Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:53

Ik snap niet zo goed waarom mensen die willen stappen niet even hun testverantwoordelijkheid nemen. Zo erg is het toch niet, en dan kun je daarna lekker veilig stappen! Of zit je dan gewoon te wachten tot het weer dicht gaat ofzo?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:55

Om het even over een andere verantwoordelijkheid te gooien. Kwam buurvrouw tegen. Ze zei dat ze griep had, bleef op grote afstand.
Ik vroeg of ze geen corona had.
Ja maar ik heb de prik toch gehad????

Ik ben maar gauw doorgelopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:11

Sheran schreef:
Ik snap niet zo goed waarom mensen die willen stappen niet even hun testverantwoordelijkheid nemen. Zo erg is het toch niet, en dan kun je daarna lekker veilig stappen! Of zit je dan gewoon te wachten tot het weer dicht gaat ofzo?

De mensen in die discotheek in Overijssel mochten zonder testbewijs niet naar binnen. Voor een restaurant of café heb je geen test nodig mits je anderhalve meter handhaaft en dat gebeurt meestal na wat alcoholische drankjes niet meer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:16

bigone schreef:
Sheran schreef:

De mensen in die discotheek in Overijssel mochten zonder testbewijs niet naar binnen. Voor een restaurant of café heb je geen test nodig mits je anderhalve meter handhaaft en dat gebeurt meestal na wat alcoholische drankjes niet meer.

Dit is speculeren he. Die “brandhaard” is ontstaan ondanks dat mensen getest zijn.

Ik ga dus morgen naar een groot festival en ben dus vandaag getest. Ben heel benieuwd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:22

MoniqueT schreef:
maar blij zijn met veel besmettingen vind ik raar.

Dat schrijf ik nergens.

Ís overigens imo wel +:)+ voor een échte groepsimmuniteit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:27

He jongens, dat getal moet wel onder de 1000 blijven in NL hoor, anders gaan jullie dadelijk weer op rood en kan ik weer niet langskomen -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:33

Gaat niet lukken vrees ik als het zo doorgaat. :n

Het lijkt alsof mensen niet verder dan een week vooruit kunnen kijken en denken 100% veilig te kunnen losgaan. Misschien nu juist een voordeel dat de discotheek besmetting misschien mensen even duidelijk maakt dat je altijd risico loopt besmet te worden. Wie weet worden ze er iets voorzichtiger van.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:34

karuna schreef:
Gaat niet lukken vrees ik als het zo doorgaat. :n

Het lijkt alsof mensen niet verder dan een week vooruit kunnen kijken en denken 100% veilig te kunnen losgaan. Misschien nu juist een voordeel dat de discotheek besmetting misschien mensen even duidelijk maakt dat je altijd risico loopt besmet te worden. Wie weet worden ze er iets voorzichtiger van.

Wat is het probleem met besmette jongeren? Zolang de risicogroep mensen zich vaccineren en/of zich goed aan de regels houden blijven de ziekenhuisopnames laag. De jonge mensen die bijna geen risico hebben hebben al lang genoeg binnen gezeten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:41

Maar een vaccinatie staat niet gelijk aan geen corona meer krijgen. Ik vindt ook dat we gewoon nog even voorzichtig moeten doen, want anders gaat dit weer een leuke winter worden en zitten we net zo goed weer binnen.

En lang genoeg binnen gezeten vindt ik ook zo'n ding volgens mij kon je gewoon naar buiten en dat kan op veel creatieve manieren maar iedereen denkt gelijk zo negatief..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:42

MarlindeRooz schreef:
Wat is het probleem met besmette jongeren?

1. ook jongeren kunnen ernstig ziek worden
2. ook jongeren kunnen langdurig klachten houden die de kwaliteit van leven behoorlijk beinvloedt
3. nog lang niet alle mensen die dat willen zijn gevaccineerd, ook niet degenen die wel degelijk een risico lopen vanwege gezondheidsproblemen (want lang niet alle risicogroepen hebben voorrang gekregen)
4. ik heb in de hele pandemie nog niet 1 voorbeeld gezien waar 'ach, wat kan er nou mis gaan met het op laten lopen van de besmettingen' positief heeft uitgepakt, dus misschien kunnen we leren van alle voorgaande keren?

Citaat:
Zolang de risicogroep mensen zich vaccineren en/of zich goed aan de regels houden blijven de ziekenhuisopnames laag. De jonge mensen die bijna geen risico hebben hebben al lang genoeg binnen gezeten.

Dat mensen uit de risicogroepen daarom nog langer binnen moeten zitten doet er niet toe blijkbaar... Want het is prima om dit te verwachten van mensen die de pech hebben tot een risicogroep te behoren, maar die moeten gewoon niet zeuren en zelf nog maar een tijdje buiten de maatschappij blijven.
Plus dat 'de regels' (ik weet niet eens meer welke regels) niet getest zijn op hoe goed ze werken als je de enige bent die het doet.

"Corona. We maken het samen, maar het voorkomen doe je maar lekker alleen"

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:42

Jij kan niet voor anderen bepalen “dat je gewoon naar buiten kan”. En dat het binnen zitten daarom onzin is. Niet iedereen heeft een buitenhobby / tuin / goede gezondheid etc

Shadow de kans dat jongeren heel ziek worden is heel klein. Daarbij kunnen we niet alsmaar lockdowns blijven houden. Zolang het voor de ziekenhuizen behapbaar is kan het naar mijn inziens soepel blijven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:44

Ik heb er persoonlijk geen problemen mee als mensen zichzelf in een risico begeven, zolang ze dat risico niet ongevraagt en buitenproportioneel delen.
Maar afgezien daarvan, zolang de EU risicogrens hetzelfde blijft gelden dadelijk wel weer de guarantaine regels voor NL die pas net een weekje afgeschaft zijn -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:49

Daarom. Nederland zat lang bij het land met de meeste besmettingen. Maar hebben ook het snelst alles weer losgelaten aan beperkingen heb ik het idee. Leuk dat het mag. Maar de beelden van afgelopen weekend was al wachten op ellende weer. Bovenop elkaar gestapeld in de afgesloten ruimte. Jongeren gaan stappen. Maar werken mogelijk overdag in de supermarkt. Of besmetten hun ouders, leraar, klasgenoten als ze ermee doorlopen. Dan kun je als risicogroep maar inderdaad beter thuisblijven. Want in de supermarkt zonder mondkapje met iedereen weer in je nek hijgend kun je je nog zo goed aan de regels houden het risico wordt dan domweg weer te groot

Maar gek genoeg lijkt wel vergeten nu al dat er een erg besmettelijk vorus rondwaart nog steeds

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:51

Ik lees nu net sta bij teveel besmettingen de festivals deze zomer ook afgelast gaan worden of niet meer mogelijk zijn om te organiseren.

Precies de reden dat ik als jongere nergens kaartjes voor ga kopen. Ik zie het ook absoluut nog niet zitten om naar een groot festival te gaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:55

MarlindeRooz schreef:
Shadow de kans dat jongeren heel ziek worden is heel klein.

Die is helemaal niet 'heel klein' - die is vooral (gelukkig) wat kleiner dan bij oudere mensen maar nog steeds relatief groot. En als je veel mensen ziek maakt zijn er ook veel mensen wiens leven ingrijpend veranderd wordt - ook als de kans maar klein is.

Citaat:
Daarbij kunnen we niet alsmaar lockdowns blijven houden. Zolang het voor de ziekenhuizen behapbaar is kan het naar mijn inziens soepel blijven.

Dat blijft zo'n rare redenatie... het maakt niet uit dat er mensen ziek worden of dood gaan, of hoeveel leed het geeft, als 'de ziekenhuizen' het maar aankunnen. Schrap de verkeersregels maar, want een paarduizend doden per jaar meer is op zich niet een probleem, zolang de ziekenhuizen het maar aankunnen. Je hoeft nooit meer een cap op, een veiligheidgordel om, we hoeven de APK niet meer te doen. Zelfs vuurwerkopslagplaatsen die ontploffen zijn niet zo belangrijk, maar 23 doden dus ach...

Daarnaast is het een absurd idee om 'alsmaar in lockdown' gelijk te stellen aan 'misschien nog heel even wachten met drukke indoor feesten tot iedereen daadwerkelijk gevaccineerd is, gewoon, voor de zekerheid.
Uiteindelijk heeft de onwil om op tijd een beetje voorzichtig te zijn veeeeeele malen meer vrijheid afgenomen. IK wil niet dat iedereen thuis blijft, ik wil juist dat er een voorzienbaar einde aan dit gedoe komt. Maar als je ter plekke mutaties gaat kweken in de disco schiet dat vermoedelijk niet zo op. En dan? In het najaar vaststellen dat we, goh, weer exact de dingen hebben gedaan die we vorig jaar ook deden?

Had op z'n minst gewacht tot alle mensen in de zorg een fatsoenlijke vakantie hebben gehad. Die zijn echt nog niet bijgekomen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:07

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:10

Dat met die valse contact gegeven was vorig jaar bij ons eerst ook een probleem maar dat hebben ze toen goed opgelost door van iedereen ook zijn ID nummer op te schrijven. Als je dan een vals nummer gaf dan kreeg je daar ook nog een boete bovenop :)*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:13

Wat is dit nu weer ? >;)
Wordt wel een heel erg groot circus zo met die coronapaspoorten en co :+

Citaat:
Consternatie in het Verenigd Koninkrijk. Miljoenen Britten kregen een AstraZeneca-prik die in India is geproduceerd en niet erkend wordt door de Europese Unie. De vrees bestaat dat zij nu niet op vakantie mogen in Europa. De kwestie toont hoe fragiel het hele systeem van coronapaspoorten is.
“Tot vijf miljoen Britten dreigen hun Europese vakantie in het water te zien vallen omdat hun vaccins niet erkend zijn door de Europese Unie.” Met die woorden begint The Daily Telegraph

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:17

Sorry maar lees ik andere nieuws berichten dan jullie… ik zie nog steeds een gemiddelde daling en weinig ziekenhuis opnames. :)

ik zie het nog wel positief in!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:39

Ik ook hoor!!! Ziekenhuiscijfers dalen nog steeds enorm!!! Deze besmettingen vinden vooral onder jongeren plaats. Er is al veel gevaccineerd. Als je met pfizer bent gevaccineerd heb je nog maar 5% kans om corona te krijgen. Het is gewoon wachten tot iedereen die dit wilt gevaccineerd is.
Een groot deel van de mensen die normaal in een risicogroep vielen ivm hogere kans opname in het ziekenhuis is gevaccineerd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:42

Pandora2 schreef:
Wat is dit nu weer ? >;)
Wordt wel een heel erg groot circus zo met die coronapaspoorten en co :+

Citaat:
Consternatie in het Verenigd Koninkrijk. Miljoenen Britten kregen een AstraZeneca-prik die in India is geproduceerd en niet erkend wordt door de Europese Unie. De vrees bestaat dat zij nu niet op vakantie mogen in Europa. De kwestie toont hoe fragiel het hele systeem van coronapaspoorten is.
“Tot vijf miljoen Britten dreigen hun Europese vakantie in het water te zien vallen omdat hun vaccins niet erkend zijn door de Europese Unie.” Met die woorden begint The Daily Telegraph

Dat vind ik wel echt een heel raar luchtje hebben.
Konden ze daarom wellicht niet in de EU leveren?
Ik blijf het een onbetrouwbaar bedrijf vinden dat van mij echt wel flink aangepakt mag worden, maar ik weet dat zoiets niet realistisch is.

Het Russische vaccin wordt ook niet erkend, dat gaat ook nog een theater worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:43

Vayo schreef:
Als je met pfizer bent gevaccineerd heb je nog maar 5% kans om corona te krijgen. Het is gewoon wachten tot iedereen die dit wilt gevaccineerd is.

Waarom wachten we daar dan niet even op?

Citaat:
Een groot deel van de mensen die normaal in een risicogroep vielen ivm hogere kans opname in het ziekenhuis is gevaccineerd.

Hmmm, en dat andere deel, dat nog niet is gevaccineerd?

(Zelfs de ziekenhuizen vinden het voor het grootste deel niet meer nodig om al te veel voorzorgen te nemen. In het ziekenhuis! Waar je dus niet komt omdat dat zo'n geweldige evenementenlocatie is, en waar de mensen ook bovengemiddeld vaak niet de beste gezondheid hebben.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:09

Shadow, laat het gaan. Er zullen zeker ook weer meer opnames komen, straks komen ongetwijfeld de mensen die niet willen vaccineren aan de beurt.
Met de besmettelijkheid van de Deltavariant is er voor hun geen ontkomen aan. Het enigste wat de jeugd kan doen is testen voor toegang en vakanties en hopen dat ze goed door een besmetting rollen zolang ze niet gevaccineerd zijn. Met ouderen die het vertikken om te vaccineren heb ik geen moeite, die moeten het zelf maar weten.
Vaccineren verloopt gelukkig snel en goed dus we zien wel wat er gebeurt.

Inmiddels heeft ruim 75 % antistoffen dus maak me niet al te veel zorgen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:11

Ik snap Shadow wel hoor. Júist omdat het zo snel gaat... waarom dan niet even wachten? Waarom 'wel zien wat er gebeurt'? We hebben in de UK nu gezien wat er kan gebeuren. Liever niet hier, toch?

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:16

Sheran schreef:
Ik snap Shadow wel hoor. Júist omdat het zo snel gaat... waarom dan niet even wachten? Waarom 'wel zien wat er gebeurt'? We hebben in de UK nu gezien wat er kan gebeuren. Liever niet hier, toch?

Ik heb begrepen dat je UK niet echt kan vergelijken omdat ze een andere strategie hebben voor vaccineren en ook daar blijven de ziekenhuis opnames ‘relatief’ laag