hoor geen klachten van mijn broers, mijn zwagers of mijn vriend namelijk :+

Ik heb het ze gevraagd, maar ze begonnen te lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:02

Avalanche81 schreef:
Anthea schreef:
Ja dit. Ik vind het eigenlijk gewoon een enge tijd om nu man te zijn.

En waarom dat?

Ik hoor geen klachten van mijn broers, mijn zwagers of mijn vriend namelijk :+

Ik heb het ze gevraagd, maar ze begonnen te lachen.

Weinig zin om hier een discussie topic over te maken, maar je kan als man zijnde geen vrouw meer aankijken zonder beschuldigd te worden van X, Y of Z. Beschuldigd worden van seksuele aanranding of verkrachting oid kan je carrière/familie/leven verpesten, ook al ben je onschuldig.

Was hier laatst niet nog een topic over, een onschuldige man die beschuldigd werd van aanranding oid? De man van een bokker geloof ik.

Eulogy

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:07

Ja dag hoor :') Je hebt als vrouw helaas nog steeds veel meer kans om aangevallen te worden dan als man om vals beschuldigd te worden.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:09

Als je als vrouw zijnde aangifte gaat doen omdat je door 2 bouwvakkers wordt nagefloten is er wat mis in je bovenkamer hoor.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:10

Nah, ik word vrij regelmatig aangekeken door een man, en ik heb ze bij mijn weten nog niet ergens van beschuldigd hoor :')

Ik denk dat als jij regelmatig beschuldigingen krijgt van aanranding, dat er dan best wel waarheid in zit. Het aantal valse beschuldigingen ligt namelijk op 2%......... en de reden daarvoor is dat vrouwen heel vaak niet geloofd worden, of de schuld wordt op hen gestoken. Wat had je aan, hoeveel heb je gedronken, heb je je drankje wel in de gaten gehouden, wat doe je zo laat nog op straat? Al die dingen zorgen ervoor dat mensen zich heel vaak onterecht schuldig voelen, en door schuldgevoel en schaamte blijven mensen zwijgen. De kans dat iemand aangifte doet of zich uitspreekt is beduidend kleiner dan dat iemand vals beschuldigd wordt.

Giolli: ik ken dan ook niemand die dat doet :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:21

Bloodymary schreef:
fransje23 schreef:
Ik doe ook weer een poging, en dit is iets wat ik ook echt hardop roep op stal. Vooral als er weer eentje als een wezenloze rondloopt :')

KWPN-ers/rijpaarden zijn echt de domste en meeste onnozele paarden van alle rassen.
Bij het fokken op prestatie is geen rekening gehouden met intelligentie.

Nou, onze Cas is keislim hoor! Kan zelfs vrijheidsdressuur.

Vrijheidsdressuur heeft niet zoveel met slimheid te maken. Een niet al te slim paard is ook makkelijker te trainen. Als ze eenmaal aangeleerd hebben blijven ze gewoon doen wat ze is geleerd zonder al teveel zelfbedachte varianten.

Maar Cas kan ook de uitzondering zijn!

De ouderwetse types zijn minder onnozel trouwens maar die dresuurtypes..

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:23

Anthea schreef:
Weinig zin om hier een discussie topic over te maken, maar je kan als man zijnde geen vrouw meer aankijken zonder beschuldigd te worden van X, Y of Z. Beschuldigd worden van seksuele aanranding of verkrachting oid kan je carrière/familie/leven verpesten, ook al ben je onschuldig.

Was hier laatst niet nog een topic over, een onschuldige man die beschuldigd werd van aanranding oid? De man van een bokker geloof ik.

Wie zegt dat hij onschuldig was :+ Wat ik me kan herinneren was hij beschuldigd en kon t ook best waar zijn, net zo goed als dat t onterecht kon zijn

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:25

WesternWay schreef:
Anthea schreef:

Oh wow. :n

Wie zegt dat hij onschuldig was :+ Wat ik me kan herinneren was hij beschuldigd en kon t ook best waar zijn, net zo goed als dat t onterecht kon zijn

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:51

Wanneer je als vrouw zegt dat je bent aangerand of dergelijke heb je binnen 1 seconde een heel leger van vrouwen achter je die je per direct geloven en klaar staan om iemand door het slijk te halen (en niet alleen wanneer het aanranding etc. betreft, op Bokt staan genoeg voorbeelden van andere situaties). Wanneer je als man zegt dat je het niet hebt gedaan, dan wordt je zoals hierboven in twijfel gebracht. Succes met mensen overtuigen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:54

Kan helaas uit ervaring zeggen dat dat echt niet zo is.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:55

Natuurlijk niet in alle gevallen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:56

Ik ken er dan ook meer :) Neemt natuurlijk niet weg dat valse beschuldigingen ook heel ernstig zijn.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:25

Whale schreef:
Wanneer je als vrouw zegt dat je bent aangerand of dergelijke heb je binnen 1 seconde een heel leger van vrouwen achter je die je per direct geloven en klaar staan om iemand door het slijk te halen (en niet alleen wanneer het aanranding etc. betreft, op Bokt staan genoeg voorbeelden van andere situaties). Wanneer je als man zegt dat je het niet hebt gedaan, dan wordt je zoals hierboven in twijfel gebracht. Succes met mensen overtuigen.

“In twijfel gebracht” ehm ja het word hier als een feit gebracht dat de man onschuldig was, “net als laatst op bokt die man die onterecht beschuldigd was”
Je weet niet of het onterecht of terecht was. Ik zou een mannelijke collega niet gelijk anders gaan behandelen of gelijk geloven dat hij het gedaan zou hebben. Maar ook niet andersom, hem op zijn woord geloven. Er zit ook nog iets tussenin hoor.

Ik heb trouwens vaker meegemaakt dat vrouwen niet werden geloofd dat ze waren aangerand, dan mannen dat ze het niet gedaan hadden. Mannen krijgen vaak toch het voordeel vd twijfel in deze dingen en al helemaal op werkgerelateerd vlak is mijn ervaring. Want zomaar iemand ontslaan kan niet dan moet je bewijs hebben en dat is er vaak niet.

Offtopic, sorry :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 04:54

Cubone schreef:
Ik vind het hedendaagse feminisme echt walgelijk en niks meer met gelijkheid te maken hebben in de westerse wereld.

We moet iets nieuws komen genaamd equality ofzo, want mannen worden ook zwaar gediscrimineerd en daar zijn ook nog steeds veels te veel taboes over.

_/-\o_

Dat is trouwens niet heel unpopular gezien het kleine percentage mensen dat zichzelf nog feminist durft te noemen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 05:56

En aangifte doen is dan ook een lange weg. Hebben ze geen tijd want geen spoed.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 06:29

Giolli schreef:
Als je als vrouw zijnde aangifte gaat doen omdat je door 2 bouwvakkers wordt nagefloten is er wat mis in je bovenkamer hoor.

Zo mee eens!
Wat mij opvalt is dat als er eentje zegt lastiggevallen te zijn door een bekend iemand dat het een soort aantrekkingskracht is voor nog veel meer vrouwen die daar een slaatje uit denken te slaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 06:36

chanicha schreef:
Giolli schreef:

Zo mee eens!
Wat mij opvalt is dat als er eentje zegt lastiggevallen te zijn door een bekend iemand dat het een soort aantrekkingskracht is voor nog veel meer vrouwen die daar een slaatje uit denken te slaan.

Het is nog erger. Als je dan aangifte wilt doen en het is in de privesfeer gebeurd, dan is er geen bewjjs. Whatsappberichten waarin hij toegeeft zijn geen bewijs. Dan blijft het bij een melding.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 06:37

Ik ben voor de voltooid levenwet ( ook voor jongere mensen en ook bij het verliezen van een voet bijvoorbeeld).

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 06:54

chanicha schreef:
Giolli schreef:

Zo mee eens!

Wat dat betreft heeft de #metoo discussie meer slecht dan goed gedaan. Ik denk hierbij dat veel vrouwen het zwaar te serieus nemen. Een tik op je kont is misschien asociaal, maar kom op geef gewoon een tik terug. En nee, dit vind ik geen aanranding. Net als fluiten etc. Dit soort mensen verpesten de kansen van een proces van mensen waar serieus iets is gebeurd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 06:56

Iinge_ schreef:
Wat dat betreft heeft de #metoo discussie meer slecht dan goed gedaan. Ik denk hierbij dat veel vrouwen het zwaar te serieus nemen. Een tik op je kont is misschien asociaal, maar kom op geef gewoon een tik terug. En nee, dit vind ik geen aanranding. Net als fluiten etc. Dit soort mensen verpesten de kansen van een proces van mensen waar serieus iets is gebeurd.

Zo mee eens! Veel vrouwen noemen iets gelijk seksuele intimidatie, dan kun je niet meer verwachten dat ze je gelijk serieus nemen als er werkelijk iets gebeurt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 06:57

germie schreef:
Ik ben voor de voltooid levenwet ( ook voor jongere mensen en ook bij het verliezen van een voet bijvoorbeeld).

Eens!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 06:58

Ik vind baarden spuuglelijk en nu zag ik tot mijn grote schrik dat onze koning ook al aan de baardenhype deel neemt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:23

chanicha schreef:
Giolli schreef:

Zo mee eens!

Wat dat betreft heeft de #metoo discussie meer slecht dan goed gedaan. Ik denk hierbij dat veel vrouwen het zwaar te serieus nemen. Een tik op je kont is misschien asociaal, maar kom op geef gewoon een tik terug. En nee, dit vind ik geen aanranding. Net als fluiten etc. Dit soort mensen verpesten de kansen van een proces van mensen waar serieus iets is gebeurd.[/quote]

Zo mee eens!
Ik heb dat op mijn werk gehad, was in de nachtdienst en ik zat op mijn hurken voor een kastje iets te zoeken, voelde ik ineens een voet aan mijn kruis, dus doet geen schopje ofzo maar echt met zijn voet naar voren.
Ben opgestaan en heb uitgehaald, recht op zijn giechel, nooit meer last gehad en dat moeten er veel meer doen i.p.v. van naar de baas rennen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:36

WesternWay schreef:
Anthea schreef:

De uitspraak was:
Vrijgesproken van het incident, vrijgesproken op verdenking van het incident, behoud van baan, geen aantekening in het dossier.

Boeiend om nu te moeten lezen dat dit klaarblijkelijk voor sommige mensen weinig waarde heeft. Ik bedoel, je hoort wel eens dat er in een zaak een uitspraak ligt en dat sommige mensen zich daar weinig van aantrekken. Interessant om het nu eens mee te maken.

Dit is als man dus het enige waar ik me zorgen over maak: dat je niks doet, erkend wordt dat je niks gedaan hebt maar er toch mensen zijn die (minstens) suggereren dat er wel iets was. Daar is nl. geen enkele verdediging tegen mogelijk. En dat kan je dus klaarblijkelijk op elk moment overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:12

Cowboy55 schreef:
WesternWay schreef:

De uitspraak was:
Vrijgesproken van het incident, vrijgesproken op verdenking van het incident, behoud van baan, geen aantekening in het dossier.

Boeiend om nu te moeten lezen dat dit klaarblijkelijk voor sommige mensen weinig waarde heeft. Ik bedoel, je hoort wel eens dat er in een zaak een uitspraak ligt en dat sommige mensen zich daar weinig van aantrekken. Interessant om het nu eens mee te maken.

Dit is als man dus het enige waar ik me zorgen over maak: dat je niks doet, erkend wordt dat je niks gedaan hebt maar er toch mensen zijn die (minstens) suggereren dat er wel iets was. Daar is nl. geen enkele verdediging tegen mogelijk. En dat kan je dus klaarblijkelijk op elk moment overkomen.
Je maakt dat niet mee, want er ligt geen uitspraak in dit verhaal. Vrijspreken kan alleen een rechter, en die is hier helemaal niet aan te pas gekomen, dus ik vind het vreemd en misleidend als een commercieel onderzoeksbureau die term zou gebruiken.

Een anonieme 'vrouw van' die er zelf niet bij is geweest zet een verhaal op internet. Daar kun je toch geen enkele conclusie uit trekken...