Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:28

ik fietste naar mijn paard en als je uit het park komt heb je een onoverzichtelijke bocht door een heg. dus ik fiets heel rustig kijk nog even of er niks aankomt. ik zie niks dus wil over steken uit het niks komt er een auto aan gescheurt met harde muziek hij moet plots remmen ik ook. scheelde niet veel of hij had mij geraakt, begint hij tegen mij te schelden vuile poedersuiker prutsmuts kan je niet uit kijken. ik dacht doe eens normaal wie komt er hier met 100 aan rijden.
dus ik heel vriendelijk nou menneer er is toch niks gebeurt u heeft geen schade u bent alleen geschrokken dus maak er geen punt van. toen liep hij al schelde weg en reed verder zonder sorry of wat dan ook.

sorayamagic2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:30

MoonChloe schreef:
AniiQue schreef:
Wat ik aso vind.
Ik wandel altijd met mijn hond door de bos. Ze loopt los (oke dat mag misschien niet.) maar dan rent ze langs een groepje jongeren af en die geven haar gewoon een trap van hier tot ginder? .. Nou ik behoorlijk boos konden ze toch ineens hard rennen toen ik een zwaai met de lederen riem gaf.. En mijn arm mupke schrok zich dood ..

Dat is gewoon je eigen schuld!!

waarom is dat haar eigen schuld? ze horen een hond gewoon niet te schoppen klaar, wil jij ook niet dat het bij jou hond zou gebeuren (als je die hebt) kom op zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:53

(Er begint nu een laaaang klaagverhaal over vervelende mensen :+ )
Ik werk in een nogal volle winkel dus ik heb echt elke keer als ik werk wel te maken met mensen die asociaal gedrag tonen... Vooral op zaterdag is het altijd onwijs druk en staat de winkel dus ook echt gewoon vol.

Als mensen met een rollator iets omgooien, of mensen die het gewoon netjes even vragen, vind ik het echt geen enkel probleem om even iets om te ruimen, daar word ik immers voor betaald toch? Maar mensen die een hele stapel spullen omgooien, en dan mij vervolgens arrogant aankijken zo van 'ruim dat op, nu'. Of mensen die een fles drinken/mondspoeling/hoestdrank/wat dan ook omgooien en dan weglopen. Sta ik daar lekker te dweilen :+ Ik snap dat het mijn baan is hoor, ik word er ook niet chagrijnig van oid, maar ik vind het wel netjes als mensen even melden dat ze iets hebben omgegooid.

Vandaag zat er ook een vent aan mijn kont omdat hij mijn aandacht wou en ik iets in het onderste schap aan het zetten was. Dat vind ik al helemaal verschrikkelijk, blijf met je poten thuis aub...

Het ergste vind ik nog wel als klanten boos op MIJ worden als een product uitverkocht is. Acties lopen af op zondag, onze winkel is dicht op zondag dus mensen proberen op zaterdag altijd nog eventjes de acties van de afgelopen week (als het ware) te gaan halen. Nou, vooral de dingen die erg zijn afgeprijsd gaan altijd erg snel doordeweeks, en die zijn er niet meer op zaterdag. Ik ben soms een kwartier heen en weer aan het lopen, in alle hoekjes van het magazijn en de winkel aan het zoeken naar dat éne laatste product. Soms helpt dat, soms is het er gewoon niet meer. Klanten die dan nog een kwartier tegen mij gaan willen gaan schreeuwen omdat ik "onbeleefd ben en niet goed ben in mijn baan" refereer ik vaak even naar mijn baas, ik kan dat soort commentaar echt niet hebben..

En het laatste :+ Ik liep laatst door de Albert Heijn en ik had mijn handen vol, dus ik liet een doosje donuts vallen.. Één donut lag op de grond, die heb ik gelijk weer in de doos gedaan en gecheckt of ik er een troep van had gemaakt. Gelijk komt er iemand met een giftige kop naar me toe 'Zal ik even een stoffer en blik voor je pakken?' .... -.-'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 00:32

Ik was laatst opweg naar mijn werk. Ik moet dan een soort kruising oversteken die best druk is. Ik wil op de kruising links afslaan. Ik was aan het wachten tot ik kon oversteken. Komt er van de zelfde kant als ik kwam een mevrouw aangereden die knipperlicht naar rechts aangaf. Ze zou dus voor dat ze bij mij was al rechts afslaan. Ze minderde ook vaart. Dus ik dacht eindelijk te kunnen oversteken. Op het moment dat ik wil oversteken geeft zij ineens gas bij en steekt haar middelvinger op.

Oja, toen ik gister avond aan het werken was (schoenenwinkel) begon een klant te zeuren of ze écht geen korting kon krijgen terwijl ze de actie eerst niet goed begrepen had. Toen ik het haar had uitgelegd begon ze heel scheinheilig te doen. Of ik haar niet heel misschien toch stiekem korting kon geven. Euhm nee.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 01:03

Ik wilde vanmiddag op een onoverzichtelijk punt het spoor oversteken met de auto. Van de kant waar ik vandaan kwam gaat het licht amper op groen en de spoorbomen zijn vaker dicht dan open. Na 10 minuten (letterlijk) ging mijn licht op groen, stonden er een stel wandelaars precies voor de overweg. Ik kon niet anders dan op de provinciale weg staan wachten tot de dames wandelaars eens opzij gingen en zij hadden erg veel lol toen ik op de provinciale weg, waar men 80 rijd, mocht gaan wachten totdat de spoorbomen weer eens open gingen. Ik was allang blij dat ik niet aangereden ben want dat was meer geluk dan wijsheid. Dat ter vermaak van een paar wandelaarsters... Dat vond ik toch wel lichtelijk asociaal van deze dames.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 01:06

zeggen dat de wereld absoluut vergaat <<)

EvilSock

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 01:14

Gister nog, Stoplicht rood en er stond een oud dametje met haar fiets te wachten. Stoplicht groen, oud vrouwtje probeert weg te fietsen, komt er een vent voorbij knallen rijd met zijn fietstassen tegen haar fietstassen op waardoor zij te val komt en dan gewoon doorrijden he!
Belachelijk

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:20

MoonChloe schreef:
AniiQue schreef:
Wat ik aso vind.
Ik wandel altijd met mijn hond door de bos. Ze loopt los (oke dat mag misschien niet.) maar dan rent ze langs een groepje jongeren af en die geven haar gewoon een trap van hier tot ginder? .. Nou ik behoorlijk boos konden ze toch ineens hard rennen toen ik een zwaai met de lederen riem gaf.. En mijn arm mupke schrok zich dood ..

Dat is gewoon je eigen schuld!!
sorayamagic2 schreef:
waarom is dat haar eigen schuld? ze horen een hond gewoon niet te schoppen klaar, wil jij ook niet dat het bij jou hond zou gebeuren (als je die hebt) kom op zeg!

Wat als je doodsbang bent voor loslopende honden en ooit eens bent aangevallen?
Dan ga je wandelen in het bos waar honden niet los mogen lopen en dan komt er alsnog een hond op je afgerend.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:23

Tenzij een hond daadwerkelijk aanvalt en je hem een trap verkoopt omdat je hem van je af wil krijgen, vind ik dat je NOOIT maar dan ook NOOIT een hond mag schoppen...

We hebben een keer op de manege 2 snotneuzen gehad die het bejaarde hondje van de eigenaar schopten, ik voel ineens mn paard op hol slaan, rent de instructeur naar buiten en verkoopt die 2 snotneuzen een rotschop.. ook niet goed te praten, maar een hond schoppen mag nooit en dan ook NOOIT!

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:23

En dan schop jij gewoon die hond als hij voor de rest niets doet? Das pas aso!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:44

Als je zomaar een hond of ander dier schopt dan ben je pas aso

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 03:02

Sowieso als je een levend wezen zomaar schopt vind ik je aso. Of het nou een hond, kat, paard of mens is...

coiboi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:29

PineApple schreef:
Sowieso als je een levend wezen zomaar schopt vind ik je aso. Of het nou een hond, kat, paard of mens is...

Mee eens! Je kan veel beter slaan met een natte theedoek; die laat geen sporen na... }:)
Moehaha haha ha ha..

OK OK. Iets té flauw misschien. :)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:35

coiboi schreef:
PineApple schreef:

Mee eens! Je kan veel beter slaan met een natte theedoek; die laat geen sporen na... }:)
Moehaha haha ha ha..

wat een understatement iets te flauw _O- hahaha, maar ik zal het onthouden. Natte theedoek dus. mhihihihi

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:41

coiboi schreef:
PineApple schreef:

Moehaha haha ha ha..

Behoorlijk flauw!
Klopt trouwens niet, ben ooit eens met dat harde puntje geraakt, jeweetwel, waar de omgeplooide randjes samenkomen.
(Een theedoek is toch een keukenhanddoek e?)
Bon, ik was dus geraakt en had een striem op m'n arm, 't leek wel een zuigplek.
Heb het nog een hele week mogen horen 'wat voor rare plek dat wel niet was'
:')

Ook aso: de meter-opneem-meneer die m'n hond laat ontsnappen zodat hij veilig op het hof kan komen en aan de voordeur bellen
"Moet je maar een bel aan je poort hebben"
IK MOET HELEMAAL NIETS METERVENTJE

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:48

gister dan was het weer raak de buren begonnen weer te klussen om een uur of 2 tot 9 dus mijn vader had aanhebelt of ze morgen verder konden gaan kreeg hij een grote mond dat hij ergens anders moest gaan zeurrn en dat hij zijn grote mond moest houden en anders zal hij hem wel ff een koppie kleiner maken

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:57

Wen_en_Jelle schreef:
Duke schreef:
Ik zie dit topic nu pas, dus als deze al is voorbijgekomen:

Wat ik echt asociaal vind:
- ambulancepersoneel bedreigen of mishandelen terwijl ze iemands leven proberen te redden (hoe vaak hoor je dat de laatste tijd wel niet).
- in hetzelfde rijtje: familie/vrienden van patient, die de arts in het ZH bedreigen als deze in hun ogen deze zijn werk niet goed en/of snel genoeg doet.
- uitkering ontvangen terwijl je gewoon (zwart) werkt, of helemaal niet werkt en dit wel zou kunnen (nu begeef ik me op glad ijs, want ik weet hoe gevoelig dit onderwerp op Bokt is, maar ik heb het nu over mensen die echt letterlijk zeggen: 'Waarom gaan werken als ik ook van m'n uitkering kan leven?').

Minder asociaal, maar meer dat ik me erger dat dit zelfs vanzelfsprekend is geworden:
- sigarettenpeuken uit het autoraam gooien, op de stoep gooien. Of gewoon je hele asbak uit het autoraam legen.
- niet opstaan voor ouderen en zwangeren in het OV.- dubbel parkeren.
- hond laten schijten op een grasveldje waar kinderen spelen en met koeienletters op een bordje staat dat hier je hond niet mag worden uitgelaten. Hondenpoep op de stoep laten liggen, vind ik ook aso.

Hiermee bedoel je toch wel alleen als je zelf kunt staan hoop ik he :) Ik heb namelijk een chronische peesontsteking in mijn heup, maar dat zie je natuurlijk niet. Had ik ook ruzie met een oud vrouwtje die vond dat ik voor haar op moest staan, maar ik kon amper staan en al helemaal niet zo lang...
Sorry, maar ik verga niet van de pijn voor andersmans pleziertje als ik net van het ZH afkom...
Toen dacht ik echt: er zitten hier nog meer mensen, probeer die maar eens, maar ja ik was toevallig de jongste daar...

Ja, uiteraard. Ik neem aan dat ik er niet bij hoef te zetten dat dit niet geldt voor mensen die o.e.o.a. reden ook slecht te been zijn. ;)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:01

Jeugd wat oude mensen uitscheld! :n

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:33

LoveHorses12 schreef:
Jeugd wat oude mensen uitscheld! :n

Of omgekeerd!
Ik was op de dansshow van m'n zus gisteren, met m'n papa aan het babbelen.
Er wou een oud vrouwtje passeren, maar ik was aan het babbelen, had ze dus niet gezien.
Ik keek er ook gewoon over, dametje was misschien 1m50 en ik kwam zo rond de 1m80 uit denk ik.
Begon ze direct te duwen, "En de jeugd van tegenwoordig laat mensen niet door" etc

Had ze het nou gevraagd, was ik vriendelijk opzij gegaan. Maar daar hebben die hangsenioren van tegenwoordig geen tijd meer voor 8)7

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:38

oude mensen in een race-scootmobiel die vinden dat ze overal heel hard mogen rijden en dat iedereen maar voor hun moet schuiven...
bij ons komt er altijd een oudere "dame" in zo'n karretje in de winkel... rijd van alles om, scheld tegen andere mensen en blijft in een gang staan toeteren als ze vind dat wij haar moeten komen helpen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:41

ik reed op de linkerbaan van snelweg,rechts rijd een auto.Een auto wil invoegen voor die auto, maar die man pikt dat niet.Dus die dramt door, zo van ik laat geen gaatje open.Die invoeger kreeg het toch voor elkaar zijn auto er voor te zetten,gaat die man er achter iedere keer met een rot vaart naar die bumper voor hem.Die invoeger was het zat en gaat opeens naar de linker baan, hup auto er weer snel achter aan.Geeft die achterste auto opeen een poep gas en zet hem voor die invoeger,zo van is het me toch nog gelukt. Dan denk ik waar is iedereen toch mee bezig?

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:40

bah triest hoor.... vind dat soort nog erger als er dan ook nog eens kleine kinderen in de auto zitten...

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:43

Sowieso mensen die hun auto er op het laatste moment voor gooien terwijl jij netjes met 120 aan komt tuffen en hun met 90/100 invoegen terwijl ze zien dat er eigenlijk geen plek voor is... Tja, hoe ontstaan file's.

Mensen die niet voor ouderen/zwangeren/geblesseerde oid mensen opstaan. Natuurlijk als je zelf een letsel hebt wat je niet van de buitenkant kunt zien mag je blijven zitten. Maar op die gehandicaptenplaats in de bus bijv. zitten en gewoon blijven zitten als er iemand met krukken aankomt lopen.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:48

pfffffffffffff de verkeersfrustraties die hier genoemd wordne hebben we heel wat pagina's geleden ook al gehad. Zit iedereen blijkbaar heeeeeeeeeeeel hoog!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:51

oh dat mensen niet voor zwangere opstaan vind ik ook erg :n Ik zat vandaag in de bus (voordat er een vinger naar mij word gewezen, ik zat op zo'n krantenbak stuk, dus geen stoel) en alle stoelen waren bezet en er stapte een hoogzwangere vrouw in. Er zat een jong meisje op de invalide plaats die absoluut niet invalide was (zit op mijn school) en die staat dus niet op. Niemand stond op... vond het toch wel zorgwekkend...