Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
leestmee schreef:Mijn stiefloeder zette mij op een dieet. Onder het mom dan word je niet dik.
'S morgens 1 boterham meer mocht niet. 'S middags 2 boterhammen meer mocht niet.
'S avonds schepje aardappelen beetje groentemix en stukje paardenvlees (laatste was lekker goedkoop bij arie de knaller slager)
Tussendoortje absoluut niet. Kopje thee was datte. Glas melk was er niet. Toetje te duur.
Toen ik op de middelbare zat kwam het ook geregeld voor dat er gewoon geen brood was.
Dus at ik alleen avondeten.
Soms kreeg ik wat geld mee om thee te kopen op school dat kostte toen 25 guldencent per bekertje. Dan keek ze op mijn rooster hoeveel uur ik had en als ik dan een hele dag had mocht ik tussen de middag wel een kop thee. Je snapt dat ik met de regelmaat van de klok gewoon honger had.
Believe schreef:Ik ben eerder ook wel eens bij een vriendinnetje weg gestuurd omdat hun een ijsje gingen etenik moest maar naar huis gaan en later terug komen.
Ben daarna niet lang meer vriendinnen met haar geweest.
xApple schreef:Ik heb daar serieus nog nooit overna gedacht en ik ga regelmatig uit eten met verschillende mensen.
Altijd gewoon bedrag door de helft, of door t aantal mensen.
Tsja ik vind dat wel een tikkie gierig. En zo ongemakkelijk. Maar ieder zijn ding
natuurlijk. Als je een keer blut bent en toch mee wilt dan snap ik het, en zou ik echt niet erg vinden. Of dan betaal ik als het een goede vriendin is. Maar áltijd alleen je
eigen deel willen betalen en gaan zitten rekenen aan je tafeltje of aan de balie vind ik
wel een beetje skeer
Siamsmeesje schreef:Tja, dat jouw dochter spuit is misschien een voordeel in jouw ogen, maar niet iedere diabeet spuit insuline. Ik hoef gelukkig nog niet te spuiten (pillen) en moet dan toch echt opletten dat ik niet teveel suiker/koolhydraten binnen krijg. En helaas, dan is het voer wat ze in diverse (pret)parken serveren niet denderend
Als ik het zelf meeneem weet ik tenminste wat erin zit, en kan ik zelf bepalen of er nog een patatje bij kan, of dat ik thuis wel iets anders pak.
En nee, dat is niet gierig zijn, dat is zuinig zijn op mijn lijf en mijn gezondheid
Mars schreef:xApple schreef:Ik heb daar serieus nog nooit overna gedacht en ik ga regelmatig uit eten met verschillende mensen.
Altijd gewoon bedrag door de helft, of door t aantal mensen.
Tsja ik vind dat wel een tikkie gierig. En zo ongemakkelijk. Maar ieder zijn ding
natuurlijk. Als je een keer blut bent en toch mee wilt dan snap ik het, en zou ik echt niet erg vinden. Of dan betaal ik als het een goede vriendin is. Maar áltijd alleen je
eigen deel willen betalen en gaan zitten rekenen aan je tafeltje of aan de balie vind ik
wel een beetje skeer
Ik ook hoor, mensen die gaan zitten uitrekenen wat ze zelf precies gegeten hebben... genant vind ik dat. En idd hoe hou je bij wat iedereen eet/drinkt en het prijsverschil dat ontstaan is? Ik ben daar totaal niet mee bezig als ik een avondje uit eten ben![]()
Maar moet ook zeggen dat mensen die zo kniepen geen mensen zijn waar ik mee uit eten ga.
Jolliegirl schreef:Ik vind het echt heel fijn om deze discussie te volgen.
T heeft mij een tijd gelede haast vriendschap gekost...
Werden uitgenodigd door de jarige om uit eten te gaan met 8 man voor dr verjaardag.
Prima gezellig. Ik heb gevraagd of het eigen eten betalen was.
Ik ben hierna best scheef aangekeken dat ik stennis schopte en het toch wel logisch was dat iedereen zelf betaald...
Imo als IK iemand uitnodig is dat op mijn kosten.