Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjaG

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:19

Dat is even een koekje van eigen deeg geven!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 11:15

Ik zit te twijfelen. Heb een Esprit horloge wat ik niet meer draag (verbetering: nog nooit gedragen heb) en wat ik graag wil verkopen. Maar op marktplaats moet je €3,25 betalen en k vraag me af of ik het dat waard vind.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:18

Zet je hem toch op bok markt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:06

Ik heb mijn zadel te koop en een reactie uit Duitsland. Laat ik nou net geen duits kunnen. :')
Is er iemand die mij zou kunnen helpen met de vertaling?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:15

Zet maar neer :)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:23

Wou net zeggen, ik kan wel kijken of ik er iets mee kan?

Ik krijg net een bod van 15 euro op mijn dressuurdekje + bandages die ik voor 35 heb staan.. grappenmakers. Heb het bod weggehaald zonder te reageren!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:50

Mijn bankpas was inderdaad geblokkeerd, is blijkbaar pas geleden hier in de omgeving een automaat gescimd en elke pas die daar die dag gebruikt is, is uit voorzorg geblokkeerd. Kan ergens deze week een nieuwe pas + code verwachten.

Hoop dat ie er snel is.. behoorlijk onhandig dit! Vooral afgelopen weekend.. zit je zaterdagochtend met een geblokkeerde pas en nog welgeteld 2 euro in je portemonnee >;)

Mevrouw bij de bank kon gelukkig wel mijn rekening nakijken of de marktplaats mensen betaald hadden :o

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:51

Gisteren in 1 avond alle 44 pagina's gelezen van dit topic.
Wat heb je toch een idiote mensen.

Gisteren ook mijn deken op BM gezet.
Gelijk een reactie, gelijk een reactie terug gestuurd (persoon was nog online) en vervolgens hoor je niks.
Gisteren kreeg ik via MP ook een reactie op de deken.
Ook gelijk geantwoord en ook van die hoor ik niks :(
Deken is nieuw, maar past mijn paard helaas niet.
Ding was €80,- en ik vraag €40,- is toch niet gek ofwel?? :?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:16

Debbie schreef:
Mijn bankpas was inderdaad geblokkeerd, is blijkbaar pas geleden hier in de omgeving een automaat gescimd en elke pas die daar die dag gebruikt is, is uit voorzorg geblokkeerd. Kan ergens deze week een nieuwe pas + code verwachten.

Hoop dat ie er snel is.. behoorlijk onhandig dit! Vooral afgelopen weekend.. zit je zaterdagochtend met een geblokkeerde pas en nog welgeteld 2 euro in je portemonnee >;)

Mevrouw bij de bank kon gelukkig wel mijn rekening nakijken of de marktplaats mensen betaald hadden :o

Dan had Bankmevrouw ook wel even mogen vertellen dat zij geld voor je konden pinnen (jij moet dan je legitmatiebewijs laten zien) :+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:18

Helemaal niet gek die prijs nee :)

Hier even een goede reactie, het duurde even maar dan heb je ook wat: mijn hoofdstel is voor bijna de vraagprijs verkocht :) Ik had er weinig vertrouwen meer in (werd langzaam gereageerd, liever afspreken, dan toch maar opsturen, etc. Afijn 3 weken verder, ik denk: haal de reservering er maar weer af ^) ), maar is netjes het afgesproken bedrag overgemaakt gisteren en ik heb hem dus ook vanochtend meteen verstuurd :) Het kán dus wel!

Zadel gaat traag, óf dubbeltjes op de eerste rang, óf het blijkt niet te passen (en dat bij 6!!! verschillende mogelijke kopers die hem bijna allemaal gepast hebben, steeds andere redenen! }:0 ) -O- Ip is hij gelukkig wel al weg, eind volgende week wordt hij ingeruild bij een zadelmaker. Dus wat dat betreft komt het wel goed, maar toch best frustrerend!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:44

Citaat:
Ik heb mijn zadel te koop en een reactie uit Duitsland. Laat ik nou net geen duits kunnen. :')
Is er iemand die mij zou kunnen helpen met de vertaling?

@ Mayflower: kom maar op met de advertentie, kijk ik wel wat de mensen willen weten

Citaat:
hallo,

wij zijn op zoek naar een lief leuk eerlijk maar gezond paard. die makkelijk te bereiden is en mak onder het zadel.

Hij/zij krijgt een heeeel goed tehuis

we kunnen altijd contact blijfen houden als u dat prettig zou vinden
Nou arm dier, makkelijk te bereiden, dus hij wordt opgegeten!

Ach ja 't is nog een jong meisje, daar kan ik nog wel begrip voor opbrengen.
Laatst bijgewerkt door staroo op 10-12-12 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:46

staroo schreef:

Nou arm dier, makkelijk te bereiden, dus hij wordt opgegeten![/quote]

Sowieso is het best risicovol als je je paard gratis weg doet.. Je krijgt dan toch het gevaar dat iemand hem zo doorverkoopt aan de slager.. Kan je er nog winst op maken oo

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:52

Ja zeker wel maar in dit geval betreft het nog een kind, zou er al reactie op komen dan is het nog maar de vraag of de ouders er mee akkoord gaan.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:03

Deze reactie krijg ik: Beste Marjolein, wie teuer soll der Sattel sein?

Ik snap dat ze de vraagprijs willen weten. Nou wil ik een mailtje terugsturen met dat en dat is mijn vraagprijs. :P

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:07

Ik zou lekker in het engels antwoorden (als je dat makkelijker vindt althans). Dan hoef je hierna ook niet mails in het duits te doen, maar krijg je vast de reactie ook in het engels..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:12

Hallo,

Ich würde für der Sattel ja zwischen die ..... Und .... Euro haben!

Ich hoffe bald etwas von Ihnen zu hören!

Liebe Grußen,
......

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:26

@Mayflower, heb je een vaste prijs of een vraagprijs, geef je ruimte om te onderhandelen dan kan je het volgende neerzetten:

Hallo .....

Der Preis für den Sattel ist: xxxx VHB und dazu sind noch die Versandkosten

vhb betekent verhandlungsbasis dus ruimte tot bieden, dan is het ook nog belangrijke om aan te geven dat de verzendkosten er ook nog bijkomen

würde kan niet dan zal Upendo denk ik möchte bedoelen maar dan zit je al vast aan een prijs want dan gaat de koper er mooi tussen zitten

Je kan wel in het Engels reageren maar vergeet niet dat er maar weinig mensen in Duitsland de Engelse taal machtig zijn.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:59

ladypaard schreef:
Debbie schreef:

Dan had Bankmevrouw ook wel even mogen vertellen dat zij geld voor je konden pinnen (jij moet dan je legitmatiebewijs laten zien) :+

Dat kon ik inderdaad vanmorgen ook wel. Maar in het weekend is de bank gesloten, ik kwam er zaterdagochtend achter en op dat moment had ik nog maar 2 euro in mn portemonnee.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:04

Vjestagirl schreef:
Zelfs dat vind ik al niet mooi. Ik heb een heel simpel zwart hoofdstel, wit onderlegd. Het enige wat echt 'extra' is zijn de blinde sluitingen van de bakstukken.

ik vind bling bling op sommige paarden mooi m, maar die van mij staat het niet ,
wat is persoonlijk superlelijk vind is bling bling op een paard waar het niet bij past :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:04

trouwens , bij mij loopt het totaal niet met spulletjes verkopen :n

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:57

Ik heb mijn vorige auto op MP & speurders staan. Via mp krijg ik vaak de vraag wat mijn bodemprijs is en mensen die daarna stil blijven.. Maar vanavond kreeg ik een Engelstalig mailtje, in overleg met m'n broer toch beantwoord. Ontving ik net dit :
Hallo,
Bedankt voor de e-mail, ik ben het kopen van dit voor mijn zoon, ik ben een petroleum ingenieur momenteel op een booreiland offshore-i echt dat dit een verrassing cadeau voor mijn Zoon te zijn, dus ik wont laat hem weten iets over deze tot hij wordt afgeleverd aan hem , ik ben zeker dat hij zal meer dan tevreden zijn met it.I kan hier alleen betalen met PayPal, zal ik heb je nodig om mij uw PayPal e-mailadres, zodat ik kan zo snel mogelijk het doen van betalingen en kunt u als u nog geen PayPal-rekening , is het zeer eenvoudig in te stellen, naar www.paypal.com gaan en het op te zetten, nadat u hebt ingesteld zal ik het e-mailadres dat u gebruikt voor de registratie hoeft alleen maar met PayPal om het geld door middel van . vertel me meer over de advertentie prijs is ok let wel: pick-up agent zal komen voor de pick-up zodra ik hebben gemaakt van de betalingen, ik zou heel graag met je praten over de telefoon, maar ik ben een petroleum engineer werk ik vooral offshore, onze telefoon is naar beneden op de rig nu vanwege het slechte weer, we kunnen alleen communiceren met onze basis voor nu.
dank

Dankudekoekoek! Ik ben wel gek, maar zo goedgelovig ook weer niet.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:08

staroo schreef:
@Mayflower, heb je een vaste prijs of een vraagprijs, geef je ruimte om te onderhandelen dan kan je het volgende neerzetten:

Hallo .....

Der Preis für den Sattel ist: xxxx VHB und dazu sind noch die Versandkosten

vhb betekent verhandlungsbasis dus ruimte tot bieden, dan is het ook nog belangrijke om aan te geven dat de verzendkosten er ook nog bijkomen

würde kan niet dan zal Upendo denk ik möchte bedoelen maar dan zit je al vast aan een prijs want dan gaat de koper er mooi tussen zitten

Je kan wel in het Engels reageren maar vergeet niet dat er maar weinig mensen in Duitsland de Engelse taal machtig zijn.

idd heel veel duitsers kennen geen engels, ruim een jaar geleden had ik een Massimo zadel gekocht op Ebay, deze stond te koop in duitsland. heel gedoe met mailtjes heen en weer sturen, de mevrouw begreep niet wat de Iban en bic codes waren, ze is toen zelfs bij de bank gaan vragen wat dat was, toen ik een maal die code's had ging het heel snel, met 1 dag stond het geld al op haar rekening en een paar dagen later had ik het zadel al in huis. dus ik heel blij dat het gelukt was in mijn gebrekkige duits (ik heb wel duits gehad op school maar was geen ster in vreemde talen)

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:30

Ellee schreef:
Ik heb mijn vorige auto op MP & speurders staan. Via mp krijg ik vaak de vraag wat mijn bodemprijs is en mensen die daarna stil blijven.. Maar vanavond kreeg ik een Engelstalig mailtje, in overleg met m'n broer toch beantwoord. Ontving ik net dit :
Hallo,
Bedankt voor de e-mail, ik ben het kopen van dit voor mijn zoon, ik ben een petroleum ingenieur momenteel op een booreiland offshore-i echt dat dit een verrassing cadeau voor mijn Zoon te zijn, dus ik wont laat hem weten iets over deze tot hij wordt afgeleverd aan hem , ik ben zeker dat hij zal meer dan tevreden zijn met it.I kan hier alleen betalen met PayPal, zal ik heb je nodig om mij uw PayPal e-mailadres, zodat ik kan zo snel mogelijk het doen van betalingen en kunt u als u nog geen PayPal-rekening , is het zeer eenvoudig in te stellen, naar http://www.paypal.com gaan en het op te zetten, nadat u hebt ingesteld zal ik het e-mailadres dat u gebruikt voor de registratie hoeft alleen maar met PayPal om het geld door middel van . vertel me meer over de advertentie prijs is ok let wel: pick-up agent zal komen voor de pick-up zodra ik hebben gemaakt van de betalingen, ik zou heel graag met je praten over de telefoon, maar ik ben een petroleum engineer werk ik vooral offshore, onze telefoon is naar beneden op de rig nu vanwege het slechte weer, we kunnen alleen communiceren met onze basis voor nu.
dank

Een Google translate mail.. altijd lachen om die te lezen. PayPal was wel veilig dacht ik toch.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:48

Ellee schreef:
Hallo,
Bedankt voor de e-mail, ik ben het kopen van dit voor mijn zoon, ik ben een petroleum ingenieur momenteel op een booreiland offshore-i echt dat dit een verrassing cadeau voor mijn Zoon te zijn, dus ik wont laat hem weten iets over deze tot hij wordt afgeleverd aan hem , ik ben zeker dat hij zal meer dan tevreden zijn met it.I kan hier alleen betalen met PayPal, zal ik heb je nodig om mij uw PayPal e-mailadres, zodat ik kan zo snel mogelijk het doen van betalingen en kunt u als u nog geen PayPal-rekening , is het zeer eenvoudig in te stellen, naar http://www.paypal.com gaan en het op te zetten, nadat u hebt ingesteld zal ik het e-mailadres dat u gebruikt voor de registratie hoeft alleen maar met PayPal om het geld door middel van . vertel me meer over de advertentie prijs is ok let wel: pick-up agent zal komen voor de pick-up zodra ik hebben gemaakt van de betalingen, ik zou heel graag met je praten over de telefoon, maar ik ben een petroleum engineer werk ik vooral offshore, onze telefoon is naar beneden op de rig nu vanwege het slechte weer, we kunnen alleen communiceren met onze basis voor nu.
dank

Heel toevallig heeft mijn vader dezelfde mail gekregen voor zijn auto.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 20:48

En die ene goede Nigeriaan zich maar afvragen waarom niemand meer antwoord geeft :P