Duurzame alternatieven

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niwla

Berichten: 4125
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:05

Ik lees hier nu al een tijdje mee, maar ik heb nu ook wel een leuke tip. Wij hebben sinds een aantal weken radiatorventilatoren. Deze plak je onder je radiator en dan blazen ze de warme lucht de ruimte in. Hierdoor wordt de warmte beter verdeeld en hoef je je termostaat wat minder hoog te zetten.

Hij maakt wel wat geluid, maar wij hebben er zelf een andere adapter tussen gezet waardoor je het nauwelijks meer hoort. We merken echt verschil qua warmte.

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:27

Loeky01 schreef:
Jumbo is 200 vellen, 3 laags en 6 rollen in een verpakking.

Bedankt! Dan is die tot nu toe ronduit de goedkoopste.

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:02

Niwla schreef:
Ik lees hier nu al een tijdje mee, maar ik heb nu ook wel een leuke tip. Wij hebben sinds een aantal weken radiatorventilatoren. Deze plak je onder je radiator en dan blazen ze de warme lucht de ruimte in. Hierdoor wordt de warmte beter verdeeld en hoef je je termostaat wat minder hoog te zetten.

Hij maakt wel wat geluid, maar wij hebben er zelf een andere adapter tussen gezet waardoor je het nauwelijks meer hoort. We merken echt verschil qua warmte.

Al een paar keer naar zitten kijken. Waar hebben jullie ze gekocht?

Niwla

Berichten: 4125
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:40

Oeh, goede vraag. Ik geloof via de ING shop, daarmee kregen we 25 % korting, ik geloof bij Speedcomfort zelf.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:57

Niwla schreef:
Ik lees hier nu al een tijdje mee, maar ik heb nu ook wel een leuke tip. Wij hebben sinds een aantal weken radiatorventilatoren. Deze plak je onder je radiator en dan blazen ze de warme lucht de ruimte in. Hierdoor wordt de warmte beter verdeeld en hoef je je termostaat wat minder hoog te zetten.

Hij maakt wel wat geluid, maar wij hebben er zelf een andere adapter tussen gezet waardoor je het nauwelijks meer hoort. We merken echt verschil qua warmte.

Oh my god ik denk dat ik dit nodig heb, mijn radiatoren zitten onder enkel glas dus er gebeurt hier echt geen reet als ik de thermostaat hoger zet :') met dat thuiswerken zit ik echt te bevriezen hier in meerdere lagen kleding.

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 01:25

Dan kun je denk ik beter een infraroodpaneel aanschaffen.

Prairy
Berichten: 9263
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 08:40


Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:35

Goede tip! Wij verhuizen over een paar maanden naar een EPC 0.0 woning met vloerverwarming, dus om voor die paar weken nog zo’n ding aan te schaffen vind ik zonde.
De laatste weken leggen wij overdag en ‘s avonds een opgerold dekentje tegen de voordeur aan. Kennelijk kwam daar best wat kou onderdoor want sindsdien is het een stuk fijner om op blote voeten door de hal te lopen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:38

Vloerverwarming gaat hem niet worden in een 19e eeuwse huurwoning :))

Is een infraroodpaneel niet heel lokaal?

Loeky01
Berichten: 7321
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:49

Prairy schreef:

Ik heb een vergelijkbare liggen maar voor mij absoluut niet voldoende helaas :(. Infra rood paneel onder mijn bureau is echt heerlijk! En als ik m vergeet uit te zetten na het werken en ik de volgende ochtend op zolder kom, is mijn hele zolder toch duidelijk wat warmer :')

8nnemiek

Berichten: 43534
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 13:17

Wat handig zeg, die kleine vloerverwarming matjes!
Wij hebben op de bovenverdieping een airco geïnstalleerd die ook kan verwarmen. Dat rendement schijnt vrij hoog te zijn, en met zonnepanelen is dat ideaal.

Heeft iemand hier wel eens een groene kneusjes box besteld? Die van mij komt volgende week aan, ben erg benieuwd!
Je krijgt dan 10 tot 12 planten waar iets mis mee is of die te lang in een winkel hebben gestaan en weg moeten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:38

8nnemiek schreef:
Heeft iemand hier wel eens een groene kneusjes box besteld? Die van mij komt volgende week aan, ben erg benieuwd!
Je krijgt dan 10 tot 12 planten waar iets mis mee is of die te lang in een winkel hebben gestaan en weg moeten.

Vorig jaar besteld! Was echt een feestje *\o/* Moet bekennen dat niet alles het heeft overleefd uiteindelijk, vooral de overgang van zomer naar winter viel nogal zwaar.

Ik heb even de foto teruggezocht die ik destijds had gemaakt:
- 1 graslelie: had ik meegenomen naar werk, is daar verdronken door goedbedoelende mevrouw van het secretariaat :')
- 3x klein gekleurd plantje waarvan ik de naam ben vergeten: heel groot geworden, afgestorven, groeit nu weer := (heb ze alledrie in 1 bakje gestopt)
- 1 kleine monstera deliciosa: heb ik nog, gaat niet zo lekker, als het weer beter weer wordt gaat ie hopelijk weer leven :')
- 1 epipremnum aureum: weggegeven (spijt van overigens := )
- 1 kleine calathea: ook weggegeven (geen spijt van :') )
- 1 dracaena: ook weggegeven want de katten vraten hem op
- 1 best grote dieffenbachia: gaat nog erg lekker ondanks het weer
- 1 kalanchoe: overleden toen de herfst intrad :(

En voor zover ik weet leven degenen die ik weg heb gegeven nog, dus al met al een best prima uitkomst :D
Misschien ga ik wel weer bestellen van het jaar. Wel pas in maart.

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:51

Zo'n infraroodpaneel is inderdaad wel lokaal, maar met een zittend beroep ideaal. Bij je bureau zo'n paneel en op de bank onder een dekentje. Ik zou wel gaan voor een paneel met thermostaat.

Er is een kamerplantenasiel topic wat betreft die box, die was daar vorig jaar heel populair.

Prairy
Berichten: 9263
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:05

Magrathea schreef:
Vloerverwarming gaat hem niet worden in een 19e eeuwse huurwoning :))

Is een infraroodpaneel niet heel lokaal?


Het is een matje voor onder je voeten, niet voor de hele vloer :P

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:47

Wij hebben een infra rood paneel in het plafon van de badkamer, heerlijk!

boeflover

Berichten: 6053
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:21

Een vraag tussendoor, ik heb een shampoo bar gekregen, maar hoe bewaar je die? Ik heb een verhoogde hoek in de douchebak waar normaal de flessen staan, maar dat lijkt me met een stuk zeep niet de bedoeling..?

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:22

boeflover schreef:
Een vraag tussendoor, ik heb een shampoo bar gekregen, maar hoe bewaar je die? Ik heb een verhoogde hoek in de douchebak waar normaal de flessen staan, maar dat lijkt me met een stuk zeep niet de bedoeling..?

Mijne zit in een bakje waarmee ik hem ook op reis neem, maar je kunt hem ook in een zakje bewaren die de restjes opvangt.

Sting

Berichten: 12868
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:18

cobiie schreef:
Wij hebben een infra rood paneel in het plafon van de badkamer, heerlijk!

Welk merk/model/formaat hebben jullie? Wij willen er ook 1 kopen voor de badkamer, maar zijn nog in twijfel waar we precies op moeten letten.

8nnemiek

Berichten: 43534
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 15:50

Mijn kneusjes box is inmiddels binnen *\o/* Eerder dan verwacht ook nog.
Erg blij mee.
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben benieuwd hoe lang ze bij mij overleven :))

Dat verzuipen klinkt bekend Magrathea := Mijn moeder had ze vandaag al goedbedoeld water gegeven, dus ook de vetplantjes dobberden nog net niet hun potje uit := Dus ik heb ze meteen verpot in droge grond.

Sting

Berichten: 12868
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:08

Leuk pakket Annemiek! Kom je ook in het Kamerplanten topic? Of weet je al de verzorgingstrucs al? ;)

Ik zie steeds vaker advertenties van duurzame spijkerbroeken. Iemand daar ervaring mee? Ik heb er, natuurlijk, op geklikt en nu komen ze steeds vaker langs :')

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:30

Wauw wat een tof pakket!

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:41

Sting schreef:
Ik zie steeds vaker advertenties van duurzame spijkerbroeken. Iemand daar ervaring mee? Ik heb er, natuurlijk, op geklikt en nu komen ze steeds vaker langs :')

Ik heb een broek van Armed Angels! Ik vind hem wel fijn maar niet zeker of ik er ooit nog eentje zou kopen. Ik heb namelijk graag hele strakke broeken met veel rek en dat heeft die niet. Ik heb er ook gepast van mud jeans, die hebben echt super mooie broeken! Maar daar zit 0 rek in dus dat was niks voor mij :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:06

Ik heb een mud jeans die na ruim een jaar er nog exact zo uitziet als toen ik hem kocht :D
Wel is dat meer een werkbroek

Ik wil ook graag nog een nette spijkerbroek mar dat wordt toch een C&A bio broek oid, ik ben 1.83 en 100 kilo, ik pas bij lange na niet in de damesmaten van mudjeans :')

Sting

Berichten: 12868
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:24

Wat raar dat die Mudjeans van die krappe damesmaten hebben! Flauw....

Ik heb tot nu toe vooral ook C en A broeken gehad, die zitten qua pasvorm goed, zijn betaalbaar én in bootcut te krijgen. Erg fijn! Laatst goed geslaagd met een broek bij Zalando, maar die was verre van duurzaam helaas. Dus nu wat aan het rondkijken. Vind het wel jammer dat het weer online bestellen is, dat is dan weer níét duurzaam natuurlijk...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:33

Sting schreef:
Wat raar dat die Mudjeans van die krappe damesmaten hebben! Flauw....

Ik heb tot nu toe vooral ook C en A broeken gehad, die zitten qua pasvorm goed, zijn betaalbaar én in bootcut te krijgen. Erg fijn! Laatst goed geslaagd met een broek bij Zalando, maar die was verre van duurzaam helaas. Dus nu wat aan het rondkijken. Vind het wel jammer dat het weer online bestellen is, dat is dan weer níét duurzaam natuurlijk...

Zo krap zal het niet zijn, ik ben gewoon heel groot :=

Online bestellen is niet per se duurzaam maar je kunt het wel duurzaam maken: heel goed de maattabel lezen zodat je niet terug hoeft te sturen, en laten bezorgen bij een pickup point als je in de stad woont, dan hoeft de bezorger niet om te rijden voor jouw pakketje (of voor niks zelfs als je net niet thuis bent of op het toilet zit als de bezorger aanbelt := ). Het is ook bezorger-vriendelijk :j