Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:38

KimD schreef:
Ik snap niet dat mensen dat terug tellen zo belangrijk vinden... maakt niet uit met hoeveel ik betaal, ik weet precies hoeveel ik terug hoor te krijgen, dat gaat automatisch. Als ik dan het geld krijg heb ik in één oogopslag gezien of het klopt.

Eigenlijk staat het antwoord al in je eigen tekst: jij ziet in één oogopslag wat je terugkrijgt en of het klopt. Er zijn ook zat mensen die dat niet zien. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:41

dees_daan schreef:
Dan blijf je bezig helaas.. Ik heb het ook, ben zelfs opgenomen geweest in de hoofdpijnkliniek om te kijken of we iets konden doen om het beter te krijgen maar ik heb het nog steeds 2x per week, dit zal waarschijnlijk ook zo blijven. Heb al zoveel medicijnen geprobeerd, en veel neurologen/artsen gehad.. Het houd een keer op..

Dat kan ik me voorstellen, dat je op een gegeven moment bezig blijft. Maar ik kan me ook voorstellen dat het geen doen is om die aanvallen te moeten doorstaan. Ik word van een klein beetje hoofdpijn al kriegel (en ik heb - afkloppen - zelden hoofdpijn), laat staan dat je zo'n aanval hebt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:14

Shenavallie schreef:
KimD schreef:
Ik snap niet dat mensen dat terug tellen zo belangrijk vinden... maakt niet uit met hoeveel ik betaal, ik weet precies hoeveel ik terug hoor te krijgen, dat gaat automatisch. Als ik dan het geld krijg heb ik in één oogopslag gezien of het klopt.

Eigenlijk staat het antwoord al in je eigen tekst: jij ziet in één oogopslag wat je terugkrijgt en of het klopt. Er zijn ook zat mensen die dat niet zien. ;)

Dan hebben ze het zelf toch wel binnen 10 tellen gezien? Neem aan dat iedereen wel kan tellen?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:33

Het terugtellen is niet alleen voor de klant, maar ook voor jezelf als caissiere ;) Een foutje maken is menselijk, en vaak is dan terugtellen een 2e controle. Ik heb heel soms ook dat ik per ongeluk een 5 euro briefje gepakt heb ipv 20 euro briefje ofzo, of iets vergeten te pakken. (tsja kan gebeuren) , en als ik dan terugtel kom ik erachter dat het niet klopt. Dus dan kan ik het herstellen. Stel ik zou het gewoon zo in de handen van de klant duwen, dan zou ik het nooit opmerken. Zeker niet als klanten zelf er ook niet op letten. Veel klanten gaan niet tellen als ze het geld in hun hand krijgen in 1 x.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:44

Shenavallie schreef:
dees_daan schreef:
Dan blijf je bezig helaas.. Ik heb het ook, ben zelfs opgenomen geweest in de hoofdpijnkliniek om te kijken of we iets konden doen om het beter te krijgen maar ik heb het nog steeds 2x per week, dit zal waarschijnlijk ook zo blijven. Heb al zoveel medicijnen geprobeerd, en veel neurologen/artsen gehad.. Het houd een keer op..

Dat kan ik me voorstellen, dat je op een gegeven moment bezig blijft. Maar ik kan me ook voorstellen dat het geen doen is om die aanvallen te moeten doorstaan. Ik word van een klein beetje hoofdpijn al kriegel (en ik heb - afkloppen - zelden hoofdpijn), laat staan dat je zo'n aanval hebt.

Klopt maar dat heb je te accepteren.. Ze kunnen er gewoon niks aan doen. Ja medicijnen om het te voorkomen proberen, kijken wat de triggers zijn enz maar als dat allemaal al gedaan is en het helpt niet dan houd het op. En dat is frustrerend maar op een gegeven moment accepteer je wel dat er gewoon niks aan te doen is en je het ermee moet doen.

Anoniem

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:46

Hier ook migraine aanvallen, dus ook regelmatig met een zonnebril op. Ik heb het gelukkig niet meerdere keren per week, maar het wordt bij mij getriggerd door bijvoorbeeld lang geconcentreerd moeten lezen zonder pauze. Tijdens colleges krijg ik vaak gigantische aanvallen. Als het belangrijk is blijf ik op school, maar dan moet ik wel een zonnebril op tot ik thuis in mijn bed met de gordijnen dicht lig. Regelmatig ruzie over gehad met docenten die het niet begrepen, tot grote frustratie. Migraine is echt verschrikkelijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:00

Als iedereen het goed zou doen dan zouden er geen verschillen zijn. Helaas zijn er nog steeds zoveel verschillen dat het terugtellen wel nodig is. En het is bovendien een stuk netter dan al het geld in je handen gekwakt krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:15

Verschillen liggen niet altijd binnen de schuld van de caissiere, soms gaat er in het systeem iets fout en het gebeurt ook meer dan vaak dat degene die de kassa telt per ongeluk een rolletje te veel of te weinig neerlegt. Vooral op drukke dagen. Met terugtellen kan je misschien winnen op de keren dat je een paar cent kassaverschil hebt, maar op grotere bedragen (denk meer dan 10 euro) ligt het echt niet meer aan het feit dat de caissiere niet terugtelt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:23

Ik heb al eens alleen op een2kassa gedraaid en had €133,- verschil in de plus, was een leuke fooi geweest. Bleek een fout in het systeem. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:32

KimD schreef:
Ik heb al eens alleen op een2kassa gedraaid en had €133,- verschil in de plus, was een leuke fooi geweest. Bleek een fout in het systeem. :')

Haha. Keken ze niet raar op?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:34

purny schreef:
KimD schreef:

Haha. Keken ze niet raar op?

Ik heb zeker zes keer geteld en toen met de hele kassa Naar de administratie, die kwamen er met debet bonnen ook niet uit dus maar afgesloten met €133,- verschil. Dag erna belletje van ICT.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:15

dees_daan schreef:
Shenavallie schreef:

Klopt maar dat heb je te accepteren.. Ze kunnen er gewoon niks aan doen. Ja medicijnen om het te voorkomen proberen, kijken wat de triggers zijn enz maar als dat allemaal al gedaan is en het helpt niet dan houd het op. En dat is frustrerend maar op een gegeven moment accepteer je wel dat er gewoon niks aan te doen is en je het ermee moet doen.

Al eens een alternatief genezer geprobeerd?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:35

dees_daan schreef:
Shenavallie schreef:
[quote="Zoe_97
Dus omdat jullie het niet netjes vinden als ik een zonnebril draag moet ik maar na mijn winkelbediende 2 dagen met barstende koppijn en kotsmisselijk in bed liggen voordat ik een migraineaanval weer een beetje onder controle krijg? En er zijn meer mensen dan je denkt die last van migraine hebben!

Even off-topic: Het lijkt me afschuwelijk als je daar zo'n last van hebt. Hier thuis ook twee migraine-klantjes (ik niet gelukkig), maar die hebben het niet zo heftig als jij. Die hebben het maar eens in de zoveel tijd. Moet ook zeggen dat als ik er wel zo erg last van zou hebben als jij, dat ik net zo lang met een arts wil zoeken naar de oorzaak en vooral een oplossing ervoor. Dat is toch ook geen leven zo?

Dan blijf je bezig helaas.. Ik heb het ook, ben zelfs opgenomen geweest in de hoofdpijnkliniek om te kijken of we iets konden doen om het beter te krijgen maar ik heb het nog steeds 2x per week, dit zal waarschijnlijk ook zo blijven. Heb al zoveel medicijnen geprobeerd, en veel neurologen/artsen gehad.. Het houd een keer op..[/quote]
Heb jij dan niet eerder last van clusterhoofdpijn? Uk zit nu aan mijn 3e medicijn dat telkens even werkt en daarna went mijn lichaam weer en heb ik weer aanvallen. Maar nu geen we erg offtopic

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:46

Cassieres met extreeeeeem lange nagels die uren moeten peuteren om munt geld uit de kassa te halen.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:16

Musiess schreef:
Cassieres met extreeeeeem lange nagels die uren moeten peuteren om munt geld uit de kassa te halen.

Zonder lange nagels heb ik er ook vaak last van

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:17

Ik soms ook, centjes die niet mee willen werken :')
Ach zo erg is dat niet xD

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:20

Soms willen bij mij die zakjes niet open. Dan zijn lange nagels toch wel handig ipv stompjes :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 00:55

Zoe_97, het is echt migraine. Zit in de familie, ik heb al veel onderzoeken gehad. Eigenlijk overal al mee 'gerommeld' maar het helpt gewoon niet helaas.
Maar terug ontopic idd :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 03:09

Ik heb chronisch hoofdpijn door hersenschuddingen opgelopen en ik vind het dus ook heerlijk overal met mijn donkere zonnebril op sterkte als ik erge last heb. Ook binnen in een supermarkt. Die zet ik echt niet af als ik aan de kassa ben...

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:44

Het irritantst vind ik eigenlijk dit topic en alle cassières die klagen over klanten. Die klanten betalen jouw salaris dus doe gewoon je werk :+ en dan doet de klant dit weer verkeerd, en dat, en dat is hartstikke asociaal.. Je bent een cassière, niet Maxima.
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 30-08-15 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:44

Arc_En_Ciel schreef:
Het irritantst vind ik eigenlijk dit topic en alle cassières die klagen over klanten. Die klanten betalen jouw salaris dus doe gewoon je werk :+ en dan doet de klant dit weer verkeerd, en dat, en dat is hartstikke asociaal.. Zeik niet zo.

Dus omdat wij toevallig achter de kassa zitten mogen we ons niet ergeren? :=
En als dit topic je zo stoort, open je hem toch niet?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:46

Destination schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
Het irritantst vind ik eigenlijk dit topic en alle cassières die klagen over klanten. Die klanten betalen jouw salaris dus doe gewoon je werk :+ en dan doet de klant dit weer verkeerd, en dat, en dat is hartstikke asociaal.. Zeik niet zo.

Dus omdat wij toevallig achter de kassa zitten mogen we ons niet ergeren? :=
En als dit topic je zo stoort, open je hem toch niet?

Oh jullie mogen je wel ergeren hoor, maar ik vind het nogal raar dat jullie zo neerbuigend doen over de klanten. Jullie worden hiervoor betaald en als jullie je geel en groen ergeren aan het feit dat een klant niet genoeg wisselgeld heeft of met een briefje van 50 betaalt, kunnen jullie beter een andere baan zoeken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:49

Arc_En_Ciel schreef:
Het irritantst vind ik eigenlijk dit topic en alle cassières die klagen over klanten. Die klanten betalen jouw salaris dus doe gewoon je werk :+ en dan doet de klant dit weer verkeerd, en dat, en dat is hartstikke asociaal.. Je bent een cassière, niet Maxima.

de klant betaald niet het loon, dat doet de supermarkt ;). De klant is koning, maar de arbeider keizer ;)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:51

Zoe_97 schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

de klant betaald niet het loon, dat doet de supermarkt ;). De klant is koning, maar de arbeider keizer ;)

De klant betaalt het loon wel, want als er geen klanten meer zijn gaat de supermarkt failliet hoor.. En klant is koning en arbeider keizer ben ik het niet mee eens, een klant komt zijn geld uitgeven in de winkel en die zit er dus niet op te wachten om als een last behandeld te worden door een cassière..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:52

Klanten doen vaak neerbuigend over de caissières. En als je je irriteert aan het feit dat wij ons soms irriteren aan de klanten dan ga je lekker verder opzoek naar een ander topic