Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:20

Dan ga je toch eerst zelf naar binnen en een paar minuten later je vader? Dan ben je beide binnen en je kunt prima 1.5 meter afstand houden.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 15:52

Zo zou ik het ook doen inderdaad. Vanochtend ook zo gedaan bij de supermarkt (om 8u dus nog super rustig)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:59

Ja idd. Zo don mijn vriend en ik het ook.
Wat voor meubels ga je zelf maken? Heb je al schetsen/ideeën?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:17

Zo doen wij ook boodschappen.. ieder de helft van de boodschappenlijst en halverwege de winkel evt overleg op afstand :')

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 16:27

Houden jullie echt afstand van je partner in de supermarkt(of in het openbaar)? Ik niet hoor, stappen daarna in dezelfde auto en liggen savonds lepeltje lepeltje in bed, dan ga ik in de supermarkt toch niet ineens 1,5 meter afstand van hem houden? :?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:20

Wij komen met zn 2en hier de supermarkt niet in :') .
Tenzij de een eerder gaat dan de ander, maar dat vinden wij een beetje onzin.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:43

Ik zie heel veel goede berichten hier! Gefeliciteerd allemaal met jullie woningen!

Ik ben al een tijdje niet meer actief geweest, ik ben vorig jaar februari verhuisd naar mijn eerste echte huis (hiervoor woonde ik op kamers) en heb in dit appartementencomplex mijn huidige vriend leren kennen (je gelooft het niet). Dit ging/gaat zo goed dat we een beetje rond hebben gekeken om samen een woning te huren. Binnen 1 maand hadden we al een optie en vorige week te horen gekregen dat we onze documenten goedgekeurd zijn. Alles gaat zo snel! We willen het huurcontract nog even goed uitpluizen maar zeer waarschijnlijk nemen we het huis wel!

Het is een 3 kamerappartement in centrum Nieuwegein, 90m² met twee slaapkamers en een bad <3 We huren nu beide ook al particulier maar gaan nu 100 euro meer betalen (in totaal) dan onze huidige huur (dus pp), we gaan er ook financieel nog flink op voor uit!

Super leuk en spannend. Ik ben al allemaal inspiratie aan het op doen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:52

Ik snap sowieso niet waarom je nog samen boodschappen zou doen (fysieke of mentale belemmeringen om het alleen te doen daargelaten) als er door supermarktpersoneel e.d nadrukkelijk gevraagd wordt om het niet te doen.. Maar misschien mis ik iets.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:45

Oh gaan jullie dan werkelijk apart naar binnen, moet eerlijk zeggen dat ik dat niet echt durfde, voelt ook niet zo netjes. Maar omdat ik er bij karwei daardoor niet uit kwam, naar een houthandel geweest vandaag, waar ik gelukkig gewoon samen met mijn vader mocht komen, dus daar mooi wat uit kunnen kiezen.

Mowgli4 schreef:
Ja idd. Zo don mijn vriend en ik het ook.
Wat voor meubels ga je zelf maken? Heb je al schetsen/ideeën?

Worden wel simpele dingen hoor, kan wel wat maar ben geen echte klusser.
Ik ga nu beginnen met een kleine salontafel/bijzettafel. Even kijken of het lukt, als dat gaat dan wil ik ook een tv meubel maken en eettafel.

Dit is het hout dat ik nu heb, wil de kleur nog wel iets anders maken met beits uiteindelijk en hou wel van een beetje "robuuste" meubels, maar heb voor de zekerheid toch gekozen voor geschaafd steigerhout, ruw steigerhout is wel mooier, maar minder handig voor in huis, snel kromtrekken, scheuren en splinters enzo, wou dat risico niet nemen.
Dit is al het hout compleet voor de salontafel, was hier 25 euro voor kwijt totaal inclusief zagen. Nu nog schuren, in elkaar zetten etc. Maat hiervan word 60Bx80Lx35H
Afbeelding
Dit is een beetje hoe ik de dingen wil maken. Dit is het idee voor de salontafel, maar dan dus eigen maat en poten iets veranderd, wil de poten wel zwart doen. En blad blijft wel lichter dan dit.

Afbeelding

Dan dit model als tv meubel

Afbeelding

En de eettafel, deze kleur wil ik denk ik een beetje creëren. Wil de vloer al van dat white wash grijs achtig doen, heel licht en neutraal, en de meubels moeten dan een beetje warmte aan de huiskamer geven

Afbeelding

Nouja het zal er allemaal niet zo professioneel uit zien als dit denk ik, goed betaalbaar materiaal is toch ook best lastig, maar denk dat het uiteindelijk wel een leuke nette combinatie word. Hoop ik :')
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 15-04-20 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:56

Wat knap dat jullie dat zelf kunnen maken! Ik kan een ikea meubel in elkaar zetten en daar stopt het zo'n beetje :')
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:04

Gefeliciteerd met de nieuwe woningen dames.

Gaaf hoor dat je zelf je meubels gaat maken. Je wordt ook steeds handig is mijn ervaring. Mijn eerste meubelstuk is minder strak dan mijn tafel bijvoorbeeld. Wist ik veel dat mijn pa grote lijmtangen had waarmee je de planken strak tegen elkaar kon krijgen :')

Afbeelding
Mijn gangkast. Heerlijk ruim is ie geworden. Kan een hoop voorraad en spullen in.

Afbeelding
Salontafel en tv-meubel. Hij was hier nog niet helemaal recht afgesteld

Afbeelding
Mijn eetkamertafel. De stoelen moet ik al ruim een jaar schilderen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:06

Gefeliciteerd met de woningen *\o/* !

Erg gaaf capopjekop!

Afbeelding
Hier werd het tijd voor een nieuwe bank.
Lang getwijfeld, aangezien we hier nog Max 2 jaar wonen, maar toch gekozen voor een nieuwe.
Vorige was ongeveer 30 jaar oud, dus mocht wel vervangen worden :+.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:12

Wauw, echt knap als je dat zelf kunt maken!! Mag je echt trots op zijn :))

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:20

Mooie bank esther. En die kan wel mee naar een nieuwe woning toch?

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:46

wauw! prachtig die zelf gemaakte meubels!
ik zou het heeeeel graag zelf willen maken, maar ik denk niet dat het dan zo mooi word :')
dus wij sprokkelen nu rustig beetje bij beetje de meubels bij elkaar.
we hebben gelukkig nog tot augustus, dus dat geeft ons mooi de tijd om alles te vinden.

we zijn al geslaagd in een eettafel en een bank, helaas geen duidelijke foto's van

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:59

capopjekop schreef:
Mooie bank esther. En die kan wel mee naar een nieuwe woning toch?

Als we m naar beneden krijgen wel :') . Naar boven was zachtsgezegd een uitdaging :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:35

Emmaa_ schreef:
Ik snap sowieso niet waarom je nog samen boodschappen zou doen (fysieke of mentale belemmeringen om het alleen te doen daargelaten) als er door supermarktpersoneel e.d nadrukkelijk gevraagd wordt om het niet te doen.. Maar misschien mis ik iets.

Wij hebben geen auto.. ik krijg de wekelijkse boodschappen in mn eentje niet mee (mountainbike, dus geen fietstassen of iets). Dus gaan we samen, ieder een deel boodschappenlijst. En elk een eigen karretje en we zien elkaar buiten wel weer.

Zelf meubels maken.. helden! Ik ga binnenkort een tuinkast maken, ben nu al bang voor het resultaat :')

Esther, leuke bank! Herkenbaar de moeite om een bank ergens te krijgen. Hier paste die eigenlijk net niet door het trapgat. Hij staat toch. Maar neem 'm met verhuizen niet meer mee...

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:53

Oh gut ja, bankstellen. Als ik daar aan terug denk _O- Ik heb de deur naar de woonkamer laten verplaatsen omdat ik anders de draai niet kon maken om mijn favo bankstel erin te krijgen :')
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:28

Wat leuk om zelf meubels te maken!
Ik ben absoluut niet handig, maar denk hierdoor wel weer na om met hulp ook samen wat te maken

Maar goed wij moeten eerst een hoop andere dingen regelen. Bouwtechnische keuring staat geplant en we hebben ook een afspraak met de hypotheekverstrekker! Leuk om allemaal te regelen, hopelijk gaat het allemaal goed!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:18

Mowgli4 schreef:
wauw! prachtig die zelf gemaakte meubels!
ik zou het heeeeel graag zelf willen maken, maar ik denk niet dat het dan zo mooi word :')
dus wij sprokkelen nu rustig beetje bij beetje de meubels bij elkaar.
we hebben gelukkig nog tot augustus, dus dat geeft ons mooi de tijd om alles te vinden.

we zijn al geslaagd in een eettafel en een bank, helaas geen duidelijke foto's van

Ik heb ook nog nooit een meubel of iets gemaakt hoor! Maar vind het niet erg als het beetje basic is, als het maar strak is en netjes, niet dat je het gevoel hebt dat je huis een oud bij elkaar geraapt zooitje is of rommelig ofzo, denk dat iedereen dit wel kan :j
Ik heb hem in elkaar zitten, nu nog erg saai zo (hij staat ook niet op de goede plek hoor, we hebben gewoon een salontafel en mijn ouders hebben een heel ander interieur dan dat ik ga creëren), maar vind de constructie wel mooi op zich en hij staat echt super stevig, is best wel zwaar ook. Poten worden zwart denk ik en het blad ga ik beitsen en een "oude" houtlook geven, dat dat gelige er af is.

Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:21

Dat ziet er netjes uit hoor. Gebeitst en geverfd dan zal ie nog gaver worden

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:30

Wij hebben gisteren te horen gekregen dat wij in aanmerking zijn gekomen voor een huur appartement. Het zal eerst nog verbouwd moeten worden. We hopen er over een half jaar erin te kunnen en dan ga ik samenwonen. Erg leuk en spannend allemaal!

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:33

Gefeliciteerd yenni!

Wij hebben gisteren de bouwtechnische keuring gehad.
Ik vond het erg spannend was bang dat ze wat groots zouden vinden en het niet zou doorgaan.
Gelukkig hebben ze op wat kleine dingen na niks gevonden!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:35

Gefeliciteerd Yenni! dat is altijd fijn!

Sanne, wat fijn! dus nu gaat het officieel door?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:28

Hoi en gefeliciteerd iedereen met leuke nieuwe huisjes!

Ik heb dit hele topic in een avond en een ochtend doorgelezen (studie ontwijkend gedrag natuurlijk :)) ). Binnenkort (voor februari 2021) ga ik uit huis omdat ik dan nog in aanmerking kom voor een jongeren appartement in mijn omgeving. :D Ik heb opeens het gevoel dat ik toch wel graag uit huis wil en nu moet het financieel met mijn paard ook lukken. :)

Ik ga dus stilletjes beginnen met zoeken en mee kletsen. :D