Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

litilaura

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:04

Iréne sliep als newborn in een inbakerdoek en nu gewoon in een normale slaapzak van de Hema met een ingestopt dekentje erover en dat werkt hier prima.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:05

Gup paste niet in de Puckababy. Die was te lang voor dat ding.
Die werd ingebakerd met een XL hydrofiel.

Nu slaapzakken van de Hema :)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:07

Ik zou idd ook nog even afwachten of je dat nodig bent. Zelf hou ik niet van inbakeren, maar nu moet ik zeggen dat we ook een heel makkelijk kind hebben, dus dan is het ook een ander verhaal..

Ik heb wel de Gogo en 4-seizoens en beide veel in gebruik (gehad)!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 13:31

Ik zweer bij de inbakerdoeken en slaapzakken van Aden Anais. Die hebben nu een soort puckababy inbakerding. En die stoffen ademen tenminste zo lekker en fijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:41

Ik wacht er wel even mee. Eden Anais hebben ze bij de Bijenkorf toch? Sowieso lekker om te voelen en ik moet toch naar 't Spui, B'korf is 1 halte eerder.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 13:48

Ja daar hebben ze wel wat er van. Ik bestel het zelf altijd uit Engeland via naturalbabyshower.co.uk
Maar hun grote hydrofielen, slaapzakken, dekens, rompers, etc. zijn echt geweldig.

Service is ook goed overigens. Had een keer een stukke rits in een slaapzak. Berichtje gestuurd en 3dagen later een nieuwe naar keuze met 10% kortingscode.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:51

Ik stem ook voor Aden en Anais, de XXL hydrofiele van Mies en Co zijn ook super trouwens. Hier geen puckababy en die mis ik ook niet :n

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:23

Lieveli. Ben jij al eens naar de Topshelf in Alkmaar geweest? Is het wat?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:31

Ik heb gewacht tot 6 maand om een puckababy te kopen. Eigenlijk eerste 6 maand weinig slaapzak gebruikt. En nu heb ik een 4 seizoenen. Die gaat van 6 maand tot 2.5 jaar. Heel fijn ding.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:32

_lautje_ schreef:
Ja daar hebben ze wel wat er van. Ik bestel het zelf altijd uit Engeland via naturalbabyshower.co.uk
Maar hun grote hydrofielen, slaapzakken, dekens, rompers, etc. zijn echt geweldig.

Service is ook goed overigens. Had een keer een stukke rits in een slaapzak. Berichtje gestuurd en 3dagen later een nieuwe naar keuze met 10% kortingscode.

Mijn favoriete babyshop ook. Ook mijn Aden anais Doeken besteld. Met korting. Maar ook leuke speeltjes, kleren,... goede service idd.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:33

Wij moeten net nieuwe slaapzakken hebben.
Had er nu 1 van de hema maat 50-56.

Nu 62 tot ..... nodig.

Inbakeren doen we niet.
Is zo een puckababy een aanrader voor de kleintjes en dan niet inbakeren?

Vind het zo zonde.
Ze groeit zo snel en ze zijn best prijzig.
Of inderdaad vanaf 6 maanden doen.

Hier slaapt ze er elke nacht in behalve als het echt warm is.

Wat voor slaapzakken hebben jullie in de herfst-winter?

Ik moet er ook 1 kopen voor bij oma.
Dus 2 aanschaffen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 14:49

Ik heb een Aden Anais tussenzak (1.7tog) die gebruik ik in de winter en wat koudere dagen (evt met pyjama) en een zomerslaapzak (0.7 tog). Die is voor overdag slapen met kleertjes aan en voor echt warme dagen. Die zakken gaan per 6 maanden.

1.7tog is echt genoeg als je geen heel koud huis hebt (onder de 16graden in de nacht).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:13

1,7 TOG is echt niet veel hoor. Hier is het in de winter zo'n 15 graden op T zijn kamer en die slaapt in een 3,0 TOG slaapzak.
Het ligt er maar net aan of je kind een koukleum is of niet.

Ik had eerst van puckababy "the bag newborn" en dan de teddy variant en vanaf 5 a 6 maanden is ie overgegaan naar de 4 seizoenen van puckababy en daar slaapt hij nu nog in. Toen het afgelopen winter goed koud was was deze niet warm genoeg (hij is 2,5 TOG) en heb er toen een ergopouch bijgekocht

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:15

Keet schreef:
Lieveli. Ben jij al eens naar de Topshelf in Alkmaar geweest? Is het wat?

Ja en nee ik vond het ruk. Geen leuke babyspullen, maar toen was hij net open dus misschien is het nu wel beter. Er zit een goddelijke wijnbar in, maar daar heb ik dus niks aan. |(

Het is wel een beetje een aparte winkel hoor. Een soort V&D die dan doet alsof hij Bijenkorf is ofzo? Ze hebben er trouwens wel heel veel Lush-dupes!!!!

Cemlys schreef:
Ik heb gewacht tot 6 maand om een puckababy te kopen. Eigenlijk eerste 6 maand weinig slaapzak gebruikt. En nu heb ik een 4 seizoenen. Die gaat van 6 maand tot 2.5 jaar. Heel fijn ding.

Nou dan wacht ik even. Is het ook niet zoveel geld voor een paar maandjes.

Ik wil trouwens niet inbakeren als het niet nodig is, het schijnt dat je dan de 1e tekenen van honger mist. Omdat ze dan bewegen met de armpjes ofzo?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:18

Ja schijnt een wat "londense" inslag te hebben las ik al ergens.
Ach, ik kom er regelmatig langs :) loop wel een keer naar binnen.

Citaat:
zuigbeweging maken met de lipjes,
sabbelen op vingers of vuistje,
meer bewegen van armen en benen,
draaien van het hoofd van links naar rechts en zoeken met het mondje,
opengaan van het mondje zodra de lippen worden aangeraakt,
zuigen op je pink, een fopspeen of duim.

https://www.lalecheleague.nl/borstvoedi ... ersignalen

Bewegen van de armpjes is 1 van de hongersignalen, maar dat zie je ook als ze ingebakerd zijn hoor. Gaan ze wurmen :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:19

Ik heb in Londen gewoond, ik herken er niks van :') Behalve de tearoom, maar die ziet er zo kitch uit dat zelfs ík er voorbij loop. En ik heb flamingolampen aan de gangmuur, ik bedoel maar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:32

lieveli schreef:
Ik heb in Londen gewoond, ik herken er niks van :') Behalve de tearoom, maar die ziet er zo kitch uit dat zelfs ík er voorbij loop. En ik heb flamingolampen aan de gangmuur, ik bedoel maar.

Dat was wat er omschreven werd in artikels. Ben er zelf nog niet geweest, laatste keer hing het papier nog voor de ramen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:20

Hier de nieuwe setjes binnen voor herfst/winter <3

Wat ziet dat er groot uit!
Maat 68 gekocht. Ze is nu nog zo klein :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 25-07-17 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:21

Hier heb ik nooit bewegende armpjes gezien bij honger. Wij testten het altijd, als ie wat onrustig werd rond etenstijd, met een vinger voor de mond, of de hapbeweging kwam. Viel ie dan gretig aan, was het duidelijk :+

Wij gebruiken nu slaapzakjes van Snoozebaby. Straks wil ik idd ook een 4-seizoenenzak van puckababy. Al slaapt ie zonder slaapzak ook prima, maar dan gaat ie trappelen en trappelt ie de dekens van zich af.

Inbakeren hebben wij ook nooit gedaan, maar ook niet nodig gehad. Slapen deed ie altijd al vrij rustig.

Wat zoet, Linnie! :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:27

Wat schattig Linnie!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:51

Leuk Linnie!! Past mooi bij elkaar allemaal.

Mijn nichtje en neefje zijn beide ingebakerd vroeger. Was voor hun echt wel nodig en fijn. Zo is elk kindje anders.

De kleertjes die ik tot zover heb gekocht (vorige keer en nu bij elkaar)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De gymp kleertjes
Afbeelding
En een jasje van mn nichtje, te scheetig. Zit ook een (vreselijke) baret/petje dinges achtig bij. Leuk voor de foto maar meer niet haha

Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:09

Goed gewinkeld zeg! Je bent een eind heen klaar voor de winter al.

Ik ga morgen een outfit van Tiny Cottons ruilen, die onesie van een paar pagina's terug zit nu mooi maar is van de winter te klein. Dan gaan we al naar 12-18 maanden qua maat :7 En begreep dat er een hoop nieuw binnen is van Stella mcCartney en Soft Gallery, dat wordt gezellig *\o/*

Ben ook benieuwd naar drop 1 van Mini Rodini :j Iemand daar al beelden van gezien?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:32

Linnie Schattig!

Michelle ook allemaal leuke kleertjes!

Hier ook nooit ingebakerd en vanaf maat 62 enkel Hema slaapzakjes gebruikt.
DL heeft het snel warm, maar wil perse in een slaapzak slapen :+ laatst dus zelf een slaapzakje van een grote hydrofieldoek gemaakt, dat scheelt een hoop.

Ik ga van het weekend de oude open kledingkast die in de garage staat te verstoffen naar boven halen, gaan daar ML zijn kleren in, krijgt DL zijn kast en baby 3 de meiden kast van DL.
Moet wel wat schuiven met de kasten dan (hebben maar een kamer waar de kasten in kunnen) maar dan kunnen DL haar kleertjes ook allemaal netjes opgehangen worden en kan ik vast beginnen kleertjes van baby3 netjes op te ruimen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:09

Ik hoop dat het allemaal verschillende maten zijn, Michelle? :wow: Anders moet je je meisje 3x per dag omkleden om alle kleertjes een keer aan te doen :D

Wel héle leuke kleertjes!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:10

Britt schreef:
Ik hoop dat het allemaal verschillende maten zijn, Michelle? :wow: Anders moet je je meisje 3x per dag omkleden om alle kleertjes een keer aan te doen :D

Wel héle leuke kleertjes!

Haha ja tuurlijk! Links vooraan 2 setjes in 50, dan wat in 56 en daarna wat meer in 62.
Bovenste rij is 68.