Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:44

meer testen zou mij ook niet uitmaken... MITS (en dat is dacht ik al vaker aangegeven) er meer testlocaties komen....
Ik vind de keeltest ook niet gaaf, maar ten opzichte van een buis in je luchtpijp heb ik toch liever die keeltest.. alles is relatief...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:46

Testen voor toegang = zelftest, dat is geen keeltest, alleen in je neus.

En dus ook geen GGD capaciteitsprobleem, want dat gaat niet via de GGD.

Corona vaccinatie is met name voor jezelf.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:49

Needje schreef:
Wat ik wel bijzonder vind is dat er hier mensen zijn die roepen dat iedereen zich moet laten enten. Maar als er 1g komt zelf maar ook niet meer enten…
Dan is blijkbaar ook jullie ‘vrijheid’ belangrijker dan niet te ziek worden…

Dat was ook mijn voornaamste reden, niet per se of ik ziek word of niet. :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:53

veerledec schreef:

Oh ja, testen voor toegang gaat via die bedrijven die gratis fake tests verkopen toch?
:')

Ik denk dat ik gevaccineerd heb ook voor anderen.. maar ik kan me vergissen.. ik zal het nog eens aan mezelf vragen :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:58

Nou ik zeg eerlijk dat ik voornamelijk voor mezelf geënt heb (omdat ik graag reis) en een beetje voor m’n ouders.
Maar ik geef ook niet zo af op mensen die er voor kiezen niet te enten.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:58

Gratis verkopen :P ?

Dan is het logisch om ook voor de griepprik te gaan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:59

Omdat er nu 1 TVT betrapt is op fake testen zegt niet dat ze allemaal fake zijn hè.
Bij de GGD is ook een hoop gebeurd wat niet door de beugel kon.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:06

veerledec schreef:
Gratis verkopen :P ?

ik weet niet helemaal precies wat ik daarmee bedoelde :')

Citaat:
Omdat er nu 1 TVT betrapt is op fake testen zegt niet dat ze allemaal fake zijn hè.
Bij de GGD is ook een hoop gebeurd wat niet door de beugel kon.

Er zijn er best wel veel fake, en inderdaad ook bij de GGD, ik zeg toch ook niet dat het daar niet gebeurt? Ook bij huisartsen blijkbaar..
Als er vraag is, is er aanbod, zo werkt dat meestal :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:07

Dát is zeker zo. Maar vind wel dat je moet oppassen met alles over één kam te scheren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:15

veerledec schreef:

Testen voor toegang is sneltest geen zelftest. Hier is het gewoon neus én keel. Net als de sneltesten die de GGD maandenlang uitvoerde.

Ook echt wel met een langere stok voor in je neus dan de zelftest heeft hoor.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:24

Het virus verspreid simpel door de lucht, grote groepen zijn het ultime verspreid moment. Voor gevaccineerde én ongevaccineerde! Wat willen mensen toch maar niet begrijpen? Vermijd grote groepen! Houd afstand! Stop met iedereen tegen elkaar uit te spelen of maatregelen te accepteren die een dermate impact gaan hebben op jullie eigen toekomst zoals 2 G. Een precedent wordt gecreerd om mensen uit te mogen sluiten op basis van gezondheidskenmerken. Voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis! Waar stopt dit? Zien mensen het gevaar niet van dit voorstel? We mogen elkaar niet discrimineren op basis van huidskleur of geloof maar ineens wel op basis van gezondheidskenmerken? Er wordt hier wat af gediscrimineerd niet normaal zeg!

Ofschoon de Christen Unie niet mijn partij is vind ik hun voorstel een verstandige. Gevaccineerde en ongevaccineerde zijn besmettelijk dus beide groepen testen op het moment dat ze ergens naar toe willen waar grote groepen mensen bijelkaar zijn. de uitvoerbaarheid zal een uitdaging worden.

Daarnaast zal de politiek kleur moeten bekennen voor de zorg. We zijn bijna 2 jaar onderweg, er zijn miljarden over de balk gegaan maar de zorg herstructureren en aanpassen aan deze werkelijkheid ho maar.
Wat hebben we aan deze maatregelen zolang de zorg het niet aankan. Waarom dan de hele wereld hervormen maar niet datgene waar het voortdurend spaak loopt? De vaccinaties blijven achter de mutaties aanhobbelen dus echt opschieten doet het niet.

Verder zullen wij allen minder moeten klagen, inzien dat het leven niet altijd gaat zoals je wilt. En gewoon minder mensen zien, minder reisbewegingen maken en niet denken dat jou niets zal overkomen.
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 16-11-21 09:30, in het totaal 3 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:24

Dat is vreemd, op de drie locaties waar ik ben geweest was het gewoon de zelftest (door een ander uitgevoerd dan natuurlijk). En alleen neus.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:27

Grote groepen ging toch prima? gezien de proeven met testen voor toegang en ADE bijvoorbeeld? (waarbij ik gisteren me kapot ergerde aan die Agema tegen vDissel... en zo nog een paar van die mensen)

Als dat kan zonder groot risico, waarom zou je het niet doen?
En wat is een grote groep? Ik vind 10 mensen al teveel :') maar is een groep 5 of 5000 of meer of minder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:49

veerledec schreef:
Dat is vreemd, op de drie locaties waar ik ben geweest was het gewoon de zelftest (door een ander uitgevoerd dan natuurlijk). En alleen neus.

Maar dat dat jou ervaring is betekend niet dat het overal zo gaat he.

Er wordt een antigeen sneltest afgenomen en dat is niet perse de zelftest.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:50

Needje schreef:
Wat ik wel bijzonder vind is dat er hier mensen zijn die roepen dat iedereen zich moet laten enten. Maar als er 1g komt zelf maar ook niet meer enten…

Nee dan weegt het eigenbelang opeens een stuk zwaarder dan het belang om met zijn allen de Corona terug te dringen..

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:53

Hele enge zaken dit, bizar!

De Belgische regering heeft een akkoord bereikt over de regels voor de verplichte vaccinatie van zorgpersoneel. Ongevaccineerd zorgpersoneel wordt ontslagen. Iedereen die zich uiterlijk 1 april volgend jaar niet heeft laten prikken, moet vertrekken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:54

Ja want gelukkig is er personeel genoeg in de zorg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:55

Het lijkt me toch ook op zn minst bijzonder als er zorgpersoneel lekker mensen gaat staan besmetten..... Dan zou je die al dagelijks moeten testen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:55

Wat mij betreft is dat ook echt een grens te ver.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:56

Pinacolada schreef:
Needje schreef:

Nee dan weegt het eigenbelang opeens een stuk zwaarder dan het belang om met zijn allen de Corona terug te dringen..

Deze hele pandemie is naast een covid pandemie de pandemie van het grote eigen IK geworden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 10:02

Inderdaad, want als meer mensen zich hadden laten inenten hadden we nu niet zo in de oliebol gezeten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 10:10

Belgie heeft toch al een verplichting voor het Polio vaccin?

Hoezo is dit nu ineens een brug te ver dan?

Citaat:
Inderdaad, want als meer mensen zich hadden laten inenten hadden we nu niet zo in de oliebol gezeten.
dit mag je niet zeggen, maar het is wel een beetje wat het is denk ik. Het is denk ik ook een beetje wat de regering heel naief hoopte.. geen rekening houdend met een gedeelte van de Nlse bevolking die gewoon niks willen...
Laatst bijgewerkt door Cer op 16-11-21 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 10:10

Fitzroy schreef:

Dat valt nog te bezien. Nu al liggen er meer en meer gevaccineerden in de ziekenhuizen.

Als iedereen gevaccineerd zou zijn dan is de ziekenhuisbezetting niet ineens magisch verdwenen.

Dat vaccin werkt gewoon niet zo lang als gedacht. Vandaar dat iedereen straks een 3e en 4e en 5e prik mogen halen. Fijn elke keer kans op bijwerkingen wat op de lange termijn nog helemaal niet zo bekend is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 10:12

robert45 schreef:
Dat valt nog te bezien. Nu al liggen er meer en meer gevaccineerden in de ziekenhuizen.

Dat is toch ook al ettelijke malen uitgelegd? maar ik snap dat het een nieuwe stok is die opgepakt wordt..

Citaat:
Als iedereen gevaccineerd zou zijn dan is de ziekenhuisbezetting niet ineens magisch verdwenen.

Wellicht wel een stukje minder?

Citaat:
Dat vaccin werkt gewoon niet zo lang als gedacht. Vandaar dat iedereen straks een 3e en 4e en 5e prik mogen halen. Fijn elke keer kans op bijwerkingen wat op de lange termijn nog helemaal niet zo bekend is.

Uhmmmmm?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 10:13

Even over 1 G , bij zeer lage besmettingingsaantallen zou dit prima kunnen werken om plaatselijke uitbraken de kop in te drukken. Voor een landelijke uitrol nu totaal nutteloos.
En iedereen gevaccineerd zou de helft ziekenhuisopnames voorkomen , dan loopt het niet spaak. Ja gevaccineerden komen in het ziekenhuis maar wel vaak met onderliggende oorzaken, die heb je ook bij een influenza uitbraak.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 16-11-21 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt