Mixje90 schreef:Wow, als hoogmoed voor de val komt, wens ik jou echt de beste parachute toe.
Jij bent heeeel erg respectloos naar alle gelovige wetenschappers door de eeuwen heen. Je kan ontkennen dat die bestaan hebben, maar dan negeer ik je vanaf nu.
En als je wat wil weten over hun en de echte geschiedenis van veel dingen wil weten, doe daar een beetje moeite voor alsjeblieft en ga eens lezen over andalousië bijvoorbeeld. OF kijk de volgende documentaire van de BBC om een beetje iets ervan te proeven.
Ik snap niet waar jij mij respectloos ziet doen naar religieuze wetenschappers.
Sterker nog, ik heb een boel religieuze collega's die ik graag zie en die stuk voor stuk excelleren in hun vak.
Het punt is dat het overgrote deel van de argumenten die jij dit hele topic aangedragen hebt,
niet wetenschappelijk zijn. Het andere deel ageert tegen 'stellingen' die niet uit de evolutietheorie te destilleren zijn.
Religie en wetenschap staan los van elkaar en zijn prima verenigbaar. Het gaat fout wanneer je religie met wetenschap probeert te staven of de wetenschap aanvalt met religieuze argumenten vermomd als wetenschappelijke. Dat laatste is wat jij probeert en ik snap heel, heel goed dat dat de woede wekt van wetenschappers (hint: ook van religieuze, want de reactie op dit soort kolder zit hem in het woordje 'wetenschappers' en niet in het woordje 'religie').
Door het verspreiden van foute informatie zet je mogelijk andere mensen op het verkeerde been en breng je de wetenschap opzettelijk in diskrediet. Zoiets is heel, heel kwalijk - zeker gezien de voordelen die de maatschappij over het algemeen van de wetenschap geniet, en het kromme beeld dat veel mensen op deze manier in stand houden.
Wat moet ik nog een keer zeggen? Ik snap je aanklacht niet, of jij ziet oprecht niet waarom ik moeite heb met jouw 'bewijsvoering'.
Edit: dat staat inderdaad los van de evolutietheorie. Iedere andere wetenschappelijke stelling/theorie/onderzoek/enzovoorts die je op deze manier probeert te ontkrachten, komt je op eenzelfde reactie te staan. Zelfs als dat op geen enkele manier met religie te maken heeft.