Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 04:41

FNews schreef:
Anthea wauw ziet er mooi uit.

Wind van voren geven doe ik niet. Als hij me weer wat stuurt ga ik gewoon normaal doen.

Wat is netflix? :o i

No offense maar ik zou hem toch wel zeker even flink de wind van voren geven. Ik zou er niet van gediend zijn als mijn vriend me bewust dagen lang negeert. Het is graag of niet maar als hij straks elke keer zoiets doet bij een ruzie of wat dan ook en niet de moeite wil nemen om er over te praten... tsja..
Mijn vriend houdt ook niet echt van praten of probeert het met grapjes weg te lachen ofzo. Als ik dan elke keer er maar niks van zeg en normaal ga doen ga ik er straks zelf aan onderdoor omdat ik mn gevoelens niet kwijt kan en hij er dan in de toekomst geen eventuele rekening mee kan houden.

Maar goed, ieder voor zich en ik weet natuurlijk ook niet wat er allemaal precies aan de hand is. Ik hoop iig voor jullie dat jullie eruit kunnen komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:10

Anthea schreef:
Volgens mij doe je het allemaal sowieso een stuk sneller met een langeafstandsrelatie, ik zou anders ook niet na een relatie van 2 jaar op m'n 20e gaan trouwen. :')

Ik denk dat het ook afhangt van de afstand...

Maar ik zelf krijg altijd kriebels als mensen zo snel gaan.
Nu weet ik dat ik zelf ook nog geen relatie heb, maar ken hem wel al 5 jaar. En dan niet alleen als vrienden.

Anoniem

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:16

Tja, bij ons gaat het ook enorm snel, ook al is die afstand niet zo heel extreem groot. Scheelt misschien ook wel dat wij beiden al wat relaties achter de rug hebben en gewoon precies weten wat we aan elkaar hebben.

En sowieso gaan relaties tussen twee vrouwen altijd sneller schijnbaar :+

Vroeger kreeg ik ook altijd de kriebels, maar weet je... als het goed zit, zit het goed...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:53

Als het goed zit zit het goed toch. Het kan altijd mis gaan ook na 10 jaar

Ik ben er nu ook echt aan toe na bijna 4,5 jaar relatie om hier te komen wonen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:58

Pff ik zit ook met een dilemma maar ik wil het niet zo openbaar op internet zetten..... duss wie wil mij helpen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:00

HouVanUtopia schreef:
Pff ik zit ook met een dilemma maar ik wil het niet zo openbaar op internet zetten..... duss wie wil mij helpen :D

Je mag mij een pb sturen als je wilt :)

Ik vind het ook, als het goed zit waarom niet? Bij mij en mijn vriend ging het destijds ook redelijk snel. Binnen 2/3 weken een relatie. 'Kende' hem al wel een paar maanden. Nu zijn we alweer bijna 2 jaar samen :)

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:34

Mijn PB staat open hoor HVU

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:41

De mijne staat ook open alleen weet ik niet of ik je kan helpen.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:42

Mijn PB box staat ook altijd open.

Bij ons is het niet echt een issue van wie waar gaat wonen.
Engeland heeft me altijd al geroepen zeg maar. Van het eerste moment ik daar kwam voelde ik me onmiddellijk thuis. Hij heeft ook een job en het zou ook gemakkelijker zijn om dan naar daar te verhuizen. Maar dat is sowieso nog verre toekomst aangezien ik nog zeker 2 jaar moet sturen. Wil wel in mijn laaste jaar op erasmus naar daar.
Kijken hoe het 'samenwonen' dan gaat. :)
Wij hebben amper ruzie, wel heb ik als we te lang uit elkaar zijn dat ik me dan om alles begin te ergeren wat hij doet. De ene moment meer dan de andere, maar vin ddat zelf ook heel vervelend.
Ben wel bij hem veel minder jaloers dan ex- vriendjes, dus dat is ook wel positief (denk ik ;))

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:07

Mijn pb staat ook open, voor iedereen die dat nodig heeft :(:)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:13

:wave:
Ik lees al een tijdje mee, maar hield me afzijdig omdat ik een semi lange afstandsrelatie heb en de meesten hier toen een echt heftige lange afstandsrelatie. Maar nu die verhouding een beetje verschuift durf ik me ook te melden.
Ik woon in Den Bosch (soms Haarlem) en m'n vriend doordeweeks in Almere en in het weekend/vakanties in Zeeland.
Den Bosch - Almere is ongeveer 2 uur van deur tot deur (OV)
Den Bosch - Zeeland is 2,5-3 uur (OV)
Is allemaal op zich te doen en we zien elkaar ook meestal zeker twee keer per week.
Ik heb hiervoor echter 2 jaar samengewoond, dus dit is wel even wennen weer.
Vind het wel leuk om met wat mensen te praten die in dezelfde situatie zitten :))

Je kent me niet Houvanutopia, maar pb mag wel hoor als je wilt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:09

Oh Bumblehorse, precies hetzelfde verhaal hier, ik weet ook echt al zeker dat ik uiteindelijk naar Engeland wil :) Dat zou ik zonder hem waarschijnlijk ook doen trouwens. Ik merk ook dat ik me veel sneller erger naarmate we langer uit elkaar zijn, het is nu de 5e week en dan merk ik echt dat ik soms onredelijk word en dus maar even niets moet zeggen. Weet ook niet hoe dat komt.

HVU, je mag mij ook pb'en hoor!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:24

Vreemd he Eulogy, gelukkig weet hij ook wel dat ik het dan nooit slecht wil bedoelen ofzo :)
Het helpt ook wel dat hij door de dag niet steeds een bericht stuurt.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:52

Even snel berichtje van mij. Gisteren aangekomen op Athene. Weerzien was super fijn. Voel me tot nu toe heel gelukig. Zitten nu op de boot richting Zakynthos. Naar 'thuis' zegt hij <3

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:42

_Mel schreef:
Even snel berichtje van mij. Gisteren aangekomen op Athene. Weerzien was super fijn. Voel me tot nu toe heel gelukig. Zitten nu op de boot richting Zakynthos. Naar 'thuis' zegt hij <3

<3 Wat een super gevoel moet dat geven! Geniet er van!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:44

Ik kan me hier (helaas?) ook wel melden. Lees al even vaagjes mee hier, ik vind het namelijk wel fijn om te lezen hoe andere hier mee omgaan.

Situatie voor ons is als volgt: We hebben elkaar afgelopen zomer in Oostenrijk leren kennen. Tussendoor elkaar in Duitsland en Engeland weer gezien en nu sinds januari hebben we officieel iets. Vriend is Schots, maar studeert momenteel in Polen. En ik woon en studeer hier in NL.
Lekker internationale bende dus ook en een lastige afstand. Ook al zijn we het erover eens dat het veel erger had gekund, qua afstand, zeker als ik hier in het topic zo sommige verhalen lees.

Gelukkig heeft ie veel voor me over qua reizen (en ik ook voor hem hoor :P ). Sinds januari is hij alweer twee keer een paar daagjes hier geweest. En ik ga in de meivakantie zeer waarschijnlijk zijn kant op. Voor de tussentijd vinden we vast ook wel weer wat daagjes die we samen kunnen doorbrengen. Het is niet ideaal, maar we zien wel hoe het loopt.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:27

_Mel, Veel plezier en geniet er van.

Jestke, welkom!
Hoe reizen jullie als ik vragen mag? :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:34

Welkom, welkom allemaal!

Ik heb net de eerste twee dagen bij mijn nieuwe baan erop zitten. Ben er tot nu toe helemaal blij mee. Leuk jong team, prachtig mooie werkomgeving, en ge-wel-dige personeelskortingen, haha. Zodra ik mijn loon heb, shop ik mijn verdriet helemaal weg :P

Las net iets over lange afstandsrelaties en dat die altijd snel gaan. Ik herken het wel. Maar mijn vriend en ik zitten natuurlijk pas kort zo ver bij elkaar vandaan. Eigenlijk wilden wij altijd al vrij snel. Maargoed, we kenden elkaar ook al dik 4 jaar als goede vrienden, toen we wat kregen. Dus dan heb je het hele kennismakingsdeel van de relatie al gehad. Als ik de kans zou krijgen dan zou ik nu direct bij hem in gaan wonen! (Kinderen komen er voorlopig niet, maar dat heeft meer met mij te maken, haha.)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:39

Mooi dat je het daar fijn hebt!
Bij wat voor bedrijf werk je?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:47

Een zekere webshop die je doet schreeuwen van geluk :j :+

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:05

FNews: Dankje :)
Tot nu toe steeds met het vliegtuig. Scheelt zowel tijd als geld (ik verbaas me er vaker over, maar treinreizen is zo duur op dergelijke afstanden). Met het vliegtuig is het iets van 2,5 uur, met de trein gaat het richting de 20 uur reistijd. Gezien we een beetje in onze weekenden en tussen onze colleges door moeten plannen, zou een hele dag verliezen aan reizen wel erg zonde zijn. En als vliegen dan ook goedkoper is dan die treinreis, dan is die keuze redelijk snel gemaakt.

Haha xSwanheart, ik gelóóf dat er op het moment hier op mijn computer een banner van de betreffende webshop onderaan het topic staat :Y) Fijn dat je het er zo naar je zin hebt!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:35

welkom Jetske
zo dat is een verschil groot gelijk dat je dan voor het vliegtuig kiest!

Voor ons was er ook geen beslissing waar wonen eigenlijk.
Vriend werkt al 7/8jaar voor dezelfde baas heeft vast contract. Heeft een grote familie die hecht is. Heeft een grote vriendengroep.

Ik geen vaste baan, familie uit elkaar gevallen losse vriendinnen. Heel mijn jeugd hier gepest geweest dus altijd al geroepen dat ik hier weg wou.
Zie het ook wel een beetje als 2de start hoe ik nu daar mn leven al opbouw wauw ben gewoon verbaasd dat het zo geweldig kan zijn.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:32

_Mel schreef:

Fijn dat alles goed is gegaan! Hoe gaat het met je pols?
Ik ga morgen ff bijlezen, en mijn liefje weer na 5 heerlijke dagen samen weer naar het vliegvelf brengen ;( .

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:20

Bij ons is het helemaal niet snel gegaan. Wij zijn nu ruim 5 jaar verder en hebben nu pas concrete plannen wat we gaan doen. Ik wilde graag een HBO studie volgen, beide wilden we elkaars cultuur goed leren kennen, elkaar leren kennen, elkaars landen bezoeken in verschillende tijden, paar maanden samewonen (en daarna weer gescheiden moeten leven) en de taal redelijk kundig worden. Wij hebben er goed de tijd voor genomen. Zeker de cultuur, daar zitten soms grote verschillen tussen. Bepaalde aspecten in het leven zijn voor ons zo normaal of juist zo onbeschoft die in andere landen het tegenovergestelde zijn. Daarnaast vond ik het ook belangrijk om van die grote roze wolk af te zijn om alles ook realistisch te kunnen bekijken. Andere landen zijn niet altijd beter, ook al denken we dat wel. Wij hebben het hier in Nederland erg goed.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 07:11

ikkuh15 schreef:
Bij ons is het helemaal niet snel gegaan. Wij zijn nu ruim 5 jaar verder en hebben nu pas concrete plannen wat we gaan doen. Ik wilde graag een HBO studie volgen, beide wilden we elkaars cultuur goed leren kennen, elkaar leren kennen, elkaars landen bezoeken in verschillende tijden, paar maanden samewonen (en daarna weer gescheiden moeten leven) en de taal redelijk kundig worden. Wij hebben er goed de tijd voor genomen. Zeker de cultuur, daar zitten soms grote verschillen tussen. Bepaalde aspecten in het leven zijn voor ons zo normaal of juist zo onbeschoft die in andere landen het tegenovergestelde zijn. Daarnaast vond ik het ook belangrijk om van die grote roze wolk af te zijn om alles ook realistisch te kunnen bekijken. Andere landen zijn niet altijd beter, ook al denken we dat wel. Wij hebben het hier in Nederland erg goed.

Heel verstandig allemaal! Vooral je laatste zin ben ik het zeker mee eens. Veel mensen om mij heen snappen niet waarom ik niet naar hem toeverhuis. Hun zien alleen maar het land als vakantie land en kijken niet verder.
En wat gaan jullie nu doen met waar wonen? 5 jaar is wel lang hoor, zou er niet aan moeten denken