Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siets

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:08

Vanavond komt er op Nederland 2 een documentaire over spookhuizen. Het is een 3 delige serie, en die van vanavond gaat over het spookhuis in Monster. Komt om 22.50, en ik heb er nu al zin in :D.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:35

oh super die moet ik kijken natuurlijk zal hem alvast voor progammeren anders vergeet ik het zo weer

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:53

Ik zet even een stipje ben ook wel geinteresseerd...
En ga vanavond zeker kijken.

Weet dat er prutsmuts ook een spookhuis is, in Sas van Gent. Sorry als dat al eerder is gezegd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:27

ah,dat wordt kijken!!!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:58

Nou ik heb gisteren gekeken en het viel me eigenlijk een beetje tegen... Hebben meer mensen dat?

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:02

ja ik had het ook,en die man die aan het vertellen was had ook echt een slaapverwekkende stem :Z

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:05

Ik wil het wel even kijken, aangezien het heel dicht bij mij in de buurt staat... Even kijken of die al op uitzendinggemist staat :P

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:17

Ik heb ook gekeken maar ik vond het echt 3 x niks, ook die stem ja! Echt ZZZZZZZZZZ!

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:41

Ik kan nog niks vinden op uitzendinggemist :(

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:11

Owjah die stem jemig zeg. Hoe droog die man soms iets vertelde... De volgende uitzending is pas 19 oktober geloof ik.

Oja waar kan ik het forum vinden over de meeting?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:30

Ik schijn ook in een spookhuis te wonen. Ik woon in een nieuwbouwhuis en tijdens het bouwen zijn ze hier een middeleeuws kerkhof tegen gekomen. Niks spannends verder, er is wel een gedenkplaat in de straat gelegd. Onze onderbuurvrouw schijnt weleens wat te zien. Ikke niet hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:46

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:50

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:22

Samira010 schreef:
Sabinee__ schreef:
Ik ruik ze ook, hun geur/parfum achtig iets ..

Dit heb ik ook!
-Even zwaar off-topic:
Ik slaap altijd pas rond half 3 ofzo en 's nachts ruik ik altijd opeens een geur voor me. Ik kan de parfums ook herkennen, ik weet dus welke parfum het is :) Kan iemand me misschien vertellen wat dit is? Het gekke is dat ik deze parfums niet heb, de ene keer ruik ik een mannen luchtje en de andere keer een vrouwen luchtje :+

Hmmm.. :\
Misschien heeft er een Douglas gezeten waar je woont..? :+

Haha nee geintje natuurlijk _O- Interessant topic :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:47

Ik heb de herhaling van dat programma gekeken, maar my gosh, wat heeft die man een slaapverwekkende stem := . Ik denk dat wanneer ik dat programma 's avonds kijk, ik in slaap val :P .

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:16

geeelooft u oooook in spoooooken? Grrzzz... *ronk, ronk*
Nou, die andere afleveringen mogen ze van mij erbuiten laten, mits er een andere commentaarstem is...

Hij (Frans Bromet) kwam echt over van jaja, moet ik die lui geloven?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:49

Hij kwam ook erg over van: het is dat ik hier geld voor krijg, maar anders...
:P

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:51

Dat vond ik ook Rinske.. Beetje jammer dan.
Vond die vent die bij die krant werkte wel leuk :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:10

Interesant topic! Ben nu bij pagina 4 aan het bijlezen :P
Ikzelf woon niet in een spookhuis, er is nooit iets bijzonders in dit huis gebeurd, behalve dat een slaapkamer werd gebruikt als wietplantage :+

Ik weet echter nog wel een spookhuis in Aruba (ja wat ver :+ )
Het zou een prachtig hotel worden, gigantisch groot, maar het is nooit afgebouwd.. kwam altijd iets tussen... toen we er voor stonden, voel je de kille lucht (en dat is moeilijk in Aruba :+ ) en merk je dat et daar niet echt vrolijk is.... ik vergeet dat beeld niet snel, een gigantisch hotel, vervallen, vele aanplakbiljetten, pikke donker.... nee, dat vergeet je niet :n Het was overigens in San Nicklas

ik ga weer verder lezen :D

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:04

Spannend topic, lees al een tijdje mee.

Een aantal jaar geleden woonde ik in een oud huis in Woerden. Had er eigenlijk nooit over nagedacht, ik voelde me namelijk meestal op me gemak daar. Maar er gebeurde wel rare dingen. Ik had er vaak nachtmerries. Ben bijv. een keer in de nacht wakker geworden, waarbij ik ratten door heel mijn kamer zag lopen. Ook werden er dingen verplaatst. En ik kan me nog herrineren dat ik achter mijn bureau zat, en ik hoorde iets achter me vallen. Dus ik keek achter me, was er een doek gevallen. Nouja, niks bijzonders. Ik draai me weer terug, en weer hoor ik iets. Dus ik weer kijken, lag die half opgevouwen. Ik probeerde er niks achter te zoeken, maar na de 4de keer lag dat ding opgevouwen op de plek waar hij was gevallen. Ik weet niet of het een één of andere rare verbeelding was, of een lieve entiteit die de was voor me opvouwd, maar het was wel vreemd. In de nacht hoorde ik ook altijd wat over de vloer rollen, alsof er een knikker over de vloer rolde.

Zo zijn er nog wel een paar rare dingen gebeurd, maar ik zoek er altijd een verklaring voor, ben er erg nuchter in.

Waar ik nu woon voel ik me overigens erg op me gemak. Op de site van de wijk staat dat er op deze plaats veel mensen zijn gestorven van de oorlog. Nou, niks van gemerkt hoor :D.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:00

Ik heb ook iets mee gemaakt samen met een vriendin toen we allebei nog bij de marine zaten en op een revalidatiecentrum zaten in Driehuis. Dat was vroeger een klooster geweest en er waren veel dingen in de oorlog gebeurd en abortussen en er zouden graven liggen.
We hoorden 's avonds vaak dingenm, kloppen in de kamer naast ons terwijl er daar niemand zat en ook niemand de sleutel had van die kamer die er sliepen. Oja en ook nog voetstappen over de gang terwijl wij de enigste waren die in die vleugel sliepen. We zijn dus rond gaan vragen en een sergeant majoor heeft ons toen van alles verteld over het gebouw.
Brrr we sliepen er nooit fijn en alleen op de kamer sliepen we helemaal niet,aangezien we toen de enigste twee meiden waren sliepen we dan maar bij een goede vriend van ons op de kamer.
Als je de wacht had dan was het ook altijd alsof iemand je in de gaten hield, terwijl iedereen in het verblijf of op zijn kamer was.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:22

ieuw eng...

dit is niet in Nederland maar in Ierland zijn ook aardig wat spookhuizen. Wij zijn er toen per ongeluk geweest. het was een enorm landhuis wat was afgebrand en ik had de hele tijd het gevoel alsof er echt iemand achter mij stond.. en achter het huis was er nog een soort gebouw mijn vader dacht de stallen of het huisje voor de mensen die daar werkte maar daar hoorde je ook allemaal geluiden die niet door de wind of iets dergelijks kwamen...

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:58

Op zondagavond op SBS6 is ook een programma, over allemaal enge huizen. Laat op de avond, maar wel een leuk programma.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:15

uiltje001 schreef:
Op zondagavond op SBS6 is ook een programma, over allemaal enge huizen. Laat op de avond, maar wel een leuk programma.

Wat voor programma??? :):)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:20

uiltje001 schreef:

zijn allemaal afleveringen die ooit al eens op discovery zijn geweest :P heb ze allemaal al gezien dus haha
A Haunting