Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Animo

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:45

Hier is het redelijk rustig eigenlijk! Vanochtend wel een stuk harder, hele grote boom is hier om.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:49

hier is het rustig :D

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:50

Bij ons ging het dak van de containerboxen ook wat omhoog, dit hebben we vast gemaakt aan een vat met water en toen was het stevig, helaas is pap zijn wel geliefde pipohok, (eindelijk) overleden.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door dejong_wever op 28-10-13 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:52

Hier was toch iemand eigenwijs. En ja dan krijg je dit -O-

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:54

Jeetje wat een drama zeg. Optimistisch met de trein van Zwolle naar Utrecht gegaan vanmorgen...maar terugkomem was geen optie meer. De trein na die van mij kreeg een boom voor zich op het spoor en treinen terug naar Zwolle of enige andere locaties in het noorden/oosten van het land gaan gewoon niet. Heb mn werk maar afgebeld en ben nu onderweg naar huis van mn vriendin in het zuiden van het land. Wat een indrukwekkende foto's hier in dit topic zeg, jeetje.

Kaatastrof

Hierboven _O-

Hier is het de hele dag al vrij rustig. Ja, harde wind, maar heb nog geen boom zien omvallen. Wij zijn gespaard gebleven dus. Paarden stonden ook gewoon hele dag in de wei terwijl ze konden schuilen :P Dus zo erg zal het niet wezen.

Wel erg hoe het daar in Nederland aan toe gaat/ging := Ik hoop dat jullie de schade snel kunnen herstellen!

Anoniem

Hier is het nu rustig en wat een rust ook letterlijk gelijk.. Wel wat foto's voor bij zien komen van omgevallen bomen bij mij op stal. Is flinke ravage. 2 langs de weg een paar meter van stal af, en een paar in landjes waar over het algemeen niet standaard een paard in staat. Bij mijn paardje in het landje staan geen bomen en ik hoorde dat de paarden allemaal redelijk rustig waren. Laat k het hopen, morgen weer heen en ook even weer rijden kijken hoe t met dr is :)

Babbelaar20

Sta ik vanochtend op het station, zie ik zo voor me neus een boom afbreken en valt zo op het spoor. Iedereen verwachtte dat de trein wel op de rem ging toen die er aankwam maar nee hoor, dwars door die boom heen... Had mn hart in mn keel zitten :+ hele trein beschadigd en daarna moest de chauffeur gaan snoeien want er zaten takken vast onder de trein. Was nog is een nieuwe trein ook...

Afbeelding
Van voor dat die er overheen reed
Laatst bijgewerkt door Babbelaar20 op 28-10-13 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:56

Maar hier helaas ook schade. Ze hadden net 2 jaar terug het hokkie van de ijsbaan vernieuwd.

Afbeelding

Afbeelding

Voor de rest hier en daar wat bomen kapot. Maar dit is toch wel het ergste (tenminste in mijn dorp)

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:01

Bij ons op de school(dokkum) zijn ook flinke takken van de bomen gewaaid. Dit was in de 2e pauze (12 uur) gebeurt. Iedereen naar buiten natuurlijk, maar phoe, wat waaide het hard.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:02

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:05

Hier word het ook rustiger.
Afbeelding
Gaslek door omgevallen boom heeft zowat de hele middag gezorgd voor enorme steek vlammen maar is op dit moment gelukkig uit.

Wat een schades komen er voorbij zeg.. drama!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:06

zo!!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:06

littlesannie schreef:
Sta ik vanochtend op het station, zie ik zo voor me neus een boom afbreken en valt zo op het spoor. Iedereen verwachtte dat de trein wel op de rem ging toen die er aankwam maar nee hoor, dwars door die boom heen... Had mn hart in mn keel zitten :+ hele trein beschadigd en daarna moest de chauffeur gaan snoeien want er zaten takken vast onder de trein. Was nog is een nieuwe trein ook...

[ Afbeelding ]
Van voor dat die er overheen reed

En daarom ben ik naar huis gegaan := moest de trein van 9:09 hebben, die kwam pas opdagen na 3 kwartier. De volgende reed niet etc. dus ben mooi naar huis gegaan. Blij ook, anders zat ik nu vast in Zwolle :+

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:07

Dit is bij mij in de straat.. een aantal bomen tegen de vlakte..

Afbeelding

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:08

quintusgl schreef:
Nou we hebben het overleeft.
De schuilstal heeft het dak er half f. De stal van de overburen, wat ik gisteren al schreef, is idd door het hele land van hun gekomen, over de omheining en het zandpad op. Heel veel bomen om en schade.
Ook een vliegtuig een poging zien doen om te landen......brrrrr dat zag er eng uit. De piloot bedacht zich ook en maakte een doorstart. Daarna weer geprobeerd en hij is aan de grond gekomen......maar met heel veel geslinger. Ik vond het indrukwekkend op de wei. Op een gegeven moment werd het te gevaarlijk en zijn we naar de boerderij gegaan. Thuis komen lukte niet door de bomen op de weg.

Bij mijn oude stal? := Welke schuilstal heeft het niet overleefd?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:09

En daar gaat je renault!!
Gatsiebahh..

Die vlam in de boom, dat vind ik nog wel gaaf om te zien!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:09

Jeetje! Ze zullen nog wel weken bezig zijn met alles opruimen, bij ons liggen tig bomen om

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:17

Onze caravan is stuk. deze stond in een loods waar een boom opgevallen is. de spanten flink doorgezakt, en de platen van het dak hebben het dak van de caravan flink beschadigd.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:18

Beau_Myrthe schreef:
[ Afbeelding ]
Gaslek door omgevallen boom heeft zowat de hele middag gezorgd voor enorme steek vlammen maar is op dit moment gelukkig uit.

Mijn opa en oma wonen in die appartementen. Helemaal van de kaart natuurlijk. Opa was op de zorgboerderij en heeft gelukkig niks mee gekregen. Oma was wel thuis en moest met spoed weg. Moest nog haar auto verzetten in de haast. Wanneer ze naar huis kunnen is nog niet bekent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:18

Bij ons gaan ze vanavond proberen om het schaatshokkie te herstellen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:19

Hier toch nog meer omgewaaide bomen dan ik dacht...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:20

Wendel schreef:
Beau_Myrthe schreef:
[ Afbeelding ]

Mijn opa en oma wonen in die appartementen. Helemaal van de kaart natuurlijk. Opa was op de zorgboerderij en heeft gelukkig niks mee gekregen. Oma was wel thuis en moest met spoed weg. Moest nog haar auto verzetten in de haast. Wanneer ze naar huis kunnen is nog niet bekent

Ah arm mens! Vond het zo zielig voor al die oudjes. Me vader werd ook opgeroepen om te helpen mensen eruit te halen. Lijkt me niks hoor om dan ook nog je auto weg te moeten zetten als je al helemaal in de stress bent..

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:22

Ze is helemaal de kluts kwijt. Gisteren heb ik er ook nog gezeten en toen was ze al wat moe enz. Dan nu dit erbij... jakkes. Ze heeft niet eens een jas of schoenen aan. Loopt op sloffen, mag ook niks ophalen

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:23

Ik ben trots op me schuur, hij kan een boom houden :')

Afbeelding