Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

citroen

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 17:43

Bij ons mogen klanten wel gewoon naar de wc,
wel moet je eerst een klein beetje moeilijk doen omdat ze het eigenlijk liever niet hebben..
Als er dan iemand naar de wc wil moet je gewoon even meelopen. :)

Lighttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:16

Annika212 schreef:
Pasamba schreef:
En mensen proberen ook vaak meer geld terug te krijgen. Kost iets bijvoorbeeld 5,15, dus geven ze me 10,15 zodat ik 5 euro terug kan geven. Dus ik pak het geld, gooi mijn la weer dicht en dan is het, pardon ik gaf 20 euro hoor. Terwijl ik heus wel weet wat ik aanpak. Dus weer die hele kassa natellen, klopte dus gewoon wat ik had teruggegeven, die meneer meteen vet boos en zeggen van nou wat een flutrestaurant blabla ik kom hier nooit weer. Nou prima joh, fijne dag nog. :evaw:

Om dat te voorkomen laat ik het geld liggen, pak het wisselgeld, en stop het zodra de klant het ontvangen heeft en goedgekeurd heeft in de kassa.

Gisteren was er een vrouw die om ''een doos om vissen mee te vangen'' vroeg. Ik had geen idee wat ze bedoelde. Toen zag ze schepnetjes staan. ''Já, die bedoel ik, dankjewel!'' }:0

Oh, en die Pokémonkaarten. ''Zit in dit zakje Naam Pokémon? En hoeveel Blabla-punten is die waard?''
Ehm.. :?
Nou zeg je dat verkeerd Annika :P
Ze vroeg aan jou of we een doos om vissen mee te vangen hadden, ik ging mee helpen 'ontcijferen' en toen kwam ik erop ;)
Maarja, doet er verder niet zoveel aan toe :P

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:25

tummy schreef:
wat me eigenlijk is opgevallen dat ik eigenlijk alleen maar dames achter de kassa zie zitten als ik naar de winkel ga. nooit geen mannelijk exemplaar. waarom is dat toch?

Volgensmij vinden ze vrouwen daar geschikter voor ofzo. Kan het me ook wel voorstellen, denk dat als je onze vakkenvullers achter de kassa zou zetten het niet helemaal goed zou komen. :D
Er is bij ons wel 1 vast iemand die kan kassadraaien, toen er een keer vet veel ziek waren van kassa moest hij achter de kassa. Je had dat hoofd moeten zien. :') Vet chagrijnig en steeds "mag ik al weg?". En die is ook best lang dus past niet zo goed achter de kassa. :D

liliputter schreef:
Bij ons mag iedereen, als je echt heel nodig moet ben je zelf ook blij als je even naar de wc kunt :) Wel gaat er iemand van ons mee! (ja tot aan de deur van de wc ;) )

Ja bij ons ook! Haha duurt soms wel lang voordat die klanten eindelijk klaar zijn. :+

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:07

Bij ons draaien er ook weinig jongens kassa, er zijn er wel een paar die dat kunnen. Zelf vul ik vakken, en dat zijn inderdaad bijna alleen maar jongens. Één van de avonden dat ik werk ben ik zelfs het enigste meisje. Moet zeggen dat ik daar weinig problemen mee heb, er ontstaan meestal wel grappige situaties!

En bij ons mag je ook naar de wc, maar liever niet als wel natuurlijk omdat die mensen door de kantine en alles moeten en de kluisjes zijn daar ook in de buurt.
Heb wel een keer meegemaakt dat er een klein meisje mee naar de wc ging en mijn baas zat in de kantine: Zo charelle, een nieuwe baby?
Uhumm.... jaa bijna :+ Was toen 15, maargoed!

Lighttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:13

Haha, dat van bijna enige meisje bij het vakkenvullen ken ik ook ja :P
Vooral als je leidinggevende aan je gaat vragen of het wel lukt en of hij niet beter een van de andere erbij moet halen omdat het te zwaar is ofzo. _O-

En in de speelgoedwinkel waar ik ook werk, dat het raar zou zijn dat we geen computerspelletjes verkopen. Ik zo: Ja, maar we zijn een speelgoedwinkel, geen computerwinkel.
Klant: Daar dacht ik niet aan nee, okee prettige dag verder! _O- _O-

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:16

Mijn leidinggevende heeft me ook ooit verboden kratten te sjouwen! Want dat zou te zwaar zijn voor een meisje, dat moesten de jongens doen!

UtixoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:17

Jup, ik mocht inderdaad ook niet op de emballage staan. Dat was mannenwerk. Uiteraard stond ik er vrolijk wel als die ene VPL van wie het niet mocht was verdwenen.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:18

Ooh, ik heb niet eens de sleutel van de emballage dus daar hoef ik niet naartoe! Heb er ook weinig behoefte aan, geen idee wat ik daar moet doen :+

Lighttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:22

Haha, ik doe het wel, maar dan zegt ie echt zo van, ja als het te zwaar wordt moet je het zeggen he?
Een keer moest ik van die kratten melk dragen, nou die zijn echt zwaar, dus ik om hulp vragen. Het antwoord: Je bent toch geen watje?!?!
Uiteindelijk heeft ie wel even getild voor me (A)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:25

Ja ik moet ook wel eens de zuivel doen en dan die kratten sjouwen... nou en dat is echt verschrikkelijk!
En dan zeggen ze dat vrouwen altijd het ligste werk mogen doen :+
Nouja meestal doe ik ook het wc-papier want dat is een vrouwenklusje bij ons!

Lighttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:29

Haha, ik zat altijd bij de zuivel, maar dat was veranderd naar 's morgens ipv 's middags. Nu moet ik vaak de diepvries doen, jaja in een t-shirt met korte mouwen en geen handschoenen zo ongeveer in de vrieskasten staan. Ik kreeg steeds last van mijn handen dus ik zo vragen of ik handschoenen mocht, antwoord: die hebben we niet, doen dan maar de chips aangezien je een watje bent.
Ik dacht echt van, wie denk je wel niet dat je bent?!? Maarja, als ik dat echt zou zeggen zou ik denk ik zijn ontslagen :P

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:38

Jaa diepvries wil ik ook niet! Veel te koud! Gelukkig hoef ik dat nooit en tegenwoordig doe ik af en toe nog de zuivel. Eerst deed ik dat altijd op zaterdag middag.

Welke supermarkt werk je? :+

Lighttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:39

Jumbo :+
Maar ben net 16 geworden en wil achter de kassa, lijkt me veel leuker.
Althans, het is leuk in de speelgoedwinkel waar ik ook werk :P

Waar werk jij?

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:42

JUMBO!!
Ik wil niet achter de kassa, zit mooi op m'n plekkie bij de DKW.

Lighttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:50

Haha, das wel toevallig :P
De mensen zijn echt ontzettend gezellig enzo, en de klanten soms lachwekkend (sta je bij de zuivel, mevrouw waar is het brood? Of erger nog, jongeman... Ik ben toch duidelijk een meisje hoor :P )
Maar gewoon het werk lijkt me leuker.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:52

nou geen opmerking, maar ik had bijna een klant uit der schoenen geslagen....

Er is vorige week een collega (tevens goede vriendin) van me overleden.
Dus we hadden een rouwtafeltje in de winkel neergezet.
Haar foto, tekst en 2 kaarsen erbij gezet.

Komt zo´n duitste klant aan en steekt gewoon haar sigaret aan (in de winkel zelfs!) met een kaarsje van de rouwtafel!!!!!

Wat was ik bloedlink zeg!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:54

Bij ons werken eigenlijk heel veel meisjes bij DKW en vier jongens achter de kassa waarvan er eentje ook DKW doet. Wij moeten ook regelmatig helpen bij DKW als ze daar mensen tekort komen, soms nog een paar uur na sluitingstijd.
Maar Lighttt, hebben jullie bij DKW dan geen sweatshirts ofzo? Bij ons lopen alle mensen die bij DKW of de groenten werken in een sweatshirt en als wij de diepvries moeten vullen krijgen we een bodywarmer aan.

Wat ik ook altijd erg leuk vind achter de kassa is, als je vraagt of mensen een plastic zakje om hun vlees willen of een extra plastic zakje voor hun boodschappen, ze reageren met: ,,O, heb je die?'' Ik krijg dan altijd de neiging om te zeggen: ,,Hm... nee, die heb ik niet. :D ''

@ nicci88: Gecondoleerd.
En wat onbeschoft van die vrouw zeg! :oo Kan me wel voorstellen dat je dan echt laaiend wordt.

Lighttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:58

Nee, als DKW'er heb je alleen een t-shirt met korte mouwen, die bovendien ook nog eens niet in mijn maat komt :/

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:01

Maar bij de jumbo zijn er wel 'truien'! Moet je even aan VPL vragen, die weet dat vast wel.
Met bodywarmers werken wij niet.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:04

Ook vreemd dat je niks met lange mouwen krijgt dan, al is het maar een blouse. Nou is dat ook wel koud, maar het scheelt tenminste wel iets.

Bodywarmers hebben bij ons een aantal mensen achter de kassa, ik snap ook niet waarom. Alleen achter de servicebalie kan het koud worden 's winters. := Wij krijgen ze alleen voor een paar uur te leen als we de diepvries dus moeten doen.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 00:49

liliputter schreef:
Bij ons mag iedereen, als je echt heel nodig moet ben je zelf ook blij als je even naar de wc kunt :) Wel gaat er iemand van ons mee! (ja tot aan de deur van de wc ;) )

Ja wij zijn maar met 2 en soms is het gewoon niet mogelijk om mee te lopen en dan kan het dus echt niet. Is ook niet echt waardering voor maar goed. Laatst een volwassen vrouw "nou dan plas ik toch in mijn broek" ja doe dat, kom ik zo wel emmertje sop brengen ;) daarna bleef ze nog een kwartier in de winkel, rustig afgerekend. Blijkbaar was de nood toch niet zo hoog. Wij zijn omringd door restaurants dan kun je daar toch even heen lopen!

Vandaag was het drama om na 5en de laatste klanten weg te krijgen. Die beseffen echt niet dat wij ook nog een leven hebben en weleens naar huis willen. We verkopen geen levensmiddelen dus niks wat niet kan wachten tot morgen en daarbij zijn we 7 dagen incl 3 koopavonden per week open ja dan willen ook wij weleens dicht!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 00:51

_Summerly_ schreef:
Bij ons werken eigenlijk heel veel meisjes bij DKW en vier jongens achter de kassa waarvan er eentje ook DKW doet. Wij moeten ook regelmatig helpen bij DKW als ze daar mensen tekort komen, soms nog een paar uur na sluitingstijd.
Maar Lighttt, hebben jullie bij DKW dan geen sweatshirts ofzo? Bij ons lopen alle mensen die bij DKW of de groenten werken in een sweatshirt en als wij de diepvries moeten vullen krijgen we een bodywarmer aan.

Wat ik ook altijd erg leuk vind achter de kassa is, als je vraagt of mensen een plastic zakje om hun vlees willen of een extra plastic zakje voor hun boodschappen, ze reageren met: ,,O, heb je die?'' Ik krijg dan altijd de neiging om te zeggen: ,,Hm... nee, die heb ik niet. :D ''

@ nicci88: Gecondoleerd.
En wat onbeschoft van die vrouw zeg! :oo Kan me wel voorstellen dat je dan echt laaiend wordt.

Haha ja stom he als mensen dat zeggen! Bij ons ook! Wilt u een tasje? Als je hebt? Ja anders vraag ik het toch niet haha

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:36

Maar waarom vinden jullie dat iemand wel zo een restaurant in kan lopen? In restaurants zijn toiletten vaak ook alleen voor betalende klanten.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:04

Vjestagirl schreef:
Maar waarom vinden jullie dat iemand wel zo een restaurant in kan lopen? In restaurants zijn toiletten vaak ook alleen voor betalende klanten.

Omdat de toiletten in een winkel voor het personeel zijn en mensen vaak niet eens wat kopen die willen plassen. En in een restaurant hoef je geen privé gedeelte in, etc :)

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:10

Bij ons in de bakkerij vragen klanten niet of ze naar de wc mogen :P