Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:58

Wat rot Mayflower :( Wist hij (of jij eigenlijk) wel dat het er binnenkort aan zat te komen?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:03

SteffiiY schreef:
@Isegrim: ik zie mijne zo snel er niet tussenstaan, weet jij of er al een datum is voor mijn antonio?

Die zal voorlopig nog niet aan de beurt zijn denk ik. Het duurt gemiddeld meer dan tien jaar voordat iemand werkelijk geëxecuteerd wordt. Antonio zit sinds 2007 vast, dus statistisch gezien heeft 'ie nog wel een paar jaartjes te gaan...

SteffiiY

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:04

Thanks!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:32

Jawel hoor hij wist het wel maar heeft het mij bewust niet verteld. Als ik er naar vroeg in de brief dan negeerde hij die vraag door te zeggen dat hij er niet over wilde praten.
Ik voelde mij natuurlijk wel 'gepasseerd' (ik weet niet het juiste woord ervoor) maar goed het blijft wel zijn eigen keus.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:50

Kan ook een vorm van bescherming ten opzichte van jou zijn natuurlijk. :)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:11

wat heftig mayflower! veel sterkte!

ik heb vandaag weer een brief ontvangen! en hij vertelde dat hij zelfs volgende maand kans maakt om vrij te komen! *\o/* *\o/*
hij had het erover dat hij eens per jaar voor parole op mag en dat hij dan 2 van de 3 stemmen moet hebben om vrij te komen, en dat is volgende maand weer dat hij kans maakt, dus wie weet.
hij heeft dan 5 jaar gezeten van zijn 35 jarige straf, dus dat valt nog reuze mee.

maar dat is natuurlijk totaal niet te vergelijken met iemand op DR.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:22

35 jaar is ook een zeer forse straf. In welke staat zit degene met wie jij schrijft? Na vijf jaar al een parole hearing is wel heel snel.

Jamie zit al een week of twee zonder tandpasta. Tandpasta is niet een noodzakelijk product voor je persoonlijke hygiëne, vinden ze in Texas. Zie ook: http://www.texastribune.org/2013/01/30/ ... oothpaste/

Ik kan online items voor hem bestellen, maar ook daar is de tandpasta op. Ze krijgen ook niet voldoende pleepapier, dus ik heb maar 20 rollen besteld. En maar wat pepermunt-snoepjes als (slecht) alternatief voor tandpasta...

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:33

Jeetje, bizar. Wie heeft dat besloten? Ik irriteer me de hele dag als ik eens een keer mijn tanden niet kan poetsen, zo vies als dat voelt. Je zal er haast (net als in die reclame) plakband van over je tanden gaan halen.

Leath CI heeft 2x per jaar een dag dat je dingen kan bestellen voor een inmate. Heb er al een paar keer naar gekeken, maar snap er niet vreselijk veel van.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:37

Dat is al jaren zo. Wie dergelijke dingen besluit weet ik niet precies. De beleidsmakers van TDCJ...

Kun je dan online iets bestellen op zo'n dag? Vreemd dat het op twee specifieke dagen is. Ze zouden toch geld kunnen verdienen als ze die mogelijkheden zouden uitbreiden, zou je zeggen. Ik bedoel, als ik nu voor 5 dollar per tube tandpasta zou kunnen bestellen, zou ik het meteen doen.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:38

Isegrim: de mijne zit in Dalhart TX, dus ook in die staat.
hij had het erover dat hij vorig jaar ook al een keer was geweest en het jaar daarvoor ook, maar hij zit vanaf 2008 vast, dus weet ook niet precies hoe dat dan zit.
ik vind het lastig het hele verhaal te snappen wat hij schrijft, en hij schrijft slechts stukjes en dan een tijd later weer een stukje.

ik heb nog niks gehoord over tekorten aan spullen, maar hij zit in een low risk department, en mag ook werken overdag, dus dat is wel heel anders.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:41

W. T. F. Hoe kan je tandpasta nou weer op zijn :\
Misschien denk ik te simpel, maar volgens mij zit daar gewoon iemand te slapen ofzo.

Ik ga even soggen en een nieuwe brief schrijven. :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:45

Het tandpasta-contract verliep in augustus 2012 en ze hebben nog geen nieuw contract. Bureaucratie dus. Maar hell, stuur iemand naar de dichtsbijzijnde grote supermarkt voor een lading dozen tandpasta...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:46

Echt he :') Ik werk in de horeca, en als het zout op is gaan we dat ook gewoon bij de Ap halen. Zou wat zijn als we zonder zout zaten tot de leverancier een keer wakker wordt (kan soms wel een paar weken duren).

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:51

Ze hebben het nu openbaar aanbesteed, gaat voor de hele staat in één keer. Ze doen incidentele aankopen, zeggen ze, maar Jamie zit dus gewoon al een poosje zonder.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:56

Nou goed geregeld dan!

Trouwens, ik heb een paar Engelstalige National Geographics op de kop getikt, denken julllie dat ik die naar T.omika verzenden kan? Of mag dat niet omdat ze tweedehands zijn? -O-

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:00

Moet je even opzoeken wat de regels daar zijn. Ik mag dergelijke dingen niet sturen, tijdschriften en boeken mogen in TX alleen via aangewezen boekhandels.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:20

Vaak zijn zulke dingen wel online te vinden. Welke staat is het? Ik ben goed in het opzoeken van dat soort dingen, ik wil wel ff kijken voor je.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:41

Zo, brief #1 is geschreven :) Naar een DR inmate in Texas dus. Ben benieuwd. Ik heb 'm gegoogeld, wat zijn Amerikanen schaamteloos in iemand compleet de grond in boren. Nu heeft hij wel iets naars gedaan, maar volgens mij was dat puur een daad uit godsdienstgekte... Hersenspoeling dus :\

Ik ga nu een PDF'je aanmaken dat ik morgen uit ga printen met wat wikipedia dingetjes, en misschien een paar foto's. Oh en laat ik mijn adres niet vergeten :)*

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:05

Lees met jullie mee en wilde even op het 'tandpastaprobleem' ingaan, mijn tandarts zei mij vroeger altijd dat tandpasta volkomen overbodig is bij het tandenpoetsen (hij vond het vooral een commercieel iets), water is net zo goed. Het poetsen met tandpasta geeft natuurlijk wel een fris gevoel maar als hij een tandenborstel heeft en water kan hij evenzogoed zijn tanden schoonhouden.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:38

luxx schreef:
Lees met jullie mee en wilde even op het 'tandpastaprobleem' ingaan, mijn tandarts zei mij vroeger altijd dat tandpasta volkomen overbodig is bij het tandenpoetsen (hij vond het vooral een commercieel iets), water is net zo goed. Het poetsen met tandpasta geeft natuurlijk wel een fris gevoel maar als hij een tandenborstel heeft en water kan hij evenzogoed zijn tanden schoonhouden.

Ik zou het bepaald niet prettig vinden om twee weken zonder tandpasta te zitten. :n En zelfs al zou het niet nodig zijn, het is natuurlijk van de gekke dat ze zo'n contract gewoon laten verlopen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:40

Magrathea schreef:
Zo, brief #1 is geschreven :) Naar een DR inmate in Texas dus. Ben benieuwd. Ik heb 'm gegoogeld, wat zijn Amerikanen schaamteloos in iemand compleet de grond in boren. Nu heeft hij wel iets naars gedaan, maar volgens mij was dat puur een daad uit godsdienstgekte... Hersenspoeling dus :\

Ik ga nu een PDF'je aanmaken dat ik morgen uit ga printen met wat wikipedia dingetjes, en misschien een paar foto's. Oh en laat ik mijn adres niet vergeten :)*

Houd er rekening mee dat de info op internet lang niet altijd volledig klopt. Zo staat er in tientallen artikelen over Jamie dat hij iemand verkracht zou hebben, terwijl daar geen bewijs voor was (ondanks uitstrijkje e.d.) en die aanklacht ook gewoon is vervallen.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:53

Interessant topic, misschien dat ik me er binnen kort meer in verdiep, want het lijkt me misschien toch het overwegen waard. Nu even heel erg OT: kan iemand alsjeblieft die extra "N" weghalen in de titel?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:55

Haha, die is al eerder opgemerkt. :P Plaats een topicreport, of hoe heet dat hier. :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:07

Tem :j

Ja, zijn misdaad is nu ook wel echt typisch eentje van het soort waar Amerikanen nogal graag.. ehm.. bevooroordeeld over schrijven.
Ik heb wat foto's bij elkaar gezet met een bijschriftje. Van m'n oude leasepaard (de onderste foto uit mijn profiel, ik vind het zo'n mooie foto van haar <3 ), mijn gerbils, een fotootje die ik vorige week in de sneeuw heb gemaakt (heel bijzonder, een donkere lege besneeuwde straat waar de zon net opkomt. :) ) En een foto van mijzelf. Het valt me op dat ik die bijna niet heb, hihi. Toevallig heb ik er laatst eentje gemaakt omdat ik m'n haar heb geverfd en het wilde laten zien, verder is de meest recente van daarvoor van deze zomer.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:27

Mijn vriend is hobbyfotograaf. Ik heb meer foto's van mezelf dan me lief is. :') Jamie is daar erg blij mee, foto's betekenen heel veel, omdat die een glimp geven van de normale wereld. Ik heb hem meer dan 200 foto's gestuurd van onze vakantie in Sri Lanka. :D