Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Ik snap niet zo goed waarom mensen die willen stappen niet even hun testverantwoordelijkheid nemen. Zo erg is het toch niet, en dan kun je daarna lekker veilig stappen! Of zit je dan gewoon te wachten tot het weer dicht gaat ofzo?
bigone schreef:Sheran schreef:Ik snap niet zo goed waarom mensen die willen stappen niet even hun testverantwoordelijkheid nemen. Zo erg is het toch niet, en dan kun je daarna lekker veilig stappen! Of zit je dan gewoon te wachten tot het weer dicht gaat ofzo?
De mensen in die discotheek in Overijssel mochten zonder testbewijs niet naar binnen. Voor een restaurant of café heb je geen test nodig mits je anderhalve meter handhaaft en dat gebeurt meestal na wat alcoholische drankjes niet meer.
karuna schreef:Gaat niet lukken vrees ik als het zo doorgaat.![]()
Het lijkt alsof mensen niet verder dan een week vooruit kunnen kijken en denken 100% veilig te kunnen losgaan. Misschien nu juist een voordeel dat de discotheek besmetting misschien mensen even duidelijk maakt dat je altijd risico loopt besmet te worden. Wie weet worden ze er iets voorzichtiger van.
MarlindeRooz schreef:Wat is het probleem met besmette jongeren?
Citaat:Zolang de risicogroep mensen zich vaccineren en/of zich goed aan de regels houden blijven de ziekenhuisopnames laag. De jonge mensen die bijna geen risico hebben hebben al lang genoeg binnen gezeten.
MarlindeRooz schreef:Shadow de kans dat jongeren heel ziek worden is heel klein.
Citaat:Daarbij kunnen we niet alsmaar lockdowns blijven houden. Zolang het voor de ziekenhuizen behapbaar is kan het naar mijn inziens soepel blijven.
Citaat:Consternatie in het Verenigd Koninkrijk. Miljoenen Britten kregen een AstraZeneca-prik die in India is geproduceerd en niet erkend wordt door de Europese Unie. De vrees bestaat dat zij nu niet op vakantie mogen in Europa. De kwestie toont hoe fragiel het hele systeem van coronapaspoorten is.
“Tot vijf miljoen Britten dreigen hun Europese vakantie in het water te zien vallen omdat hun vaccins niet erkend zijn door de Europese Unie.” Met die woorden begint The Daily Telegraph
Pandora2 schreef:Wat is dit nu weer ?![]()
Wordt wel een heel erg groot circus zo met die coronapaspoorten en co
Citaat:Consternatie in het Verenigd Koninkrijk. Miljoenen Britten kregen een AstraZeneca-prik die in India is geproduceerd en niet erkend wordt door de Europese Unie. De vrees bestaat dat zij nu niet op vakantie mogen in Europa. De kwestie toont hoe fragiel het hele systeem van coronapaspoorten is.
“Tot vijf miljoen Britten dreigen hun Europese vakantie in het water te zien vallen omdat hun vaccins niet erkend zijn door de Europese Unie.” Met die woorden begint The Daily Telegraph
Vayo schreef:Als je met pfizer bent gevaccineerd heb je nog maar 5% kans om corona te krijgen. Het is gewoon wachten tot iedereen die dit wilt gevaccineerd is.
Citaat:Een groot deel van de mensen die normaal in een risicogroep vielen ivm hogere kans opname in het ziekenhuis is gevaccineerd.
Sheran schreef:Ik snap Shadow wel hoor. Júist omdat het zo snel gaat... waarom dan niet even wachten? Waarom 'wel zien wat er gebeurt'? We hebben in de UK nu gezien wat er kan gebeuren. Liever niet hier, toch?