Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:06

[quote
Krijg ik bericht; Waarom regel je niet iemand die hem brengt voor me, want ik ben gehandicapt :

.[/quote]

Of mag het voor minder want ik ben gehandicapt, nou kwaaier kan je me niet krijgen, gehandicapt zijn is niet te benijden maar dat wil toch niet zeggen dat je gehandicapt bent in je portemonnee?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:17

kiki, mijn god wat een idioten heb je erbij zeg!! Zou zeggen dat ze hem of op kon komen halen of verzendkosten over kon maken en dat ze hem dan maar zelf tweedehands gaat verkopen!!
zoniet, heeft ze pech en is ze broek en geld kwijt!! Zal ze leren om de boel in de maling te nemen!!

AngelofLove

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:51

Mijn vader had het laatst met eenn nieuwe, proffesionele, grote warmhoudpan voor soep enzo. Er was 15 euro voor geboden en het zou zijn voor een organisatie die kinderkampen voor gehandicapten organiseerde en daar mochten ze hem voor hebben maar of mijn vader hem even 4 weken opzij kon houde. Mijn vader mailt terug dat hij hem niet speciaal opzij kon houden maar dat ze best over 4 weken mochten mailen of ie er nog was. Kreeg hij een antwoord via een ander emailadres: één proffesioneel cateringbedrijf. Ze waren alleen vergeten het emailadres aan te passen.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:53

@Angeloflove: wat laf die mensen :'] Ik zou sowieso niets geven ookal is het het goede doel, je weet het maar nooit zeker..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:12

AngelofLove schreef:
Mijn vader had het laatst met eenn nieuwe, proffesionele, grote warmhoudpan voor soep enzo. Er was 15 euro voor geboden en het zou zijn voor een organisatie die kinderkampen voor gehandicapten organiseerde en daar mochten ze hem voor hebben maar of mijn vader hem even 4 weken opzij kon houde. Mijn vader mailt terug dat hij hem niet speciaal opzij kon houden maar dat ze best over 4 weken mochten mailen of ie er nog was. Kreeg hij een antwoord via een ander emailadres: één proffesioneel cateringbedrijf. Ze waren alleen vergeten het emailadres aan te passen.

Haha, snuggere lui! Heeft je vader nog terug gemaild dat hij hem beloofd heeft aan een organisatie die kinderkampen voor gehandicapten organiseerd? :D

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:30

Ik heb heel veel nieuwe paarden spullen op marktplaats.
Nou kreeg ik een reactie op een frontriem (stond er op voor 2,50) die wou iemand wel voor 2,00 euro overnemen. Nou prima maar er komt wel 1 euro verz kosten bij.
Kreeg ik een mail terug oo voor 1 euro wil ik hem wel kopen waar kan ik het heen sturen. Maar weer gemailt dat het totaal 3 euro zou worden. Of ze mn hele adres gegevens en telefoon nummer mochten hebben voor het geval ik het niet op zou sturen dan zouden ze die 3 euro wel bij me op komen halen (en waar ik het heen moest sturen was ergens in limburg en woon zelf in friesland, wel erg ver om je 3 euro terug te halen mocht het niet verstuurd worden)...

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:13

Wat voor een rare mensen zweven er toch rond in marktplaats-land!
Hier ook zoiets;
Ik zit altijd op marktplaats te kijken voor paarden(heus zonder bijbedoelingen!).
Kom ik bij een leuk paard, vraagprijs €1650,00 is er een bod van iemand, iemand bied daar overheen iets boven de duizend euro, en diezelfde persoon plaatst nog geen minuut later een bod van €9.999.999,00.
Ik noem geen namen van personen maar dit vind ik toch wel heel merkwaardig hoor!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:46

Ik zou zeggen deal haha

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:50

@ kiki1976

dat komt idd wel vaker voor, maar je hebt toch gewoon in je voorwaarden staan dat een gebruikt artikel niet retour kan.
Wijs ze daar op, en klaar, en indien ze het cadeautje niet terug geven, daarvan de kosten rekenen, en de verzendkosten want ze sturen de levering niet in zijn geheel terug, dus daar hebben ze dan geen recht op.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:09

@HTM,
Staat ook in onze voorwaarde's ook hoor en ook onder het kopje retouneren. En ik had het ook nog gemaild toen ze vroeg of ze de broek retour kon sturen.
Ik heb haar ook duidelijk gemaild dat ik de broek niet retour kon nemen omdat deze in gedragen staat was.

Hihi nee ik ben erger geweest Kentaro.
Ik heb aangeboden dat ik de broek wel 2e hands voor haar wilde verkopen.
Maar dat ik alle gemaakte kosten zoals porto, wassen, cadeau etc van het bedrag aftrok en het restant aan haar over zou maken....

Ging ze niet mee akkoord, flauw he!
Maar zag toen eigenlijk wel in dat ze eigenlijk zelf behoorlijk onredelijk was. En vroeg of ik de broek naar haar terug wilde sturen.
Idd geen probleem als u de verzendkosten overmaakt.
Wat ze overigens ook gedaan heeft. En ik de broek in dezelfde staat als zij hem retour stuurde verstuurd, dus onder de haren en met geur.

En dezelfde mevr. heeft later gewoon weer besteld bij ons, dus blijkbaar geen wrok gehad. En kreeg ook een mail toen het bij haar afgeleverd was, met bedankt voor de snelle levering!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:11

*\o/* Wat een perfecte afloop!!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:16

ach mensen proberen de raarste dingen.
een keer een dekje terug gekregen incl vlekken en haren...
Dat kon ik zelf wel even schoonmaken vond mevrouw.
Heb het dekje uiteindelijk weer naar haar gestuurd, en zelf op mijn kosten, maar dat hoeft de volgende keer ook niet als ik het zo lees

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:29

In mijn geval niet nee, maar denk niet dat iedereen zo reageert.

Maar gelukkig zijn zulke klanten een uitzondering! En komt bijna alles in de goede staat retour.

Hoewel ik eens iemand sprak die bij Neckermann werkte. Hoe vaak daar gedragen kleding (vaak wel uitgaans kleding) retour gestuurdt wordt. Bij dat soort bedrijven komt het veel vaker voor.

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:38

Niet op MP maar op de rommelmarkt.
Het was al wat later op de dag, dus we deden alles voor €0,50 weg. Komt er zo'n vrouw aan die wel intresse had in een kinderbroek. Ze bekeek hem even en zei toen dat ze er €0,40 voor gaf. Dus wij zeggen, nee, hij is €0,50. Ze bleef volhouden, maar kocht de broek uiteindelijk niet voor €0,10 meer.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:41

Bo_Bessie schreef:
Het was al wat later op de dag, dus we deden alles voor €0,50 weg. Komt er zo'n vrouw aan die wel intresse had in een kinderbroek. Ze bekeek hem even en zei toen dat ze er €0,40 voor gaf. Dus wij zeggen, nee, hij is €0,50. Ze bleef volhouden, maar kocht de broek uiteindelijk niet voor €0,10 meer.

:wow:

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:41

Bo_Bessie schreef:

:') 8)7

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:48

Bo_Bessie schreef:

Nou dan toch niet denk ik dan haha

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:57

ze zal wel nog 40 cent op zak gehad hebben ofzo _O-

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:58

kiki1976 schreef:
Bo_Bessie schreef:

Nou dan toch niet denk ik dan haha

We hebben 'm uiteindelijk niet verkocht nee :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:00

Gelijk heb je hoor!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:43

Soms is het gewoon een principekwestie..

In mijn webwinkel is het geen probleem als je producten terug wilt sturen, mits ongebruikt ( lippenbalsems ) Heb nu een keer gehad dat iemand het niet lekker vond ruiken en dus terug wilde sturen.

Ze gaf aan terug te sturen en heb er nooit meer van gehoord.. Dus kennelijk toch van gedachte veranderd..

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:29

Ik had het ook op de rommelmarkt. Supermooie kinderkleertjes voor 2 euro per stuk. Geen geld. Komt er een vrouw die meerdere stuks wilde voor 50 cent per stuk. Ik zeg: deze zijn al zo goedkoop, ik wil er echt 2 euro voor hebben. Ze had ook precies de merkshirtjes eruit gezocht. Dat wou ze niet, 50 cent en niet meer, ze was echt aan het zeuren. 3 uur later was het bijna afgelopen en had ik nog een paar dingetjes over. We hadden een mandje gemaakt voor de laatste paar truitjes: alles 50 cent. Zie ik in de verte die vrouw weer aankomen. Toen heb ik snel gekeken of de truitjes er nog inlagen die zij wilde. Er was er nog 1 en die heb ik snel weggehaald. Liever weggeven aan een ander dat verkopen aan haar. Later hebben we het hele mandje aan een goed doel gegeven..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:34

Goed zo, Monica! Dat had ik ook gedaan. Ik heb sowieso al een afschuwelijke hekel aan afdingen, als het met te duur is laat ik het liggen, maar ik ga er niet om zeuren of er nog een beetje af kan.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:39

zeker niet bij bedragen die zowiezo al laag zijn. als je nou 20 euro ofzo vroeg dan kan ik me voorstellen dat je wilt afdingen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:05

Heb een pony te koop staan op mp en vrij vlot een (hoge) bod van bieder 1.
Leuk,prima! Dus netje's gemaild van wanneer ze wouden komen kijken en meer van die standaard vragen.

Per ongeluk wist iemand hier haar bod,dus ik gelijk een mailtje erachter aan van '' joh sorry,je bod is verwijderd maar we kunnen het via de mail/telefoon zo verder afhandelen''

Geen reactie....

Paar dagen later bied iemand een vrij laag bod.
Nou ja ook okay,als het een goed tehuis krijgt ben ik de minste niet dus ik mail iets in de trend van ''bedankt voor je bod,enkel iets te laag maar voor goed tehuis kunnen we vast wel iets regelen''
Niks meer van gehoord.

Bieder 1 bood weer over die lage bieder heen. >;)
Ik mail die persoon ''bedankt voor je bod maar je reageert niet op mijn mail?''
Hoe verbazendwekkend--> Geen reactie :roll:

Bieder 3 (vriend van mij)bood hoger en binnen een dag bood bieder 1 weer hoger :roll: .

Advertentie gewijzigd,als iemand nu belangstelling heeft dan mailt die persoon maar en bieder 1 een mail gestuurd van dat ze maar beter haar moeder kan plagen en vooral op moet zouten bij mijn paarden en wat ze ook biedt,het dier nooit aan haar verkocht gaat worden.
Je raadt het al; niks meer gehoord.

Volgende dag wel een mailtje van een jong iemand van ''oh mooie merrie etc etc''
Ik mail terug bedankt en hoe wil je de rest aanpakken (korte versie)
Haar telnr stond erbij dus kon zien dat ze van ver moet komen,ben benieuwd hoe een 15jarige meisje dat aan gaat pakken....

Wederom geen reactie

Gelukkig staat de pony mij niet in de weg maar ik snap echt zulke domme mensen niet hoor :roll:
Hebben die echt niks beters te doen? nutteloze tijdbesteding :?