Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renee__

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:22

Dat flesjes drinken vind ik nog niet zo raar, maar brood...? :P

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:31

Haha, geen rare opmerking van een klant maar een domme actie van mij.

Ik werk bij de mac, en iemand besteld een BigTasty zonder augurk. Die moet dus speciaal gemaakt worden en Bigtasties hadden we sowieso niet, dus die auto moest even wachten. Komt een collega aanlopen: 'dooos, op een Bigtasty zit niet eens augurk!' Oeps..

En een man had laatst aan een collega van mij gevraagd of hij geld wilde verdienen.. door hem te pijpen voor 50 euro! }:0

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:34

Die laatste had ik dus linea recta het restaurant uit laten zetten. Dat vraag je toch niet? Waar haalt ie het lef vandaan... Wat deed je collega met deze vraag?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:31

Margo; Tja, die had van mij antwoord gehad en niet fatsoenlijk iig. Op dat moment had ik dan lak aan mijn baas gehad, want als iemand mij zo'n vraag zou stellen, heeft ie dus in gedachte dat je een h*er bent..

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:53

laatst ging ik voor mijn werk bij de appie 30 pakken kipfilets halen. je moest die arme vulploeg mannetjes zien kijken ^^. vooral de wetenschap dat de grote bazin zeg maar net voor mij ook al om 40 pakken was geweest. lang leve eigen gemaakte kipsate haha.

verder maken we op het werk soms wel rasistische dingen mee. mijn bazen zijn chinees en daardoor hebben ze al snel een stempel op hun hoofd.

Wat betreft kleingeld , in de spits doen we nooit aan kleingeld. dan is het gewoon gan met de banaan en niet teveel nadenken. Moet wel zeggen dat ik erg blij ben dat ik niet meer aan de kassa sta maar lekker frietjes mag bakken. en heel soms snackjes.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:05

@ Shadowflower, is het dan niet socialer voor de supermarkt om even te bellen voor een bestelling? Want zo zitten zij meteen zonder dat product! ;) En dat bedoel ik niet zo lelijk als dat ik het heb getypt, hihi :o

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:18

friendly schreef:
Die laatste had ik dus linea recta het restaurant uit laten zetten. Dat vraag je toch niet? Waar haalt ie het lef vandaan... Wat deed je collega met deze vraag?

Tja, ik vind het ook niet kunnen, maar ik was er toen niet dus kon er niets van zeggen.. Mijn collega is volgens mij gewoon verder gegaan met zn werk en heeft en geen aandacht aan besteed.. :(:)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:19

blond_queen schreef:
kwerk bij de etos.
en daar komen heel vaak mensen met de aaallerdomste vragen.

"verkopen jullie ook schoenen?"
"hebben jullie kwasten?"
"waarom verkopen jullie geen sieraden jullie zijn toch een drogisterij?"

we zitten echt naast de albert heijn en er komen vetvaak mensen vragen of we ook flesjes drinken en brood verkopen..
beeetje onzinnig. :Y)

Bedoelen ze geen make-up kwasten?
En de Etos hier heeft sieraden hoor!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:27

^
Hier ook

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:57

Pff, nou wat ik gister toch weer heb meegemaakt. Ik viel in voor een collega 's avonds. Normaal werk ik ook nooit 's avonds en ik heb er ook wel een beetje een hekel aan o.a. omdat er zoveel buitenlanders aan je kassa komen die geen fatsoenlijk woord tegen je kunnen zeggen (uitzonderingen daar gelaten :)).

Dus ik zat gister achter de kassa en ik kreeg een buitenlandse (Marokaans/Turks) jongen aan de kassa. Daarom heen stond nog een hele groep.
Een product wou niet gescand worden dus ik moest even bellen voor de prijs en ik word me toch uitgescholden in het Arabisch. En die groep daarom heen maar lachen. Ik had in mijn mond om te zeggen dat als hij hier zo graag in Nederland woont en wilt zijn hij maar normaal Nederlands moet leren praten, maar ik heb het voor me gehouden (tja, ik vertrouw 'groepen' buitenlanders hier niet zo ivm wat hier allemaal al wel niet gebeurt is).

Ik heb geen idee gehad wat ik anders ermee had kunnen doen.. Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:00

Trieste figuren hoor milatje!
Ze hebben geeneens begrip dat zoiets gewoon weleens kan gebeuren...En geen geduld!! Dan moeten ze maar beter opletten dat ze het product pakken met een zichtbare code............ :D

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:00

Ja precies, dat vind ik nou ook!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:01

De code was wel zichtbaar maar stond gewoonweg niet in de computer. Tja, het is een bekende fout bij ons, maar goed, in 2 minuten maximaal is zo'n telefoontje gepiept..

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:03

Ja nouja geen geduld dan dus :P!!!
Asociaal gedrag hoor! En dan ook nog in het arabisch...
Ik zou ook niet weten wat ik gedaan zou hebben als ik in jouw plaats stond eigenlijk...Misschien ze raar aankijken haha..

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:05

Ik heb ze verder eigenlijk geen woord of blik meer gegund. Geld in hun handen geduwt en daag. Sorry hoor maar als ze zo gaan doen heb ik ook geen respect meer voor hun.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:57

Ik denk dat ik ze of door had verwezen naar een andere kassa of een manager deze klant had laten helpen. Als ik denk dat het nog evt nuttig kan zijn zal ik zelf wel even melden dat ik daar niet van gediend ben en dat als ze hun boodschappen nog willen ze even anders moeten gedragen. Of er dan wat gebeurt ben ik niet zo bang voor, staan zat camera's en zijn best wat mensen in de buurt. Tja, dit is toch best onrespectvol. Maar ook al schold ie in het nederlands hoor...

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:23

Ik had gewoon wel gezegd wat jij wilde zeggen, moeten ze maar normaal doen. :+
Scheelt wel dat ik de meeste buitenlanders in ons dorp wel ken en zo`n beetje iedereen weet dat ik een brutale mond heb hihi. :D

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:27

dan nog is het niet correct om dit te doen als je aan het werk bent. hoort gewoon niet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:51

Wat bedoel je? Zeggen wat ik zou gaan zeggen? Vind dat dit nog netjes verwoord is...

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:54

friendly schreef:
Wat bedoel je? Zeggen wat ik zou gaan zeggen? Vind dat dit nog netjes verwoord is...

:j Ik zou ze gewoon vragen of ze me in het nederlands ook nog durven uitschelden oid. Wedden dat ze zich dan snel stilhouden :D ?

Ik ben nogal laks met de 'klant-is-koning' regeltjes, als een klant vervelend doet, een groepje jongeren die mij irriteert of iemand die geen moeite doet om hallo te zeggen, dan doe ik precies hetzelfde terug!
De jongeren kunnen er meestal wel om lachen, en de volwassenen worden óf heel boos of ze voelen zich behoorlijk schuldig. :P

(maar als ik een lieve klant heb, dan ben ik er ook heeeel lief tegen hoor. *D )

*Edit: haha, ztil. _O-

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:58

Nou ik doe niet hetzelfde terug hoor, dat nooit. Zou wat wezen met mijn voorbeeldfunctie. Maar over mijn kant laten gaan ook niet. Mij krijg je niet snel pissed off maar als ik geirriteerd raak stuur ik ze gewoon echt naar een andere kassa of laat ik een manager de bestelling afronden. Ik vind het niet kunnen als je je kinderachtig gedraagt. Om escalatie te voorkomen verwijs ik ze dan door. Maar niet voordat ik zelf geprobeerd heb de situatie op te lossen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:40

Het probleem was dat ik die avond de enige kassa was die open was omdat het zo rustig was. Daarnaast stonden er zo'n 5 tegenover me en nee, dan zeg ik dat soort dingen niet aangezien ik die avond ook nog door die wijk terug naar huis moest fietsen. En het is al een 'beruchte' wijk, door de dingen die er de afgelopen jaren zijn gebeurt. Ik hoef geen mes in mn rug. :x

Maargoed, mocht dit nogmaals voorkomen weiger ik om ze verder te helpen. Ook al mag ik geen klanten weigeren, de klant moet ook normaal doen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:41

Welnee, gewoon helpen die gasten, eigen veiligheid gaat altijd voor hoor..

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:47

Gisteren nog wel een leuke gehad :D . Ik werk bij de BoerenBond en we hebben dus een levende have in de winkel. Kwam er gisterenavond een meisje van een jaar of 9-10 naar me toe: 'Mevrouw, hoe heet dat konijntje met die vlekjes?'
Ik: 'Het konijntje heeft geen naam...'
Meisje: 'Hoezo niet?' *geschrokken ogen*
Ik: 'Omdat het nieuwe baasje altijd de naam mag verzinnen.'
Meisje: 'Is het niet gewoon omdat ze anders alleen maar naar jullie luisteren?'

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:50

Aww, uberschattig. <3