Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boyache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 14:15

foxy80 schreef:
Dit snap ik dus echt niet, dat je dat als verkoper durft. Waarom vindt de facebookgroep jou een zeikwijf? Omdat de prijs laag was? Eerder zeikverkoper, letterlijk en figuurlijk.

Hier een bod gekregen op een nieuw gesealed gezelschapspelletje. Ik vraag 6 euro, bod van 3 euro. Kom op zeg, de folie zit er nog geheel rond, alleen het prijsje is eraf -O-

Omdat de beschadigingen mee zouden vallen en ik de vlekken er maar van af moest poetsen (wat ik overigens heb geprobeerd). Als ik iets in nieuw staat wilde, had ik niet zo lui moeten zijn en het "gewoon" in de winkel moeten kopen.

Boyache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 14:16

pmarena schreef:
Gedragen en vlekken dat is natuurlijk niet nieuw, dus reden genoeg om terug te sturen zeg....

Rook- en pislucht kan natuurlijk ook onderweg gebeurd zijn.

Ik vraag mij af hoe jij denkt dat dat tijdens het transport heeft kunnen gebeuren.

tengeltje11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 15:05

Het kan hoor, zo ook eens gehoord dat in een afhaalpunt de kat op pakjes gepist had…

Sigaretten geur makkelijk door de chauffeur. Kan makkelijk 8u in de camionette van een rokende chauffeur liggen, die geur kruipt overal.

Boyache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 15:34

tengeltje11 schreef:
Het kan hoor, zo ook eens gehoord dat in een afhaalpunt de kat op pakjes gepist had…

Sigaretten geur makkelijk door de chauffeur. Kan makkelijk 8u in de camionette van een rokende chauffeur liggen, die geur kruipt overal.

Het betrof DHL thuisbezorging. Het pakket is maar één dag onderweg geweest. Het moet heel toevallig zijn dat er uitgerekend in die korte periode een kat over de laarzen heen heeft geplast. De kartonnen verpakking leek ook niet nat te zijn geweest.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 20:49

Is dit nieuw ?

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 20:52

Wat zou er nieuw aan moeten zijn? Ik zie niks anders.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 20:53

Als je het bod accepteert dat het dan voor iedereen die prijs wordt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 21:09

Dat is inderdaad nieuw.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 21:36

Wat is daar het nut van? Het is dan toch al verkocht...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 21:39

Farjen schreef:
Wat is daar het nut van? Het is dan toch al verkocht...

Nee, je accepteert een bod maar dat wil niet zeggen dat de bieder ook werkelijk koopt.

Dit maakt wel dat ik minder makkelijk een bod zal accepteren denk ik.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 21:48

Of dat je dan snel moet kopen als je bod is geaccepteerd, omdat iedereen het vanaf dan voor die prijs kan krijgen.

Ik had het nog niet gezien en weet niet goed wat ik ervan vind.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 01:23

Ik had vandaag iemand die een item zo graag wil hebben, dat ze €19 bood i.p.v. de door mij gevraagde €10. Ik accepteerde het bod en het veranderde inderdaad in mijn advertentie.

Was voor het eerst dat ik een hoger bod kreeg. :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 07:34

Ik kreeg een bod van €10 op mijn Ganni jurk :') Dat ligt ver onder de 60% van de vraagprijs. Het was geen berichtje maar een echt bod. Je kunt nu dus bieden wat je wil ipv max 40% eraf lijkt het.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 08:06

Ik had een zgan Nike trui gekocht vanuit Portugal, was snel verzonden, trui was in supergoede staat, alles prima wat dat betreft...

Maar... de manier van verzenden...
Had wel iets beter gekund.. :')

Afbeelding

Gewoon in een papieren cadeautasje, trui niet even in een plastic tas of vuilniszak of weet ik veel wat gedaan tegen regen of viezigheid, tasje was niet eens dichtgemaakt :')

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:14

Lisitano schreef:
Ik kreeg een bod van €10 op mijn Ganni jurk :') Dat ligt ver onder de 60% van de vraagprijs. Het was geen berichtje maar een echt bod. Je kunt nu dus bieden wat je wil ipv max 40% eraf lijkt het.

Kon bij mij (of ik bij anderen) al een tijdje. Ik kan kiezen tussen 2 bedragen (die zijn een bepaald % vd prijs) of zelf een bedrag intypen. Dus kan eigenlijk alles bieden wat ik wil.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 12:17

_Karlijn schreef:
Gewoon in een papieren cadeautasje, trui niet even in een plastic tas of vuilniszak of weet ik veel wat gedaan tegen regen of viezigheid, tasje was niet eens dichtgemaakt :')

Nog mazzel dat ie niet kwijt geraakt is :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 14:56

Is idd nieuw, en is voor mij ook een reden op minder vlug een bod te aanvaarden, want dan is de prijs bv ipv 25, 20 euro en dan bieden ze plots al 15…

Er is dus ook geen ondergrens meer qua bieden, kreeg daarnet een 10 euro voor iets waar ik 40 voor vraag…

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 14:59

Schijnbaar kun je het bod accepteren en dan direct de prijs weer omhoog zetten bij het item zelf, terwijl de lagere prijs wel beschikbaar blijft voor degene die het bod gedaan heeft. Lekker omslachtig natuurlijk. Het heeft op mijn koopgedrag wel het (door Vinted) gewenste effect want ik deed net een bod op iets, kreeg een tegenbod en aangezien ik het item al een tijdje zoek toch maar gelijk gekocht ondanks dat ik het iets te duur vond :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 10:57

Dat tasje is wel heel makkelijk zo zeg.... ik krijg dit soort tasjes ook regelmatig maar dan zit er toch op zijn minst nog een nietje doorheen ofzo :=

Hum dat verlagen van de prijs na akkoord gaan met een bod.... op zich is het idee nog niet zo slecht denk ik, dat als je akkoord gaat met zeg 12 euro terwijl het voor 15 te koop staat, en dat de prijs in je advertentie dan ook verandert naar 12. Want je bent bereid om dat er voor te accepteren.

Zal de bieder wellicht ook aansporen om te kopen omdat het risico groter wordt dat een ander het anders koopt. Maar wel fijn dat je het gewoon weer terug kan zetten als je niet wilt dat die prijs erbij komt te staan voor anderen.

Eigenlijk zou zoiets een functie moeten zijn die je aan- en uit kan vinken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 11:01

Nayan schreef:
Schijnbaar kun je het bod accepteren en dan direct de prijs weer omhoog zetten bij het item zelf, terwijl de lagere prijs wel beschikbaar blijft voor degene die het bod gedaan heeft. Lekker omslachtig natuurlijk. Het heeft op mijn koopgedrag wel het (door Vinted) gewenste effect want ik deed net een bod op iets, kreeg een tegenbod en aangezien ik het item al een tijdje zoek toch maar gelijk gekocht ondanks dat ik het iets te duur vond :+

Nou echt ja, dat is enorm omslachtig. Ik ga ook wel 6x extra nadenken nu voor ik een lager bod accepteer iig :') En omg die tas hierboven. Dat dat in die staat zo goed is aangekomen, is beyond me. Wie verzend nu iets op deze manier, mijn hemel :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 11:37

Weer iemand die laat reserveren en weer de afspraak niet na komt. Ik stop ermee! Wat is dat toch met mensen. :n

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 13:42

Tallie1979 schreef:
Weer iemand die laat reserveren en weer de afspraak niet na komt. Ik stop ermee! Wat is dat toch met mensen. :n

Pff... dat is inderdaad heel vervelend. Hier nu 3x een bod gehad op een artikel en vervolgens geen betaling... :o

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 14:28

Geen uitzonderingen meer. Ik reserveer nooit meer wat, behalve voor de mensen die ik ken. Echt zo frustrerend!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 21:08

Mag ik jullie als mogelijk beginner van Vinted een vraag stellen? Ik heb zojuist een account aangemaakt maar ik zie dat de opties voor Mondial en UPS niet uit te zetten zijn, klopt dat? Want het is voor mij niet te doen om dat binnen 5 dagen te halen namelijk qua verzenden. Of is er een andere manier om dat nog uit te kunnen schakelen? :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 21:10

Ja, dat klopt :) Net als Homerr.