Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:43

Kuggur schreef:
Dobbelicious schreef:
Verveling tijdens een lange autorit:

Wat ik me afvraag, als een steekmug bloed drinkt van een mens en dan boven de snelweg vliegt en vervolgens tegen de voorruit uit elkaar splasht, belandt dan het DNA van die persoon waar het bloed van was ook op je voorruit?? :+

Ja, natuurlijk.

Zou een interessant plot zijn voor een aflevering van een moord-serie :')

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:52

Dobbelicious schreef:
[...]

Haha, ja. Maar dan moeten ze wel eerst de goede mug zien te vinden...

Ik reed gisteravond naar huis, en ik had op een stukje van nog geen 20km honderd muggen op 't raam. Veel succes met zoeken naar die ene :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:24

APCIII schreef:
Dobbelicious schreef:
[...]

Ik reed gisteravond naar huis, en ik had op een stukje van nog geen 20km honderd muggen op 't raam. Veel succes met zoeken naar die ene :+

Dat zijn gelukkig veelal dansmuggen, dus daar zul je weinig bloed in vinden.

Over filmplots gesproken, kennen jullie die ene film nog waarbij uit de bloedmaaltijd van één mug pakweg 65+ miljoen jaar geleden nog genoeg bruikbaar DNA werd gehaald om een heel pretpark te vullen met daaruit opgekweekte dinosauriërs.

khirshanta

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:25

toch compleet logisch?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:57

oomens schreef:
APCIII schreef:
[...]

Dat zijn gelukkig veelal dansmuggen, dus daar zul je weinig bloed in vinden.

Over filmplots gesproken, kennen jullie die ene film nog waarbij uit de bloedmaaltijd van één mug pakweg 65+ miljoen jaar geleden nog genoeg bruikbaar DNA werd gehaald om een heel pretpark te vullen met daaruit opgekweekte dinosauriërs.

Nadat ze die mug uit een brok barnsteen hadden gepulkt, die film bedoel je toch :j

Klinkt heel aannemelijk :j _O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:19

APCIII schreef:
oomens schreef:
Nadat ze die mug uit een brok barnsteen hadden gepulkt, die film bedoel je toch :j

Klinkt heel aannemelijk :j _O-

Die ja. Met die mug waarin DNA zat van dinosauriërs die langer voor en na elkaar leefden dan dat er tussen ons en de recentste soorten zat.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:21

Haha, en dan zeggen ze dat die muggen van tegenwoordig taai zijn...
Vroeger waren ze (volgens die film dus) nóg taaier, één mug hield het miljoenen jaren vol _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:27

Waarom zijn in Nederland vrijstaande huizen met een beetje land onbetaalbaar en zie je in Amerika en volgens mij zelfs in Duitsland vooral vrijstaande huizen met land?

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:29

Omdat Nederland behoorlijk klein is in oppervlakte en iig de VS land in overvloed heeft (in bepaalde regio's)

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:31

Het land is veel groter, dus er is veel meer grond te verdelen. (dat zelfde principe heb je hier ook, waar veel mensen willen wonen terwijl er weinig plek is, is de grond ook duurder)

Voor het bedrag van een rijtjeshuis in een grote stad, koop je een boerderij in Groningen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:40

En dan nog wat voor grond is het.
Die moergrond in Duitsland wil ik nog niet gratis.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:47

Ik vind het zo jammer dat vrijstaand met wat grond zo ontzettend duur is of 2 uur rijden naar je werk. Lijkt me zo fijn om met kinderen wat meer ruimte te hebben en privacy.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:15

Vrijstaand met wat grond is ook niet echt meer van deze tijd helaas, of toch binnenkort niet meer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:36

Of juist wel door de vergrijzing op het platte land.
Kun je bijvoorbeeld van huis uit werken is het weer prima te doen.

Maar anders is het toch de auto. Want fatsoenlijk ov kun je wel vergeten.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:53

Makelaars hebben laatst een oproep gedaan om een beter OV-verbinding naar dorpen en platteland waar te maken. Dat is waar de meeste huizenkopers op afknappen. De huizen zijn te duur en te ver weg of te onbereikbaar van het werk, en blijven vaak leeg staan.
Zo wordt de bevolking ook wat beter verdeeld.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:53

Ik weet er nog eentje;
Waarom doen mensen dit?:
In een zaak alle lichten aan, muziek aan, zitten 2 tafels te eten, het terras staat klaar en de deuren staan open. En dan komen ze vragen: is het open?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:50

Granoek schreef:
Ik weet er nog eentje;
Waarom doen mensen dit?:
In een zaak alle lichten aan, muziek aan, zitten 2 tafels te eten, het terras staat klaar en de deuren staan open. En dan komen ze vragen: is het open?

Hangt van het tijdstip af, maar zeker later op de avond kan de keuken al gesloten zijn, ook al zit de zaak nog vol.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:55

Chasingmood schreef:
nou alleen vloggen verdient amper iets, en al helemaal niet als je niet minimaal 100.000 subs hebt. pas vanaf daar kan je enigszins iets verdienen, en dan alsnog is dat verre van genoeg om jezelf te onderhouden.

Niet helemaal waar, kijk maar naar felinehoi. Die heeft rond de 30 duizen abonnees en leeft toch op haar werk van video's en vlogs maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:57

Dat zal denk ik niet alleen van de subs zijn maar wellicht ook contracten van bepaalde merken :)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:28

Ik vraag me af hoe het kan dat het aantal mogelijk te rijden kilometers in de auto niet is gestegen na het tanken. :?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:28

xMaxxiee schreef:
Ik vraag me af hoe het kan dat het aantal mogelijk te rijden kilometers in de auto niet is gestegen na het tanken. :?

Sensor stuk? :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:32

SindyKaya schreef:
Chasingmood schreef:
nou alleen vloggen verdient amper iets, en al helemaal niet als je niet minimaal 100.000 subs hebt. pas vanaf daar kan je enigszins iets verdienen, en dan alsnog is dat verre van genoeg om jezelf te onderhouden.

Niet helemaal waar, kijk maar naar felinehoi. Die heeft rond de 30 duizen abonnees en leeft toch op haar werk van video's en vlogs maken :)

Gok niet dat die daar een hypotheek/huur etc van betaalt. :P

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:49

Granoek schreef:
Ik weet er nog eentje;
Waarom doen mensen dit?:

Mij ons doen ze het andersom. Lichten zijn in de helft van de zaak uit, bezorgscooters staan binnen, tafeltjes zijn naar binnen gehaald en we zijn met 5 man bezig het ijs uit de vitrine naar de vriezer te brengen. En dan komen ze nog binnen om op hun gemakkie een ijsje te halen zonder te vragen of we nog open zijn. (Al is het heel zichtbaar dat we al gesloten zijn.) Vaak hebben ze ook nog het lef om een koffie te bestellen. Alsof ze echt niet doorhebben dat we al lang dicht zijn? :?
En als mensen buiten dan zien dat er nog mensen een ijsje aan het halen zijn, komen zij natuurlijk ook binnen. En voor je het weet staat er een half uur na sluitingstijd een rij tot buiten de deur. Zucht...

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:51

xMaxxiee schreef:

Is de gewone tankmeter wel omhoog gegaan? (de buis tussen benzinetank en dop wordt niet gemeten, dus die paar liter wordt ook niet meegeteld)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:46

Als je iets steelt van iemand wat diegene illegaal in zijn bezit heeft, zeg bijvoorbeeld een vuurwapen, word je dan alsnog berecht voor diefstal of doen ze daar dan niks mee?

(Nee ik ben niks van plan haha, dit soort dingen komen tijdens een saaie werkdag gewoon in mij op :+)