dus als ik naar een winkel ga, weet ik waarom ik daarheen ga en dan koop ik dat (of niet, als het in het echt tegenvalt bijvoorbeeld).. ik heb geen idee of ik dan door de andere mensen in diezelfde winkel wordt gezien als 'funshopper'..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Funshoppen vind ik echt ver-schrik-ke-lijknog nooit leuk gevonden
dus als ik naar een winkel ga, weet ik waarom ik daarheen ga en dan koop ik dat (of niet, als het in het echt tegenvalt bijvoorbeeld).. ik heb geen idee of ik dan door de andere mensen in diezelfde winkel wordt gezien als 'funshopper'..
Cer schreef:safina schreef:Kuipers brieft net de Tweede Kamer: ze hebben onderzoek gedaan naar virusstammen naar herkomst besmettingen zorgpersoneel en mensen uit de zorg blijken niet zozeer door patientcontact besmet te worden, maar gewoon in hun dagelijks leven, zoals zovelen besmet raken nu.
Ik ken het onderzoek niet, maar misschien wel interessant dat eens op te zoeken?
Dat heeft ie vorige week ook al gezegd.. of in ieder geval, de vorige keer dat ik hem hoorde
toen vroeg ik me ook hardop af hoe dat dan werkt, die besmettingen...
secricible schreef:ik kan die mening nu voor 2 weken wel met je delen Femke_Tweety. Maar niet voor de gehele corona-periode. Ik denk dat dat gewoon niet vol te houden is, een jaar lang zo streng alleen "meest-noodzakelijke" uitgaven doen en de rest niet. En ook voor de winkels is dat niet vol te houden. Nu even 2 weken de broekriem aantrekken(alleen hoogst noodzakelijke kopen), daarna weer íets verruimen(alles wat belangrijk is) en als deze golf achter de rug is weer iets meer verruimen en dan kunnen m.i. ook het leuke servies van ikea prima weer aangekocht worden.
Dat blijft het wankele evenwicht tussen mentale gezondheid, commerciële stabiliteit en de gezondheidszorg ondersteunen. Op dit moment heeft de gezondheidszorg die steun het allerhardste nodig m.i. en dus allemaal gewoon even op hold. Als ze daar weer iets ademruimte krijgen weer wat meer aandacht voor mentale en commerciële gezondheid.
Femke_Tweety schreef:MyWishMax schreef:Wij halen juist dierenvoeding bij de Intratuindan kunnen we alles in 1 keer meenemen ipv 3 winkels afgaan.
Oke, die valt dan weer onder zinnig. Wist niet dat intratuin ook dierenspul had
safina schreef:Wat bedoel je met "hoe dat dan werkt"?
Ik stel me voor dat het werkt zoals bij de meeste mensen die besmet raken: Via een gezinslid, via kennissen en vrienden of familie waar je mee afspreekt, als met je collega's te dicht samengepakt koffie gaat drinken of vergaderen etc etc. Maar uit onderzoek naar die virusstammen blijkt dus dat maar weinig zorgmedewerkers via patientcontact besmet raken. Volgens Kuipers dan. In ieder geval niet hele massa's, zoals Shadow suggereerde in haar post.
Of bedoelde je dat niet met je vraag?
Cer schreef:Ja dat bedoelde ik denk ik welJuist zorgmedewerkers zijn extra voorzichtig, neem ik aan.. dus die zitten niet dicht op elkaar gepakt koffie te drinken of te vergaderen (is ook niet, gezien de virusstammen), maar die gaan dan denk ook niet bij kennissen op visite oid..? Dus ik bedoel, die mensen zijn al zo voorzichtig, maar krijgen het toch... hoe dan?
En, misschien moeten we er dan dus niet vanuit gaan dat iedereen die besmet raakt dús onverzichtig is en het 'eigen schuld' is? ..
@Femke_Tweety: zo kijk ik ook tegen funshoppen aan hoor..
geen tuimaterialen, versiering, maar wel laatst nieuwe lampenbollen gehaald bij de Gamma (want stuk) en geprobeerd van tevoren te bedenken wat ik verder nog nodig zou kunnen hebben zodat ik er een poosje niet heen hoef. Dus er zaten dingen bij, zoals extra fietsverlichting, die ik op dát moment niet nodig had, maar ik was er wel al