Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:48

Funshoppen vind ik echt ver-schrik-ke-lijk :') nog nooit leuk gevonden
dus als ik naar een winkel ga, weet ik waarom ik daarheen ga en dan koop ik dat (of niet, als het in het echt tegenvalt bijvoorbeeld).. ik heb geen idee of ik dan door de andere mensen in diezelfde winkel wordt gezien als 'funshopper'..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:48

Funshoppen valt voor mij onder het feit dat je iets koopt, het in je kast legt en er vervolgens veel later achter komt dat je het niet past.
Ik koop alleen kleding wanneer ik het nodig heb.

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:49

Ja en met kaartje er nog aan in de kleding kliko beland

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:49

Cer schreef:
Funshoppen vind ik echt ver-schrik-ke-lijk :') nog nooit leuk gevonden
dus als ik naar een winkel ga, weet ik waarom ik daarheen ga en dan koop ik dat (of niet, als het in het echt tegenvalt bijvoorbeeld).. ik heb geen idee of ik dan door de andere mensen in diezelfde winkel wordt gezien als 'funshopper'..

Dit dus...
Mijn moeder was zo iemand en mijn zuster is zo iemand, haat het om mee te moeten...
Net als ik altijd boodschappenlijstjes heb in de supermarkt....

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:50

Funshoppen is inderdaad wel wat anders dan naar de winkel gaat voor spullen die noodzakelijk zijn. Dan is noodzakelijk alleen we een beetje een rekbaar begrip.

Ik koop normaal alleen broeken bij Miss Etam, weet precies welke modellen en welke maten. Die is nu alleen failliet, kan niet meer online besteld worden. Dan ben je dus wel aangewezen op andere winkels waarbij ik toch echt zal moeten passen met mijn rare lijf.

Persoonlijk heb ik tot nu toe bij elke persconferentie gedacht, tja prima de nieuwe maatregelen hebben geen invloed op ons leven. Wij doen al sinds maart bijna niets meer. We werken, hangen thuis wat rond, gaan af en toe wandelen op rustige plekken, visite ws al teruggeschroefd naar minimaal en meer dan 2 kwamen er sowieso al niet. Vind het eigenlijk nog steeds wel lekker, al dat sociale gedoe is ook gewoon niet zo aan mij besteed denk ik.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:51

Ik vind funshoppen alleen leuk bij de Intratuin omdat ik er gegarandeerd leuke dingen vind voor huis of tuin.
In de stad zijn bijna alle winkels 13 in 'n dozijn. En kleding shop ik al helemaal niet graag in de stad. Vreselijke hekel aan om mezelf telkens om te moeten kleden in die stomme hokjes.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:54

Ik lees bij rijksoverheid.nl dat je met je gezin naar het strand mag, maar er staat niets over een frisse neus halen. Ik haal mijn frisse neus op de fiets, want lopen is pijnlijk met een versleten knie. Mag dit nu nog of is dit een onnodige verplaatsing. Mijn man zegt dat ik thuis moet blijven en mij neus maar even uit een open raam moet steken :') maar ik vind dat half uurtje bewegen buiten toch wel prettig. Ik ben met 3 minuten fietsen in het bos of op de hei.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:56

ik vind dat dus echt typisch dingen die je gewoon moet blijven doen. Even er uit, kans dat je anderen besmet is nihil zo op de fiets in je uppie en het is zo goed voor je mentale gezondheid om even frisse lucht op te snuiven. Dus ik zou zeggen doen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:56

Ik sluit me bij bovenstaande aan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:57

Gewoon wandelen en je hoofd leegmaken

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:58

Voor mij gaat funshoppen verder dan wat ik hier tot nu toe benoemd zie.

Ik zie bijvoorbeeld verschillende mensen zeggen dat ze naar de intratuin gaan, omdat ze iets nodig hebben.

Dat nodig hebben vind ik nogal discutabel. Staat je leven op zijn kop als je het nu niet koopt? Nee? Dan is het dus niet nodig.

Een hele en passende broek aan je kont hebben vind ik nodig.
levensmiddelen vind ik nodig.
Dierenvoeding en strooisel vind ik nodig.

Tuinmaterialen, kerstversiering, vazen, een conifeer vind ik niet nodig.

Een nieuwe broek terwijl je nog 6 passende in de kast hebt liggen, vind ik niet nodig.
Een nieuwe broek als er nog maar 1 of 2 hele in de kast liggen, en de rest kapot is of niet meer past, vind ik wel nodig.

Ikea: Als je bij toeval nu echt middenin een verhuizing zit (dat is vaak niet uit te stellen) ja, dan jkan het nodig zijn om iets te gaan halen.
Maar dat nieuwe beddengoed, dat leuke servies, die geinige knuffel of poster als je verder niet in een verhuizing zit, heb je niet nodig. Het is leuk, maar niet nodig.

Dus ik kijk er wat strenger tegenaan dan een aantal hier.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:59

Ik ga ook voor een ommetje hoor. Op de fiets of wandelen. Anders word ik gek. En naar de paarden, want dat moet ook gewoon doorgaan :j . Buiten dat, boodschappen en werk kom ik nergens nu.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:59

Wij halen juist dierenvoeding bij de Intratuin := dan kunnen we alles in 1 keer meenemen ipv 3 winkels afgaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:00

Funshoppen is voor mij met vriendin naar Amsterdam, koffie bij de Beurs , Bijenkorf door en hup, naar het volgende terras. Vooral terrasjes pakken , kletsen en genieten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:01

MyWishMax schreef:
Wij halen juist dierenvoeding bij de Intratuin := dan kunnen we alles in 1 keer meenemen ipv 3 winkels afgaan.

Maar dat valt dus onder noodzakelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:01

Cer schreef:
safina schreef:
Kuipers brieft net de Tweede Kamer: ze hebben onderzoek gedaan naar virusstammen naar herkomst besmettingen zorgpersoneel en mensen uit de zorg blijken niet zozeer door patientcontact besmet te worden, maar gewoon in hun dagelijks leven, zoals zovelen besmet raken nu.
Ik ken het onderzoek niet, maar misschien wel interessant dat eens op te zoeken?

Dat heeft ie vorige week ook al gezegd.. of in ieder geval, de vorige keer dat ik hem hoorde :j
toen vroeg ik me ook hardop af hoe dat dan werkt, die besmettingen...

Wat bedoel je met "hoe dat dan werkt"?

Ik stel me voor dat het werkt zoals bij de meeste mensen die besmet raken: Via een gezinslid, via kennissen en vrienden of familie waar je mee afspreekt, als met je collega's te dicht samengepakt koffie gaat drinken of vergaderen etc etc. Maar uit onderzoek naar die virusstammen blijkt dus dat maar weinig zorgmedewerkers via patientcontact besmet raken. Volgens Kuipers dan. In ieder geval niet hele massa's, zoals Shadow suggereerde in haar post.

Of bedoelde je dat niet met je vraag?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:02

ik kan die mening nu voor 2 weken wel met je delen Femke_Tweety. Maar niet voor de gehele corona-periode. Ik denk dat dat gewoon niet vol te houden is, een jaar lang zo streng alleen "meest-noodzakelijke" uitgaven doen en de rest niet. En ook voor de winkels is dat niet vol te houden. Nu even 2 weken de broekriem aantrekken(alleen hoogst noodzakelijke kopen), daarna weer íets verruimen(alles wat belangrijk is) en als deze golf achter de rug is weer iets meer verruimen en dan kunnen m.i. ook het leuke servies van ikea prima weer aangekocht worden.

Dat blijft het wankele evenwicht tussen mentale gezondheid, commerciële stabiliteit en de gezondheidszorg ondersteunen. Op dit moment heeft de gezondheidszorg die steun het allerhardste nodig m.i. en dus allemaal gewoon even op hold. Als ze daar weer iets ademruimte krijgen weer wat meer aandacht voor mentale en commerciële gezondheid.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:03

MyWishMax schreef:

Oke, die valt dan weer onder zinnig. Wist niet dat intratuin ook dierenspul had :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:04

Diervoeding en kattenbakvulling bestel ik al jaren bij zooplus. Alleen voor de paarden één keer in de twee maanden naar de welkoop.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:04

secricible schreef:
ik kan die mening nu voor 2 weken wel met je delen Femke_Tweety. Maar niet voor de gehele corona-periode. Ik denk dat dat gewoon niet vol te houden is, een jaar lang zo streng alleen "meest-noodzakelijke" uitgaven doen en de rest niet. En ook voor de winkels is dat niet vol te houden. Nu even 2 weken de broekriem aantrekken(alleen hoogst noodzakelijke kopen), daarna weer íets verruimen(alles wat belangrijk is) en als deze golf achter de rug is weer iets meer verruimen en dan kunnen m.i. ook het leuke servies van ikea prima weer aangekocht worden.

Dat blijft het wankele evenwicht tussen mentale gezondheid, commerciële stabiliteit en de gezondheidszorg ondersteunen. Op dit moment heeft de gezondheidszorg die steun het allerhardste nodig m.i. en dus allemaal gewoon even op hold. Als ze daar weer iets ademruimte krijgen weer wat meer aandacht voor mentale en commerciële gezondheid.

Eens, als de infectiedruk lager wordt, kunnen dat soort dingen weer, met enig verstand.
Nu op dit moment, de komende twee weken, moet die onnodige dingen gewoon echt even kunnen wachten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:05

Femke_Tweety schreef:
MyWishMax schreef:

Oke, die valt dan weer onder zinnig. Wist niet dat intratuin ook dierenspul had :+

Die hier wel, is heel groot met een hele grote dieren afdeling. Ook kvv zelfs.
Maar omdat die zo groot is en het bijna kerst is het ook vaak heel druk. Gelukkig 2 minuten van huis vandaan, dus makkelijk op rare tijden of omdraaien. Alleen moet het nu wel echt weer haha

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:05

Voor kleding kan ik in twee dorpen terecht en ik weet op voorhand als ik daar bij verschillende zaken naar binnenloop en vraag of ik items thuis mag passen, dat geen probleem is.
En ik zo voor paar honderd euro aan kleding op de bonnefooi mee naar huis krijg.
Reken maar af als je terugbrengt of als je alles houdt, maak het maar over via de bank.

Kleding voor mijn wordt al 20 jaar op deze manier gekocht. En die service zit zelfs op aanbieding/uitverkoop mits overlegd.

En bij keten Terstal krijg je zelfs je geld terug als je daar in de opruiming koopt en het past niet als je het thuis past.

Vorige week toevallig shirt en broek gekocht.
Broek wel in pashokje gepast met mondkapje op.
Shirt gewoon in de winkel, heb immers toch een hemd aan.
Deze gewoonte heb ik trouwens al zolang ik kleding koop.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:06

Gisteravond was die discussie dus bij Jinek ook de ene politicus vroeg zich van alles af en waarom enz
De ander zei doe het nou gewoon twee weken en zeur niet

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:06

safina schreef:
Wat bedoel je met "hoe dat dan werkt"?

Ik stel me voor dat het werkt zoals bij de meeste mensen die besmet raken: Via een gezinslid, via kennissen en vrienden of familie waar je mee afspreekt, als met je collega's te dicht samengepakt koffie gaat drinken of vergaderen etc etc. Maar uit onderzoek naar die virusstammen blijkt dus dat maar weinig zorgmedewerkers via patientcontact besmet raken. Volgens Kuipers dan. In ieder geval niet hele massa's, zoals Shadow suggereerde in haar post.

Of bedoelde je dat niet met je vraag?

Ja dat bedoelde ik denk ik wel :j Juist zorgmedewerkers zijn extra voorzichtig, neem ik aan.. dus die zitten niet dicht op elkaar gepakt koffie te drinken of te vergaderen (is ook niet, gezien de virusstammen), maar die gaan dan denk ook niet bij kennissen op visite oid..? Dus ik bedoel, die mensen zijn al zo voorzichtig, maar krijgen het toch... hoe dan?
En, misschien moeten we er dan dus niet vanuit gaan dat iedereen die besmet raakt dús onverzichtig is en het 'eigen schuld' is? ..

@Femke_Tweety: zo kijk ik ook tegen funshoppen aan hoor..
geen tuimaterialen, versiering, maar wel laatst nieuwe lampenbollen gehaald bij de Gamma (want stuk) en geprobeerd van tevoren te bedenken wat ik verder nog nodig zou kunnen hebben zodat ik er een poosje niet heen hoef. Dus er zaten dingen bij, zoals extra fietsverlichting, die ik op dát moment niet nodig had, maar ik was er wel al :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:09

Cer schreef:
Ja dat bedoelde ik denk ik wel :j Juist zorgmedewerkers zijn extra voorzichtig, neem ik aan.. dus die zitten niet dicht op elkaar gepakt koffie te drinken of te vergaderen (is ook niet, gezien de virusstammen), maar die gaan dan denk ook niet bij kennissen op visite oid..? Dus ik bedoel, die mensen zijn al zo voorzichtig, maar krijgen het toch... hoe dan?
En, misschien moeten we er dan dus niet vanuit gaan dat iedereen die besmet raakt dús onverzichtig is en het 'eigen schuld' is? ..

@Femke_Tweety: zo kijk ik ook tegen funshoppen aan hoor..
geen tuimaterialen, versiering, maar wel laatst nieuwe lampenbollen gehaald bij de Gamma (want stuk) en geprobeerd van tevoren te bedenken wat ik verder nog nodig zou kunnen hebben zodat ik er een poosje niet heen hoef. Dus er zaten dingen bij, zoals extra fietsverlichting, die ik op dát moment niet nodig had, maar ik was er wel al :j

daar zou ik sowieso nooit vanuit gaan.
Hoe onvoorzichtiger "de mensen", hoe meer besmettingen er komen. Maar dat kun je niet op individueel niveau doortrekken naar dat iemand die besmet is ook daadwerkelijk onvoorzichtig is geweest.
De maatregelen beperken het aantal besmettingen, maar om volledige isolatie te laten ontstaan moeten we een soort chinese lockdown doen, waarbij iedereen gewoon 2 weken wordt opgesloten in zijn kamer en niemand mag zien. Op iedere andere manier blijven er toch wel wat besmettingen rondwaren.