Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:26

Succes Yasmine!! echt super leuk :D

Spannend Tancreda :D

Tof Renske , ik wil ook een nieuwe badkamer :P

Ik begin steeds meer verhuis mood te krijgen , als ik in mei nou effe een woning kan krijgen en verhuizen kan :') . Stom rot huis mwahha , logeer een week bij ouders en kom tot rust

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:51

Yasmine schreef:
Spannend, je eigen keuken uitkiezen! Lijkt me heerlijk als je het volledig naar je eigen smaak kan doen :D

Ik mag normaal gezien dinsdag contract gaan tekenen voor het appartement en 15 januari mag ik erin! *\o/* Er woont nu nog iemand in, dus het is wel fijn dat het bewoond is geweest. Alleen heb ik nog nooit helemaal op mezelf gewoond, toen ik studeerde was het altijd in een huis met anderen en moest ik niets meebrengen behalve bestek en servies, dus ik moet de komende dagen echt bizar veel gaan inkopen := Ik heb zowat niks van huisspullen van mezelf aangezien ik nu al 1,5 jaar weer thuis woon dus ik moet echt alles gaan inkopen, van een microgolf en koffietafel tot een haardroger en keukenspullen. Ben al dagenlang een lijst aan het maken omdat ik volgende week op jacht ga, maar ik vergeet vast de helft :+ Lang leve de Action en Ikea :')

Heb je al een bij vrienden en familie rondgevraagd? :) vaak heb je dan ineens vanalles bijeen en kun je op je gemak dingen kopen die je nog moet hebben. :)*
Maar wel heel heel erg leuk!

Ik heb ook last van huizenkriebeld. Het moet opschieten! Ik wil mijn keuken in t echt zien en gaan shoppen bij ikea en marktplaats :+

Anoniem

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:58

Ik heb alles van marktplaats maar sprokkel langzaam alles bij elkaar :)

Ik heb een huis maar ik heb in het dorp niks , heb al weinig maar ja de klik met het dorp :+ . En heb mijn konijnen bij ouders , vader verzorgd ze maar niet goed ik wil het zelf weer doen. . Ik mag niet klagen maar ben niet op mijn plek waar ik woon nu

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:00

takkie_muis schreef:

Ik heb een huis maar ik heb in het dorp niks , heb al weinig maar ja de klik met het dorp :+ . En heb mijn konijnen bij ouders , vader verzorgd ze maar niet goed ik wil het zelf weer doen. . Ik mag niet klagen maar ben niet op mijn plek waar ik woon nu

Dat is verveeelend! Hoe lang zit je daar nu? :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:06

Morgen weer naar huisje. Slaapgedeelte is behangen en we gaan morgen de woonkamer doen. Dan de gordijnen hangen en ik kan in principe over.
Alleen baal ik als een stekker. Afgelopen woensdag zou er een firma komen om mijn ventilatie te repareren, ouders hebben tot 13.00 gewacht maar niemand op komen dagen. Ook geen briefje in de bus gehad dat ze zijn geweest. Morgen maar even bellen naar het bedrijf en mijn klacht neerleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:22

renskep schreef:
takkie_muis schreef:

Dat is verveeelend! Hoe lang zit je daar nu? :)

Bijna een jaar , sleutel heb ik al een jaar. Vrij kort maar mwah , was dan ook uitgeleefd en heb niet veel geld dus echt oplappen zat er niet in. Alles is in mijn ogen half af

Vandaag tv meubel eindelijk gekocht , ipv 50 nu 20 dat kan ik nog wel missen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:30

Renskep badkamer en keuken uitgezocht leuk! Ook wel lastig, maar ook erg gaaf dat je dan wel uiteindelijk JOU keuken erin krijgt :) Lekker hoor!

Yasmine, ruil en weggeef facebook site van jou woonplaats toevallig? Ik ben lid van die van mijn woonplaats, en daar staan ook soms een hoop uitzet dingen op. Ik dacht dat ik niet veel had, tot moeders met 7 dozen de zolder af kwam zetten. Ik heb geen opa's en oma's meer, maar blijkbaar is er wel een heeeel hoop spul meegekomen. Dus ik ben opeens helemaal compleet in de keuken. Het enige wat ik nog miste was een waterkoker, snijplank en glazen (wijn en gewoon). Nu kerst en sinterklaas is geweest hoef ik alleen nog maar glazen te shoppen (wat kan met een kado bon die ik nog heb liggen).

Verder wel grote meubels als eettafel + stoelen, tv kastje, stoelen voor bij mijn bank, klein tafeltje... Maar dan ben ik ook wel weer even klaar volgens mij. Oh, misschien nog een kleding kast als ik nieuw zou willen en ik geld er voor heb :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:57

Ik heb wel al een aantal dingen kunnen bij elkaar sprokkelen hier thuis en bij familie, gelukkig :) Tafel, stoelen, koffietafel, een comfortabele Ikeastoel en televisie hebben we hier op zolder nog staan dus die kunnen sowieso mee. Grootouders hebben toevallig gisteren een nieuwe dvd-speler gekregen en hebben mij de oude gedoneerd :D Servies en bestek heb ik van mijn studententijd nog en voor kerst heb ik een paar fantastische pannen en potten gekregen. En ik heb een prachtige sofa in promotie gezien (€200 voor nepleren driezit met één zitje waar je uitgestrekt kan liggen) die ik ga bestellen zodra m'n contract ondertekend is. In het appartement zelf zit een uitgebreide ingemaakte kleerkast, dus die moet ik gelukkig niet kopen. Dan moet ik qua meubels enkel nog een boekenkast, kastje voor mijn televisie en bed uitzoeken. Qua apparaten mis ik nog een waterkoker en microgolf, maar die hoeven niet zo duur te zijn. Waterkoker haal ik bij de Action voor €8. Maar het zijn al die kleine dingetjes (theedoeken, afwasborstels, afdruiprekje, vuilbakken) die zo voor de hand liggen dat ik er niet eens aan denk dat ik ze nodig ga hebben :+

Naar weggeefpagina's op Facebook heb ik al gezocht, maar ik heb de indruk dat dat in België niet zo'n populair iets is. De kelder en zolder is alleszins al geplunderd :j Ik zal ook eens ik verhuisd ben vanzelf wel merken wat er nog ontbreekt, maar ik heb erg lange werkdagen en kan dus alleen in het weekend zo'n dingen halen, en ik wil er niet op maandag achter komen dat er iets vitaal ontbreekt dat ik dan 5 dagen later pas kan gaan halen. :Y)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:05

En al die kleine dingetjes zijn samen ont-zet-tend duur kan ik je vertellen :D
Ik weet zeker dat wij nog steeds dingen missen, terwijl ik al heel veel had van het op kamers hebben gezeten en we ook echt superveel gekocht hebben.

Dinsdag is de sleuteloverdracht en donderdag gaan we de eerste spullen verhuizen, spannend! :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:14

Je bent een heel eind , douchegordijn kreeg ik van zus en senseo. Voor verjaardag waterkoker en hand mixer en van zus 2 weer dat en dat , andere zus nummer 3 had nog spulletjes en weggeefhoek is mijn favoriete Facebook . Bank was gratis met fauteuil van marktplaats en gratis thuisbezorgd , uitwasbare hoezen niet doorgezakt en zo goed als nieuw . Tafel van weggeefhoek , stoelen :z . Enige wat im nieuw wou was koelkast en fornuis met oven. Koelkast won ik en fornuis had ik net wat extra's op de bank gekregen xd. Het sprokkelen is en was best stresvol maar wel leuk , alleen de eerste maand boodschappen is zoooo duur :=

Nu kan ik rustig opzoek naar limegroen bestek en inrichting :') , vloekt met mijn rode koelkast maar ach verder past het wel. .

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:24

Ik heb een limegroene smoothiemaker gekregen voor kerst. :D
Had ook al een limegroene broodrooster en zag gisteren bij BCC een staafmixer die er ook wel heeeel mooi bij zou passen... O:)

Voor die eerste maand boodschappen ben ik ook een beetje bang. :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:29

Kleine beetjes halen. Ik heb al mijn eerste potjes groente gehaald. En kattenvoer.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 07:34

Bij mij viel de eerste week boodschappen erg mee! Het waren inderdaad die kleine dingetjes die ik in de keuken en huiskamer miste die het erg duur maakte :')

Maar ik ga dan ook alleen naar de Lidl, daar haal ik alles behalve mijn kattenvoer :D

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 08:32

takkie_muis schreef:
 Enige wat im nieuw wou was koelkast en fornuis met oven. Koelkast won ik...

Nu kan ik rustig opzoek naar limegroen bestek en inrichting :') , vloekt met mijn rode koelkast maar ach verder past het wel. .

Heb jij zo'n hele gave koelkast? :o

Ik ben hier juist heel ijverig marktplaats al in de gaten aan t houden voor een (SMEG) koelkast en een fornuis. Nou heb ik nog een half jaar, maar als ie nou net voor een goede deal voorbij komt is ie van mij! En dan is ook mijn opslagruimte hier thuis vol :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:32

renskep schreef:
takkie_muis schreef:
 Enige wat im nieuw wou was koelkast en fornuis met oven. Koelkast won ik...

Heb jij zo'n hele gave koelkast? :o

Ik ben hier juist heel ijverig marktplaats al in de gaten aan t houden voor een (SMEG) koelkast en een fornuis. Nou heb ik nog een half jaar, maar als ie nou net voor een goede deal voorbij komt is ie van mij! En dan is ook mijn opslagruimte hier thuis vol :+

Wat je cool vind :P , hij is wel tof maar neemt veel ruimte in

Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:09

Oooooh wat een gave koelkast! Dat handvat is zo tof :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:12

:D Ben wel blij ermee maarja hij is zo groot voor mijn keuken :P , misschien moet ik gewoon eerder verhuizen ^^ . Heb nu de lege hoek achter de prullenbak dat irriteert me mateloos ..

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:30

Haha jaeen SMEG is een echte gave en deze lijkt er een beetje op. Ik vind m wel leuk hoor! Mjaa inderdaad niet zo praktisch in je ruimte. Maar als je 'm gewonnen hebt.. is nooit verkeerd toch? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:39

Ja een lime groene SMEG <3

Ben wat aan het loeren , ik ouderlijk dorp je heb jongerenwoningen die krijg je met paar weken inschrijven al.. Zwager zijn idee om daar in te trekken en dan paar jaar inschrijven en dan rond mijn 25ste groter of op mijn droom locatie .. Heb voor en nadelen op rij geknald :

Voordeel

-Dichtbij mijn ouders dus konijnen
-Recent opgeknapt en goed energielabel
-Kattenluikjes op de bovenste verdieping , kat kan dus door de trappenhal zelf naar buiten
-Goedkoper en meer waar voor mijn geld
-Je hebt snel een appartementje daar
-Meer privacy in je woonkamer
-En in mijn favo dorp!

Maar nadelen :

-Alleen maar jongeren , vrij veel aso. (2 bepaalde blokken zijn wel ok)
-Mijn werk en vrijwilligerswerk is allemaal in het dorp waar ik nu woon
-Kleiner
-Verlies mijn al opgebouwde inschrijftijd

Dus opzich als tusssensprong.. , maar stel ze gaan mijn huidige woning ook renoveren. Lastig ook met mijn werk

Afbeelding

Woon nu links , heb andere plattegrond van internet geplukt kan verschil in zitten. 2 Blokken zijn wel ok , ik heb een woning tuurlijk maar ik wordt er eigenlijk diep ongelukkig van. Hij tocht - is uitgeleefd - bovenbuur is nogal {:)-:( - buuf is :') - heb niks in het dorp - je kan hem al helemaal niet warm stoken, op 24 is het nog koud in huis.

Ook heb ik een extreem bange poes , zij kan de extra slaapkamer betrekken of dat wordt hobby kamer wat. Ik neem echt niet zomaar 1 aan , ik zal de buren peilen op uiterlijk en gewoontes lekker stalken :Y) (joking haha) .

En zit met werk , ik woon dan 10km verderop zonder rijbewijs is niet te doen in de winter en wat als fiets stuk gaat .. Ook vrijwilligerswerk , dus tsja goed over na denken :Y)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:57

Jeetje, moet nog steeds foto's posten.. Het is nog steeds ook niet af maar zal het snel doen haha :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:12

Afbeelding

Afbeelding

Mijn slaapkamer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:13

Relax je hebt ut vast druk :D

Wauw gaaf behang! , wel druk :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:20

Joepie, huurcontract is getekend!!! 15 januari mag ik erin *\o/*

Gisteren naar Ikea gegaan voor alles behalve mijn meubels, voelt toch heel goed om zélf alle spullen uit te kiezen die in je eigen appartement komen. Servies, bestek, kleur van de handdoeken, alles is helemaal door mezelf gekozen :))

Morgen ga ik nog een paar meubels halen met m'n vader. Heb alleen nog een bed, boekenkast en ladekast nodig en ik ben helemaal verliefd geworden op dit bed <3
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/S69910219/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:26

Gefeliciteerd :D

Oeh luf dat bed :P , als ik geldboom had stond ie hier al

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:39

Dat bed hebben wij :D

We hebben ook de fjell ladekast en garderobe kast erbij, staat heel leuk!