Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:41

AdnerB schreef:
ik heb vorige week via mp 2 blackberry behuizingen besteld,gegoogled op zijn naam,rekeningnummer gecheckt (via de site van de politie) was allemaal goed.
ik heb de behuizingen betaald en kreeg de volgende dag bericht dat het geld op zijn rekening stond en dat ik de behuizingen binnen 1 a 2 weken binnen zou krijgen. (gewoon een particulier op mp)
dus ik vroeg waarom het zo lang duurde aangezien 1 een kadotje is vertelde hij mij de reden dat zijn leverancier in het buitenland zit. :?

ik heb hem gister gemailt (1 week later) of hij al wist wanneer ik de behuizingen binnen zou krijgen, kreeg ik een mailtje terug met ik vermoed volgende week.
ik krijg er een beetje de kriebels van, ik heb maar terug gemailt dat ik al langere tijd actief ben met kopen en verkopen en dat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt en daarbij gezet dat ik de behuizingen binnen de afgesproken tijd in mijn brievenbus verwacht..

wat vinden jullie nou van dit verhaal?

Het kan best zijn dat hij ze gewoon uit het buitenland laat over komen.
En inerdaad dit duurd even, soms snel en soms moet je erg lang wachten.
Meenstal wel 2 weken. En dan moet het nog naar jou toe.

Zelf doe ik dit ook met bepaalde spullen, alleen doe ik het in een andere volgorde. Ik zorg dat ik het eerst thuis heb voordat ik het te koop aan bied. Zodat ik ook een snelle service kan waarmaken.

Ik zou nog heel even afwachten, het is nog mogelijk dat je het ontvangt. Tot die tijd gewoon even contact houden, dat hij je niet 'vergeet' haha

Er is nog hoop

AdnerB

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:49

@ Gerda20 thnx voor je reactie.
ik vind alleen dat deze persoon het wel even in de advertentie had mogen zetten en niet pas melden na de betaling..
vrijdag zijn de 2 weken om, ik ben benieuwd :)

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:01

Een tijd geleden heb ik een paar spellen voor de PC en Playstation 2 te koop gezet op Marktplaats.
Kreeg een mailtje van iemand die ze wel wou hebben voor 7,50 per stuk.
Ging ik dus mee akkoord, ze lagen toch maar in de kast en 7,50 vond ik een redelijke prijs voor de spellen, ze waren namelijk al best oud.
Daarna hoor ik ineens niks meer van die man, krijg ik vervolgens 3 maanden later een mailtje of ik die spellen nog had en of ik ze ook voor 5,00 weg deed. Toen had ik echt zoiets van 'ja daaag, bekijk het maar!' en heb ik de spelletjes maar aan m'n kleine neefje gegeven.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:16

Je hebt altijd van die mensen... :P
Iemand had op iets geboden. Ik gemaild dat ik akkoord ging en of die het kwam ophalen of ik het moest verzenden.
Niets meer gehoord. Gister de advertentie er opnieuw opgezet. Biedt hij/zij er direct weer op.... 8)7

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:09

Ik heb dat ook wel eens gehad, dan als "koper" zijnde... heel onbeleefd om niets meer van je te laten horen, meneer was ook heel verbaasd dat ik weer reageerde. Ik dacht juist dat ik niets meer van verkoper had gehoord... misverstandje, het bleek dat zijn mailtje in mijn spambox verdwenen was, en daar kijk ik dus echt nooit...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:13

Dat kan zeker ook gebeuren (in dit geval denk ik dan, had hij/zij een mailtje kunnen sturen met de vraag waarom ik de advertentie opnieuw plaatste bijvoorbeeld) Had een keer gereageerd op een bod. Bieder heeft dat mailtje wel ontvangen, maar het lukte haar niet om daarop terug te reageren. Toen heeft ze via de advertentie mij een mailtje gestuurd en zijn we er alsnog uitgekomen.

Veel mensen lezen de advertentie niet goed. Heb er bijvoorbeeld een goudkleurige broche op staan. Had ik hem geplaatst, kreeg ik direct een mailtje 'Wat wil je hebben, dan kom ik hem gelijk halen' Had ik al m'n vraagtekens bij. Een mailtje terug gestuurd 'U heeft begrepen dat deze goudkleurig is??' 'Krijg ik een reactie terug 'Moet alleen echt goud' }:0

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:18

ach ja af en toe...
laatst ook een nieuw motorpak te koop staan. Mailt er iemand dat hij echt maar 120 euro had. Dus ik na even nadenken accoord gemaild. Mailt die man van wat had ik ook alweer geboden 75 euro? Dus ik mail terug nee 120 euro. krijg ik een mailtje van dat hij echt maar 100 euro had.. Dus die verkoop is niet doorgegaan. Tijd later mailde hij weer dat hij interesse had voor 100 euro. :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:21

:D Zo hebben wij een keer mensen hier aan de deur gehad en die begonnen over een veel lagere prijs... Ik 'nee, u heeft dat geboden en daarmee was ik akkoord gegaan' Zegt hij doodleuk 'Sorry hoor, maar de kinderen zaten op het toetsenbord te drukken'....... }:0
Nog een tijdje 'ja' en 'nee' over en weer, maar uiteindelijk heeft hij het toch meegenomen.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:59

Oke nu even serieus.
Ik krijg net een bod, ik weet dat ik vaak een bod op iets krijg wat ik zonder na te denken direct weer verwijder, maar hier stond ik echt even van te kijken.

Ik wil eens even weten of ik alles nu te hoog in schat (wat ik me niet voor kan stellen, ik verkoop redelijk veel)

Als je dit tegen komt en je hebt er interesse in, dan heb je zelf ook een prijs in je hoofd.
Wat zou je dan bieden? Nouja, aan welke prijs zou je zelf denken (wat zou je er max. voor uit willen geven)

Afbeelding

Beschrijving van de advertentie:

Pees beschermers + strijklappen.

Merk: BR
Maat: Pony.
Conditie: Een paar keer gebruikt. Nog in prima staat. Kleine gebruikers sporen.

Prijs: Bieden

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:07

ik snapd ie mensen echt niet ;(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 21:08

Een nieuwe set zou een euro of €30 kosten. Deze hebben toch wel wat krasjes (wat ik kan zien op de foto). Ik zou €13,50 incl. verzenden bieden en tevreden zijn met €16,75 incl.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 21:09

Ik ben zo dol op dit topic, ik vind het zo leuk...

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:10

20a25,- is toch wel mijn max voor een setje.

Heb trouwens een ''klus''geplaats op mp.
3reactie's serieus allemaal maar 1 viel echt op.

-Wanneer kan ik langs komen om een prijs af te spreken?-

Aangezien het wel een bewerkelijke klus was vond ik het nogal knap dat hij ''zomaar even'' een prijs af wou spreken.
Beste man is langs gekomen...OH euhm ja nee euhm euh nee dat kan ik niet.
Duhh de advertentie was duidelijk (ging over een bepaalde diepte) en hij kwam net op de helft van de gevraagde diepte. Slimmerik.

Goed lezen is niet alleen op bokt een probleem... :+

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:13

ik wilde een aantal anky spullen van iemand overkopen en komen halen omdat ze net als ik in spijkenisse woont,
maar ze verkocht het liever aan iemand anders, omdat ze verzenden gemakkelijker vond.. :?

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:13

Omg das wel heel erg raar

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:19

gabiiy schreef:
ik wilde een aantal anky spullen van iemand overkopen en komen halen omdat ze net als ik in spijkenisse woont,
maar ze verkocht het liever aan iemand anders, omdat ze verzenden gemakkelijker vond.. :?

Toch vind ik dat nog niet zo héél raar, alleen had dat misschien wel in de advertentie mogen staan. Ik heb zelf ook een hekel aan gedoe met mensen die dingen op komen halen. Ze komen vaak te vroeg of te laat of helemaal niet opdagen. Hebben tegen de afspraak in géén gepast geld bij zich. En ik moet speciaal zorgen dat ik ervoor thuis blijf. Terwijl als ik iets kan verzenden ik gewoon wacht tot ik het geld binnen heb op mijn rekening en het daarna op een moment op de dag dat mij uitkomt even naar de post toe breng :j

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:22

gabiiy schreef:

Misschien dachten ze oplichten via de post is makkelijker dan aan de deur :D

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:31

Ik zou het niet zo'n probleem vinden als ze het op komen halen, zolang ze er om de afgesproken tijd zijn, langer zou ik niet wachten :D

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:45

Dat had ik ook in mijn hoofd. €16,75 incl.

Er is €2,- geboden :\

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:48

Ook zag ik een deken te koop staan.

Een waterdichte winterdeken zo goed als nieuw.

Op de foto kon ik zien dat de gespen echt enorm veroest waren.
Waarop ik reageerde goh? Zo goed als nieuw maar de gespen zijn helemaal veroest, nu is dit opzich niet het grootste probleem maar kan ik nog meer dingen verwachten?
En is hij nog waterdicht?

Kreeg ik terug dat hij echt wel zo goed als nieuw was. En dat betekend weinig gebruikt en het roest kwam door het in de stal liggen.
En hij was nog waterdicht. Maar als ik een echte waterdichte deken wilde moest ik een regendeken nemen.

In mijn ogen is zo goed als nieuw, ook zo goed als nieuw. Zonder roest.
En een waterdichte winter deken is in mijn ogen een regendeken met vulling

Haha nouja ik heb maar gemaild dat het dan niet helemaal is wat ik zoek.

Het moet verstuurd worden, en dan vind ik het best wel eng aangezien deze persoon behoorlijke roest ziet als zo goed als nieuw.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:48

HAHA ja mensen willen serieus alles zo goedkoop mogelijk ..
zo heb ik dat nu met een nieuwe mondoni rijbroek van €70.00 is €4,25 op geboden :')

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:49

Mensen boden ook rustig €5,- op mijn petrie laarzen die ik 5 keer aan gehad had hahaha.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 01:46

hahaha, die bedragen, kom het vaak zat zelf ook tegen, wordt er soms wel moe van....
Of mailtjes met wat is de uiterste prijs...

Maar zie ook vaak zat zadels te koop staan, staat dan bij zo goed als nieuw, heeft alleen wat gebruikssporen, en dan kijk je de foto, en dan zie je scheuren erin zitten...
Zo goed als nieuw is toch een apart begrip bij sommige mensen :D

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 01:50

Gerda20 schreef:
Ook zag ik een deken te koop staan.

Een waterdichte winterdeken zo goed als nieuw.

Op de foto kon ik zien dat de gespen echt enorm veroest waren.
Waarop ik reageerde goh? Zo goed als nieuw maar de gespen zijn helemaal veroest, nu is dit opzich niet het grootste probleem maar kan ik nog meer dingen verwachten?
En is hij nog waterdicht?

Kreeg ik terug dat hij echt wel zo goed als nieuw was. En dat betekend weinig gebruikt en het roest kwam door het in de stal liggen.
En hij was nog waterdicht. Maar als ik een echte waterdichte deken wilde moest ik een regendeken nemen.

In mijn ogen is zo goed als nieuw, ook zo goed als nieuw. Zonder roest.
En een waterdichte winter deken is in mijn ogen een regendeken met vulling

Haha nouja ik heb maar gemaild dat het dan niet helemaal is wat ik zoek.

Het moet verstuurd worden, en dan vind ik het best wel eng aangezien deze persoon behoorlijke roest ziet als zo goed als nieuw.

toch heb ik ook een zo goed als nieuwe bucas deken liggen.. een week gedragen, daarna afgespoeld en haren afgeborsteld.. en in een kamer in huis gelegd. en ik zie nu ook roest aan de ringetjes van de bilkoorden. dus ik kan me enigszins voorstellen dan de deken waar jij het over hebt, tóch echt wel nieuw zou kunnen zijn :j
maar je weet het nooit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 04:16

Of als je een bod op een item doet van 100 euro, waarna iemand anders over je bod heen gaat met 1 cent (100,01 euro dus).

Vervolgens maak je 110 euro van je bod, waarna die persoon er doodleuk 110,01 euro van maakt.

Die mensen hebben toch ook wel door dat je op deze manier niet serieus genomen gaat worden als bieder en het dus niet zo werkt dat het hoogste bod het item krijgt?