Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:16

Rebecca schreef:
Ik vraag me altijd af waar koffer staan moet , moet ik erop zitten of achter de trein binden.

Helaas mam en ik gaan altijd op vakantie in Nederland met OV , ik erger me aan het gebrek aan kofferplek. Ploffen bij drukte neer bij de deur , anders hebben we idd een vierzitter samen met onze koffers

Maar wel samen , ik dan mijn koffer tegen de andere kant en propt mam zich ertussen en haar koffer maast mij op de grond :')

dat is teminste normaal, sommige doen dus 1 4 zits voor hun koffers en nemen dan vervolgens nog een 4 zits in beslag voor hunzelf+ handbagage tassen

Anoniem

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:21

Pff nee dat is aso , beetje proppen past de zooi van een week vakantie wel. Ben 100 kilo maar als moet past het ,tafeltje past ook een grote tas op. Je word er handig mee

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 23:20

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 23:29

Zou het bijna vergeten te melden... Van de week stond er een vrouwtje met 2 koffers op de bos te wachten formaat kabouter zeg maar. Zij vroeg in het engels of ik kon helpen haar koffers naar binnen te dragen. Vervolgens houdt en ze een fietster aan die ze het ook vraagt. Die stapte gelijk af om te helpen. Probeert die koffer op te tillen vraagt me met serieus gezicht of ze toevallig stenen vervoert. Dus ik lach een beetje haha. Vervolgens komt de bus en wij die koffers in laden, vrouwtje zelf stond er wat bij.. Nou echt wel 40 kilo hoor per koffer. En kon hem bijna niet optillen en die koffer klapte zo terug tegen mn scheenbeen toen die in de bus stond. Vervolgens gaat vrouwtje zitten geen bedankje niks.
Een mooie snee en een dikke buil (en blauw) was wat het me opleverde. Je zag het door mn broek heen gewoon.
Doe ook nooit meer wat voor een ander pfff... Ook toen ik uitstapte geen bedankje...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:25

Er is idd erg weinig plaats voor koffers in de ns. Helaas heeft mijn koffer formaat groter dan groot ook al een aantal keren medepassagiers "aangevallen". Valt dan om tegen anderen aan. Sorry. Koffer paste in de spits niet in de 4 zits, sterker nog, koffer paste zelfs niet normaal door het gangpad heen. Te breed en te zwaar.(25kg) ik werd niet heel vrolijk aan gekeken met juge koffer en 70l backpack in de trein. Moet de ns maar meer bagage ruimte creëren....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:36

Ik denk wel dat de NS in principe bedoeld is voor personenvervoer. Als je dusdanig grote stukken bagage mee gaat nemen dat ze niet eens meer door het gangpad passen, of als je bijvoorbeeld hele drumstellen gaat vervoeren, als je tas/koffer een hele zitplek in moet nemen etc. moet je je misschien afvragen of personenvervoer daar wel voor bedoeld is.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 05-03-16 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:40

Lienek…dus omdat deze mevrouw het niet waardeerde doe je nooit meer wat voor een ander?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:47

Vroegah was er altijd een bagagecoupe / fietsemcoupe, in mat64 en 54. Mogen ze van mij wel weer terug invoeren :) Want naar schiphol ga ik ook met mn huge bagage met het OV. En zeker de Dubbeldekkers lenen zich er eigenlijk niet voor, terwijl dat dé treinen naar Schiphol zijn..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:54

Jaaa die was ideaal. De Brusselaar heeft dat geloof ik nog steeds. Of ja, niet echt een aparte coupe, maar wel een vergroot balkon daar speciaal voor.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:55

LiannePuthzy schreef:
Rebecca schreef:
Ik vraag me altijd af waar koffer staan moet , moet ik erop zitten of achter de trein binden.

Helaas mam en ik gaan altijd op vakantie in Nederland met OV , ik erger me aan het gebrek aan kofferplek. Ploffen bij drukte neer bij de deur , anders hebben we idd een vierzitter samen met onze koffers

Maar wel samen , ik dan mijn koffer tegen de andere kant en propt mam zich ertussen en haar koffer maast mij op de grond :')

dat is teminste normaal, sommige doen dus 1 4 zits voor hun koffers en nemen dan vervolgens nog een 4 zits in beslag voor hunzelf+ handbagage tassen

Of nemen de hond mee, nemen een vier zit, waar diegene met haar schoothondje aan het gangpad ging zitten en de hond op het gangpad liet. En ho maar om de hond opzij te doen als er mensen in stappen ^)

Laatst zat ik in de bus waarna aan man instapte en doodleuk een shag ging roken.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:04

of gewoon je hond op een stoel zetten omdat hond op de grond zetten zielig is ofzo

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:11

LiannePuthzy schreef:
of gewoon je hond op een stoel zetten omdat hond op de grond zetten zielig is ofzo

als het gewoon rustig is vind ik het wel kunnen hoor.
(lagen laatst 2 kleine hondjes te slapen op 1 stoel, was gewoon rustig. en er was een kleed op de stoel gezet zodat de stoel niet vies werd. dan vind ik het gewoon kunnen)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:51

Vind het met een kleed ook anders. Zonder kleed echt vies

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:55

BeSen schreef:
LiannePuthzy schreef:

als het gewoon rustig is vind ik het wel kunnen hoor.
(lagen laatst 2 kleine hondjes te slapen op 1 stoel, was gewoon rustig. en er was een kleed op de stoel gezet zodat de stoel niet vies werd. dan vind ik het gewoon kunnen)

Zonder kleed vind ik het ook niet kunnen.
In dit geval was het goed druk in de bus dus ik vond dit behoorlijk onbeschoft. Helaas zijn er mensen die niet beter weten.
Zo zat er laatst een vrouw in de bus de schreeuwen naar scholieren dat ze hun tas van de stoel af moesten halen omdat er mensen dan konden zitten. Oké denk je dan. Maar die jongens hadden hun tassen netjes van de stoel afgehaald als iemand er maar vroeg. Nu de grap, ze bezette in haar eentje ook 2 plekken :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:09

Ik leg er meestal een krantje of handdoek onder als ik het hondje van m'n moeder mee heb in de trein.
En als ik dat beide niet voorhanden heb blijft ze op de grond of gaat ze op schoot of ik gooi m'n vest op de bank ofzo. :)
Ik ga overigens ook liever niet op stoffen banken zitten dan omdat de haren daar makkelijker in blijven hangen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:10

Kinke schreef:
Lienek…dus omdat deze mevrouw het niet waardeerde doe je nooit meer wat voor een ander?

Niet helemaal natuurlijk :D

Maar ik ga als ik er zelf moeite mee heb me er ook niet meer mee bemoeien ipv dus blijven helpen zelf pijn oplopen en vervolgens kan er niet eens een glimlach oid vanaf... Dus meer van ik ga niet ander mans werk opknappen en te veel moeite doen als men zelf niet eens een poot uitsteekt

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:52

Gaan er nog mensen nk'en disndag :))?

Oftewel; mijn ergernis is die topman van de NS, zeker zelf nooit met de trein gegaan als student...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:36

zie wel, hangt er vanaf of ik aangenomen word voor stage maandag

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:05

Het studenten beleid kan er voor gaan zorgen dat ik niet meer de studie kan doen die ik wil doen. Ik kan alleen studeren in Utrecht als ik er bij kan werken anders kan ik het gewoon niet betalen, nu kan dat straks niet meer dus dan word het toch een leuke opleiding in Friesland zoeken.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:47

mie123gie schreef:
Het studenten beleid kan er voor gaan zorgen dat ik niet meer de studie kan doen die ik wil doen. Ik kan alleen studeren in Utrecht als ik er bij kan werken anders kan ik het gewoon niet betalen, nu kan dat straks niet meer dus dan word het toch een leuke opleiding in Friesland zoeken.

Eerst maar kijken hoe het gaat lopen, hogescholen zullen ook wel snappen dat dit niet de oplossing is. Waarom moeten wij het probleem oplossen van de NS. Daarbij zou ik als het echt een leuke opleiding is ervoor gaan!

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:17

Iejoorr schreef:
Gaan er nog mensen nk'en disndag :))?

Oftewel; mijn ergernis is die topman van de NS, zeker zelf nooit met de trein gegaan als student...

Helaas reis ik op dinsdag altijd al in de spits -O-
Had liever gehad dat ze het op maandag gingen doen maarja..

En misschien dat iemand hier antwoord op kan geven;
Is de regel dat studenten niet meer in de spits mogen reizen alleen voor studenten met een studenten OV of ook voor de <18 studenten die nog netjes alles zelf betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:18

Het is geen probleem van de NS! Het is een landelijk probleem waarbij we elke dag in 4 uur tijd een enorme volksverhuizing willen doen via weg en spoor. Daar zijn 2 oplossingen voor: we gaan dichter bij huis werken/studeren of we gaan onze verplaatsing beter spreiden over de dag.

Op de meeste trajecten doet de ns al het maximale. Langere treinen of meer treinen kunnen in veel gevallen niet, omdat perrons te kort zijn en niet verlengd kunnen worden of omdat het traject al zo druk is dat nog een trein ertussen onverantwoord is voor de continuïteit van de dienstregeling.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:42

En waarom moeten studenten dan nogmaals gepakt worden? Gaan andere mensen toch op andere tijden werken? Onthoud dat studenten vaak huishouden+baan+studie hebben hè, ze kunnen echt geen rekening gaan houden met de wensen van NS.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 17:44

BaileyMix schreef:
En waarom moeten studenten dan nogmaals gepakt worden? Gaan andere mensen toch op andere tijden werken? Onthoud dat studenten vaak huishouden+baan+studie hebben hè, ze kunnen echt geen rekening gaan houden met de wensen van NS.

deze discussie misschien niet hier voeren maar er is ene topic over het weren van studenten uit de spits. Dan kunnen we het hier weer ons gaan ergeren aan andere dingen, aangezien voor deze ergernis specifiek een topic loopt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:43

Zoe_97 schreef:
BaileyMix schreef:

deze discussie misschien niet hier voeren maar er is ene topic over het weren van studenten uit de spits. Dan kunnen we het hier weer ons gaan ergeren aan andere dingen, aangezien voor deze ergernis specifiek een topic loopt :)

Dit sluit toch precies aan op de rest van de discussie?