‘volledig over de zeik’ is maar net wat de een vindt en wat de ander vindt, dwz geen objectieve omschrijving van een reactie
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Als ze hier aan de deur zouden staan om te checken of ik mijn koelkastrubbertjes wel schoon heb en er niks ligt wat over datum is, heb ik daar ook geen zin in en wordt ik ook narrig als ze doorvragen. Niet dat mijn koelkast zo ranzig is, want dat is ie niet, maar heb geen zin in pottenkijkers als ik wat beters te doen heb
maar ik denk wel dat die ook chagrijnig zouden worden van een smaakpolitie.
F_Orumster schreef:Je hebt gewoon een heetgebakerd kokkie die zich doodergert aan dat programma en dat is niet geheel onterecht, het is nl ook ergerlijkAls ze hier aan de deur zouden staan om te checken of ik mijn koelkastrubbertjes wel schoon heb en er niks ligt wat over datum is, heb ik daar ook geen zin in en wordt ik ook narrig als ze doorvragen. Niet dat mijn koelkast zo ranzig is, want dat is ie niet, maar heb geen zin in pottenkijkers als ik wat beters te doen heb
Totally not amused.
en dan vooral vleeswaren voor op brood 
) JessAndHope schreef:Prima dat je dat thuis hebt, maar ik zou het bijzonder goor vinden als dat zo in het restaurant zou zijnTotally not amused.
een prutsmuts heeft klanten en een hond heeft een baas..
. Smaakpolitie is echt zo iets waar ik een mening over heb die niet echt op een juiste manier te verwoorden is?
dat is ie toch? Ik werk voor hem, hij vertelt mij wat ik moet doen en of ik dat goed doe... Hoe moet ik hem anders noemen? Leidinggevende (is ie niet)? Eigenaar van dit restaurant
?Bloodymary schreef:Ik begrijp niet goed wat er mis is met het woord klanten? Ik ben belastingadviseur en heb ook gewoon klanten. Of moet ik dan zeggen clienten....? Wat een onzin.
En baas en werkgever is ook niet hetzelfde. Je baas kan je werkgever zijn, maar dat hoeft helemaal niet. De werkgever is namelijk degene of het bedrijf waarbij je in dienst bent. Als die baas daar ook gewoon in dienst is, is het wel je baas, maar niet je werkgever.
Magrathea schreef:Bloodymary schreef:Ik begrijp niet goed wat er mis is met het woord klanten? Ik ben belastingadviseur en heb ook gewoon klanten. Of moet ik dan zeggen clienten....? Wat een onzin.
En baas en werkgever is ook niet hetzelfde. Je baas kan je werkgever zijn, maar dat hoeft helemaal niet. De werkgever is namelijk degene of het bedrijf waarbij je in dienst bent. Als die baas daar ook gewoon in dienst is, is het wel je baas, maar niet je werkgever.
In de horeca behoor je het te hebben over 'gasten', dat staat netter
Shadow0 schreef:Optiwolk schreef:Ik werk in een kledingwinkel, verkoop dus en heb dus klanten.
Cliënten is enkel voor mensen die een dienst verlenen: advocaten etc.
Klanten zijn koning... clienten vaak de pineut