Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:47

Wat jammer dat je weer gezakt bent Veirl. :(:)

Profieldiepte ChantalSmook. ;)

@Lisa91, dan zou ik dat maandag maar wel even vragen aan je instructeur. Straks sta je daar met je mond vol tanden op het examen en weet je niks. :P

Ik heb net les gehad en het ging echt met ups en downs. Dan ging het super goed een heel stuk, en dan ineens weer slecht en ging alles mis.

Zo werd mij vandaag verteld dat je bij het invoegen op de snelweg de hele invoegstrook moet gebruiken tot het einde. Ik dacht altijd dat je er wel gewoon op mocht wanneer het vrij was. Maar dat is dus niet zo, ook al komt er niks aan, ik moet door blijven rijden tot het einde. Dus dat vond 'ie niet zo leuk dat ik dat niet wist. := Maar verder ging het wel oke.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:49

Pasamba schreef:
Wat jammer dat je weer gezakt bent Veirl. :(:)

Profieldiepte ChantalSmook. ;)

@Lisa91, dan zou ik dat maandag maar wel even vragen aan je instructeur. Straks sta je daar met je mond vol tanden op het examen en weet je niks. :P

Ik heb net les gehad en het ging echt met ups en downs. Dan ging het super goed een heel stuk, en dan ineens weer slecht en ging alles mis.

Zo werd mij vandaag verteld dat je bij het invoegen op de snelweg de hele invoegstrook moet gebruiken tot het einde. Ik dacht altijd dat je er wel gewoon op mocht wanneer het vrij was. Maar dat is dus niet zo, ook al komt er niks aan, ik moet door blijven rijden tot het einde. Dus dat vond 'ie niet zo leuk dat ik dat niet wist. := Maar verder ging het wel oke.

Serieus?? Hoezo dat... toch niet voor niks dat de markering doorbroken is.. als er gewoon plek is toch gewoon gaan..

Helderder

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:53

Dat van die invoegstrook lijkt me stug? :?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:56

Op sommige plaatsen hier heeft de invoegstrook wel een volledig doorlopende lijn tot vlak voor het einde van dat baanvak, om files te voorkomen. Maar je mag gewoon invoegen van zodra er een stippellijn staat :j

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:57

Ja dat vond ik ook al raar. Maar hij werd boos omdat ik er dus al halverwege op ging en ik moest mijn theorieboek nog maar eens goed doorlezen. :?
Gewoon doorbroken..

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:00

Je mag er gewoon op zodra het kan volgens mij :+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:07

Ik mag er ook op zodra het kan, belangrijkste punt (voor mij vooral) is dat je ongeveer 100km/u moet rijden, verder ga ik er gewoon op als er ruimte is, dat is geen probleem.
Maar dat zou misschien ook per instructeur verschillen

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:13

Nouja, ik ging er zelf misschien wel iets te vroeg op. Ik had ook wel wat meer gas moeten geven en wat meer ruimte moeten houden tussen de auto waar ik voor ging. Dat was ook wel zo, maar dat je altijd door moet rijden tot het einde was voor mij ook nieuw. := Heb ik anders ook nooit echt gedaan geloof ik..

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:32

Raar Celien :=
Veirl: Jammer dat je niet geslaagd bent, hopelijk 3e keer scheepsrecht!!

Les ging zo verrot vandaag, kon wel merken dat het tijdje geleden was.. Liep maar te poedersuiker met de koppeling en het gas. niet uitgevallen, maar gewoon te veel gas geven, koppeling ineens loslaten..
Ik werd er echt gek van, en toen ik thuis kwam had ik het ff niet meer haha :+ Kost dan echt behoorlijk wat energie :P

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:54

zolang er de ruimte is en je kan doorrijden moet je de invoegstrook zo ver mogelijk uitrijden! Dat klopt! super belangrijk bij examens! En zolang jij echt niet anders kan en je moet wel eerder invoegen dan kan het niet anders!en het is heel druk op de invoegstrook en de baan naast je is ook druk dan proberen in te voegen wanneer het kan! maar is het rustig op de invoegstrook en rustig op de baan naast je dan de invoegstrook zo ver mogelijk uitrijden!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:08

Oke. :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:17

maar wat is het nut er dan van om de invoegstrook zover mogelijk uit te rijden.. als het rustig is dan doet het er toch niet toe of je nou op de invoegstrook een stukje langer blijft of meteen erop gaat.. en als het druk is wil ik ook gewoon gaan als ik er tussen kan en niet wachten totdat er plek is..

Vinden jullie de snelweg nog spannend trouwens? zelfs nu na 34 lessen vind ik het nog spannend... tliefst rij ik lekker 80, dat vind ik een prima snelheid, ben zo bang dat er iets fout gaat als ik met 120km per uur rij. Was de eerste keren ook vreselijk vand e waps na de snelweg, deed alles fout. Gelukkig is dat niet meer :o

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:21

Hier in de buurt zijn alle snelwegen nog 80 km/u. Dus weet niet hoe het is om 120 te rijden :P

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:30

Ik vind de snelweg zelf niet eng. Ook nooit echt gevonden eigenlijk..
Maar na 37 lessen vind ik het invoegen wel nog steeds doodeng. :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:32

Invoegen vind ik ook nog maar helemaal niks :P Dan kijk ik altijd helemaal achterom om te zien hoe ver die auto bij me vandaan is :=
Met die invoegstroken die moet ik ook helemaal uitrijden. Maar dat zijn dan wel van die korte invoegstroken. Weet niet of 't bij lange anders is eigenlijk...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:37

Ik vind invoegen ook niet heel geweldig, ben nooit helemaal zeker of het wel kan (ik zie vaak niet het verschil tussen de baan naast me en de baan verderop). Maar toch gaat het altijd wel goed. :j

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:37

Paula, dat heb ik nou ook altijd!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:41

@joonsel: als een snelweg 80km/u is, is het toch geen snelweg? of wel...

Maar snelweg vind ik wel leuk, invoegen is nog wat ingewikkeld, maar wel te doen!
Als je voldoende snelheid wilt hebben moet je ook vaak wel een heel stuk doorrijden..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:43

Nou, hier heb je in Eindhoven wel snelwegen waar nu aan gewerkt wordt en waar je dus maar 80 mag geloof ik..

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:44

Jawel, het staat aangegeven als een snelweg ;) Maar ze zijn overal nog aan het werk, en de weg waarover je rijdt, wordt uiteindelijk de parallelbaan. ;) De "normale" snelweg wordt dan 120 km/u maar die is dus nog niet af.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:44

Ahhhh! dan snap ik het :P

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:47

Hier de snelweg was gewoon 'vast' 80. Op een gegeven moment zagen ze toch wel in dat dat niet werkte en nu is het weer 100 geworden. Niet dat iemand zich er aan houdt/hield. :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:47

Ik heb eigenlijk nooit moeite gehad met de snelweg. M'n 2e les moest ik er al op, hoppa 120 :') En daar waar je 100 mag rijd ik ook wel 'ns 120. Foei :')

Vind het invoegen soms wel lastig ja.. ik kan vaker niet zien op welke baan de auto nu rijd achter/naast mij :P of het dan rechterrijstrook is, of de linker.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:50

Ons pap zegt dat je dat gewoon kan zien in je linkerspiegel, maargoed, die heeft al wat jaartjes ervaring :Y)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:52

@joonsel: ik moest in mn linkerspiegel én mn binnenspiegel kijken, zo krijg je nl. een beter beeld...