Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:Wat heerlijk om te zien dat Corona niet meer on top of mind is! 10:00 vanochtend de laatste geplaatste reactie
enzino schreef:996981 schreef:Wat heerlijk om te zien dat Corona niet meer on top of mind is! 10:00 vanochtend de laatste geplaatste reactie
Helemaal eens, het dagelijkse gesprek over nieuwe varianten, IC opnames, aantal positieve testen, etc is wel voorbij nu de druk van de ketel is. Shadow0 noemt trouwens enkele terechte onderwerpen die nu net naar boven komen, maar die zijn vooral terugkijkend terwijl voorheen de angst vooral zat in wat komende dagen en weken zou komen. Mogelijk dat ook enkele mensen zich liever wat afzijdig houden omdat ze hier maandenlang hun volledige vertrouwen in de overheid en de "experts" hebben gestoken en er steeds meer bewijs naar boven komt dat niet de wetenschap maar de politiek de overhand heeft gehad in het bepalen van het beleid. Die mensen zitten zich waarschijnlijk wat te schamen in een hoekje nu.
parnassia schreef:Verdikke... en dat is wat ik dus veel mensen kwalijk neem;
O, we zijn gevaccineerd en geboosterd
En
O, milde variant,
dus we mogen weer los, want we zijn lang genoeg opgesloten geweest...
Vreselijk. Bij klachten blijf je thuis en je test. Zo simpel is het gewoon. Daar moeten SIRE campagnes voor opgetuigd worden. Ik sta er niet achter om iedereen te vaccineren, ik vind het qr-beleid verschrikkelijk, maar tis ook op en top triest dat er door velen niet meer logisch nagedacht wordt.
SusanH schreef:Ik heb wel een bron die meldt hoe groot of eigenlijk nu hoe klein de kans is dat je opgenomen wordt. Mensen schatten die kans doorgaans veel te hoog in voor zichzelf. Zeker met omicron is die kans enorm afgenomen.
SusanH schreef:Ik heb wel een bron die meldt hoe groot of eigenlijk nu hoe klein de kans is dat je opgenomen wordt. Mensen schatten die kans doorgaans veel te hoog in voor zichzelf. Zeker met omicron is die kans enorm afgenomen.
Sizzle schreef:JudithO, het verbaasd me niets dat er mensen zijn die dat niet meekrijgen.
Immers zegt de overheid dat je bij een vliegreis niet hoeft te testen als je ingeent bent.
In landen met 2G+ is de boodschap heel helder: met 2x vaccineren moet je nog even testen maar met een booster heb je de joker en ben je vogelvrij.
Zelfs bij ziekhuistoegang hoef je met booste dan niet meer te testen. Heldere boodschap lijkt mij, met booster ben je onschendbaar.
Hoe moet de gemiddelde mens daar nog chocola van maken?
Edit: ik ben toch negatief gelukkig.
Zebrastreep schreef:Hier 2 cliënten ziek met lage weerstand maar klachten zijn echt heel mild gelukkig hebben ze zelf geen idee ze zijn ook gewoon actief bezig