[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DWensink

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 02:17

Heb de film ook gezien. Ben een echte horror fan maar dit gaat echt te ver, heeft imo niks meer met een horrorfilm te maken. Inderdaad een zieke geest die heeft bedacht hier een film over te maken. En dan te bedenken dat zulke dingen echt bestaan.. In en in triest en zoals MarcoBorsato zegt, pedotrigger. Van mij mogen ze hem in NL ook wel verbieden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:42

Dat hoef ik ook niet te zien, idd zeer triggerend voor sommigen ook denk ik. En ja helaas het gebeurt ook in onze landen. Bleh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:00

Idd ook ik laat dat aan mij voorbijgaan. Net dankzij de beschrijving weet ik dat ik heel ver van die film weg wil blijven :r ik ben al geen horror-kijker maar dit is 20 bruggen te ver.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:14

Zullen we die idiote film lekker vergeten en doorgaan met interessante, lugubere zaken..
:) Okee, dat klinkt gek.

Die hele zaak van die voetballer houdt me ook wel bezig.
Sala.
Nu hebben ze zijn lichaam gevonden, maar ik vraag me wel af waar de piloot is, en hoe is het allemaal gebeurd, of hoe heeft het kunnen gebeuren....?
Want hij zag het zelf al aankomen, als je naar de geluidsopname luistert...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:28

Ik las een tijdje terug een verhaal (geen idee meer waar) van een ervaren duiker die was vermist geraakt. 6 of 7 maand later is hij aangespoelt. Kon enkel nog herkend worden aan zijn kledij. Doodsoorzaak konden ze niet meer achterhalen. Familie kon het moeilijk afsluiten. Ze bleven zich afvragen of het een defect van de zuurstoffles was, of hij gewoon te veel risico had genomen, een hartaanval of beroerte had gekregen. Vind dat maar eens op het strand, een lijk dat al 6/7 maand in water ligt.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:34

Jaaaa nou idd Molenhoek!
Dat is geen prettig gezicht geweest. En de moeite met afsluiten snap ik volledig.

Hier het verhaal van Ben Mcdaniel.
https://en.wikipedia.org/wiki/Disappear ... n_McDaniel

Een duiker die ging grotduiken in een daarvoor bestemd meer.
Hij dook al sinds hij een tiener was en deze grot was ook als soort verdienspot voor de eigenaar hiervan, er liep dus ook personeel rond.
Zij merkten na 2 dagen zijn auto op, pas toen gingen de alarmbellen af...

Stuk is gewoon te openen, geen enge plaatjes ofzo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 09:50

Geluidsfragment?

Collega van mij volgt het best wel, hij gaf aan dat het wel typisch was dat geen van beide voetbalclubs het hebben geregeld (de vlucht), maar dat zijn zaakwaarnemer waarschijnlijk zo goedkoop mogelijk wilde om zelf zoveel mogelijk geld over te houden.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:07

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 10:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:14

Pfieuw, was een pittig stuk om te lezen. Weet niet wat ik er van moet denken :) (van de duiker)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-02-19 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:16

Hebben jullie de foto gezien die de zus van hem postte met de hond die op sala zat te wachten? Hartverscheurend.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:32

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 10:36

Vind ik lastig te interpreteren Onali, ik ken de taal niet. Daarbij wil hij misschien liever als een aansteller/grappenmaker overkomen dan zijn familie echt bezorgd te maken?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:37

Ik vind het sowieso een bizar verhaal van Sala.
Die hond idd.. Mn hart brak... Gewoon écht..
Zo puur die foto.

De duiker, ja, ook heel vreemd.
Zo zijn er meer afleveringen van disappaered die me bijgebleven zijn.
Heb nu een noodsituatie op mn werk, maar ik post er straks nog een paar dan :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:40

Janine1990 schreef:
Vind ik lastig te interpreteren Onali, ik ken de taal niet. Daarbij wil hij misschien liever als een aansteller/grappenmaker overkomen dan zijn familie echt bezorgd te maken?

Ik ken de taal ook niet, maar hij komt eerder verveeld/ moe/ sarcastisch over.
Het vliegtuig lijkt in stukken te vallen
Hij gaapt zo nu en dan
Vraag me af of ze me komen zoeken na 1 1/2 uur

Ik bedoel als het vliegtuig werkelijk uiteen leek te vallen dan zou ik jankend mn ouders bellen en al brullend zeggen dat ik van ze houd. En niet vrij monotoon een monoloog opdreun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:42

Maar dat hoorde je toch ook bij de bellers van 9/11...
Sommigen bizar kalm.

Kan me eigenlijk best voorstellen dat je complete emotie uitschakelt op zo´n moment en je puur op standje ratio gaat.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:48

Misschien had hij ook al last van zuurstofgebrek? Vandaar het gapen en afwezig overkomen misschien.
Blijft een bizar verhaal. Vliegtuigongelukken vind ik sowieso aangrijpend.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:30

Onali schreef:
Janine1990 schreef:

Ik ken de taal ook niet, maar hij komt eerder verveeld/ moe/ sarcastisch over.
Het vliegtuig lijkt in stukken te vallen
Hij gaapt zo nu en dan
Vraag me af of ze me komen zoeken na 1 1/2 uur

Ik bedoel als het vliegtuig werkelijk uiteen leek te vallen dan zou ik jankend mn ouders bellen en al brullend zeggen dat ik van ze houd. En niet vrij monotoon een monoloog opdreun.

Kan natuurlijk ook de angst/stress zijn? Net zoals inderdaad sommige 9/11 bellers angstaanjagend kalm waren, terwijl ze wisten dat ze gingen sterven.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:31

Ik begrijp de taal wel enigszins. De ondertiteling is niet letterlijk. Als je het mij vraagt begint hij zich pas gaandeweg zijn verhaal -misschien zelfs pas in de laatste 10 seconden van het bericht- te realiseren dat hij toch echt wel in heftig weer terecht is gekomen. Tot die tijd is hij vooral moe en melig (zo adresseert hij degenen die hij belt als 'locos', gekken) en heeft ie het wel een beetje gehad met de dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:43

Dat berichtje was toch helemaal niet bedoeld als noodkreet? Het was toch gewoon een berichtje met blablabla en oh by the way, ik zit me toch in een gammel toestel, hahaha, ben benieuwd wanneer ze me zouden gaan zoeken hahaha, maar anywayyyy.......blablabla.....Dus ja, kalm, verveeld, moe en een beetje angstig, maar in volle overtuiging dat hij gewoon aan zou komen op zijn bestemming.
Dat ze daarna daadwerkelijk neerstortten was stom genoeg niets meer dan ongelukkig toeval toch?

Al die verhalen die mensen er van maken en "tekens" die ze menen te horen en zien, net als bij de verdwijning van Anne, als die theorien over de foto toen, DAT vind ik ook behoorlijk luguber eigenlijk, de drang van mensen om dat soort bullshit de wereld in te helpen en in sommige gevallen het nog allemaal geloven ook.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-02-19 12:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:46

Anoniem schreef:
Dat berichtje was toch helemaal niet bedoeld als noodkreet? Het was toch gewoon een berichtje met blablabla en oh by the way, ik zit me toch in een gammel toestel, hahaha, ben benieuwd wanneer ze me zouden gaan zoeken hahaha, maar anywayyyy.......blablabla.....
Dat ze daarna daadwerkelijk neerstortten was stom genoeg niets meer dan ongelukkig toeval toch?

Yup, zo hoor ik het ook. Dit is geen dramatisch afscheid. Hij heeft het er zelfs nog over dat ie baalt dat tegen de tijd dat ie over 1,5 uur in Cardiff aankomt er qua vervoer ook waarschijnlijk niks geregeld gaat zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:49

Anoniem schreef:
Dat berichtje was toch helemaal niet bedoeld als noodkreet? Het was toch gewoon een berichtje met blablabla en oh by the way, ik zit me toch in een gammel toestel, hahaha, ben benieuwd wanneer ze me zouden gaan zoeken hahaha, maar anywayyyy.......blablabla.....Dus ja, kalm, verveeld, moe en een beetje angstig, maar in volle overtuiging dat hij gewoon aan zou komen op zijn bestemming.

Al die verhalen die mensen er van maken en "tekens" die ze menen te horen en zien, net als bij de verdwijning van Anne, als die theorien over de foto toen, DAT vind ik ook behoorlijk luguber eigenlijk, de drang van mensen om dat soort bullshit de wereld in te helpen en in sommige gevallen het nog allemaal geloven ook.

Dat laatste dus. Dat vind ik creepy. Het is al heftig genoeg zonder die onzin.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:10

Cowboy55 schreef:
Anoniem schreef:
Dat berichtje was toch helemaal niet bedoeld als noodkreet? Het was toch gewoon een berichtje met blablabla en oh by the way, ik zit me toch in een gammel toestel, hahaha, ben benieuwd wanneer ze me zouden gaan zoeken hahaha, maar anywayyyy.......blablabla.....

Yup, zo hoor ik het ook. Dit is geen dramatisch afscheid. Hij heeft het er zelfs nog over dat ie baalt dat tegen de tijd dat ie over 1,5 uur in Cardiff aankomt er qua vervoer ook waarschijnlijk niks geregeld gaat zijn.

Ja zo komt het op mij ook over.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:22

Ik denk dat zaken geïnterpreteerd worden zoals ze voorgeschoteld worden.
Sala heeft meer berichten verstuurd, dit is 1 van die berichten.
Deze zaak grijpt mij aan vanwege diverse redenen, ik voel mijzelf dan ook niet aangesproken door de reacties over ''al die verhalen die mensen ervan maken'' en '' de drang van mensen om dat soort bullshit de wereld in te helpen''.

Mijn gevoel is, dat hij zeker een idee had van wat komen ging.
Thats all. :j

Goed, hierbij de beloofde zaken van vermissingen die mij bijgebleven zijn:

https://en.wikipedia.org/wiki/Disappear ... cca_Coriam
Rebecca werkte op een Disney Cruiseschip.
Het laatste wat gezien is op veiligheidscamera's is dat zij aan het bellen was en dat het een emotioneel gesprek was.
Het volgende alarmpuntje is dat zij pas gemist werd toen haar shift gestart was en zij niet kwam opdagen.

https://en.wikipedia.org/wiki/McStay_family_murder
Dat niets is wat het lijkt blijkt hier wel uit vind ik zelf..
Een gezin verlaat het huis en keert nooit meer terug.
Daar er gezocht is naar welke documenten mensen nodig hebben om Mexico in te gaan en Spaanse taallessen lijkt het op vrijwillig vertrek.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:31

Vumana mensen waren zelfs ervan overtuigd dat deze familie te zien was op beelden van de grensovergang bij Mexico. Her hele verhaal is raar