Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:42

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:25

Ik zie de fout niet zo snel?

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:30

Het is weer aangepast. Gisteren kon je 500 gram voor 0.76 euro kopen!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:34

Oh dat was leuk geweest haha

Ik heb zaterdag op de markt kip gehaald. 3 bakken vlees voor 10 euro
Heb dus 18 kleine drumstickjes
7 kip worsten
en 5 kipgehakt rollen

en ze hadden nog veel meer keus

en dus allemaal van een poelier
Als dit bevalt ga ik dat vaker doen.
Zal vast beter smaken dan de kilo knallers in de super haha

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:38

Lienepien95 schreef:
Het is weer aangepast. Gisteren kon je 500 gram voor 0.76 euro kopen!

Ah zo, dat maakt het wel duidelijker.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:19

Vanochtend was ie ook nog voor 76 cent :j
Als het nu iets anders dan vlees was geweest dan had ik misschien wel een voorraadje ingeslagen :Y)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 12:21

Nieuwe week deze week!!
Hf box wordt morgenavond geleverd dus hoef weinig te hebben :)
Budget deze week: 15 euro. Maar mag eventueel wel meer. Ben ook wel van plan om wasverzachter te halen heb vorige week en die week ervoor genoeg bespaard! Zoveel dat ik vorige week nog 21.18 overhad. Dus in principe heb ik deze week dan 36,18 budget :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:28

Ik heb van vorig week ook nog 11 euro over van de 25 euro, maar ik denk dat ik dat opzij leg in een spaarpotje :j
Gisteren weer twee broden gebakken, dus dat scheelt ook weer 3/4 euro deze week. Maar ik ben wel door de aardappelen heen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:43

Ik heb voor deze week nog 9 euro. Ik wil eigenlijk nog bij de AH 2 flessen frisdrank halen voor 2,50 en limonade 2 voor 4,-. Ik denk dat ik dan de rest van de week niks meer hoef te kopen aangezien mijn vriezer nog vol ligt met eten.
Vanaf volgende week kan ik dan weer mijn vriezer vullen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:47

aardappelen zijn bij de AH 10 kilo voor 5 euro zag ik

Ik heb net bij de action vlek verwijderaar en wasverzachter gehaald. Moet ook wasmiddel hebben... kan alleen nog maar zwarte was draaien hahah
Morgen maar even naar de lidl denk ik

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:48

Afgelopen week ben ik helaas boven budget gegaan
Wilde op mijn gemak een lijstje gaan maken en dan boodschappen doen , maar dat werd verstoord door een belletje dat paard kreupel stond
Dus dat werd een middagje stal met dierenarts en hoefsmid
Vlug boodschappen doen zonder lijstje en 15 euro er over heen
(Rekening dierenarts zal wel weer 100+ worden met voorrijden, een fles metacam en verdoven voor de hoefsmid er bij, allang blij dat de hoefsmid van mijn stalgenootjes er toevallig was)

Maar nieuwe week, nieuwe kansen ;)

Ga ook maar alvast een begin maken aan mijn lijstje zodat ik de basis in ieder geval alvast heb liggen qua lijstje voor vrijdag

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:52

De aardappelen koop ik tegenwoordig meestal biologisch bij de Lidl, volgens mij 5 kilo voor 3 euro nogwat.. Iets duurder, maar ach, dan eten we een extra keer pasta in de week :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:53

Vorige week heb ik 18 euro uitgegeven voor peuter en ik. Niet eerlijk want ik ben de zowat de hele week ziek geweest.

Nu is peuter ziek dus deze week zal ik weer niet veel uitgeven.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:55

Beterschap!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:04

Ik heb deze week 10 euro. Moet niet zoveel problemen geven aangezien ik maar 5 dingen nodig heb. Wel probeer ik het uit te stellen tot donderdag want dan krijg ik weer mijn week loon. Misschien dat ik dan iets meer geld heb voor boodschappen. Dan haal ik gelijk wat groente en fruit waardoor ik genoeg heb voor volgende week.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:10

Deze week doe ik niet mee. Verjaardag en ik wilde niet bezuinigen. Ik ben er dus zeer ruim overheen gegaan. Ik doe een weekje extra mee om te compenseren :)

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:18

Wij zijn nu een maand verder en in plaats van de 120 euro die wij in de week uitgaven aan boodschappen en andere lekkere dingen. Geven wij nu gemiddeld 29,10 euro uit. En zijn we beide 3,5 kilo afgevallen. Dus deze challenge heeft ons zeker goed gedaan en we gaan lekker door ermee *\o/*

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:19

Ik heb veel boodschappen moeten kopen maar ben wel netjes binnen het budget gebleven dus ik ben tevreden :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:30

Ik begrijp echt niet hoe sommige van jullie het doen. Dus respect daarvoor. Vorige week ook meegedaan om binnen een bedrag te blijven. Dat is gelukt, dus deze week weer maar ik kom bij lange na niet bij 15 of 30,- Ondanks dat ik nauwelijks vlees eet, en zeker geen kiloknallers, en geen koek/snoep haal.

Wel haal ik alles bio, dat blijf ik ook doen, misschien dat het daar in zit. Of misschien als ik dit een tijdje doe het een sport gaat worden en zo elke week het budget iets kleiner gaat worden. Ben benieuwd na 4 wkn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:32

Ik heb er ook respect voor.
Als ik op zaterdag boodschappen doe voor zaterdagavond eten en zondag ontbijt dan ben ik vaak al meer kwijt. :=
Doordeweeks gaat t wel redelijk.
Deze week bv late dienst en heb vanalles in de vriezer liggen wat mee kan. Dus zal in principe geen boodschappen hoeven doen tot zaterdag weer.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:39

Biologisch is duurder inderdaad.. Ik koop geen frisdrank, dat scheelt al een hele hoop. Alleen ranja en thee in huis en dat is niet duur en doe je lang mee. Ik heb eigenlijk nooit koekjes in huis (kom niet spontaan op visite haha, je krijgt hier niks :') ), scheelt ook. Ook eigenlijk nooit snoepjes en zelden chips.
Eet weinig vlees, is ook duur. Als ik het eet wil ik het wel biologisch.. Ik denk dat veel mensen aan bovenstaande al veel meer uitgeven, dan wordt het inderdaad lastiger!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:42

Sleeper schreef:
Ik begrijp echt niet hoe sommige van jullie het doen. Dus respect daarvoor. Vorige week ook meegedaan om binnen een bedrag te blijven. Dat is gelukt, dus deze week weer maar ik kom bij lange na niet bij 15 of 30,- Ondanks dat ik nauwelijks vlees eet, en zeker geen kiloknallers, en geen koek/snoep haal.

Wel haal ik alles bio, dat blijf ik ook doen, misschien dat het daar in zit. Of misschien als ik dit een tijdje doe het een sport gaat worden en zo elke week het budget iets kleiner gaat worden. Ben benieuwd na 4 wkn.

Ik haal veel in de aanbieding en van budgetmerken, dat scheelt al een behoorlijke slok op de borrel.
Lekkers is op rantsoen/budget: 2 producten per week voor max €3,- en haal ik meestal ook in de aanbieding of budget/huismerk waardoor ik vaker op ong €2,- uitkom.
Overigens haal ik de €15,- ook zeker niet en €30,- meestal ook niet ivm de katten, daarom heb ik een budget van €40,- inclusief houtkorrel, brokken en evt bestelkosten.
Ene week lukt het prima, andere week niet maar daarvoor heb ik die €10,- die ik wekelijks overhoud voor dit soort dingen en extraatjes enzo. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:46

Het enige wat ik merk koop is chips en fanta exotic. :P

Koekjes koop ik van 74 cent (chocolate chip cookies) en zelf drink ik alleen water en thee (ah eigen merk, niet basic)
Ik eet natuurlijk geen vlees, maar ik koop de kaas in de bonus en zuivel eigenlijk nooit. Fruit haal ik ook altijd in de aanbieding of wat goedkoop / seizoensfruit is. Idem dito voor groente. :)

Het is maar net hoe gek je het zelf maakt, wil jij luxe kaasjes eten en dure koeken eten elke dag... Tja.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:48

Ik koop wel regelmatig biologisch, maar inderdaad geen/nauwelijks frisdrank/snoep/vlees en kant-en-klaar producten. Als je bijna alleen fruit, groente, droge bonen en rijst/pasta/meel koopt, onbewerkte ingrediënten dus, dan kun je echt heel goedkoop eten zonder dat je iets tekort komt :)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 30-01-17 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:49

8nnemiek schreef:
Ik koop wel regelmatig biologisch, maar inderdaad geen/nauwelijks frisdrank/snoep/vlees en kant-en-klaar producten. Als je bijna alleen fruit, groente, droge bonen en rijst/pasta/meel koopt dan kun je echt heel goedkoop eten zonder dat je iets tekort komt :)

Precies!

En wil jij niet je avatar veranderen... ik loop vast. :')