Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:21

Reneee_ schreef:
Hoe kan het dat een van mijn beste vrienden m'n verjaardag is vergeten en gewoon tegen me begon te praten als iedere normale dag? :')

omdat ze ook maar een mens is en dingen over het hoofd kan zien.
Maar waarom maak je er haar niet attent op?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:21

Reneee_ schreef:
Hoe kan het dat een van mijn beste vrienden m'n verjaardag is vergeten en gewoon tegen me begon te praten als iedere normale dag? :')

oliebol happens :o

Ketaki

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:33

ik vraag me nou werkelijk af of de duivel en/of god ooit bestaan hebben.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:36

WilmaBoy schreef:
Reneee_ schreef:

omdat ze ook maar een mens is en dingen over het hoofd kan zien.
Maar waarom maak je er haar niet attent op?

Heb ik ook gedaan hoor, maar het komt redelijk banketstaaf over als je het die dag ervoor nog over gehad hebt :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:39

Misschien hebben ze wel een verrassingsfeest voor je gepland :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:40

Ik roep op dat soort momenten gewoon: gefeliciteerd met mijn verjaadag hè? :')
Werkt hartstikke goed haha

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:41

pmarena schreef:
Misschien hebben ze wel een verrassingsfeest voor je gepland :P

Nee hij was het echt vergeten, want toen ik 'm vroeg of die niet wat vergeten was vandaag ging er een lampje branden :+

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:40

Ketaki schreef:
ik vraag me nou werkelijk af of de duivel en/of god ooit bestaan hebben.

ik zal mezelf eens quoten want heb er nog geen reactie op gehad :)

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:42

Ik denk niet echt dat daar een antwoord op is. De 1 geloofd er wel in en de ander niet. Ikzelf vind dat er niet genoeg bewijs is om te weten of de duivel bestaan/bestaat heeft. :)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:45

Ligt er net aan wat je geloofd of niet . De een geloofd in God dus dan zal God bestaan , de ander geloofd er niet in en volgens diegene zal God dan niet bestaan . Ligt puur aan je geloof / wat je zelf geloofd .

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:47

oke dank jullie wel, dat is gewoon bij beiden het gevoel wat je er dus bij moet hebben?

want idd de 1 zegt bv wel dat ze bestaan hebben en anderen weer niet.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:53

Ketaki schreef:
oke dank jullie wel, dat is gewoon bij beiden het gevoel wat je er dus bij moet hebben?

want idd de 1 zegt bv wel dat ze bestaan hebben en anderen weer niet.

Je gevoel idd, en ook hoe je bent opgevoed. Als je ouders/opa/oma/enz allemaal zeggen dat god/duivel wel bestaan zul je dat als klein kind vanzelf gaan geloven denk ik.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:13

Ik vraag me regelmatig af hoe het toch kan dat mensen niet meer weten hoe je werkwoorden spelt. Waaaarom doet iedereen in een gewone tegenwoordige tijd ineens stam + d in plaats van stam + t? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:16

Blue_Eyes schreef:
Ik vraag me regelmatig af hoe het toch kan dat mensen niet meer weten hoe je werkwoorden spelt. Waaaarom doet iedereen in een gewone tegenwoordige tijd ineens stam + d in plaats van stam + t? :')

Omdat misschien niet iedereen zo'n hoge opleiding heeft gedaan, of dat de lesstof niet goed is blijven hangen?
En niet iedereen heeft altijd zin om er op te letten of (lang) over na te denken.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:18

Blue_Eyes schreef:

Kost tijd, en tijd is geld :P
Of men vergeet 't gewoon..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:24

Blue_Eyes schreef:

Omdat het voor dislecten al moeilijk genoeg is om sommige woorden te schrijven en ik bijvoorbeeld dtjes, tjes en dt'tjes door elkaar haal. Krijg het er helaas ook niet uit.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:27

miss_lizje schreef:
Blue_Eyes schreef:

Omdat het voor dislecten al moeilijk genoeg is om sommige woorden te schrijven en ik bijvoorbeeld dtjes, tjes en dt'tjes door elkaar haal. Krijg het er helaas ook niet uit.

helemaal mee eens!, en idd luiigheid (goed gespeld?? met mn dislectie?)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:27

amoj schreef:
Blue_Eyes schreef:

Omdat misschien niet iedereen zo'n hoge opleiding heeft gedaan, of dat de lesstof niet goed is blijven hangen?
En niet iedereen heeft altijd zin om er op te letten of (lang) over na te denken.

Ummm volgens mij heeft vrijwel iedereen een basisschool afgemaakt maar ze nemen gewoon niet de moeite om even na te denken.
Mensen met dyslexie buiten beschouwing gelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:29

Blue_Eyes schreef:

En niet iedereen heeft altijd zin om er op te letten of (lang) over na te denken.[/quote]

Ummm volgens mij heeft vrijwel iedereen een basisschool afgemaakt maar ze nemen gewoon niet de moeite om even na te denken.
Mensen met dyslexie buiten beschouwing gelaten.[/quote]

Heb ook basisschool gehad, maar daar namen ze niet de moeite om tijd te steken in de Nederlandse taal.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:30

Hoge opleiding? Basisschoolstof! Kom op zeg :')
En je gaat mij echt niet vertellen dat 90% van Bokt dyslectisch is.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:31

Soms heb ik dat idee wel... DT-fouten is iets waar ik geen moeite mee heb, maar ik snap natuurlijk wel dat er mensen zijn die dat wel moeilijk vinden. Wat ik niet snap, is dat mensen die sowieso al meer moeten studeren dan niet op zitten te letten in de les en dan thuis nog eens dubbel zoveel werk hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:32

Zoals ik al vertelde, bij mij is er op de basisschool totaal geen aandacht aan besteed. Heb alles moeten bijspijkeren op de middelbare.
En als ik nu niet precies weet of een woord met een d of t moet, ga ik niet eerst lopen googelen naar de juiste spelling omdat ik gewoon een leuk berichtje wil plaatsen op bokt.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:33

Iolanthe schreef:
Soms heb ik dat idee wel... DT-fouten is iets waar ik geen moeite mee heb, maar ik snap natuurlijk wel dat er mensen zijn die dat wel moeilijk vinden. Wat ik niet snap, is dat mensen die sowieso al meer moeten studeren dan niet op zitten te letten in de les en dan thuis nog eens dubbel zoveel werk hebben.

Ja maar ik denk ook dat het echt de luiigheid is hoor.. ff snel eeen antwoordje typen op bokt.
Via je telefoon of ipad, in de auto, op de fiets of in het OV.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:33

Ja maar kom op, hoe simpel kan het zijn? Als het over nu gaat, komt er NOOIT een -d achter, maar altijd een -t. Je gaat me echt niet vertellen dat je dat op de basisschool niet geleerd hebt, want dan had die basisschool allang door de inspectie gesloten moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:37

Blue_Eyes schreef:
Ja maar kom op, hoe simpel kan het zijn? Als het over nu gaat, komt er NOOIT een -d achter, maar altijd een -t. Je gaat me echt niet vertellen dat je dat op de basisschool niet geleerd hebt, want dan had die basisschool allang door de inspectie gesloten moeten zijn.

Mijn basisschool heeft meerdere klachten gehad van meerdere middelbare scholen. Toen zijn ze gaan verbeteren.
Lastig vind IK het niet, maar sommige mensen wel. Jij zult vast ook wel vakken lastig vinden of hebben gevonden. Nou zo zijn er ook mensen die Nederlands lastig vinden. Kunnen ze toch niks aan doen of wel dan.

Om het toch on topic te houden, waar komt jeuk vandaan?